H «πάλη των γραμμών» για τον ιδεολογικό-πολιτικό προσανατολισμό μιας –της όποιας- πολιτικής δύναμης με πρόταση εξουσίας, έχει ενδιαφέρον σε εποχές ειρήνης.
Όμως, εδώ και τώρα, έχουμε πόλεμο.
Έναν ακήρυχτο πόλεμο από μια υπερεθνική συμμορία και τους ντόπιους συνεργάτες τους, κατά της ελληνικής κοινωνίας.
Τώρα έχουμε πόλεμο λοιπόν, τώρα η Ελλάδα κινδυνεύει από την μπότα του καταχτητή κι όλοι πρέπει να ομονοήσουμε και να κατανοήσουμε ότι το μοίρασμα του συλλογικού πολιτικού μας γίγνεσθαι, δεν γίνεται ετούτες τις ώρες με εκείνη την καθαρή, κάθετη γραμμή που κάποτε χώριζε τον μικρόκοσμό μας στα δεξιά και τα αριστερά μας.
Πρώτα όμως να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, την ώρα που τα κατασχετήρια βγαίνουν σιγά-σιγά από τα κιτάπια των ταϊσμένων μέχρι σκασμού, αλλά παρόλα αυτά χρεωκοπημένων τραπεζιτών για να τυλιχθούν σε περίτεχνα χρηματοοικονομικά εργαλεία.
Πρώτα όμως να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, που κλείνουν σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, προνομιακές δομές, για να εξυπηρετηθεί ένα χρέος ύποπτο γιατί δεν έχει ελεγχθεί κι ειδεχθές γιατί δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί.
Πρώτα όμως να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, που οι «διαπραγματευτές» της κυβέρνησης των Ολετήρων συνομολογούν περισσότερα μέτρα ειδεχθή, στην ίδια την έωλη και την ανεφάρμοστη λογική μέτρα, τώρα, που ίσως το κούρεμα των ιδιωτικών καταθέσεων να μη βρίσκεται πολύ μακριά: μετά τον σφαγιασμό των τιτλούχων ομολογιών του Ελληνικού Δημοσίου, γιατί να μην έχει σειρά κι η υπόλοιπη μαρίδα?
Πρέπει, λοιπόν να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, γιατί πιο μετά μπορεί να είναι αργά.
Αν θέλομε να επιμείνουμε να διαχωρίζουμε τη πολιτική βάση της χρεοκοπημένης δημοκρατίας μας με γεωμετρικούς όρους, σε πείσμα της θεωρίας των δύο άκρων, απ’ όπου κι αν αυτή εκπορεύεται, πρέπει να χαράξουμε μια τεθλασμένη γραμμή για να χωριστούν εκείνοι που έχουν επίγνωση του χάους με το οποίο πρέπει να αναμετρηθεί η επόμενη ελληνική κυβέρνηση, από τους άλλους που με σημαίες και με ταμπούρλα, ορμή και νεανικό ενθουσιασμό ξεκινούν χωρίς χαραγμένη την πορεία τους, για το «ραντεβού στα γουναράδικα».
Σε καιρούς χαλεπούς, οι άνθρωποι, σαν να ήταν αλεπούδες, μπορεί να καταλήγουν στα γουναράδικα, οι λαοί όμως ποτέ! Οι λαοί ζητάνε χαραγμένη πορεία. Πορεία και σχέδιο για να το ακολουθήσουν: αυτό περιμένουν οι πολλοί, ακόμα και τούτη την ώρα που πέφτουν οι οβίδες του ιδιότυπου πολέμου κατά της κοινωνικής προόδου στα κεφάλια τους!
Ας αφήσουμε λοιπόν κατά μέρος τους διαχωρισμούς μεταξύ αριστερών και δεξιών, δεν είναι η ώρα η καταλληλότερη τώρα. Δεν είναι η ώρα, γιατί πριν αρχίσουμε να μαλώνουμε για τον τρόπο διανομής του πλούτου στην καθημαγμένη μας κοινωνία, θα πρέπει πρώτα να τον παράξουμε πάλι, αυτόν τον πλούτο.
Άλλοι ψηφίζουν "δεξιά", άλλοι ψηφίζουν "αριστερά" και είναι όλοι τους, χρήσιμοι, έντιμοι βιοπαλαιστές, ίσως μοναχικοί καλλιτέχνες ή οικογενειάρχες, ταβερνιάρηδες και δημόσιοι υπάλληλοι, άνθρωποι της διπλανής πόρτας.
Άλλοι, πάλι, ψηφίζουν κι αυτοί "δεξιά" ή "αριστερά" και είναι όλοι τους άχρηστα τομάρια, μαυραγορίτες κι αγιογδύτες, ζουν ανάμεσά μας κι αυτοί.
Τους ξέρουμε καλά όλους αυτούς, τους καλούς, τους κακούς και τους άσχημους, τους ικανούς και τους ανίκανους, ο καθένας μας, στις μικρές μας κοινωνίες και στις γειτονιές μας και στις συνελεύσεις των συνδικαλιστικών μας οργάνων και με αυτούς τους όρους πρέπει να αναζητηθεί ο μεγαλύτερός μας εχθρός: ο κακός μας εαυτός!
Γιατί ας μην ξεχνάμε, εμείς τους ψηφίζουμε όλους αυτούς, όλα αυτά τα χρόνια, και δεν είμαστε δα και τόσο βλάκες, να μην καταλαβαίνουμε∙ κανείς μέτοχος του μεταπολιτευτικού πολιτικού μας συστήματος δεν είναι αμέτοχος του γεγονότος ότι το καράβι τσακίστηκε στα βράχια.
Δεν μπορούν να εξομοιώνονται, βέβαια, οι ευθύνες του καπετάνιου που χάραξε την πορεία του σκάφους με αυτήν του δόκιμου, που με την ψήφο μας στείλαμε στη γέφυρα για να ελέγχει την πορεία του πλοίου και τον πήρε ο ύπνος. Όμως κι αν οι κατηγορίες κατά του δόκιμου είναι πολύ ελαφρότερες, ούτε κι αυτός είναι άμοιρος ευθυνών.
Κι όσο επιμένουμε να θεωρούμε ότι μέσα από αυτό το πολιτικό σύστημα, έτσι όπως είναι διαπλεγμένο, από αυτόν τον εσμό αχρησίμευτων, μπορεί να ξεπηδήσει μια ελπιδοφόρα, κοινωνικά δίκαιη και βιώσιμη πρόταση εξουσίας, τόσο θα χάνουμε χρόνο, πολύτιμο χρόνο, μέχρι να καταλάβουμε ότι αν δε σπρώξουμε όλοι μαζί το κάρο, η Θεά δεν πρόκειται να βάλει το χέρι της, το λέει κι ο παππούς Αίσωπος.
Όμως, εδώ και τώρα, έχουμε πόλεμο.
Έναν ακήρυχτο πόλεμο από μια υπερεθνική συμμορία και τους ντόπιους συνεργάτες τους, κατά της ελληνικής κοινωνίας.
Τώρα έχουμε πόλεμο λοιπόν, τώρα η Ελλάδα κινδυνεύει από την μπότα του καταχτητή κι όλοι πρέπει να ομονοήσουμε και να κατανοήσουμε ότι το μοίρασμα του συλλογικού πολιτικού μας γίγνεσθαι, δεν γίνεται ετούτες τις ώρες με εκείνη την καθαρή, κάθετη γραμμή που κάποτε χώριζε τον μικρόκοσμό μας στα δεξιά και τα αριστερά μας.
Πρώτα όμως να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, την ώρα που τα κατασχετήρια βγαίνουν σιγά-σιγά από τα κιτάπια των ταϊσμένων μέχρι σκασμού, αλλά παρόλα αυτά χρεωκοπημένων τραπεζιτών για να τυλιχθούν σε περίτεχνα χρηματοοικονομικά εργαλεία.
Πρώτα όμως να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, που κλείνουν σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, προνομιακές δομές, για να εξυπηρετηθεί ένα χρέος ύποπτο γιατί δεν έχει ελεγχθεί κι ειδεχθές γιατί δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί.
Πρώτα όμως να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, που οι «διαπραγματευτές» της κυβέρνησης των Ολετήρων συνομολογούν περισσότερα μέτρα ειδεχθή, στην ίδια την έωλη και την ανεφάρμοστη λογική μέτρα, τώρα, που ίσως το κούρεμα των ιδιωτικών καταθέσεων να μη βρίσκεται πολύ μακριά: μετά τον σφαγιασμό των τιτλούχων ομολογιών του Ελληνικού Δημοσίου, γιατί να μην έχει σειρά κι η υπόλοιπη μαρίδα?
Πρέπει, λοιπόν να καταλάβουμε ποιος είναι ο εχθρός, τώρα, γιατί πιο μετά μπορεί να είναι αργά.
