Τον πρώην πρωθυπουργό και καθηγητή Ξενοφώντα Ζολώτα, που είχε εκφωνήσει δύο λόγους στην Ουάσιγκτον (στις 26 Σεπτεμβρίου 1957 και στις 2 Οκτωβρίου 1959), οι οποίοι έμειναν μνημειώδεις, θυμήθηκαν οι διοργνανωτές της εκστρατείας «Μιλάμε Ελληνικά τον Μάρτιο», που έγινε το Σάββατο, στη Μελβούρνη.
Υποτίθεται ότι η γλώσσα της ομιλίας του εμπνευστή και συντονιστή της εκστρατείας κ. Μάικ Ζαφειρόπουλος ήταν η αγγλική. Κατ' ουσίαν όμως, με την αφαίρεση λίγων συνδέσμων, άρθρων και προθέσεων η γλώσσα του, όπως και οι ομιλίες του Ξ. Ζολώτα, ήταν η Ελληνική.Το ακροατήριό του κ. Ζαφειρόπουλου αποτελούσαν και άτομα που δεν μιλούσαν ελληνικά και δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα στην κατανόηση της ομιλίας του.
Αυτός ήταν και ο στόχος της ομιλίας του : Να πειστούν τα άτομα ελληνικής καταγωγής που δεν μιλούν την γλώσσα ότι πρόκειται «για μια γλώσσα που ομιλείται εδώ και χιλιάδες χρόνια και που έχει δανείσει χιλιάδες λέξεις της στην αγγλική γλώσσα».
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που οι οργανωτές επέλεξαν μαθητές ελληνικών σχολείων που απήγγειλαν το «'Αξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη και διάβασαν την ομιλία του όταν παρέλαβε το Νόμπελ Ποίησης για να υπογραμμίσουν το γεγονός ότι οι Έλληνες έχουν το ιστορικό προνόμιο να μιλούν την ίδια γλώσσα με τον Όμηρο…
Ο κ. Ζαφειρόπουλος σημείωσε ότι η Ελληνική γλώσσα έχει συνεχή ζώσα παρουσία πάνω από 4.000 χρόνια - όσα και η Κινεζική. Το Guinness Book of Records (GBR) έχει χαρακτηρίσει την Ελληνική γλώσσα ως την πλουσιότερη στον κόσμο, με 5 εκατομμύρια λέξεων και 70 εκατομμύρια τύπους λέξεων!
Πάλι σύμφωνα με το GBR, η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις, από τις οποίες 41,615 προέρχονται από την Ελληνική γλώσσα.Σε ένα τυπικό λεξικό της Αγγλικής με γύρω στις 75.000 λέξεις, περίπου 5% προέρχονται απευθείας από την Ελληνική γλώσσα. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί με το λεξιλόγιο ενός μέσου αγγλόφωνου ατόμου.
«Όμως το πραγματικό ποσοστό των ελληνικής προέλευσης λέξεων στην Αγγλική γλώσσα ανέρχεται στο 25% του συνόλου των λέξεών της, όταν ληφθεί υπόψη πως ένας μεγάλος αριθμός ελληνικών λέξεων περιήλθε στην Αγγλική γλώσσα διά μέσου της Λατινικής» είπε ο κ. Ζαφειρόπουλος.
Τα εγκαίνια της εκστρατείας «Μιλάμε Ελληνικά το Μάρτιο» έγιναν το Σάββατο με την ευκαιρία της Διεθνούς Ημέρας Μητρικής Γλώσσας, από τη Γενική Πρόξενο της Ελλάδας στη Μελβούρνη κ. Χριστίνα Σημαντηράκη ενώ προβλήθηκε και μήνυμα του πρέσβη της Ελλάδας στην Αυστραλία, Χαράλαμπου Δαφαράνου.
Οι Έλληνες διπλωμάτες χαρακτήρισαν την πρωτοβουλία « εξαιρετικής σημασίας».
Στην εκδήλωση, που παρουσίασε η πρόεδρος του Πολιτιστικού Συνδέσμου Καίτη Αλεξοπούλου, μίλησαν επίσης ο εργατικός βουλευτής Σταύρος Δημόπουλος, ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας, Βασίλης Παπαστεργιάδης αλλά και ο ιερέας Ευμένιος από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας που στηρίζει την εκστρατεία.
