Διυλιστήριο: 09/12/17
ροη αναρτησεων

Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 2017

Σπίρτζης κατά Fraport: Ούτε τις τουαλέτες δεν καθαρίζουν στα αεροδρόμια


«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ/ΜΠΕ «Πρακτορείο», σχολιάζοντας δημοσιεύματα, που αναφέρονται σε τριβές στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, με επίμαχο ζήτημα τα έργα αναβάθμισης στους διαδρόμους απογειώσεων και προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ.Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».

Ο υπουργός διευκρίνισε πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών». «Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε και εξήγησε: «Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε...».

Ο κ. Σπίρτζης παρατήρησε, εξάλλου, πως «αξίζει τον κόπο να δούμε ποιοι επηρεάζονται -να το πω ευγενικά- από την κάθε φορά λειτουργία και φιλολογία της Fraport και βγαίνουν ως νομικοί και εμπορικοί αντιπρόσωποί τους». «Φαντάζομαι να το σταματήσουν, γιατί μετά θα αρχίσουμε να λέμε και τα ονόματα, ποιοι σε κάθε φάση, για κάθε αίτημα που έχει μία εταιρεία, η οποία έχει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, βγαίνουν και διαφημίζουν και τεκμηριώνουν τα αιτήματα συγκεκριμένων εταιρειών», σημείωσε.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Κάλυψη από ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και ΠΑΣΠ στους 106 φοιτητές με κοινή ''έμπνευση''


Το Διυλιστήριο λέει : '' ... Στους φοιτητικούς κύκλους ακούγεται ότι υπάρχει ειδικός ''τιμοκατάλογος'' για τις εργασίες όπου πρόκειται να αντιγράψουν οι φοιτητές από συγκεκριμένες φοιτητικές παρατάξεις, όπως και ''διευκολύνσεις'' φοιτητών από μερίδα καθηγητών όπου πρόσκεινται στο ίδιο πολιτικά χώρο ...''

Φαίνεται απίστευτο, αλλά όμως συνέβη: 106 φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Πατρών παρέδωσαν την ίδια εργασία, προφανώς αγορασμένη και αντιγραμμένη.

Το παράδοξο δεν εντοπίζεται, όμως, μόνο στον αριθμό των φοιτητών που κατέθεσαν την ίδια εργασία, αλλά και στο γεγονός ότι, ενώ τιμωρήθηκαν για την αντιγραφή από τη γενική συνέλευση του τμήματος, φοιτητικές παρατάξεις αντιδρούν, παρέχοντας κάλυψη στους φοιτητές.

Οπως αναφέρει η «Καθημερινή», πρόκειται για φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου της Πάτρας και η εργασία κατατέθηκε στο μάθημα «Δυναμικά Μαθηματικά Υποδείγματα».

Η αντιγραφή έγινε αντιληπτή και η γενική συνέλευση του τμήματος αποφάσισε να τους τιμωρήσει, αποκλείοντάς τους από την εξεταστική του Σεπτεμβρίου.

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ετάχθη κατά της απόφασης, όπως και, κατά πληροφορίες, η ΠΑΣΠ. Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ζήτησε οι 106 να αποκλειστούν μόνο από το επίμαχο μάθημα και όχι από όλα. ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και ΠΑΣΠ στο Πανεπιστήμιο Πατρών φέρεται να αποδοκιμάστηκαν για τη στάση τους από τοπικούς παράγοντες και βουλευτές των μητρικών κομμάτων τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η «Καθημερινή», η στάση των φοιτητών της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στην Πάτρα εξόργισε τα υψηλά κλιμάκια της ΝΔ, ενώ ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ, Κωνσταντίνος Δέρβος, «άδειασε» τα μέλη της παράταξης στην Πάτρα, λέγοντας πως είναι αυτονόητο και δεδομένη θέση ότι οι κανόνες πρέπει να τηρούνται από όλους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΑΕΙ Πάτρας:

«Aδικία είναι να σου γκρεμίζουν τα όνειρα που φτιάχνεις..είναι όμως ειρωνεία να στα γκρεμίζει αυτός που περιμένεις να σε βοηθήσει από ΕΞΩ...

«Κάθε σημαντικό γεγονός στη σύγχρονη εποχή εξελίσσεται σαν φτηνή αντιγραφή του ιστορικού παρελθόντος». Αυτό είχε αντιληφθεί και διατυπώσει στο έργο του «Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη» ο Γερμανός Φιλόσοφος Καρλ Μαρξ.

Το φαινόμενο αυτό είναι λογική συνέπεια της ρομαντικής επίδρασης που ασκεί το παρελθόν στο σύγχρονο άνθρωπο. Οι συνέπειες του όμως μπορεί να είναι ιδιαίτερα καταστροφικές όταν ανάγεται σε πολιτικό επίπεδο.

Δυστυχώς, στις μέρες μας και ιδιαίτερα σ’ ότι αφορά το φοιτητικό συνδικαλισμό, το φαινόμενο αυτό κάνει έντονα την εμφάνιση του. Το μεγαλύτερο μέρος των φοιτητικών παρατάξεων, διαποτισμένο από το ιστορικό παρελθόν των φοιτητικών αγώνων στη Δικτατορική εποχή, αγωνίζεται και υπερασπίζεται κεκτημένα τα οποία δεν απειλούνται.

Η στάση αυτή τους φέρνει απέναντι σε κάθε καινοτόμα και ριζοσπαστική πρόταση για αλλαγή του υποβαθμισμένου και παραπαίοντος Ελληνικού Πανεπιστημίου. Είναι αυτή, η στείρα άρνηση και η εμμονή σε παρωχημένες αντιλήψεις που εμποδίζουν την πρόοδο και την ανάπτυξη των σχολών μας!

Η ΔΑΠ – ΝΔΦΚ αντιδρά σ αυτή τη νοοτροπία και παραμένει διαχρονικά η παράταξη που ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον και στην αισιοδοξία, εκεί που οι άλλοι θέλουν ένα Πανεπιστήμιο αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο.

Με αφορμή το τελευταίο συμβάν και την τιμωρία των 106 φοιτητών στο τμήμα Διοίκησής Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πατρών και την καταδίκη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για τη στάση της, από μερίδα του τύπου θα θέλαμε να σχολιάσουμε μερικές σκέψεις. Καταρχάς όλοι εσείς ποτέ δεν επικροτήσατε τις προσπάθειες της μεγαλύτερης φοιτητικής παράταξης για εξυγίανση και αναβάθμιση της παιδείας μας.

Ακόμα και όταν πρώτοι μιλούσαμε πριν χρόνια για την κατάργηση του ασύλου ανομίας, αναθεώρηση του άρθρου 16, ίδρυση μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, μεταπτυχιακά προγράμματα, erasmus, καθιέρωση της διπλής εξεταστικής, δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας κ.α.

Ακόμα και όταν καθημερίνα μέσα στα ιδρύματα οργανώνουμε φιλανθρωπικές δράσεις, προτείνουμε συγκεριμένα πράγματα για να καλύψουμε τα κενά και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συμφοιτητών μας,διοργανώνουμε επιστημονικές ημερίδες,ημέρες καριέρας,ενημερωτικά πάνελ με καθηγητές και ανθρώπους της αγοράς εργασίας κόντρα στην μιζέρια των άλλων παρατάξεων και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.

Και όμως τώρα έρχεστε να μας επικρίνετε χωρίς καν να ρωτήσετε την δική μας άποψη για το συμβάν. Ας δούμε όμως το πραγματικό περιστατικό στο τμήμα της διοίκησης επιχειρήσεων. Στο μάθημα «ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ», παρουσιάστηκε το φαινόμενο για αντιγραφή στη λύση των ασκήσεων.

Για το παρόν μάθημα , ο τελικός βαθμός προκύπτει κατά 50% από Πρόοδο που λαμβάνει χώρα εντός του Εξαμήνου, κατά 20% από τις Ασκήσεις του μαθήματος και κατά 30% από το γραπτό της Εξεταστικής.

Η απόφαση της γενικής συνέλευσης των καθηγητών ήταν να μη δώσουν οι φοιτητές κανένα μάθημα της επόμενης εξεταστικής, γεγονός που σημαίνει ότι κάποιοι φοιτητές δε θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου ή για κάποιους άλλους, να μειώσουν τον αριθμό από τα χρωστούμενα μαθήματα τους, πράγμα που και στις δυο περιπτώσεις σημαίνει πως θα πρέπει να επωμιστούν, τα σκληρά στις μέρες μας, έξοδα διαβίωσης τους.

Στο πλαίσιο αυτό, επειδή είμαστε δίκαιοι όλες οι παρατάξεις και ο φοιτητικός σύλλογος Διοίκησης Επιχειρήσεων πήρε απόφαση να μπορέσουν οι φοιτητές να δώσουν κατελαχιστο τα υπόλοιπα μαθήματα της εξεταστικής τους και η οποία "ποινή" να οριστεί στο συγκεκριμένο μάθημα.

Η απόφαση της ΓΣ των καθηγητών όμως είναι “πρωτόγνωρη” καθώς είχε χαρακτηριστικά εξοντωτικής τιμωρίας και σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος σωφρονιστικού χαρακτήρα. Έχει έρθει η ώρα να αποφασίσουμε εαν θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο και ένα εκπαιδευτικό σύστημα δίκαιο και νουθετικό ή απλά τιμωρητικό;

Τέλος επειδή η επίθεση είναι επιλεκτική και εξυπηρετεί άλλους σκοπούς τονίζουμε ότι τα παραπάνω είναι απόφαση του συλλόγου των φοιτητών.

Κλείνοντας, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δε θα συμμετέχει στο παράλογο που προβάλλουν οι “αναλυτές δίχως ενημέρωση”και θα μείνει επικεντρωμένη σε αυτό που εξυπηρετεί διαχρονικά, τη δράση για ένα σύγχρονο - δημοκρατικό και ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο».

Πηγή: iefimerida.gr

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Στα 200 εκατ. η επένδυση για το εμπορευματικό στο στρατόπεδο Γκόνου



Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του διαγωνισμού με τη μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος. Συνέντευξη του CEO της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιου Σχίζα.

Στο τέλος Οκτωβρίου λήγει η πρώτη φάση του διαγωνισμού της ΓΑΙΑΟΣΕ για την παραχώρηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη δυτική Θεσσαλονίκη, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μεγάλο, όπως δήλωσε στη Voria.gr o διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας κ. Αθανάσιος Σχίζας.

«Το φάκελο του διαγωνισμού παρέλαβαν ένδεκα εταιρείες, περιμένουμε ότι τέλος Οκτωβρίου θα είναι πολλές αυτές που θα εκφράσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Με τους ενδιαφερομένους θα προχωρήσουμε αμέσως σε διαβουλεύσεις ώστε μέχρι τον Μάρτιο ή Απρίλιο του 2018 να προχωρήσουμε στη φάση κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών».

Σύμφωνα με τον CEO της ΓΑΙΑΟΣΕ, στη διάρκεια των διαβουλεύσεων θα συζητηθούν τα πιθανά σενάρια αξιοποίησης του μεγάλου ακινήτου, τα τρία δηλαδή που έχει προκρίνει η Εταιρεία. Το πρώην «Γκόνου», μπορεί να αναπτυχθεί σαν ανεξάρτητο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο ή σε συνέργεια με τον ΟΛΘ ή ακόμη, να κατατμηθεί σε μικρότερα τμήματα.

Όπως είπε ο κ. Σχίζας, το πρώην στρατόπεδο θα παραχωρηθεί στο σύνολο της έκτασης του, των 600 στρμ, καθώς τέλος του 2018 λήγει και η ενοικίαση των 100 στρεμμάτων στην εταιρεία κατασκευής του ΤΑΡ.

Για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου, που θα παραχωρηθεί για περίοδο 50 ετών, θα απαιτηθεί μεγάλη επένδυση, της τάξης των 200 εκατ. ευρώ.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ τελικώς καταλήγει στο να μη διεκδικήσει εφάπαξ έσοδο από την παραχώρηση, αλλά να απαιτήσει ετήσιο ή μηνιαίο έσοδο ως ποσοστό επί του τζίρου του παραχωρησιούχου.


Η ΓΑΙΑΟΣΕ, που σημειωτέον έχει παραχωρήσει έκταση για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος (η εκσκαφή θα αρχίσει φέτος, περί τον Οκτώβριο με Νοέμβριο), ήδη διερευνά την αξιοποίηση γραμμών του Σιδηροδρόμου που θα εξαιρεθούν από το πρόγραμμα λειτουργίας ως έχει σήμερα.
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο κ. Σχίζας, από το περίπτερο της ΓΑΙΑΟΣΕ στην 82η ΔΕΘ, το τμήμα που πρώτο εξετάζεται είναι το ‘Τιθορέα – Λιανοκλάδι’, μία ορεινή σιδηροδρομική γραμμή που θα εγκαταλειφθεί όταν τον Νοέμβριο δοθεί σε κυκλοφορία το νέο τμήμα της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων που θα διασχίζει το όρος Καλλίδρομο.
Σύμφωνα με τον κ. Σχίζα αλλά και τον βουλευτή Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνο Μεταφορών κ. Απόστολο Καραναστάση, στόχος είναι να παραμείνει η γραμμή ζωντανή και αυτό θα επιδιωχθεί μέσω συνεννόησης των Σιδηροδρόμων με τους βουλευτές του νομού και την τοπική αυτοδιοίκηση.
Η διαδρομή Τιθορέα-Λιανοκλάδι παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί περνάει από μία περιοχή με ανόθευτη φυσική ομορφιά, τις σπηλιές και το φαράγγι του Ασωπού ενώ και τα πετρόχτιστα αρχιτεκτονικά στοιχεία του Σιδηροδρόμου, θεωρούνται έργα τέχνης.
Το τμήμα αυτό θα χρειαστεί ενδεχομένως να αναταχθεί, αλλά εκτιμάται ότι οι παρεμβάσεις θα είναι περιορισμένες επειδή οι μεγάλες επιβαρύνσεις στην παλιά γραμμή οφείλονται στα πολύ βαριά εμπορευματικά τραίνα που στο εξής θα χρησιμοποιούν το Νέο Δίκτυο.

Πηγή: voria.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Τα deal δισεκατομμυρίων Ελλάδας-Γαλλίας που «έκλεισαν» στο φουαγιέ του Ιδρύματος Νιάρχος - Τι σημαίνουν



Η επίσκεψη του Γάλλου προέδρου στην Ελλάδα, Εμμανουέλ Μακρόν, είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί μια «ψήφος εμπιστοσύνης» στην προσπάθεια της ελληνικής οικονομίας να βγει από την κρίση που την ταλανίζει εδώ και 7 χρόνια.

Το ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία των Εμμανουέλ Μακρόν και Αλέξη Τσίπρα, με εκπρόσωπους από 40 γαλλικές επιχειρήσεις και οικονομικούς φορείς και των Ελλήνων ομολόγων τους, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψης του Γάλλου προέδρου στην Αθήνα έγινε η απαρχή μιας νέας σελίδας συνεργασιών και επιτάχυνσης συμπράξεων στην ελληνική οικονομία.

Με φόντο τις μακέτες αρχιτεκτονικών σχεδίων του Ρέντσο Πιάνο, δημιουργού του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Νιάρχος, στον 8ο όροφο του εμβληματικού κτιρίου που δεσπόζει στον φαληρικό όρμο, δρομολογήθηκαν συγκεκριμένες ενέργειες και επισφραγίστηκαν συμφωνίες σε στρατηγικούς τομείς όπως η ενέργεια, η διαχείριση υδάτων, οι μεταφορές, οι νέες τεχνολογίες, οι οδικοί άξονες, η αμυντική βιομηχανία και η διαχείριση απορριμμάτων που ενδιαφέρουν τις γαλλικές επιχειρήσεις.

Παράλληλα, σε μία ακόμη κλειστή συνάντηση που κρατήθηκε μακριά από τους προβολείς της δημοσιότητας και πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Γάλλου υπουργού Οικονομικών, Μπρουνό Λε Μερ, και ολιγομελούς ομάδας κορυφαίων Ελλήνων και Γάλλων επιχειρηματιών, συζητήθηκαν με σαφήνεια συγκεκριμένα projects για τα οποία υπήρξε προεργασία προ της επίσκεψης Μακρόν όπως αναφέφρει και το Κεφάλαιο.

Η Total στο Ιόνιο




Το διήμερο αυτό υπήρξε σημαντική πρόοδος στο θέμα των υδρογονανθράκων. Συγκεκριμένα, δόθηκαν διαβεβαιώσεις σε ανώτατο επίπεδο ότι θα εξαλειφθούν γραφειοκρατικά και άλλα ζητήματα που προέκυψαν και πλέον ο όμιλος Total προχωρά το πλάνο για έρευνες και γεωτρήσεις στο Βόρειο Ιόνιο. Η επένδυση της ελληνογαλλικής κοινοπραξίας να ανέρχεται σε 100 έως 200 εκατ. ευρώ για κάθε μία περιοχή που θα στηθεί πλατφόρμα γεωτρήσεων.

Ταυτόχρονα, ο γαλλικός κολοσσός που έχει παρουσία στην Κύπρο, καθώς διαχειρίζεται ένα από τα οικόπεδα της κυπριακής ΑΟΖ, κλείδωσε την απόφασή του και για την περιοχή δυτικά και νότια της Κρήτης, όπου κατεβαίνει σε κοινοπραξία με την αμερικανική ExxonMobil και τα Ελληνικά Πετρέλαια.

Ο ισχυρός άνδρας της μεγαλύτερης ενεργειακής εταιρείας της Γαλλίας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Total, Patrick Pouyanne, βρέθηκε στην Αθήνα για δεύτερη φορά μέσα στο 2017, γεγονός που υπογραμμίζει την απόφαση της γαλλικής εταιρείας να προχωρήσει τις επενδύσεις στην Ελλάδα, που μαζί με την Κύπρο είναι οι μόνες περιοχές εντός Ευρωζώνης που ξεκινά η Total ερευνητικά επενδυτικά προγράμματα.

Και τις δύο φορές ο πανίσχυρος μάνατζερ της μεγαλύτερης εταιρείας ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχε σοβαρούς λόγους για να μπει στο αεροπλάνο. Η πρώτη ήταν την περασμένη άνοιξη, όταν έκλειναν οι λεπτομέρειες του deal για τη συμμετοχή της Total στην κοινοπραξία με την ExxonMobil για έρευνες πετρελαίων στην Κρήτη.

Την Πέμπτη ο Pouyanne μπήκε στην επιχειρηματική αποστολή με τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν για έναν επίσης σημαντικό λόγο: η εταιρεία του έβλεπε να προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς και να αντιμετωπίζουν σοβαρά γραφειοκρατικά εμπόδια από υπηρεσίες και αρχές οι διαδικασίες για την έναρξη των ερευνών καταρχάς στο Βόρειο Ιόνιο αλλά και στην Κρήτη. Στην ενεργειακή αγορά, άλλωστε, αποτελεί κοινό μυστικό ότι τα προβλήματα με τις καθυστερήσεις στη σύμβαση για το Οικόπεδο 2 στο Ιόνιο (που υπεγράφη τελικά την άνοιξη 3 χρόνια μετά τον διαγωνισμό) είχαν φέρει τους Γάλλους ένα βήμα από την αποχώρηση. Τελικά οι υπογραφές έπεσαν και οι Γάλλοι έχουν δεσμεύσει κεφάλαια για το επόμενο βήμα, των ερευνών που θα οδηγήσει στα γεωτρύπανα.

Τα νέα εμπόδια, ωστόσο, δημιούργησαν εκ νέου ανησυχία και οι Γάλλοι θέλησαν να βολιδοσκοπήσουν εκ νέου τις διαθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης προκειμένου να δεσμευτούν στην επένδυση που για κάθε γεώτρηση που θα γίνει θα κοστίσει περί τα 100 έως 200 εκατ. δολάρια. Να σημειωθεί, πάντως, ότι μπορεί για την Κρήτη η Total μαζί με ΕΛΠΕ και Exxonmobil να έχουν καταθέσει την πρότασή τους, ωστόσο στον διεθνή διαγωνισμό που επισήμως θα προκηρυχθεί εντός των ημερών, θα υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής και άλλων εταιρειών και σχημάτων.

Εκτός των γεωτρήσεων, πάντως, η Total έχει σημαντική σχέση με Έλληνες εφοπλιστές, τα πλοία των οποίων και χρησιμοποιεί για το πετρέλαιο που διακινεί. Επίσης η Total αναμένεται να ανακοινώσει σημαντικό έργο στον τομέα των ΑΠΕ, που επίσης έκλεισε στη διάρκεια της επίσκεψης Pouyanne.

Deal Engie - ΔΕΗ




Στον ενεργειακό τομέα (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο), σε συμφωνία για τη δημιουργία κοινού σχήματος που θα δραστηριοποιηθεί στην αγορά των Βαλκανίων κατέληξαν η ΔΕΗ με τη γαλλική Engie (πρώην Gaz de France Suez). Το ελληνογαλλικό joint venture θα εξετάσει επενδυτικές ευκαιρίες στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης, οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να ανοίξουν συνεργασία και εντός Ελλάδος στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αρχής γενομένης με επένδυση για την κατασκευή αιολικού πάρκου στην Κρήτη.

Σημειώνεται ότι η Engie έχει ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά όπου συμμετέχει στην εταιρεία ηλεκτρισμού Ήρων με δραστηριότητα στην ηλεκτροπαραγωγή (μονάδες φυσικού αερίου) και στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα εξοπλιστικά




Με ορόσημο τις αγορές των περίφημων πολεμικών αεροσκαφών Mirage (σ.σ. μέρος της "αγοράς του αιώνα" πίσω στο 1985...), των γαλλικών φρεγατών και ελικοπτέρων, στις ελληνο-γαλλικές επαφές στο επίκεντρο της έλευσης Μακρόν βρέθηκε και η αμυντική βιομηχανία.

Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι τέθηκαν επί τάπητος θέματα που αφορούν πρωτίστως τις αναβαθμίσεις των Mirage 2000 που κατασκευάζει η Dassault. Τα Mirage μπορεί να μην αποτελούν αριθμητικά το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά αποτελούν στρατηγικά και επιχειρησιακά κρίσιμο κομμάτι του και η ηγεσία της Π.Α. έχει θέσει ζήτημα τεχνολογικής τους αναβάθμισης. Παράλληλα, εκδηλώθηκε η πρόθεση να αναζητηθούν κοινές δράσεις που αφορούν συμπαραγωγές και τροποποιήσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων, ώστε να αποκτήσουν έργο οι εγχώριες αμυντικές βιομηχανίες.

Οι δουλειές στην αεροναυπηγική, με τη μορφή joint venture με την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, είναι πρώτης προτεραιότητας για τους Γάλλους, κάτι που, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, έκανε γνωστό στις επαφές που είχε στο ΚΠΣΙΝ ο Agns Paillard, πρόεδρος της Aerospace Valley, που αποτελεί ομάδα γαλλικών εταιρειών και ερευνητικών κέντρων αεροναυπηγικής. Εξάλλου, το "στίγμα" της Dassault Aviation στον συγκεκριμένο τομέα στην Ελλάδα είναι έντονο, καθώς ο γαλλικός κολοσσός συμμετέχει σε συμβάσεις της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.

Suez και Vinci

Με τους Γάλλους της Suez Environnement να ελέγχουν το 5% της ΕΥΑΘ, στο πλαίσιο των επαφών που πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή, οριστικοποιήθηκε το ενδιαφέρον της συγκεκριμένης εταιρείας για την υλοποίηση joint venture με την ΕΥΔΑΠ της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Μπενίσης, ανήκε στην ομάδα επιχειρηματιών που βρέθηκαν στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Δεν θα πρόκειται για μετοχική συνεργασία, αλλά για σύμπραξη της Suez Environnementκαι της εταιρείας ύδρευσης και αποχέτευσης πρωτευούσης με αντικείμενο τη διαχείριση υδάτινων πόρων στην Μέση Ανατολή. Οι Γάλλοι διαβλέπουν σοβαρές προοπτικές στη συγκεκριμένη επένδυση, καθώς θεωρούν ότι με τη συμμετοχή της ΕΥΔΑΠ, και λόγω τεχνογνωσίας αλλά και λόγω ευνοϊκών ελληνικών σχέσεων με την ευρύτερη περιοχή, θα ανοίξει ο δρόμος για νέες business και για τη δημιουργία συνεργειών.

Επίσης, οι Γάλλοι είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν τα νέα έργα για τον εκσυχρονισμό του δικτύου που ενδέχεται να δημοπρατήσει η ΕΥΑΘ.