Αν θέλομε να επιμείνουμε να διαχωρίζουμε τη πολιτική βάση της χρεοκοπημένης δημοκρατίας μας με γεωμετρικούς όρους, σε πείσμα της θεωρίας των δύο άκρων, απ’ όπου κι αν αυτή εκπορεύεται, πρέπει να χαράξουμε μια τεθλασμένη γραμμή για να χωριστούν εκείνοι που έχουν επίγνωση του χάους με το οποίο πρέπει να αναμετρηθεί η επόμενη ελληνική κυβέρνηση, από τους άλλους που με σημαίες και με ταμπούρλα, ορμή και νεανικό ενθουσιασμό ξεκινούν χωρίς χαραγμένη την πορεία τους, για το «ραντεβού στα γουναράδικα».
Σε καιρούς χαλεπούς, οι άνθρωποι, σαν να ήταν αλεπούδες, μπορεί να καταλήγουν στα γουναράδικα, οι λαοί όμως ποτέ! Οι λαοί ζητάνε χαραγμένη πορεία. Πορεία και σχέδιο για να το ακολουθήσουν: αυτό περιμένουν οι πολλοί, ακόμα και τούτη την ώρα που πέφτουν οι οβίδες του ιδιότυπου πολέμου κατά της κοινωνικής προόδου στα κεφάλια τους!
Ας αφήσουμε λοιπόν κατά μέρος τους διαχωρισμούς μεταξύ αριστερών και δεξιών, δεν είναι η ώρα η καταλληλότερη τώρα. Δεν είναι η ώρα, γιατί πριν αρχίσουμε να μαλώνουμε για τον τρόπο διανομής του πλούτου στην καθημαγμένη μας κοινωνία, θα πρέπει πρώτα να τον παράξουμε πάλι, αυτόν τον πλούτο.
Άλλοι ψηφίζουν "δεξιά", άλλοι ψηφίζουν "αριστερά" και είναι όλοι τους, χρήσιμοι, έντιμοι βιοπαλαιστές, ίσως μοναχικοί καλλιτέχνες ή οικογενειάρχες, ταβερνιάρηδες και δημόσιοι υπάλληλοι, άνθρωποι της διπλανής πόρτας.
Άλλοι, πάλι, ψηφίζουν κι αυτοί "δεξιά" ή "αριστερά" και είναι όλοι τους άχρηστα τομάρια, μαυραγορίτες κι αγιογδύτες, ζουν ανάμεσά μας κι αυτοί.
Τους ξέρουμε καλά όλους αυτούς, τους καλούς, τους κακούς και τους άσχημους, τους ικανούς και τους ανίκανους, ο καθένας μας, στις μικρές μας κοινωνίες και στις γειτονιές μας και στις συνελεύσεις των συνδικαλιστικών μας οργάνων και με αυτούς τους όρους πρέπει να αναζητηθεί ο μεγαλύτερός μας εχθρός: ο κακός μας εαυτός!
Γιατί ας μην ξεχνάμε, εμείς τους ψηφίζουμε όλους αυτούς, όλα αυτά τα χρόνια, και δεν είμαστε δα και τόσο βλάκες, να μην καταλαβαίνουμε∙ κανείς μέτοχος του μεταπολιτευτικού πολιτικού μας συστήματος δεν είναι αμέτοχος του γεγονότος ότι το καράβι τσακίστηκε στα βράχια.
Δεν μπορούν να εξομοιώνονται, βέβαια, οι ευθύνες του καπετάνιου που χάραξε την πορεία του σκάφους με αυτήν του δόκιμου, που με την ψήφο μας στείλαμε στη γέφυρα για να ελέγχει την πορεία του πλοίου και τον πήρε ο ύπνος. Όμως κι αν οι κατηγορίες κατά του δόκιμου είναι πολύ ελαφρότερες, ούτε κι αυτός είναι άμοιρος ευθυνών.
Κι όσο επιμένουμε να θεωρούμε ότι μέσα από αυτό το πολιτικό σύστημα, έτσι όπως είναι διαπλεγμένο, από αυτόν τον εσμό αχρησίμευτων, μπορεί να ξεπηδήσει μια ελπιδοφόρα, κοινωνικά δίκαιη και βιώσιμη πρόταση εξουσίας, τόσο θα χάνουμε χρόνο, πολύτιμο χρόνο, μέχρι να καταλάβουμε ότι αν δε σπρώξουμε όλοι μαζί το κάρο, η Θεά δεν πρόκειται να βάλει το χέρι της, το λέει κι ο παππούς Αίσωπος.