Παρευρέθηκαν δε εκπρόσωποι ομογενειακών οργανισμών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Όπως είναι γνωστό στόχοι της εκστρατείας είναι να:
- καθιερωθεί ο Μάρτιος ως ο μήνας που μέλη και οργανισμοί της παροικίας μιλάμε Ελληνικά,
- ενθαρρύνει και δώσει ευκαιρίες στους ελληνικής καταγωγής γονείς, παππούδες και γιαγιάδες να συμβάλλουν ενεργά στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από τα παιδιά και τα εγγόνια τους,
- προωθήσει την ελληνική γλώσσα ως μια από τις αρχαιότερες και πλουσιότερες γλώσσες, η οποία, παράλληλα με τη Λατινική, έχει συμβάλει στην ανάπτυξη άλλων σύγχρονων γλωσσών.
Για την υλοποίηση των στόχων της εκστρατείας έχουν προγραμματιστεί διάφορες εκδηλώσεις, όπως η συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Λόνσντεϊλ, διαλέξεις, παρουσιάσεις βιβλίων, εκθέσεις και δραστηριότητες σε συνεργασία με ομογενειακούς και αυστραλιανούς οργανισμούς. Επίσης έχει ζητηθεί από τα σχολεία όπου διδάσκεται η Ελληνική να ενεργοποιηθούν μαθητές και γονείς να αναλάβουν τις δικές τους δραστηριότητες.
«Μια απλή πρωτοβουλία που ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2014, προκειμένου να προωθηθεί η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας καθορίζοντας το Μάρτιο σαν «Ελληνικό Μήνα», δεν αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό μόνο από την Ελληνική παροικία της Μελβούρνης, αλλά με τη δύναμη του Διαδικτύου, έχει εξαπλωθεί και εκτός Αυστραλίας και έχει υιοθετηθεί σε διάφορες χώρες με μεγάλο αριθμό κατοίκων ελληνικής καταγωγής,» τόνισε ο κ. Ζαφειρόπουλος.
«Είμαι ευγνώμων στους παροικιακούς παράγοντες, στα μέσα ενημέρωσης και στους εθελοντές που ενίσχυσαν την εκστρατεία και εργάζονται σκληρά για να εξασφαλίσουν την επιτυχία της. Είμαι επίσης πολύ υπερήφανος που η πρωτοβουλία μου είχε μια τόσο μεγάλη αποδοχή. Είμαι αισιόδοξος ότι θα πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει και μάλλον θα τους ξεπεράσουμε σύμφωνα με το ενδιαφέρον που δείχνει η Ελληνική διασπορά».
Οι μνημειώδεις λόγοι του Ξενοφώντα Ζολώτα
Ο λόγος του έτους 1957 έχει ως εξής:
«Kyrie,
I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Oecumenical Trapeza for the orthodoxy of their axioms methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas. With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous Organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and syntherized. Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and melancholy. This phenomenon is charateristic of our epoch. But, to my thesis we have the dynamism to program therepeutic practices as a prophylaxis from chaos and catastrophe. In parallel a panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic. I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my eucharistia to your Kyrie to the eugenic and generous American Ethnos and to the organizers and protagonists of this Ampitctyony and the gastronomic symposia».
Ο λόγος του έτους 1959 έχει ως εξής:
Kyrie,
It is Zeus' anathema on our epoch for the dynamism of our economies and the heresy of our economic methods and policies that we should agonize the Scylla of numismatic plethora and the Charybdis of economic anaemia. It is not my idiosyncrasy to be ironic or sarcastic, but my diagnosis would be that politicians are rather cryptoplethorists. Although they emphatically stigmatize numismatic plethora, they energize it through their tactics and practices. Our policies have to be based more on economic and less on political criteria. Our gnomon has to be a metron between political, strategic and philanthropic scopes. Political magic has always been anti-economic. In an epoch characterized by monopolies, oligopolies, monopsonies, monopolistic antagonism and polymorphous inelasticities, our policies have to be more orthological. But this should not be metamorphosed into plethorophobia, which is endemic among academic economists. Numismatic symmetry should not hyper-antagonize economic acme. A greater harmonization between the practices of the economic and numismatic archons is basic. Parallel to this, we have to synchronize and harmonize more and more our economic and numismatic policies panethnically. These scopes are more practicable now, when the prognostics of the political and economic barometer are halcyonic. The history of our didymus organizations in this sphere has been didactic and their gnostic practices will always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous ethnical economies. The genesis of the programmed organization will dynamize these policies. Therefore, I sympathize, although not without criticism on one or two themes, with the apostles and the hierarchy of our organs in their zeal to program orthodox economic and numismatic policies, although I have some logomachy with them. I apologize for having tyrannized you with my Hellenic phraseology. In my epilogue, I emphasize my eulogy to the philoxenous autochthons of this cosmopolitan metropolis and my encomium to you, Kyrie, and the stenographers.
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου