Διυλιστήριο: 10/18/16
ροη αναρτησεων

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2016

Ενίσχυση €241 εκατ. για την εγκατάσταση 12.000 νέων αγροτών- Τι περιλαμβάνει η προκήρυξη



Δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα (www.agrotikianaptixi.gr) η προκήρυξη του μέτρου 6.1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, που αφορά την ενίσχυση νέων, έως και 40 ετών, για την είσοδό τους στη γεωργική απασχόληση και την πρώτη τους εγκατάσταση σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις.

Η συνολική δημόσια δαπάνη για το μέτρο είναι 241 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ενταχθούν 12.000 περίπου νέοι γεωργοί που θα κληθούν να υλοποιήσουν τετραετές επιχειρηματικό σχέδιο.

Η ενίσχυση που θα λάβουν κυμαίνεται από 17.000 έως 22.000 ευρώ ανάλογα με την κατεύθυνση της καλλιέργειας / εκτροφής και την περιοχή εγκατάστασης. Οι εισερχόμενοι στην κτηνοτροφική παραγωγή, καθώς και οι κάτοικοι των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών ή των μικρών νησιών μέχρι και 3.000 κατοίκους, έχουν αυξημένη στήριξη.




Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση και φάκελο από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2016.

Ο σχεδιασμός του μέτρου έγινε με τη λογική της απλοποίησης, απλούστευσης του θεσμικού πλαισίου και επιτάχυνσης των διαδικασιών εφαρμογής του σε σχέση με την προηγούμενη προγραμματική περίοδο και συγκεκριμένα μέσω:

• της εκχώρησής του στις ελληνικές Περιφέρειες,

• της αύξησης της μέσης ενίσχυσης ανά δικαιούχο,

• της υιοθέτησης ηλεκτρονικών και διαδικτυακών μηχανογραφικών εφαρμογών για την ταχεία υποβολή, αξιολόγηση, ένταξη, παρακολούθηση και πληρωμή των δικαιούχων και διασύνδεσή τους με λοιπές υποστηρικτικές βάσεις (Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων, ΟΠΣΑΑ, eΠΔΕ, κλπ.),

• της δυνατότητας για πρώτη φορά συμμετοχής νομικών προσώπων στο μέτρο ως δικαιούχων στήριξης,

• της απλούστευσης προσδιορισμού και τεκμηρίωσης του χρόνου πρώτης εγκατάστασης, με την αίτηση και εγγραφή των υποψηφίων στο μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων ως «νεοεισερχόμενοι» στον αγροτικό τομέα επαγγελματίες αγρότες, αντί της υποβολής πληθώρας λοιπών δικαιολογητικών,

• της μη υποχρεωτικότητας τήρησης μακροχρόνων δεσμεύσεων πενταετίας μετά την ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου των δικαιούχων και υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών.

Η ένταξη των νέων γεωργών στο μέτρο μπορεί να συνδυαστεί με την ενίσχυσή τους (και μάλιστα με προνομιακούς όρους) από άλλα μέτρα του ΠΑΑ 2014 -2020, όπως:

-4.1 Επενδύσεις σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις με αυξημένα ποσοστά ενίσχυσης,

-1.1 Επαγγελματική κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων με δράση κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων για νέους γεωργούς,

-3.1 Συστήματα ποιότητας γεωργικών προϊόντων και τροφίμων,

-2.1 Χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών,

-9.1 Σύσταση ομάδων και οργανώσεων παραγωγών.

Σε δήλωσή του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου αναφέρει τα εξής:

«Η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού και η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στις αγροτικές περιοχές, είναι βασικός μας στόχος, δεδομένης και της διαφαινόμενης τάσης επιστροφής νέων στην ύπαιθρο. Αν δεν ανανεωθεί ο αγροτικός πληθυσμός δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε τις σύγχρονες τάσεις της γεωργίας και να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο και ανταγωνιστικό μοντέλο.

Ενισχύουμε λοιπόν την είσοδο νέων γεωργών στο επάγγελμα και την ανάληψη της αρχηγίας γεωργικών εκμεταλλεύσεων από τις προηγούμενες γενιές, με επαρκές αρχικό παραγωγικό δυναμικό».

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Απασφαλίζει ο Ομπάμα για το χρέος: Έρχεται Αθήνα και μετά Βερολίνο



Προς επιβεβαίωση των πληροφοριών που ήθελαν το τελευταίο διάστημα το διπλωματικό γραφείο του Αλέξη Τσίπρα να έχει πάρει «φωτιά» προκειμένου να κλειδώσει επίσκεψη του Προέδρου των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα στην Αθήνα συγκλίνουν οι τελευταίες πληροφορίες που φτάνουν στα δημοσιογραφικά γραφεία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του TRIBUNE ο Μπαράκ Ομπάμα εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα επισκεφθεί την Αθήνα και τον Αλέξη Τσίπρα το διήμερο της 14ης και 15ης Νοεμβρίου.

Από την κυβέρνηση ούτε επιβεβαιώνουν μέχρι στιγμής αλλά ουτε διαψεύδουν τις επίμαχες πληροφορίες. Ωστόσο, όπως φαίνεται τόσο η Ουάσιγκτον όσο και η Αθήνα θέλουν να οριστικοποιήσουν τις τελευταίες λεπτομέρειες του ταξιδιού.

Το ταξίδι του Προέδρου των ΗΠΑ, όπως είναι φυσικό, συνδέεται άρρηκτα με την προσπάθεια που καταβάλλεται από την κυβέρνηση για την απομείωση του χρέους της Ελλάδας μέχρι το τέλος του έτους, ενώ διπλωματικές πηγές αναφέρουν πως αποτελεί μία de facto ψήφο εμπιστοσύνης στις προσπάθειες και τους χειρισμούς της κυβέρνησης.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η Ουάσιγκτον, με τις αλλεπάλληλες δηλώσεις του Τζακ Λιου αλλά και τη σημερινή παρέμβαση Ομπάμα στην ιταλική La Republica να επιβεβαιώνουν πως οι ΗΠΑ τάσσονται ανοιχτά υπέρ των ελληνικών και νοτιομεσογειακών θέσεων και εντείνουν τις πιέσεις τους προς το Βερολίνο για άμεση συγκεκριμενοποίηση των μέτρων για το χρέος εντός του 2016.

Μονάχα τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Μπαράκ Ομπάμα μετά την Αθήνα θα ταξιδέψει στο Βερολίνο, όπου θα έχει συνάντηση με τη Γερμανίδα Καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, στον απόηχο της σκληρής κόντρας με τη Γερμανία και με τη διαρκή απειλή της «πυρηνικής βόμβας» της Deutsche Bank να κρέμεται μονίμως πάνω από το κεφάλι της Καγκελαρίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζακ Λιου είχε αποκαλύψει πως πρόθεση του απερχόμενου Προέδρου είναι να έχει υπάρξει λύση πριν την αποχώρησή του από το Λευκό Οίκο.

Πηγές με γνώση των όσων έχουν διαμηφθεί μεταξύ των δύο πλευρών αναφέρουν πως ο Αμερικανός Πρόεδρος δεν θέλει να αποχωρήσει από την Προεδρία χωρίς να έχει επιλυθεί το θέμα του ελληνικού χρέους, καθώς επηρεάζονται άμεσα πέραν των παγκόσμιων οικονομικών και ζητήματα γεωπολιτικά και ασφάλειας σε μία κρίσιμη χρονική συγκυρία.

Πέραν αυτού, στο επιτελείο του Προέδρου των ΗΠΑ αναφέρουν πως το θέμα του χρέους πρέπει να λήξει, καθώς οι πολιτικές ανακατατάξεις στην Ουάσιγκτον με τις εκλογές αφήνουν χρονικό κενό μέχρι να ξαναμπει σε μία ομαλότητα, το οποίο εγκυμονεί κινδύνους για την παγκόσμια σταθερότητα.

Σημειώνεται πως τελευταίος αμερικανός πρόεδρος που επισκέφτηκε τη χώρα μας ήταν ο Μπιλ Κλίντον, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα στις 17 Νοεμβρίου του 1999.

Βολές Ομπάμα για τη λιτότητα

Ενδεικτική των προθέσεων του Μπαράκ Ομπάμα είναι η σημερινή παρέμβασή του και οι ευθείες βολές κατά της πολιτικής της λιτότητας που επιβάλλει το Βερολίνο και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Οι πολιτική λιτότητας στην Ευρώπη συμβάλει στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης, δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, εκφράζοντας μάλιστα την ισχυρή υποστήριξή του προς τον πρωθυπουργό της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι.

«Πιστεύω ότι τα μέτρα λιτότητας έχουν συμβάλει στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη», δηλώνει ο αμερικανός πρόεδρος στην αποκλειστική του συνέντευξη στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.

«Ορισμένες χώρες είδαμε ότι βρέθηκαν επί σειρά ετών σε οικονομικό τέλμα, το οποίο αύξησε τις οικονομικές δυσκολίες και τους φόβους που διαπιστώνουμε (να αναφύονται) σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο, ιδίως στους νέους, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να βρεθούν άνεργοι», πρόσθεσε ο Μπαράκ Ομπάμα, σύμφωνα με τον οποίο «οι φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις και η συνολική πολιτική ενόραση του Ρέντσι είναι ιδιαίτερα σημαντικές».

Ο αμερικανός πρόεδρος θεωρεί ότι στη συγκυρία αυτή ο πρωθυπουργός της Ιταλίας έχει δίκιο να εισάγει μεταρρυθμίσεις, αλλά επίσης να διεκδικεί περισσότερο «χώρο για την πραγματοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων και την υποστήριξη της ανάπτυξης και της απασχόλησης».

«Σε όλη την Ευρώπη, μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι τίθεται υπό αμφισβήτηση η ίδια η ιδέα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, με τον υπαινιγμό ότι οι χώρες θα ήταν σε καλύτερη θέση έξω από την Ένωση», λέει ο Ομπάμα, αλλά «σε στιγμές σαν κι αυτές είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε πόσο οι χώρες μας και οι ζωές μας ευνοούνται από την ολοκλήρωση αυτή».

Η μεγάλη πρόκληση, σύμφωνα με τον αμερικανό πρόεδρο, είναι «οι θετικές αυτές επιπτώσεις να μπορέσουν να γίνουν κτήμα και εμπειρία όσο γίνεται περισσότερων ανθρώπων, και τυχόν πολιτικά, οικονομικά ή πολιτιστικά προβλήματα, να τύχουν της σωστής αντιμετώπισης». Κάτι που σημαίνει ότι «πρέπει να απορρίψουμε μια πολιτική βασισμένη στη λογική «εμείς βρισκόμαστε σε αντιπαράθεση με τους άλλους», η οποία μετατρέπει τους μετανάστες σε αποδιοπομπαίο τράγο».

Ο Μπαράκ Ομπάμα αναφέρεται στην προσφυγική κρίση, «η οποία αποτελεί ανθρωπιστική τραγωδία και ένα τεστ για την κοινή μας αίσθηση της ανθρωπιάς» και υπενθυμίζει ότι η Ιταλία συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

«Λίγες χώρες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, όμως, δεν μπορούν να σηκώσουν μόνες τους αυτό το τεράστιο βάρος», λέει ο Μπαράκ Ομπάμα στη La Repubblica και καταλήγει:

«Για τον λόγο αυτό, το ΝΑΤΟ αυτό το καλοκαίρι δέχθηκε να ενισχύσει την στήριξη που παρέχει στις ναυτικές επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μεσόγειο. Και είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο οι Ηνωμένες Πολιτείες θεωρούν ότι η συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Τουρκία είναι σημαντική ώστε να μοιραστεί το κόστος της κρίσης αυτής και να τύχει εγγύησης μια συντονισμένη προσέγγιση, η οποία να εγγυάται τα ανθρώπινα δικαιώματα όσων μεταναστεύουν και μια μεταναστευτική πολιτική, ακριβώς, ανθρώπινη και οργανωμένη».

Ο Μπαράκ Ομπάμα υποδέχεται απόψε σε επίσημο δείπνο τον Ματέο Ρέντσι, τον οποίο θα συναντήσει επίσης προηγουμένως, κατά τη διάρκεια του πρωινού, στον Λευκό Οίκο.

Πηγή www.tribune.gr

https://diulistirio.blogspot.gr


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

ΕΓΓΡΑΦΑ - Η μελέτη και υπογραφή των διοδίων της Εγναντίας οδού είχε γίνει από την ΝΔ

Αναδημοσιεύουμε, γιατί δυστυχώς ξεχνάμε, τον τύπο και τα έγγραφα για την δημιουργία διοδίων στην Εγνατία Οδό. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε με την δημιουργία διοδίων, και μάλιστα επιμένουμε έστω τα έσοδα να πηγαίνουν στο κρατικό ταμείο  

Άρθρο 18 Νοεμβρίου 2014

Συνολικά 13 φορές θα πληρώνει ο οδηγός, από επτά φορές σήμερα, για να διανύσει την απόσταση από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

Την προσθήκη συνολικά έξι καινούργιων σταθμών διοδίων στο κεντρικό τμήμα της Εγνατίας Οδού – σταδιακά από το 2015 μέχρι το 2016 - την κατασκευή πέντε νέων σταθμών στους τρεις κάθετους άξονες του αυτοκινητοδρόμου αλλά και τη λειτουργία αναλογικού συστήματος διοδίων εντός του 2017 προβλέπει απόφαση των υπουργών Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη που δημοσιεύτηκε αργά χθες το απόγευμα στο ΦΕΚ και τέθηκε σε ισχύ.

Όσον αφορά στη χρέωση των διοδίων, η απόφαση αναφέρει το ελάχιστο που θα ισχύσει όταν θα ενεργοποιηθεί η χρέωση ανά χιλιόμετρο. Το ελάχιστο προσδιορίζεται στα τρία λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Με δεδομένο ότι το μήκος της Εγνατίας ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, ακόμη και αν υιοθετηθεί η ελάχιστη χρέωση, το να διανύσει κανείς ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο από τη μια άκρη στην άλλη, θα κοστίζει πάνω από 18 ευρώ. Βέβαια, το να ισχύσει το ελάχιστο δεν είναι και το πιο πιθανό σενάριο.

Η απόφαση, όσον αφορά στο θέμα προσδιορισμού των διοδίων αναφέρει: «Η τιμή χρέωσης για οχήματα κατηγορίας 2 μπορεί να φθάσει ανά χιλιόμετρο στην τιμή χρέωσης που επιβάλλεται στα τμήματα των αυτοκινητόδρομων της χώρας που είναι σε καθεστώς Σύμβασης Παραχώρησης. Η προσαρμογή αυτή μπορεί να γίνει από τον ενδεχόμενο παραχωρησιούχο, άλλως θα ακολουθείται η μέχρι σήμερα διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση η χρέωση για τα ελαφρά οχήματα κατηγορίας 2 (σ.σ κατηγορία 2 είναι τα ΙΧ) δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 0,03€ ανά χιλιόμετρο, στρογγυλοποιούμενη στον αμέσως μεγαλύτερο ακέραιο».

Αν και στους νέους σταθμούς που προστίθενται, υιοθετηθούν χρεώσεις αντίστοιχες με αυτές που ισχύουν σήμερα στους επτά σταθμούς διοδίων που λειτουργούν, τότε το κόστος ολόκληρης της διαδρομής μπορεί να φτάσει και στα 25-30 ευρώ.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, το ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα διοδίων θα εγκατασταθεί σταδιακά εντός του 2017. «Σε πρώτη φάση οι σταθμοί διοδίων που αντιστοιχούν στις περιαστικές περιοχές Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Παμβώτιδας (σ.σ είναι και τρεις καινούργιοι σταθμοί λεπτομέρειες για τους οποίους θα δείτε παρακάτω) θα λειτουργήσουν με ειδικό σύστημα αναλογικής χρέωσης (rebate) μέθοδος με την οποία η χρέωση των οχημάτων που διαθέτουν πομποδέκτη θα γίνεται απολύτως αναλογικά και οι χρήστες θα χρεώνονται μόνο για την απόσταση που διανύουν»

Πόσες φορές θα σταματάει ένας οδηγός για να πληρώσει εφόσον θελήσει να διανύσει όλη την Εγνατία από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη ή τους Κήπους διανύοντας μια απόσταση άνω των 600 χιλιομέτρων;







Ξεκινώντας από Ηγουμενίτσα, ο οδηγός θα σταματήσει:

1. Στην θέση Τύρια η οποία βρίσκεται στην περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας. Βρίσκεται στο 47ο χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού. Ο συγκεκριμένος σταθμός λειτουργεί και σήμερα. (Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ)

2. Ύστερα από 30 χιλόμετρα, θα πληρώσει για δεύτερη φορά στον καινούργιο σταθμό διοδίων της Παμβώτιδας ο οποίος θα λειτουργήσει στο 77ο χιλιόμετρο. Ο συγκεκριμένος σταθμός στον οποίο οι οδηγοί θα πληρώνουν προκειμένου να διανύσουν το τμήμα Δωδώνης-Αράχθου, θα πρέπει να λειτουργήσει την Πρωταπριλιά του 2015 (σ.σ η απόφαση ορίζει ότι η συγκεκριμένη ημερομηνία είναι ο απώτερος χρόνος έναρξης της είσπραξης).

3. Στο Μαλακάσι το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του Μετσόβου (είναι ο δεύτερος από τους συνολικά επτά σταθμούς που λειτουργούν και σήμερα με χρεώσεις για ΙΧ 2,4 ευρώ και για δίκυκλα 1,7 ευρώ). Βρίσκεται στο 117ο χιλιόμετρο δηλαδή σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από τον προηγούμενο σταθμό της.

4. Στη θέση Βενετικό, στο 148ο χιλιόμετρο προστίθεται ακόμη ένας καινούργιος σταθμός προκειμένου να επιβληθούν διόδια για τη διαδρομή από την Παναγιά μέχρι την Κοζάνη μια απόσταση 84 χιλιομέτρων. Ημερομηνία έναρξης καταβολής διοδίων ορίζεται η 1η Νοεμβρίου 2015 (και όχι μεταγενέστερα επιπλέον δύο μηνών όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η απόφαση). Στο Βενετικό, χρεώνεσαι για τη διαδρομή Παναγιά-Κοζάνη.

5. Στον Πολύμυλο Κοζάνης που βρίσκεται στο 228ο χιλιόμετρο. Ο σταθμός λειτουργεί και σήμερα (Είναι ο τρίτος από τους επτά υφιστάμενους σταθμούς διοδίων. Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ). Πληρώνοντας στον Πολύμυλο, διανύεις την απόσταση Κοζάνης-Κλειδίου (απόσταση 83,8 χιλιόμετρα).

6. Στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης. Και αυτός ο σταθμός βρίσκεται σήμερα σε λειτουργία στο 298ο χιλιόμετρο. Είναι ο τέταρτος από τους επτά υφιστάμενους σταθμούς διοδίων (Χρεώσεις για ΙΧ: 1,2 ευρώ και για δίκυκλα: 0,8 ευρώ). Πληρώνοντας στα Μάλγαρα διανύεις την απόσταση Κλειδίου-Καλοχωρίου (μια απόσταση 24,1 χιλιομέτρων)

7. Ο σταθμός Θεσσαλονίκη θα είναι και αυτός καινούργιος και θα προστεθεί στο 322ο χιλιόμετρο. Μπαίνει για να πληρώνει ο οδηγός για την απόσταση Καλοχωρίου-Λαγκαδά (21,3 χιλιομέτρων). Ως χρόνος έναρξης καταβολής των διοδίων ορίζεται η 1η Μαίου του 2016.

8. Στην Ανάληψη στην περιοχή Λαγκαδά, ένας σταθμός που λειτουργεί και σήμερα και ο είναι ο πέμπτος από τους επτά που υπάρχουν. (Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ) . Βρίσκεται στο 349ο χιλιόμετρο και αφορά στην απόσταση από τον Λαγκαδά μέχρι την Ρεντίνα (51,3 χιλιόμετρα).

9. Στην Ασπροβάλτα επίσης μπαίνει καινούργιος σταθμός στο 395ο χιλιόμετρο. Από τη Ρεντίνα μέχρι τον Στρυμόνα είναι μια απόσταση 28,5 χιλιομέτρων. Ημερομηνία για τον σταθμό της Ασπροβάλτας ορίστηκε η 01η Ιανουαρίου 2016.

10. Στη Μουσθένη Καβάλας βρίσκεται ο έκτος από τους επτά υφιστάμενους σταθμούς (Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ). Βρίσκεται στο 443ο χιλιόμετρο. Χρεώνεστε για την απόσταση από τον Στρυμόνα μέχρι τον Άγιο Ανδρέα.

11. Καινούργιος είναι και ο 11ος σταθμός στην Καβάλα και στο 476ο χιλιόμετρο. Για την απόσταση των 40,6 χιλιομέτρων από Άγιο Ανδρέα ως τη Χρυσούπολη οι οδηγοί θα πληρώνουν με ημερομηνία έναρξης καταβολής των διοδίων την 1η Ιανουαρίου 2016.

12. Στον Ιασμο Κομοτηνής είναι ο έβδομος σταθμός από τους επτά που λειτουργούν σήμερα.(Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ). Θα αφορά στην απόσταση των 70,7 χιλιομέτρων από την Χρυσούπολη μέχρι την Ανατολική Κομοτηνή. Ο σταθμός βρίσκεται στο 536ο χιλιόμετρο

13. Τελευταίος σταθμός στη διαδρομή από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη θα είναι αυτός στην Μέστη (καινούργιος και αυτός στο 580ο χιλιόμετρο). Αφορά στη διαδρομή Ανατολικής Κομοτηνής-Αρδανίου, μια απόσταση 90,1 χιλιομέτρων. Ως ημερομηνία έναρξης χρέωσης έχει οριστεί η 1η Νοεμβρίου του 2015.

Εκτός από τους 13 σταθμούς κατά μήκος της Εγνατίας, έχουν προστεθεί και διόδια στους κάθετους άξονες τα οποία είναι τα εξής:

1. Στον κάθετο άξονα Σιάτιστας Κρυσταλλοπηγής, μπαίνουν διόδια στην περιοχή της Ιεροπηγής για την απόσταση των 36 χιλιομέτρων από το Άργος Ορεστικού έως την Κρυσταλλοπηγή (θα χρεώνει από 01/01/2016). Επίσης, μπαίνει σταθμός στον Αλιάκμονα για τη διαδρομή από την Καστοριά έως το Άργος Ορεστικού (απόσταση 36,1 χιλιόμετρα με ημερομηνία έναρξης χρέωσης επίσης την 01/01/2016.

2. Στον Κάθετο Άξονα Χαλάστρας Ευζώνων, μπαίνουν διόδια στην θέση Εύζωνοι για την απόσταση των 47 χιλιομέτρων από Γέφυρα του Αγίου Αθανασίου έως τους Ευζώνους. Ημερομηνία χρέωσης: 01/01/2016

3. Τέλος στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης (Λαγκαδά)-Προμαχώνα μπαίνουν δύο σταθμοί: ένας στον Προμαχώνα για τη διαδρομή Λευκώνα-Προμαχώνα που θα χρεώνει από 1η Απριλίου 2015 και ένας στη θέση Στρυμονικό για τη διαδρομή Λαγκαδά-Λευκώνα που θα χρεώνει από 01/01/2016.