Ταυτόχρονα, οι γαλλικές εταιρείες προσβλέπουν σε νέους διαγωνισμούς στον τομέα του περιβάλλοντος και της διαχείρισης απορριμμάτων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι θυγατρικές στον τομέα του περιβάλλοντος των γαλλικών κολοσσών Suez,Veolia και Vinci είναι έτοιμοι να συμμετέχουν σε νέες δημοπρατήσεις για έργα, όπως οι βιολογικοί καθαρισμοί. Αυτού του είδους τα έργα, που διαθέτουν μεγάλα ποσοστά αποδοχής από τις τοπικές κοινωνίες, αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές διάστημα, ενώ είναι βέβαιο ότι θα δώσουν το "παρών" στον διαγωνισμό για την ανανέωση της σύμβασης για τη λειτουργία και συντήρηση της εγκατάστασης του βιολογικού καθαρισμού στην Ψυτάλλεια.



Το Μετρό


Το έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, για το οποίο έχουν υποβάλει φάκελο ενδιαφέροντος η Alstom –της οποίας ο αντιπρόεδρος, Philippe Delleur, ήταν στο "φουαγιέ" του ΚΠΙΣΝ– και η Vinci. Επίσης, το μεγάλο ενδιαφέρον για την Alstom βρίσκεται στους διαγωνισμούς για την προμήθεια νέων συρμών για τις υφιστάμενες και νέες γραμμές του μετρό και του τραμ, όπως και για τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του μετρό.

Στη χθεσινή επίσκεψη εκπρόσωποι του γαλλικού επιχειρείν, στο πλαίσιο των ανεπίσημων επαφών, έκαναν γνωστό ότι εκτός από τη Vinci –της οποίας η συμμετοχή θεωρείται βέβαιη– ετοιμάζονται κοινοπραξίες με έντονο το γαλλικό... άρωμα για τη διεκδίκηση της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού. Παράλληλα, δρομολογείται και γαλλική παρέμβαση στο θέμα του ΟΑΣΘ.

Και νέες τεχνολογίες

Επίσης, όπως μεταφέρουν στο "Κεφαλαίο" ενημερωμένες πηγές, η παρουσία στη χθεσινή εκδήλωση του Suat Topsu, προέδρου της Oledcomm με αντικείμενο τη νέα γενιά ευρυζωνικών δικτύων και τη μεταφορα δεδομένων μέσω φωτεινής ακτινοβολίας, σχετίζεται άμεσα με τις επενδύσεις, ύψους 2 δισ. ευρώ, που θα υλοποιήσει για την υλοποίηση τηλεπικοινωνιακών δικτύων νέας γενιάς μέχρι το 2020, σύμφωνα με όσα προβλέπει ψηφισθέν νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής. Ενδεικτικό της δυναμικής –την οποία επιδιώκουν να αξιοποιήσουν οι Γάλλοι– είναι ότι το υπουργείο Υποδομών αναζητά χρηματοδότηση για το έργο της ανάπτυξης υποδομών οπτικών ινών μέχρι την καμπίνα (ΚΑΦΑΟ), προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Ενδιαφέρον για τις τράπεζες

Παρά τη φιλολογία για την επάνοδο των μεγάλων γαλλικών τραπεζικών ομίλων στην Ελλάδα, το μόνο χειροπιαστό αποτέλεσμα αφορά την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας για την ίδρυση της ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, από τον υπουργό Οικονομίας Δημήτρη Παπαδημητρίου και τον γενικό διευθυντή της της δημόσιας τράπεζας επενδύσεων BPI France, Νικολά Ντιφούρ (Nicolas Dufourq).

Η υπογραφή του μνημονίου αυτού μπορεί, ωστόσο, να αποτελέσει μια σημαντική ευκαιρία για την ελληνική πλευρά να αποκτήσει τεχνογνωσία και εμπειρία στο σκέλος της χρηματοδότησης και υλοποίησης επενδύσεων. Η BPI αποτελεί έναν από τους επενδυτικούς βραχίονες του γαλλικού κράτους, έχοντας ήδη συμμετάσχει σε 200 projects στη Γαλλία με πιστώσεις, ίδια κεφάλαια και επιχορηγήσεις. Την τεχνογνωσίααυτή θέλει να αξιοποιήσει η ελληνική πλευρά στο γνωστό εδώ και καιρό σχεδιασμό της για τη δημιουργία μιας αναπτυξιακής πλατφόρμας που θα στηρίξει χρηματοδοτικά επενδύσεις. Ζητούμενο, βέβαια, είναι η εξασφάλιση πόρων που θα στηρίξουν τον σχεδιασμό, με την κυβέρνηση να προσδοκά στη συνδρομή οργανισμών όπως η Ευρωπαϊκή Επενδυτική Τράπεζα και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.

Σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή γαλλικών ομίλων στα ελληνικά τραπεζικά δρώμενα, έμπειρα στελέχη του χώρου κρατούν χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών. Στην αποστολή των Γάλλων επιχειρηματιών που συνόδευσε τον Ε. Μακρόν δεν υπήρχε αμιγώς τραπεζική εκπροσώπηση. Επιπλέον, η εμπειρία των γαλλικών τραπεζικών ομίλων όπως η Credit Agricole και η Societe Generale στην Ελλάδα ήταν δυσάρεστη και η αποχώρησή τους το 2012 κόστισε πολλά δισ. ευρώ, κάτι που δυσχεραίνει –χωρίς όμως να αποκλείει– ένα γαλλικό τραπεζικό comeback στη χώρα μας.

Στο Ίδρυμα Στ. Νιάρχος, πάντως, βρέθηκαν κορυφαίοι Έλληνες τραπεζίτες και τραπεζικά στελέχη, όπως ο Νίκος Καραμούζης, πρόεδρος της Eurobank Alpha Bank, o Γιάννης Εμίρης, Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής της Alpha Bank και ο πρόεδρος της Attica Bank, Παναγιώτης Ρουμελιώτης, οι οποίοι και μετείχαν στο ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ.

Ο ρόλος Μακρόν και η Γαλλία ως ηγέτιδα οικονομική δύναμη

Η σημειολογία της επίσκεψης Μακρόν στην Ελλάδα, σε μια ευρωπαϊκή χώρα δηλαδή που βρίσκεται επί μια 8ετία σε βαθιά οικονομική και κατ' επέκταση κοινωνική και πολιτική κρίση, δεν ήταν τυχαία. Ζητούμενο για την Ελλάδα τη συγκεκριμένη στιγμή είναι η οικονομική ανάκαμψη και οι επενδύσεις αποτελούν το πιο ζωτικό κομμάτι της προσπάθειας που καταβάλλεται. Ωστόσο, το κάλεσμα του Γάλλου προέδρου να γίνουν νέες επενδύσεις στη χειμαζόμενη οικονομικά Ελλάδα, δεν απευθύνθηκε προς τις επιχειρήσεις της χώρας του, όπως αναμενόταν, αλλά συνολικά προς τους ευρωπαϊκούς ομίλους. Και αυτό συνέβη ως μέρος του σχεδιασμού στα Ηλύσια Πεδία για τη δημιουργία ενός ηγετικού προφίλ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ισότιμου συνομιλητή του Βερολίνου, ευαγγελιστή της ευρωπαϊκής ιδέας και συνοχής και όχι της διάσπασης, όπως απεργάζοντο δυνάμεις εντός της γερμανικής κυβέρνησης.

Η αναφορά Μακρόν, ότι η Ευρώπη δεν στήριξε επενδυτικά την Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης, δεν θα πρέπει να ερμηνευτεί αποκλειστικά ως μομφή προς το Βερολίνο (σ.σ. είναι γνωστό, άλλωστε, ότι προγράμματα όπως το περίφημο "Project Helios" ουδέποτε προχώρησαν πέραν των βαρύγδουπων εξαγγελιών), αλλά ως ένα νέο αφήγημα έμπρακτης στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τους ίδιους τους Ευρωπαίους. Στο πλαίσιο αυτό, οι γαλλικοί όμιλοι με την προτροπή Μακρόν θα πρέπει να πρωταγωνιστήσουν, αναβαθμίζοντας τον ρόλο της Γαλλίας ως ηγέτιδας οικονομικής δύναμης, κάτι που αποτέλεσε και ένα από τα "στοιχήματα" της επίσκεψης του Γάλλου προέδρου στην Αθήνα.

Πηγή www.pronews.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....