Θα ιδρώσουν για να πάρουν τις άδειες, υποστηρίζει αρμόδιος παράγοντας
Η Ελλάδα δεν μπορεί να μπει στον ευρωπαϊκό χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας διότι χάθηκαν οι ευκαιρίες στο παρελθόν.
Όμως η επιστροφή του θρυλικού Pony αρχικά από δημοσιογραφικά χέρια είναι αμφίβολο και αρκετά δύσκολο να υλοποιηθεί , όπως λέει η πλειοψηφία των μετόχων.
Το Pony είναι το όνειρο του 85άχρονου Πέτρου Κοντογούρη που καθημερινά δίνει μάχη για να το επαναφέρει στη ζωή και στους ελληνικούς δρόμους.
Πόσο εύκολο είναι;
Πάντως το 75% των μετόχων της εταιρείας NAMCO κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση με το υπόλοιπο 25% που ανήκει στον κ. Πέτρο Κοντογούρη.
Η πλειοψηφία των μετόχων σιωπηρά παρακολουθεί τις πρωτοβουλίες του θείου τους Πέτρου με σεβασμό και εκτίμηση στο πρόσωπό του.
Όμως εκφράζει φόβους ότι η κινητικότητα γύρω από την ιστορία του Pony μόνο μπλεξίματα μπορεί να τους φέρει.
Ένας εκ των μετόχων μιλά στο www.bankingnews.gr και καταθέτει τα δικά του επιχειρήματα για το Pony.
A) Το ύψος της αρχικής επένδυσης απαιτεί τουλάχιστον 10 εκατ ευρώ τα οποία όμως μπορεί να γίνουν 20 εκατ ευρώ.
Τα κεφάλαια αυτά δεν υπάρχουν και μέχρι σήμερα δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από κάποιον επενδυτή ο οποίος αν εμφανιστεί θα έχει στρατηγικό χαρακτήρα.
Να σημειωθεί ότι το 75% των μετόχων της εταιρείας δεν ψάχνει επενδυτή!
Β) Το κόστος των εργατικών εισφορών στην Ελλάδα σε σχέση με αυτό των γειτονικών χωρών είναι αρκετά υψηλό το οποίο ορθώνει εμπόδια στους επενδυτές.
Γ) Το φορολογικό καθεστώς είναι ασταθές με αποτέλεσμα να δημιουργεί αβεβαιότητα σε έναν ξένο επενδυτή και είναι εύλογο να αναζητήσει άλλη πιο προσφιλή χώρα.
Δ)Το εγχώριο τραπεζικό σύστημα είναι αδύναμο δεν μπορεί να αναλάβει τη χρηματοδότηση επενδυτικού προγράμματος έως 20 εκατ ευρώ. Σήμερα οι τράπεζες μπορεί να σου πουν ναι στη χρηματοδότηση και αύριο να ανακαλέσουν την υπογραφή τους.
Έτσι η κάθε επιχείρηση χάνει αναίτια κάθε πρόσβαση σε χρηματοδότηση.
Άλλωστε το ημερήσιο κόστος λειτουργίας του εργοστασίου για την παραγωγή του Pony υπολογίζεται στο 1,5 εκατ ευρώ το μήνα. Ποιος θα το χρηματοδοτήσει ;
Ε) Οι κινητήρες που θα φοράει το Pony θα είναι προϊόν εισαγωγής από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που σε καμία περίπτωση δεν θα δίνει εμπόρευμα με δόσεις.
Με τα δεδομένα αυτά δεν μπορεί να δρομολογηθεί η παραγωγή του Pony.
Η προοπτική αυτή μπορεί να απογοητεύει αρκετούς αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα, επισημαίνει.
Το όνειρο του Πέτρου Κοντογούρη και υπερδραστήριου παππού είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να υλοποιηθεί.
Επίσης η γραφειοκρατία «καραδοκεί» παρότι στην παρούσα φάση ο αρμόδιος υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος προσπαθεί να επιταχύνει τις διαδικασίες έκδοσης των απαραίτητων αδειών που αφορούν το δικό του υπουργείο. Ο αριθμός των αδειών που απαιτείται για τη λειτουργία της μονάδας είναι μεγάλος και όπως είπε στέλεχος υπουργείου θα « ιδρώσουν για να τις πάρουν»
Η ιστορία του Pony
To όνειρο παραγωγής αυτοκινήτου στην Ελλάδα τέθηκε σε εφαρμογή από την οικογένεια Κοντογούρη το 1963. Τα τέσσερα αδέρφια. ο Πετρος , ο Βίκτωρας , ο Κώστας και ο Γεράσιμος έφτιαξαν το πρώτο αγροτικό αυτοκίνητο με την ονομασία Farmobil με κινητήρα 900 κυβικά εκατοστά της BMW.
Το 1967 πουλήθηκαν τα δικαιώματα παραγωγής στην αμερικανική εταιρεία Chrysler Corp Detroit.
Το ύψος των χρημάτων που έλαβαν τα αδέρφια έφθανε τα 5 εκατομμύρια δολάρια, πρόκειται για αστρονομικό ποσό της εποχής , όπως και της σημερινής.
Στη συνέχεια έστησαν από την αρχή το αυτοκίνητο pony.
Το 1981 η παραγωγική διαδικασία σταμάτησε εξαιτίας απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων για εννέα μήνες.
Σήμερα το εργοστάσιο υπολειτουργεί και απασχολεί περίπου 10 άτομα τα οποία πραγματοποιούν ερευνητικό έργο.
Ωστόσο τα κόστη λειτουργίας της μονάδας καλύπτονται από το σύνολο των μετόχων.
http://diulistirio.blogspot.gr/