Είχαν αποφασίσει διόδια μέχρι και στην Κηφισιά (απο παλιότερη ανάρτηση του 2014)

«Κλιμακώνεται» η αντίδραση της Περιφέρειας Αττικής στην πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ) και των παραχωρησιούχων να εγκαταστήσουν πλευρικά διόδια στην Κηφισιά και στον Άγιο Στέφανο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης συναντήθηκε σήμερα με κατοίκους και φορείς της Κηφισιάς και όμορων περιοχών στη γέφυρα Βαρυμπόμπης και προανήγγειλε την αρνητική στάση της Περιφερειακής διοίκησης στο ζήτημα των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατασκευή σταθμών διοδίων σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο.


Ο κ. Καραμέρος ενημέρωσε σε αδρές γραμμές του κατοίκους ότι το ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. με τους παραχωρησιούχους σχεδιάζουν να κλείσουν τη γέφυρα Βαρυμπόμπης με παράλληλη δημιουργία, δύο δακτυλιδιών (round abouts) και σταθμών διοδίων στην άνοδο και στην κάθοδο της Εθνικής Οδού.
Το ίδιο προβλέπεται και στον Άγιο Στέφανο ενώ η τρίτη μελέτη που εξετάζει η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής αφορά την κατασκευή υπέργειας διάβασης 110 μέτρων στον κόμβο Καλυφτάκη που θα συνδέει τη Νέα Κηφισιά με το καθοδικό ρεύμα της Εθνικής Οδού.
Δεδομένης της σύμβασης παραχώρησης που προβλέπει κλειστό αυτοκινητόδρομο μέχρι τη Μεταμόρφωση και τη λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο ο Αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την πλήρη αντίθεση του σε οποιοδήποτε σχέδιο ανοίγει το δρόμο επιβολής διοδίων μέσω της κατασκευής νέων σταθμών.

Το θέμα συνολικά έρχεται προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο στα μέσα Δεκεμβρίου με τη νέα Περιφερειακή διοίκηση να βρίσκεται στο πλευρό των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρούν έντονα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Πηγή www.thetoc.gr

https://diulistirio.blogspot.gr

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Το brand Softex επιστρέφει στα ράφια και σε ελληνικά χέρια

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Εννέα μήνες μετά την απόφαση της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας (σ.σ. θυγατρική της ιταλικής Bolton Group) να πετάξει λευκή πετσέτα στην ελληνική αγορά, το brandSoftex επέστρεψε σε ελληνικά "χέρια” και πρόκειται να επανέλθει μέχρι το τέλος του έτους στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Νέος ιδιοκτήτης του γνωστού brand, το οποίο αποτελούσε ένα από τα πλέον ισχυρά επώνυμα σήματα της κατηγορίας, είναι η εταιρεία Softex Μονοπρόσωπη που ανήκει στην NTERTRADE HELLAS.

Πηγές της NTERTRADE HELLAS επιβεβαιώσαν στο Capital.gr ότι απέκτησαν το brand Softex, δεν θέλησαν ωστόσο να αποκαλύψουν το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης, ενώ περιορίσθηκαν να δηλώσουν πως τα προϊόντα Softex θα επανέλθουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι το τέλος του έτους.

H INTERTRADE HELLAS A.B.E.E., που πέρυσι εμφάνισε πωλήσεις 55 εκατ. ευρώ και εφέτος εκτιμάται ότι αυτές θα ξεπεράσουν τα 62 εκατ. ευρώ, είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επεξεργασίας χάρτου στην Ελλάδα, παράγοντας χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτα και κουζινόχαρτο για οικιακή και επαγγελματική χρήση. Επενδύοντας τα τελευταία χρόνια περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ, η εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο στις Αχαρνές, παράγει 50.000 τόνους χαρτί και απασχολεί περισσότερους από 110 εργαζομένους.

Η εικόνα της αγοράς και η θέση της Softex

Η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση της INTERTRADE, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σηματοδοτεί την είσοδό της και στην κατηγορία των επώνυμων προϊόντων. Έρχεται δε σε μια περίοδο όπου το brand Softex παραμένει ισχυρό στη συνείδηση του καταναλωτή κάτι που φαίνεται και στις μετρήσεις της αγοράς.

Μπορεί αδιαφιλονίκητος ηγέτης της κατηγορίας να είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, ωστόσο το brand softex κατάφερε με τα αποθέματα που υπήρχαν στις αποθήκες να διατηρήσει στο επτάμηνο, (σ.σ. τελευταία στοιχεία κατανάλωσης) σημαντικό μερίδιο. Με βάση τα στοιχεία επταμήνου λοιπο΄ν στην κατηγορία των χαρτομάντιλων οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν σε όγκο κατά 12,8% (πηγή: στοιχεία αγορά, εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης) η Softex κατέλαβε την τρίτη θέση μετά τα pl που ελέγχουν το 70,7% της αγοράς και της SCA. Αντίστοιχα στο χαρτί υγείας, κατηγορία ο τζίρος της οποίας σε όγκο μειώθηκε το ίδιο διάστημα κατά 19,4%, η Softex αν και κινήθηκε πτωτικά (-65,5%) βρέθηκε στην τρίτη θέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κρατούν και εδώ την πρωτοκαθεδρία με μερίδιο 70,6%.

Αντίστοιχη εικόνα και στην κατηγορία των ρολών κουζίνας, μια αγορά που υποχώρησε κατά 12,1% σε όγκο. Και σε αυτή την κατηγορία το brand Softex διατήρησε την τρίτη θέση μετά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τα προϊόντα της SCA. Σε ότι αφορά στην κατηγορία χαρτοπετσέτες, η οποία σημείωσε πτώση 13,2%, οι πωλήσεις της softex μπορεί να υποχώρησαν κατά 58,4% την έφεραν στην τέταρτη θέση πίσω από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, της SCA και του Βερούκα.

Πηγή www.capital.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Κατασκεύασαν πυροσβεστικό άρμα πάνω σε βάση από Leopard για την κατάσβεση πυρκαγιών



Κατασκευή πυροσβεστικού «άρματος» από το 304 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσεως (304 ΠΕΒ) «αποκαλύφτηκε» επισήμως σήμερα από την σελίδα στο facebook του ΓΕΣ. Ανεπισήμως βεβαίως η πρώτη του δημόσια εμφάνιση είχε πραγματοποιηθεί στην τελική φάση της ασκήσεως «Σάρισα 2016», όπου μάλιστα είχε χρειαστεί να επέμβει μετά το πέρας της καθώς από τις βολές είχαν πάρει φωτιά μερικά χόρτα και σκοίνα του πεδίου βολής «Ασκού Προφήτη».

Το πυροσβεστικό άρμα μελετήθηκε και κατασκευάστηκε στο 304 ΠΕΒ στο Βελστίνο, από μηχανικούς και προσωπικό, στρατιωτικό και πολιτικό, του Εργοστασίου.

Το πυροσβεστικό άρμα έχει χωρητικότητα δεξαμενής 12,5 τόνων νερού και εμβέλεια ρίψης με το «πυροβόλο» του, περί τα 35 μέτρα. Έχει τη δυνατότητα κατασβέσεως πυρκαγιών σε ιδιαίτερα δύσβατες περιοχές, αφού η δεξαμενή και το πυροσβεστικό «πυροβόλο» εκτοξεύσεως πυροσβεστικού υγρού< εδράζονται πάνω σε σκάφος του γνωστού άρματος μάχης Leopard-1A5, με αποτέλεσμα να μπορεί να κινείται σε εδάφη με μεγάλη κλίση, όπου δεν δύναται να προσεγγίσει άλλο τροχοφόρο όχημα. Είναι το πρώτο πυροσβεστικό άρμα στον Ελληνικό Στρατό και ήδη έχει κατασκευαστεί (στην ουσία μετασκευαστεί) και το τρίτο παρόμοιο πυροσβεστικό άρμα από τα δέκα που προβλέπονται αρχικώς και έχει δοκιμαστεί στο πεδίο βολής αρμάτων του Λιτοχώρου.


Πηγή policenet.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Σκάνδαλο με «ξέπλυμα» μέσω Αθήνας



Η ΤτΕ δεν έχει ερευνήσει ακόμα τις ύποπτες συναλλαγές μεταξύ Ελλήνων χρηματιστών και πολιτικών της Μάλτας

Διεθνής έρευνα για συναλλαγές εκατομμυρίων ευρώ ανάμεσα σε Ελληνες χρηματιστές και ανώτατους πολιτικούς της Μάλτας βρίσκεται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες από πολλές ευρωπαϊκές υπηρεσίες, χωρίς ακόμα να μπορεί να εκτιμηθεί το ύψος των κεφαλαίων που διακινήθηκαν σε τράπεζες και offshore εταιρίες.

Η υπόθεση αναμένεται να έχει προεκτάσεις και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς η Μάλτα αναλαμβάνει την εκ περιτροπής εξάμηνη προεδρία την 1η Ιανουαρίου 2017 και οι προβολείς της επικαιρότητας θα είναι στραμμένοι και στις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις της.

Η Σύνοδος Κορυφής


Η πρώτη Σύνοδος Κορυφής στην πρωτεύουσα Βαλέτα έχει προγραμματιστεί για τις 3 Φεβρουαρίου, ενώ λίγες ημέρες νωρίτερα σχεδιάζεται να συγκληθεί (είτε στην ίδια πόλη είτε στη Λισαβόνα) η δεύτερη Σύνοδος του Νότου, σε συνέχεια εκείνης που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Οι υπό έρευνα συναλλαγές, κυρίως ως τις αρχές του Ιανουαρίου 2013, έχουν επίκεντρο τον επενδυτικό όμιλο της Μάλτας Baltimore Fiduciary Services, που ενεργούσε ως θεματοφύλακας του επενδυτικού ομίλου Capital One, ο οποίος είχε ως μετόχους διάφορες κυπριακές εταιρίες συμφερόντων ενός Ολλανδού υπηκόου. Ο τελευταίος είχε συλληφθεί (αλλά αργότερα αφέθηκε ελεύθερος) σε υπόθεση εμπορίας ναρκωτικών και φέρεται, μαζί με έναν Ελληνα χρηματιστή, ότι μετέφερε κεφάλαια από την Αθήνα σε μια επενδυτική εταιρία στη Βαλέτα. Λίγο αργότερα τα κεφάλαια «επέστρεφαν» στη χώρα μας για την αγορά ακινήτων, μετοχών σε εταιρίες στην ελληνική πρωτεύουσα και στη Λευκωσία αλλά και για τη χρηματοδότηση λογαριασμών κάλυψης χρυσών πιστωτικών καρτών. Οπως συνήθως συμβαίνει σε παρόμοιες υποθέσεις, οι εταιρίες είτε έκλειναν αμέσως βάσει σχεδίου είτε έκλεισαν βιαστικά μετά την αρχική έρευνα της ολλανδικής αστυνομίας.

Οι ολλανδικές Αρχές ζήτησαν από τις αντίστοιχες της Μάλτας το πάγωμα των περιουσιακών στοιχείων της Capital One, προκαλώντας πολιτικό σεισμό στη μικρή μεσογειακή χώρα. Ο λόγος είναι ότι μεταξύ των διευθυντών της Capital One ήταν ο κ. Μπ. Φένεκ Αντάμι, προερχόμενος από παλαιά πολιτική οικογένεια της Μάλτας, σήμερα Νο 2 του Εθνικού Κόμματος της χώρας και, έως το 2013, υπεύθυνος για θέματα Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης στο πρωθυπουργικό γραφείο, που πρακτικά είχε καταργήσει το αρμόδιο υπουργείο. Η υπογραφή του κ. Αντάμι δεν εμφανίζεται σε κανένα έγγραφο συναλλαγών μεταξύ τραπεζών και της Capital One (από την οποία έχει ήδη παραιτηθεί) και ο ίδιος δηλώνει ότι δεν έχει άμεση εμπλοκή ούτε με την εταιρική ούτε με την παράλληλη πολιτική ιδιότητά του.

Η νομική ευθύνη

Ερευνάται, ωστόσο, ενδεχόμενη νομική ευθύνη του ίδιου και άλλων στελεχών του θεματοφύλακα για πράξεις του πελάτη-επενδυτή και, ασφαλώς, το μείζον ερώτημα είναι ποιος έχει ευθύνη για το «θάψιμο» της υπόθεσης από τις ανακριτικές Αρχές της Μάλτας από τον Ιανουάριο του 2013 (όταν οι ολλανδικές Αρχές ανακάλυψαν τη διακίνηση χρημάτων στη διαδρομή Αθήνα - Βαλέτα - Αθήνα - Λευκωσία) έως πρόσφατα.
Πολιτικοί και μέσα ενημέρωσης προσκείμενα στον σημερινό πρωθυπουργό της Μάλτας Τζ. Μούσκατ επικέντρωναν την κριτική τους, τις ημέρες περίπου της επίσκεψής του στην Αθήνα για τη Σύνοδο του Νότου, στον κ. Αντάμι και στον πρώην αρχηγό της αστυνομίας Μ. Κάσαρ που καθυστέρησε την έρευνα.

Πηγές με γνώση της υπόθεσης ανέφεραν στη «δημοκρατία» ότι η διακίνηση μεγάλων ποσών έπρεπε να κινήσει την προσοχή όχι μόνο των Αρχών της Μάλτας, αλλά και της Τραπέζης της Ελλάδας, που έως σήμερα δεν έχει πράξει τίποτα, για να ερευνήσει την υπόθεση, που έγινε γνωστή από δημοσιεύματα ξένων εφημερίδων, βρίσκεται στις προτεραιότητες της EUROPOL και αφορά, μεταξύ άλλων, πρόσωπα συνδεόμενα με δικαστικές υποθέσεις από την περίοδο που ο απλός κόσμος έχασε τα λεφτά του στο Χρηματιστήριο της Αθήνας. Αλλωστε, μόλις την περασμένη εβδομάδα ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας κατά την κατάθεσή του στη Βουλή απέφυγε να αναφερθεί στις ευθύνες του ΠΑΣΟΚ για τη «φούσκα» του Χρηματιστηρίου, υποστηρίζοντας ότι ευθύνεται ο λαός επειδή προσπάθησε να βγάλει εκείνη την περίοδο κέρδη που δεν έβγαλε μια ολόκληρη ζωή.


https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

ΕΝ.ΚΛΩ: Με παρέμβαση Φλαμπουράρη ακυρώνονται οι δύο πλειστηριασμοί



Η κυβέρνηση θέλει να διασώσει και να δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για την σταδιακή επαναλειτουργία της άλλοτε κραταιάς Κλωστοϋφαντουργίας της ΕΝ.ΚΛΩ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της fmvoice.gr, με προσωπική παρέμβαση του υπουργού Επικρατείας κ. Φλαμπουράρη και με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ακυρώνονται για 6 μήνες οι δύο προγραμματισμένοι σημερινοί πλειστηριασμοί δύο εργοστασίων της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας.


Γράφει ο: Θάνος Ξυδόπουλος

Με την κίνηση αυτή δίνεται ο χρόνος στον στρατηγικό επενδυτή να προχωρήσει στο business plan της εταιρίας με το οποίο θα διασωθούν οι 350 θέσεις εργασίας και θα επαναλειτουργήσουν σταδιακά τα 3 εργοστάσια του Ομίλου από τα 17 που λειτουργούσαν τις καλές εποχές. Ειδικότερα, ο Έλληνας επιχειρηματίας που μετέχει σε fund του Λουξεμβούργου έχει καθορίσει σε πλήρη λεπτομέρεια το πλάνο ανασυγκρότησης της εταιρίας. Ειδικότερα, στο μισθολογικό οι αποδοχές των εργαζομένων θα είναι 751 ευρώ συν την ασφάλιση τους.

Επίσης, σύμφωνα με έγκυρες πηγές της fmvoice.grστο νέο εταιρικό σχήμα που θα δημιουργηθεί θα μετέχουν και οι εργαζόμενοι με 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΝ.ΚΛΩ.Το σχέδιο του νέου επενδυτή έχουν «αγκαλιάσει» οι περισσότεροι πρώην εργαζόμενοι των εργοστασίων. Συγκεκριμένα, το σχέδιο κινείται στη βάση της Κοινωνικής Οικονομίας και προβλέπει την λειτουργία των εργοστασίων αρχικά σε Κομοτηνή και Νάουσα με περίπου 350 εργαζόμενους να επιστρέφουν μετά από 8 χρόνια στις θέσεις εργασίας τους. Σε δεύτερη φάση οι θέσεις εργασίας θα φτάσουν τις 600 περίπου σε βάθος τετραετίας.

Συνολικά το ύψος των χρεών της ΕΝ.ΚΛΩ φτάνει περίπου τα 340 εκατομμύρια, εκ των οποίων για τις τράπεζες είναι 190 εκατομμύρια, για το δημόσιο μαζί με τα ασφαλιστικά ταμεία 85 εκατομμύρια και για τους εργαζομένους 36 εκατομμύρια. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι είναι προνομιακοί πιστωτές και στις περιπτώσεις είτε της εκποίησης είτε της πώλησης, θα πάρουν το μισό της αξίας του τιμήματος και το άλλο μισό θα πάει στο ΙΚΑ.

Να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως τον Απρίλιο του 2016 η Γενική Γραμματεία Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου συνέστησε εννεαμελή ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση και την τελική διαμόρφωση επιχειρησιακού σχεδίου που δύναται να υποστηρίξει την επαναλειτουργία εγκαταστάσεων της υπό πτώχευση «Ενωμένης Κλωστοϋφαντουργίας ΑΕ». Η εν λόγω ομάδα εργασίας παρέπεμψε σε ανεξάρτητο εκτιμητή το επιχειρησιακό σχέδιο των εργαζομένων, το οποίο αξιολογήθηκε θετικά σε όλες τις επιχειρησιακές παραμέτρους του.

Στο μεταξύ, αξίζει να τονίσουμε ότι στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, η Ενωμένη Κλωστοϋφαντουργία ήταν ήδη σε κατάσταση ημιθανή. Στις 26 Φεβρουαρίου 2010, ανεστάλη η διαπραγμάτευση της μετοχής της στο Χ. Α- της ίδιας εταιρίας που στο απόγειο της «φόυσκας» της Σοφοκλέους το 1999 είχε φτάσει η καφαλαιοποίησή της στα 3 δισ. ευρώ.

Πηγή www.fmvoice.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Έξοδος κινδύνου..

     Με έσοδα μόνον από τον τουρισμό γύρω στα 12 με 13 δις, και από τον αγροτικό τομέα 5 με 6 δις,
..το κράτος πληρώνει σήμερα τοκοχρεολύσια στους τοκογλύφους γύρω στα 15 δις.
( σήμερα. Γιατί από το 2020 και μετά οι δόσεις θα εκτοξευτούν στα 25 δις, που θα βγουν κι αυτά π' το αίμα του ελληνικού λαού, πράγμα για το οποίο απ' έξω-απ' έξω μας προετοιμάζουν λέγοντας πως "να, μετά το '20 θα υπάρξουν κάποιες μικρες δυσκολίες" και άλλα τέτοια π@ύστικα και δωσιλογικά )

Με αυτά λοιπόν τα έσοδα από τουρισμό και αγροτικό τομέα,
..χώρια τα έσοδα από εξαγωγές φαρμάκων, πλαστικών, ορυκτών, ειδών μεταπρατικού εμπορίου, αλιεύματα κλπ, κλπ,
..η χώρα μας σήμερα είναι αρκετά αυτάρκης και
με ισοσκελισμένο λίγο-πολύ το ισοζύγιο εισαγωγών-εξαγωγών.
Χώρια τα έσοδα από άμεσους και έμμεσους φόρους, και τα κάθε λογής χαράτσια, τέλη κυκλοφορίας, "αλληλεγγύες", κλπ.

Είναι καιρός λοιπόν σήμερα να πιάσει πραγματικά τόπο το αίμα που έχει χυθεί απ' την ελληνική κοινωνία,
..και να σταματήσει το κακό εδώ.
Με μία στάση πληρωμών και ταυτόχρονη έξοδό μας από την ζώνη του ευρώ, τα τεράστια ποσά που δίνονται για τοκοχρεολύσια, μπορούν να επιστρέψουν στην κοινωνία και την πραγματική οικονομία σηματοδοτώντας μιά έναρξη αληθινής ανάκαμψης.
( για παράδειγμα πριν τα μνημόνια ο τομέας της υγείας -με όλες τις τεράστιες ρεμούλες και σπατάλες- λειτουργούσε από ανεκτά έως ικανοποιητικά με 4,5 δις τον χρόνο. Σήμερα υπολειτουγεί και τρεμοσβήνει με κάτω από 2 δις κρατικές δαπάνες τον χρόνο. Με μόνο δηλαδή 1,5-2 δις επιπλέον και αφού πιά θα έχουν ελεγχθεί οι "επιτήδειοι", θα ξαναλειτουργήσει σωστά )

Το πιθανό εμπάργκο και το κλείσιμο της πόρτας των ευρωπαϊκών αγορών που θα χρησιμοποιήσουν σαν αντίποινα οι τοκογλύφοι (αν και παράτυπα, εφ' όσον θα έχουμε αποχωρήσει μόνον από την ζώνη του ευρώ όπως έχει κάθε κράτος δικαίωμα, και όχι συνολικά από την Ε.Ε. Τουλάχιστον προς το παρόν),
..θα ανοίξει διάπλατα τις πόρτες των υπόλοιπων αγορών του πλανήτη,
..πόρτες που ως τώρα οι "εταίροι" μας απαγορεύουν να διαβούμε, ή μας επιτρέπουν με έγκρισή τους εκεί που θεωρούν πως δεν θίγονται τα δικά τους συμφέροντα.
Έχουμε κάνει ως τώρα το λάθος να πιστέψουμε το παραμύθι τους πως αγορές είναι μόνον οι ευρωπαϊκές.
Λάθος. Δεν είναι.
( έτσι κι αλλιώς, για παράδειγμα ας πούμε, πως ακόμη και τώρα πετρέλαιο προμηθευόμαστε από χώρες εκτός Ένωσης )

Βεβαίως και στην αρχή της ρήξης θα υπάρξουν δυσκολίες και πιθανές ελλείψεις σε είδη κυρίως "πολυτελείας",
..αλλά και σε κάποια είδη διατροφής όπως είναι το μοσχαρίσιο και βόειο κρέας,
..πράγμα όμως που μπορεί να ισοσκελιστεί με κατανάλωση αιγοπρόβειου κρέατος και πουλερικών, στα οποία είμαστε πάνω από αυτάρκεις.
Όσο για τα "ασημικά" που πουλήσαμε μπιρ-παρά, το Διεθνές Δίκαιο μας καλύπτει απόλυτα όταν για λόγους εθνικής ανάγκης και ασφάλειας μπορούμε να αθετήσουμε τις δωσιλογικές συμφωνίες,
..είτε χωρίς καν αποζημίωση ( το Διεθνές Δίκαιο καλύπτει και αυτή την περίπτωση ),
..είτε αγοράζοντας πίσω μπιρ-παρά κι εμείς αυτά που μπιρ-παρά οι προδότες ξεπούλησαν.
Με τί λεφτά; Σταδιακά από τις τοκοχρεολυτικές δόσεις που θα εξοικονομούμε λόγω στάσης πληρωμών.
Οι τράπεζες βεβαίως -για τις οποίες έχει γίνει και όλη η συμφορά- θα γίνουν κρατικές, αφού έτσι κι αλλιώς με το αίμα του λαού ανακεφαλαιοποιήθηκαν, και άρα κρατικές είναι.

