Αναδημοσιεύουμε, γιατί δυστυχώς ξεχνάμε, τον τύπο και τα έγγραφα για την δημιουργία διοδίων στην Εγνατία Οδό. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε με την δημιουργία διοδίων, και μάλιστα επιμένουμε έστω τα έσοδα να πηγαίνουν στο κρατικό ταμείο
Άρθρο 18 Νοεμβρίου 2014
Συνολικά 13 φορές θα πληρώνει ο οδηγός, από επτά φορές σήμερα, για να διανύσει την απόσταση από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη.
Την προσθήκη συνολικά έξι καινούργιων σταθμών διοδίων στο κεντρικό τμήμα της Εγνατίας Οδού – σταδιακά από το 2015 μέχρι το 2016 - την κατασκευή πέντε νέων σταθμών στους τρεις κάθετους άξονες του αυτοκινητοδρόμου αλλά και τη λειτουργία αναλογικού συστήματος διοδίων εντός του 2017 προβλέπει απόφαση των υπουργών Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη που δημοσιεύτηκε αργά χθες το απόγευμα στο ΦΕΚ και τέθηκε σε ισχύ.
Όσον αφορά στη χρέωση των διοδίων, η απόφαση αναφέρει το ελάχιστο που θα ισχύσει όταν θα ενεργοποιηθεί η χρέωση ανά χιλιόμετρο. Το ελάχιστο προσδιορίζεται στα τρία λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Με δεδομένο ότι το μήκος της Εγνατίας ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, ακόμη και αν υιοθετηθεί η ελάχιστη χρέωση, το να διανύσει κανείς ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο από τη μια άκρη στην άλλη, θα κοστίζει πάνω από 18 ευρώ. Βέβαια, το να ισχύσει το ελάχιστο δεν είναι και το πιο πιθανό σενάριο.
Η απόφαση, όσον αφορά στο θέμα προσδιορισμού των διοδίων αναφέρει: «Η τιμή χρέωσης για οχήματα κατηγορίας 2 μπορεί να φθάσει ανά χιλιόμετρο στην τιμή χρέωσης που επιβάλλεται στα τμήματα των αυτοκινητόδρομων της χώρας που είναι σε καθεστώς Σύμβασης Παραχώρησης. Η προσαρμογή αυτή μπορεί να γίνει από τον ενδεχόμενο παραχωρησιούχο, άλλως θα ακολουθείται η μέχρι σήμερα διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση η χρέωση για τα ελαφρά οχήματα κατηγορίας 2 (σ.σ κατηγορία 2 είναι τα ΙΧ) δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 0,03€ ανά χιλιόμετρο, στρογγυλοποιούμενη στον αμέσως μεγαλύτερο ακέραιο».
Αν και στους νέους σταθμούς που προστίθενται, υιοθετηθούν χρεώσεις αντίστοιχες με αυτές που ισχύουν σήμερα στους επτά σταθμούς διοδίων που λειτουργούν, τότε το κόστος ολόκληρης της διαδρομής μπορεί να φτάσει και στα 25-30 ευρώ.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, το ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα διοδίων θα εγκατασταθεί σταδιακά εντός του 2017. «Σε πρώτη φάση οι σταθμοί διοδίων που αντιστοιχούν στις περιαστικές περιοχές Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Παμβώτιδας (σ.σ είναι και τρεις καινούργιοι σταθμοί λεπτομέρειες για τους οποίους θα δείτε παρακάτω) θα λειτουργήσουν με ειδικό σύστημα αναλογικής χρέωσης (rebate) μέθοδος με την οποία η χρέωση των οχημάτων που διαθέτουν πομποδέκτη θα γίνεται απολύτως αναλογικά και οι χρήστες θα χρεώνονται μόνο για την απόσταση που διανύουν»
Πόσες φορές θα σταματάει ένας οδηγός για να πληρώσει εφόσον θελήσει να διανύσει όλη την Εγνατία από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη ή τους Κήπους διανύοντας μια απόσταση άνω των 600 χιλιομέτρων;
Ξεκινώντας από Ηγουμενίτσα, ο οδηγός θα σταματήσει:
1. Στην θέση Τύρια η οποία βρίσκεται στην περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας. Βρίσκεται στο 47ο χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού. Ο συγκεκριμένος σταθμός λειτουργεί και σήμερα. (Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ)
2. Ύστερα από 30 χιλόμετρα, θα πληρώσει για δεύτερη φορά στον καινούργιο σταθμό διοδίων της Παμβώτιδας ο οποίος θα λειτουργήσει στο 77ο χιλιόμετρο. Ο συγκεκριμένος σταθμός στον οποίο οι οδηγοί θα πληρώνουν προκειμένου να διανύσουν το τμήμα Δωδώνης-Αράχθου, θα πρέπει να λειτουργήσει την Πρωταπριλιά του 2015 (σ.σ η απόφαση ορίζει ότι η συγκεκριμένη ημερομηνία είναι ο απώτερος χρόνος έναρξης της είσπραξης).
3. Στο Μαλακάσι το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του Μετσόβου (είναι ο δεύτερος από τους συνολικά επτά σταθμούς που λειτουργούν και σήμερα με χρεώσεις για ΙΧ 2,4 ευρώ και για δίκυκλα 1,7 ευρώ). Βρίσκεται στο 117ο χιλιόμετρο δηλαδή σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από τον προηγούμενο σταθμό της.
4. Στη θέση Βενετικό, στο 148ο χιλιόμετρο προστίθεται ακόμη ένας καινούργιος σταθμός προκειμένου να επιβληθούν διόδια για τη διαδρομή από την Παναγιά μέχρι την Κοζάνη μια απόσταση 84 χιλιομέτρων. Ημερομηνία έναρξης καταβολής διοδίων ορίζεται η 1η Νοεμβρίου 2015 (και όχι μεταγενέστερα επιπλέον δύο μηνών όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η απόφαση). Στο Βενετικό, χρεώνεσαι για τη διαδρομή Παναγιά-Κοζάνη.
5. Στον Πολύμυλο Κοζάνης που βρίσκεται στο 228ο χιλιόμετρο. Ο σταθμός λειτουργεί και σήμερα (Είναι ο τρίτος από τους επτά υφιστάμενους σταθμούς διοδίων. Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ). Πληρώνοντας στον Πολύμυλο, διανύεις την απόσταση Κοζάνης-Κλειδίου (απόσταση 83,8 χιλιόμετρα).
6. Στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης. Και αυτός ο σταθμός βρίσκεται σήμερα σε λειτουργία στο 298ο χιλιόμετρο. Είναι ο τέταρτος από τους επτά υφιστάμενους σταθμούς διοδίων (Χρεώσεις για ΙΧ: 1,2 ευρώ και για δίκυκλα: 0,8 ευρώ). Πληρώνοντας στα Μάλγαρα διανύεις την απόσταση Κλειδίου-Καλοχωρίου (μια απόσταση 24,1 χιλιομέτρων)
7. Ο σταθμός Θεσσαλονίκη θα είναι και αυτός καινούργιος και θα προστεθεί στο 322ο χιλιόμετρο. Μπαίνει για να πληρώνει ο οδηγός για την απόσταση Καλοχωρίου-Λαγκαδά (21,3 χιλιομέτρων). Ως χρόνος έναρξης καταβολής των διοδίων ορίζεται η 1η Μαίου του 2016.
8. Στην Ανάληψη στην περιοχή Λαγκαδά, ένας σταθμός που λειτουργεί και σήμερα και ο είναι ο πέμπτος από τους επτά που υπάρχουν. (Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ) . Βρίσκεται στο 349ο χιλιόμετρο και αφορά στην απόσταση από τον Λαγκαδά μέχρι την Ρεντίνα (51,3 χιλιόμετρα).
9. Στην Ασπροβάλτα επίσης μπαίνει καινούργιος σταθμός στο 395ο χιλιόμετρο. Από τη Ρεντίνα μέχρι τον Στρυμόνα είναι μια απόσταση 28,5 χιλιομέτρων. Ημερομηνία για τον σταθμό της Ασπροβάλτας ορίστηκε η 01η Ιανουαρίου 2016.
10. Στη Μουσθένη Καβάλας βρίσκεται ο έκτος από τους επτά υφιστάμενους σταθμούς (Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ). Βρίσκεται στο 443ο χιλιόμετρο. Χρεώνεστε για την απόσταση από τον Στρυμόνα μέχρι τον Άγιο Ανδρέα.
11. Καινούργιος είναι και ο 11ος σταθμός στην Καβάλα και στο 476ο χιλιόμετρο. Για την απόσταση των 40,6 χιλιομέτρων από Άγιο Ανδρέα ως τη Χρυσούπολη οι οδηγοί θα πληρώνουν με ημερομηνία έναρξης καταβολής των διοδίων την 1η Ιανουαρίου 2016.
