Διυλιστήριο: 06/01/18
ροη αναρτησεων

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Γράφημα - Πάνω από Γερμανία και ΗΠΑ η Ελλάδα στον παγκόσμιο δείκτη ποιότητας της υγείας



Η Ελλάδα βρίσκεται στην 20ή θέση στο νέο παγκόσμιο δείκτη ποιότητας της υγείας, πάνω από τη Γερμανία και τις ΗΠΑ.

Ο νέος αυτός δείκτης αναπτύχθηκε για τις ανάγκες μια διεθνούς μελέτης με επικεφαλής τον καθηγητή Κρίστοφερ Μάρεϊ του Ινστιτούτου Μετρήσεων και Αξιολόγησης της Υγείας του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ, η οποία δημοσιεύθηκε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «The Lancet».

Ο δείκτης βαθμολογεί σε κλίμακα 0-100 195 χώρες ανάλογα με την ποιότητα της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης τους και του βαθμού στον οποίο έχει ο πληθυσμός έχει πρόσβαση σε αυτήν.

Ο δείκτης λαμβάνει υπόψη στοιχεία της περιόδου 1990-2015 και βασίζεται στη θνησιμότητα που υπάρχει σε κάθε χώρα για 32 παθήσεις, η οποία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί με την κατάλληλη ιατρική φροντίδα.

Ουσιαστικά, ο δείκτης αξιολογεί το σύστημα υγείας κάθε χώρας ανάλογα με το βαθμό που οι κάτοικοί της πεθαίνουν με ρυθμό ταχύτερο του αναμενόμενου από αιτίες που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με την κατάλληλη ιατροφαρμακευτική παρέμβαση.

Η Ελλάδα, με 87 μονάδες, βρίσκεται στην 20ή θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ακριβώς πάνω από τη Γερμανία (86).

Η Κύπρος βρίσκεται στην 27η θέση (85 μονάδες), οι ΗΠΑ στην 36η (81 μονάδες) και η Τουρκία στην 81η (76). Το 2015 το υψηλότερο «σκορ» εμφάνισε η Ανδόρα (94,6) και ακολουθούσαν κατά σειρά η Ισλανδία (93,6), η Ελβετία (91,8), η Σουηδία (90,5)

Η Ελλάδα παίρνει «άριστα» (100) στην αντιμετώπιση ασθενειών όπως αυτές που προκαλούν διάρροια, η διφθερίτιδα, ο κοκκύτης, η ιλαρά, η επιληψία και η σκωληκοειδίτιδα.

Χαμηλότερες είναι οι επιμέρους βαθμολογίες της χώρας μας στον καρκίνο του δέρματος πλην μελανώματος (62), στον καρκίνο των όρχεων (67), στο λέμφωμα Hodgkin (31), στη λευχαιμία (62), στην ισχαιμική νόσο της καρδιάς (61), στην αγγειακή εγκεφαλική νόσο (72) κ.α.

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι ισχυρές χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία κ.α.) δεν βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης με βάση το νέο ιατρικό δείκτη, ο Μάρεϊ επεσήμανε πως «το να έχει μια χώρα ισχυρή οικονομία, δεν αποτελεί εγγύηση για καλή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ούτε το να έχει προχωρημένη ιατρική τεχνολογία.

Το γνωρίζουμε αυτό καλά, επειδή οι άνθρωποι δεν έχουν την φροντίδα που θα έπρεπε για παθήσεις για τις οποίες υπάρχουν αποτελεσματικές θεραπείες.

Η κατάταξη π.χ. των ΗΠΑ αποτελεί ντροπή, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι δαπανούν κάθε χρόνο πάνω από 9.000 δολάρια ανά κεφαλή, περισσότερα από κάθε άλλη χώρα».

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο δείκτης εμφανίζει αύξηση από 40,7 το 1990 σε 53,7 το 2015, καθώς οι 167 από τις 195 χώρες εμφάνισαν διαχρονικά βελτίωση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Όμως, την ίδια περίοδο, το χάσμα ανάμεσα στις χώρες με τις καλύτερες και τις χειρότερες ιατροφαρμακευτικές επιδόσεις διευρύνθηκε κατά σχεδόν πέντε μονάδες από 23,1 – 84,7 το 1990 (απόκλιση 61,6) σε 28,6 – 94,6 το 2015 (απόκλιση 66).

Πηγή www.stogiatro.gr

https://diulistirio.blogspot.com
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Γιούνκερ: Οι Ιταλοί πρέπει να δουλεύουν περισσότερο και να είναι λιγότερο διεφθαρμένοι


Νέα δυσαρέσκεια στη Ρώμη φαίνεται να προκαλεί η παρέμβαση του προέδρου της Κομισιόν, ο οποίος δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι για όλα τα προβλήματα της Ιταλίας ευθύνεται η ΕΕ

Λίγες μόλις ημέρες μετά τον σάλο που προκάλεσαν στην Ιταλία οι δηλώσεις του Επιτρόπου Προϋπολογισμού Γκίντερ Έτινγκερ, μια παρέμβαση που φέρεται να έκανε την Πέμπτη ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ φαίνεται να προκαλεί νέα δυσαρέσκεια στη Ρώμη.