Και όταν σιγά-σιγά σε λίγο καιρό (και πάντως πολύ λιγότερο απ΄ όσο διαρκεί ως τώρα η κακουργία των μνημονίων) τα πράγματα πάρουν την σειρά τους,
..όταν οι εμπορικές σχέσεις με τις αγορές του πλανήτη ξανακερδηθούν,
..όταν ξαναμπεί μπροστά η ελληνική οικονομία,
..όταν πάψει η αιμορραγία του λαού, και πληρώσουν φόρους κι αυτοί που ακόμη και τώρα δεν πληρώνουν, αυτοί που ακόμη και τώρα επωφελούνται από την κρίση και πλουτίζουν εις βάρος της υπόλοιπης κοινωνίας,
..τότε ας κάνουμε κι εμείς ένα δημοψήφισμα σε στυλ Μεγάλης Βρετανίας, για το αν θέλουμε ή όχι να παραμείνουμε στην Ευρωπαϊκή "Ένωση",
..για να δούμε τότε πώς θα τρέμει ο κ@λος του Σόϊμπλε, της δουλίτσας Ντράγκι, και της αδελφής του ελέους Νταϊσελκάπως.

Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν πολιτική βούληση.
Κι ακόμη περισσότερο χρειάζονται λαϊκή βούληση για να πιέζει ασφυκτικά την πολιτική βούληση.
Και βεβαίως χρειάζεται μιά καινούργια φυλή πολιτικών, ελλήνων και όχι προδοτών, όχι αρπαχτικών και δωσιλόγων.

Ακούγονται εύκολα, φαίνονται έυκολα, διαβάζονται εύκολα.
Δεν είναι όμως.
Είναι πολύ δύσκολα. Όμως εφικτά.
Και είναι η μόνη μας ελπίδα.

Τίποτα όμως δεν θα μας χαριστεί.
Όλα πρέπει να τ' αρπάξουμε μόνοι μας!..

Αναρτήθηκε από Κώστας Μαντατοφόρος
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Παρέμβαση της ΕΚΤ για χρέος και ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης



Το ρόλο του μεσολαβητή για μια λύση για χρέος στην οποία θα συμφωνήσουν ΔΝΤ και Ελλάδα αναλαμβάνει πλέον η ΕΚΤ βάζοντας στο τραπέζι και το ενδεχόμενο πρόωρης ένταξης της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.

Κατά την χθεσινή συνάντηση που είχε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας κ. Γιάννης Στουρνάρας με τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Γιάννη Δραγασάκη και τον υπουργό Οικονομικών Τσακαλώτο, έγινε μια σχετική ενημέρωση για τις επόμενες κινήσεις της Κεντρικής Τράπεζας του ευρώ.

Από τις αρχές του μήνα, πριν την ετήσια σύνοδο του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας γίνονται - με πρωτοβουλία και της ΕΚΤ -πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συναντήσεις με στελέχη των θεσμών ώστε να βρεθεί μια μέση λύση το ΔΝΤ να ενταχθεί ενεργά στο πρόγραμμα και η ελληνική οικονομία να ξεκινήσει σιγά σιγά να σταθεροποιείται σε μόνιμη βάση.

Μέχρι στιγμής, το εγχείρημα δεν έχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα αλλά τουλάχιστον υπάρχει διαβούλευση ««Όλοι μιλάνε με όλους υπάρχουν πολλοί παίκτες που ενδιαφέρονται να βρεθεί λύση, και αυτό μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι» είπε μετά την χθεσινή σύσκεψη ο κ. Τσακαλώτος αφήνοντας να εννοηθεί και το πιο ενεργό ρόλο που αποφάσισε να παίξει για το επόμενο διάστημα.

Την πρωτοβουλία άφησε να εννοηθεί και ο αντιπρόεδρος της Κεντρικής Τράπεζας του ευρώ κ. Μπενουά Κερέ κατά την ακρόαση που είχε την Δευτέρα στο Ευρωκοινοβούλιο. Απαντώντας σε ερωτήσεις παραδέχθηκε ότι η ΕΚΤ βρίσκεται σε επαφές ώστε να βρεθεί μια λύση που θα καταστήσει το ελληνικό χρέος βιώσιμο.

Πάντως χθες , ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας επανήλθε στην γνωστή του θέση, ότι της ελάφρυνσης του χρέους, προηγείται η ολοκλήρωση με επιτυχία του προγράμματος, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να δείξει ότι η Γερμανία είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να αλλάξει τώρα γνώμη καθώς ο μεγάλος συνασπισμός που απαρτίζει την σημερινή Γερμανική Κυβέρνηση κινδυνεύει με διαρροή ψήφων προς την άκρα δεξιά.

Στο τραπέζι και το QE

Εκτός από τις διαπραγματεύσεις που θα συνεχίζονται παρασκηνιακά για το ελληνικό πρόγραμμα και τους επόμενους μήνες η ΕΚΤ επανεξετάζει και την στάση της για την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα της ποσοτικής χαλάρωσης μετά το τέλος της δεύτερης αξιολόγησης.

Με την δεύτερη αξιολόγηση του προγράμματος η Ελλάδα θα έχει εφαρμόσει περίπου το 85% των μέτρων για τα οποία δεσμεύτηκε στο τρίτο μνημόνιο το καλοκαίρι ρου 2015.

Η ένταξη στο QE θα άλλαζε την εικόνα της Ελλάδας προς τις αγορές και θεωρείται ότι θα κινητοποιούσε άμεσα και τους τρείς οίκους αξιολόγησης η οποία θα προχωρούσαν σε αναβάθμιση του αξιόχρεου της χώρας για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια στασιμότητας και αρνητικής κριτικής.

Θα ενίσχυε το ρόλο της Ευρωπαϊκή Επιτροπής στο να πιέσει για την εφαρμογή της συμφωνίας της 24ης Μαϊου και να υπάρχει τουλάχιστον μια ολοκληρωμένη και κοστολογημένη λύση για το ελληνικό χρεός έστω και αν αυτή εφαρμόζονταν μετά το 2018.

Επίσης θα ενίσχυσε την ρευστότητα των τραπεζών με 7 – 8 δις ευρώ φρέσκο χρήματα σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία για την πραγματική οικονομία.

Το περιθώρια για την ένταξη της Ελλάδας στην ποσοτική χαλάρωση δίνει το γεγονός ότι η ΕΚΤ δεν δεσμεύεται από την έκθεση βιωσιμότητας του ΔΝΤ η οποία μπορεί να καθυστερήσει αν η κόντρα με την Γερμανία δεν έχει κάποια θετική κατάληξη μέχρι και το τέλος του χρόνου.


https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Ιταλία επέβαλε πρόστιμο 5 εκατ. ευρώ στη Volkswagen



H Αρχή Ανταγωνισμού, στην Ιταλία, βρήκε ότι η εταιρία Volkswagen AG και ο Όμιλος Volkswagen Italia S.p.a., παραβίαζαν, από κοινού, τη νομοθεσία, για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και επέβαλε πρόστιμο 5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο είναι το ανώτατο, που προβλέπεται, από τη νομοθεσία.