12. Στον Ιασμο Κομοτηνής είναι ο έβδομος σταθμός από τους επτά που λειτουργούν σήμερα.(Χρεώσεις για ΙΧ: 2,4 ευρώ και για δίκυκλα: 1,7 ευρώ). Θα αφορά στην απόσταση των 70,7 χιλιομέτρων από την Χρυσούπολη μέχρι την Ανατολική Κομοτηνή. Ο σταθμός βρίσκεται στο 536ο χιλιόμετρο
13. Τελευταίος σταθμός στη διαδρομή από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη θα είναι αυτός στην Μέστη (καινούργιος και αυτός στο 580ο χιλιόμετρο). Αφορά στη διαδρομή Ανατολικής Κομοτηνής-Αρδανίου, μια απόσταση 90,1 χιλιομέτρων. Ως ημερομηνία έναρξης χρέωσης έχει οριστεί η 1η Νοεμβρίου του 2015.
Εκτός από τους 13 σταθμούς κατά μήκος της Εγνατίας, έχουν προστεθεί και διόδια στους κάθετους άξονες τα οποία είναι τα εξής:
1. Στον κάθετο άξονα Σιάτιστας Κρυσταλλοπηγής, μπαίνουν διόδια στην περιοχή της Ιεροπηγής για την απόσταση των 36 χιλιομέτρων από το Άργος Ορεστικού έως την Κρυσταλλοπηγή (θα χρεώνει από 01/01/2016). Επίσης, μπαίνει σταθμός στον Αλιάκμονα για τη διαδρομή από την Καστοριά έως το Άργος Ορεστικού (απόσταση 36,1 χιλιόμετρα με ημερομηνία έναρξης χρέωσης επίσης την 01/01/2016.
2. Στον Κάθετο Άξονα Χαλάστρας Ευζώνων, μπαίνουν διόδια στην θέση Εύζωνοι για την απόσταση των 47 χιλιομέτρων από Γέφυρα του Αγίου Αθανασίου έως τους Ευζώνους. Ημερομηνία χρέωσης: 01/01/2016
3. Τέλος στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης (Λαγκαδά)-Προμαχώνα μπαίνουν δύο σταθμοί: ένας στον Προμαχώνα για τη διαδρομή Λευκώνα-Προμαχώνα που θα χρεώνει από 1η Απριλίου 2015 και ένας στη θέση Στρυμονικό για τη διαδρομή Λαγκαδά-Λευκώνα που θα χρεώνει από 01/01/2016.
Είχαν αποφασίσει διόδια μέχρι και στην Κηφισιά (απο παλιότερη ανάρτηση του 2014)
«Κλιμακώνεται» η αντίδραση της Περιφέρειας Αττικής στην πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ) και των παραχωρησιούχων να εγκαταστήσουν πλευρικά διόδια στην Κηφισιά και στον Άγιο Στέφανο.
Ο Αντιπεριφερειάρχης συναντήθηκε σήμερα με κατοίκους και φορείς της Κηφισιάς και όμορων περιοχών στη γέφυρα Βαρυμπόμπης και προανήγγειλε την αρνητική στάση της Περιφερειακής διοίκησης στο ζήτημα των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατασκευή σταθμών διοδίων σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο.
Ο κ. Καραμέρος ενημέρωσε σε αδρές γραμμές του κατοίκους ότι το ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. με τους παραχωρησιούχους σχεδιάζουν να κλείσουν τη γέφυρα Βαρυμπόμπης με παράλληλη δημιουργία, δύο δακτυλιδιών (round abouts) και σταθμών διοδίων στην άνοδο και στην κάθοδο της Εθνικής Οδού.
Το ίδιο προβλέπεται και στον Άγιο Στέφανο ενώ η τρίτη μελέτη που εξετάζει η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής αφορά την κατασκευή υπέργειας διάβασης 110 μέτρων στον κόμβο Καλυφτάκη που θα συνδέει τη Νέα Κηφισιά με το καθοδικό ρεύμα της Εθνικής Οδού.
Δεδομένης της σύμβασης παραχώρησης που προβλέπει κλειστό αυτοκινητόδρομο μέχρι τη Μεταμόρφωση και τη λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο ο Αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την πλήρη αντίθεση του σε οποιοδήποτε σχέδιο ανοίγει το δρόμο επιβολής διοδίων μέσω της κατασκευής νέων σταθμών.
Το θέμα συνολικά έρχεται προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο στα μέσα Δεκεμβρίου με τη νέα Περιφερειακή διοίκηση να βρίσκεται στο πλευρό των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρούν έντονα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
https://diulistirio.blogspot.gr