Σε ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Guardian, που υπογράφουν οι ανταποκριτές της στις Βρυξέλλες και τη Ρώμη, ο Γιούνκερ φέρεται να δήλωσε ότι οι Ιταλοί πρέπει να δουλεύουν περισσότερο, να είναι λιγότερο διεφθαρμένοι και να επιρρίπτουν όλα τα προβλήματα της χώρας τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, ο πρόεδρος της Επιτροπής είπε ότι είναι "βαθιά ερωτευμένος" με την "bella Italia", αλλά δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι για όλα τα προβλήματα της χώρας ευθύνεται η ΕΕ ή η Κομισιόν.

"Οι Ιταλοί πρέπει να φροντίσουν για τις φτωχότερες περιοχές της Ιταλίας. Αυτό σημαίνει, περισσότερη δουλειά· λιγότερη διαφθορά· σοβαρότητα. Θα τους βοηθήσουμε, όπως κάναμε ανέκαθεν. Αλλά ας μην παίζουμε αυτό το παιχνίδι της απόδοσης ευθυνών στην ΕΕ. Μια χώρα είναι μια χώρα, ένα έθνος είναι έθνος. Πρώτα οι χώρες, δεύτερη η Ευρώπη", είπε.

Στη συνέχεια πάντως, ο Γιούνκερ πρόσθεσε ότι αυτήν την εβδομάδα θα ήταν προτιμότερο "να είναι κανείς σιωπηλός, συνετός και επιφυλακτικός" όταν καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις για την Ιταλία. "Εμπιστεύομαι πλήρως την ιδιοφυία του ιταλικού λαού", κατέληξε.

Πηγή www.news247.gr

https://diulistirio.blogspot.com
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Στις ράγες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα καύσιμα της Motor Oil!



Αρχίζουν τα έργα που θα ενώσουν το διυλιστήριο με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ανασαίνουν οι βιομηχανίες

Ρεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Ενα αίτημα που είχε καταθέσει εδώ και χρόνια η διοίκηση της Motor Oil προχωρά μετά τη συμφωνία με τον ΟΣΕ για την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει τις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου και άλλων βιομηχανιών της περιοχής των Αγίων Θεοδώρων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο αντιπρόεδρος της Motor Oil Γιάννης Βαρδινογιάννης δήλωσε χθες, κατά την παρουσίαση της συμφωνίας στο υπουργείο Υποδομών, ότι αν και η πρόταση είχε κατατεθεί εδώ και τουλάχιστον πέντε έξι χρόνια, υλοποιήθηκε «σε χρόνο μηδέν» από την παρούσα διοίκηση του ΟΣΕ και τη συνδρομή του υπουργείου. «Είναι αυτονόητο να θέλει μια βιομηχανία να συνδεθεί με ένα δίκτυο. Αυτό το αυτονόητο μέχρι πρότινος δεν ήταν αυτονόητο. Ενώ είχαμε τη διάθεση να το χρηματοδοτήσουμε, υπήρχαν διάφορα προβλήματα που τώρα λύθηκαν».

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Γιάννης Κοσμαδάκης είπε ότι θα κατασκευαστεί γραμμή περίπου 10 χιλιομέτρων που θα συνδέει το διυλιστήριο με τον Ισθμό της Κορίνθου και εν συνεχεία με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα. Τόνισε ότι σε ενάμιση χρόνο θα είναι έτοιμο το έργο, με προϋπολογισμό περί τα 12.000.000 ευρώ, τον οποίο θα καλύψει η Motor Oil, αλλά και με τεχνική συνδρομή και εξοπλισμό του ΟΣΕ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παν. Θεοχάρης είπε ότι «η συμφωνία έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων προσπαθειών του ΟΣΕ για τη σύνδεση σιδηροδρομικών δικτύων και την ένταση από την πλευρά της σημερινής διοίκησης που ολοκληρώθηκε σε πολύ μικρό διάστημα. Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με στόχο να ενισχύει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου».

«Η βασική αρχή της κυβέρνησης για τις υποδομές είναι να ενταχθούν τα έργα στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και των κοινωνικών αναγκών. Η συμφωνία που έγινε υπηρετεί αυτή την αρχή» είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για «σιδηροδρομική υποδομή ευρωπαϊκών υποδομών που θα εξυπηρετούνται όλες οι βιομηχανίες της περιοχής». Πρόσθεσε ότι ενδέχεται να υπάρξει αντίστοιχη συνεργασία και στη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν υποδομές της Motor Oil.

Εκτός από το σιδηροδρομικό δίκτυο, το έργο προβλέπει την κατασκευή τεσσάρων αγωγών καυσίμων και δύο αγωγών οπτικών ινών (η μία για τις ανάγκες των βιομηχανιών της περιοχής και η άλλη για τις ανάγκες του Ελληνικού Δημοσίου).


https://diulistirio.blogspot.com/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....