Από το 2009, οι εταιρίες προωθούσαν, στην Ιταλία, αυτοκίνητα, με πετρελαιοκίνηση (με μηχανές, γνωστές ως ΕΑ189 EU5), τα οποία ήταν εξοπλισμένα, με μια συσκευή «απάτης», η οποίες στόχευαν τους ελέγχους εκπομπών ρύπων, μόνο κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ελέγχων. Ως αποτέλεσμα, οι εκπομπές ρύπων οξειδίου του αζώτου φαινόταν πολύ χαμηλότερες, από τις συνήθεις εκπομπές, κατά τη διάρκεια κανονικών συνθηκών οδήγησης.

Σύμφωνα με την Αρχή, αυτή η συμπεριφορά είναι παράνομη, σύμφωνα με τον Κώδικα Προστασίας των Καταναλωτών και επιπλέον είναι αντίθετη, στις απαιτήσεις της επαγγελματικής επιμέλειας και πολύ πιθανόν να στρεβλώνει την οικονομική συμπεριφορά των καταναλωτών, οδηγώντας τους, σε αποφάσεις, για συναλλαγές, που δε θα έπαιρναν, εάν γνώριζαν τα πραγματικά δεδομένα, για τα αυτοκίνητα αυτά.

Η Αρχή, επίσης, εξέφρασε την αντίρρησή της, σε συγκεκριμένους πράσινους ισχυρισμούς, που περιέχονται, σε πληροφοριακά φυλλάδια, που μοιράζονταν, από τον Όμιλο Volkswagen καθώς και σε διάφορες διαφημίσεις, που εξήραν την περιβαλλοντική ευαισθησία των κατασκευαστών, ή την ιδιαίτερη προσοχή, που έδιναν, στα επίπεδα εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων τους.

Σύμφωνα με την Αρχή, οι υπάρχουσες ενδείξεις καταδεικνύουν ότι αυτές οι διαφημίσεις, πιθανόν, να παραπλάνησαν τους καταναλωτές, όσον αφορά την περιβαλλοντική ευαισθησία των κατασκευαστών, την εταιρική κοινωνική τους ευθύνη καθώς και τη συμμόρφωσή τους, με τη νομοθεσία.

Πηγή www.tribune.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

12 μήνες φυλάκιση και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για τον Πέτρο Τατούλη!


Ποινή φυλάκισης 12 μηνών και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για ένα χρόνο επέβαλε σήμερα το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καλαμάτας στον περιφερεάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη και την αντιπεριφερειάρχη Ντίνα Νικολάκου για παράβαση καθήκοντος.



Την μήνυση έχει καταθέσει η "Ελευθερία" για τον αυθαίρετο, παράνομο και εκδικητικό τρόπο αποκλεισμού της από την δημοσίευση διακηρύξεων της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Κι αυτό, ο αποκλεισμός της δηλαδή, έγινε σύμφωνα με την εφημερίδα, ως αντίποινα εκ μέρους Τατούλη - Νικολάκου της έντονης πολιτικής κριτικής που τους ασκούσε και συνεχίζει να τους ασκεί η εφημερίδα.

Σύμφωνα με το Ν. 3548/2007 προβλέπεται ίση κατανομή των δημοσιεύσεων στις εφημερίδες που έχουν το σχετικό από το νόμο δικαίωμα. Παρ’ όλα αυτά το ηγετικό δίδυμο της Περιφέρειας αγνόησε επί διετία (2011-2012) το νόμο και τον εφάρμοσε μόνο με την κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων. Το αδίκημα όμως είχε συντελεστεί στην διάρκεια της πρώτης διετίας της θητείας τους. Η σημερινή δίκη έγινε μετά από δύο αναβολές. Την πρώτη επειδή οι κατηγορούμενοι δεν εμφανίστηκαν στο δικαστήριο και την δεύτερη λόγω αποχής των δικηγόρων.

Η ποινή 12μηνης φυλάκισης έχει ανασταλτικό χαρακτήρα.

Πηγή www.newsit.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

700 φιάλες με αρχαία φάρμακα ανακαλύφθηκαν σε ανασκαφή αρχαίας ελληνικής πόλης στην Κωνσταντινούπολη


Τα εντυπωσιακά ευρήματα στην αρχαία Βαθονεία περιείχαν φαρμακευτικές ουσίες για την κατάθλιψη αλλά και για προβλήματα της καρδιάς.

Εκαντοντάδες δοχεία, κεραμικά και γυάλινα, που περιέχουν ίχνη αντικαταθλιπτικών και φάρμακα για την καρδιά, ήρθαν στο φως στη διάρκεια ανασκαφών στην αρχαία ελληνική πόλη Βαθονεία, λίγο έξω από την Κωνσταντινούπολη. Τα ευρήματα αυτά αναμένεται να συμβάλουν σημαντικά στην ιστορία της Κωνσταντινούπολης, καθώς δίνουν τις πρώτες απτές αποδείξεις ότι η πόλη πολιορκήθηκε το 626 από μία κοινή δύναμη Αβάρων και Σασσανιδών. 

Οι ανασκαφές στη Βαθονεία ξεκίνησαν το 2007 υπό την επίβλεψη του πανεπιστημίου του Κοτζάελι και του τουρκικού υπουργείου τουρισμού και Πολιτισμού και σε αυτές λαμβάνουν μέρος δεκάδες πανεπιστημιακοί, φοιτητές καθώς και ξένα ιστορικά ιδρύματα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ανασκαφών, αναπληρωτή καθηγητή του πανεπιστημίου του Κοτζάελι, Σενγκιούλ Αϊντινγκιούν, ο αριθμός 700, όσα είναι τα δοχεία που βρέθηκαν στις ανασκαφές, αποτελεί ένα σημαντικό νούμερο καθώς για πρώτη φορά ήρθε στο φως ένας τέτοιος αριθμός ευρημάτων σε μία και μοναδική αρχαιολογική ανασκαφή. 

"Μερικά από αυτά τα συναρμολογούμε, έχουμε όμως ανακαλύψει και γουδιά διαφόρων μεγεθών, σκόνες, καθώς και μία αρχαία σόμπα, από τα οποία μπορούμε να συμπεράνουμε ότι στην περιοχή αυτή υπήρχε ένα κέντρο παραγωγής φαρμάκων", λέει ο Αϊντινγκιούν και προσθέτει ότι " στην περιοχή καλλιεργούσαν και ειδικά φυτά τα οποία χρησιμοποιούσαν για την παραγωγή πολλών φαρμάκων". 



Κατά την ανάλυση των υπολειμμάτων που βρέθηκαν στα δοχεία, αποκαλύφθηκε ότι αυτά περιείχαν φαρμακευτικές ουσίες για την κατάθλιψη αλλά και για προβλήματα της καρδιάς.


Στην περιοχή εξάλλου ανακαλύφθηκαν και υπολείμματα μεγάλης φωτιάς, τα οποία αναλύει τώρα το Αρχαιολογικό και Εθνογραφικό Ινστιτούτο της Πολωνίας. Η επεξήγηση των όσων συνέβησαν την εποχή εκείνη σε αυτήν την περιοχή μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ιστορία της Κωνσταντινούπολης, καθώς θα αποδειχθούν επιστημονικά οι επιδρομές των Αβάρων στην πόλη μεταξύ των 620 και 640 μ.Χ. Οι ανασκαφές στη Βαθονεία θα προσθέσουν μία νέα σελίδα στην ιστορία της Κωνσταντινούπολης", εξηγεί ο Αϊντινγκιούν. 

Στη Βαθονεία έχουν ήδη ανακαλυφθεί ίχνη από τις παλαιότερες γεωργικές δραστηριότητες στην Ευρώπη, που χρονολογούνται από το 7.000 Π.Χ, ενώ τα λιμάνια της πόλης χρησιμοποιούσαν οι Βίκινγκς κατά τον 9ο και 11ο αιώνα. 

 Με πληροφορίες από ΑΠΕ/ΜΠΕ

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....