Διυλιστήριο: 03/31/17
ροη αναρτησεων

Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

Έσοδα 130 εκατ. ευρώ από την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων

Αθήνα
Ποσό φόρων ύψους 130 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι έχει βεβαιωθεί ως σήμερα στις εφορίες από την υπαγωγή των φορολογούμενων στον νόμο για την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων.

Πρόκειται για φορολογούμενους (φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις) που έσπευσαν να υπαχθούν στο νέο νόμο και να αξιοποιήσουν τις ευνοικές διατάξεις του σε ότι αφορά το ύψος των προστίμων και των προσαυξήσεων.

Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν μάλιστα ότι ο ρυθμός υπαγωγής των φορολογούμενων στο νέο νόμο θα αυξηθεί σημαντικά τους επόμενους μήνες μετά και την ενεργοποίηση - ξεκίνησε από χθες - του νέου λογισμικού διασταύρωσης των πρωτογενών καταθέσεων των φορολογούμενων με τα εισοδήματα που έχουν δηλώσει στις φορολογικές τους δηλώσεις με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

Όπως διευκρινίστηκε οι αυτοματοποιημένες διασταυρώσεις με το νέο λογισμικό θα ξεκινήσουν κατά προτεραιότητα από τους 1.270.000 καταθέτες που βρίσκονται σε διάφορες λίστες που έχει στη κατοχή του το υπουργείο Οικονομικών καθώς και από υποθέσεις που θα επιλέγονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου για φοροδιαφυγή.

Υπενθυμίζεται ότι η ρύθμιση για την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων παρέχει τη δυνατότητα σε όσους φορολογούμενους δεν είχαν υποβάλει καθόλου δηλώσεις ή είχαν υποβάλλει φορολογικές δηλώσεις ανακριβώς ή ελλιπώς, να υποβάλουν αρχική ή τροποποιητική δήλωση και να συμπεριλάβουν νέα φορολογητέα ύλη μέχρι τη λήξη του προγράμματος την 31η Μαΐου 2017.

Η ρύθμιση καταλαμβάνει κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά, εφόσον η προθεσμία υποβολής της αρχικής δήλωσης έχει λήξει μέχρι τις 30.9.2016.

Ενδεικτικά, η ρύθμιση καταλαμβάνει τους φόρους εισοδήματος, κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, ΦΠΑ, τα τέλη χαρτοσήμου κ.λπ. και φορολογούμενοι για τους οποίους έχει ήδη εκδοθεί εντολή ελέγχου ή θα εκδοθεί μέχρι τη λήξη του προγράμματος (31.5.2017) μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση, καθώς και φορολογούμενοι για τους οποίους έχει ήδη κοινοποιηθεί προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Τέλος..

     Ο πολυκερματισμός των δυνάμεων του αντιμνημονιακού χώρου, πολυκερματισμός που έχει ενταθεί τον τελευταίο καιρό με την προσθήκη άλλων δύο προεξαγγελθέντων κομματικών σχηματισμών,
..έχει αναπόδραστο αποτέλεσμα την εξάλειψη και των τελευταίων όποιων ελπίδων υπήρχαν για να
ξεφύγουμε απ' την μέγγενη των μνημονίων, του πλαστού χρέους (τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο του που αφορά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αλλά και σημαντικό ποσοστό απ' το υπόλοιπο), και της αποικιοκρατίας.

Με τον πολυκερματισμό αυτό μπαίνει οριστική ταφόπλακα στα όνειρα του λαού για μιά ανεξάρτητη και δημοκρατική πατρίδα,
..εφ όσον έτσι γίνεται παραπάνω από σίγουρο πως η συντριπτικότατη πλειοψηφία στην Βουλή θα είναι για πολλές επόμενες δεκαετίες ο μνημονιακός δωσιλογισμός και η εθνική προδοσία.
Η όποια τυχόν αντιμνημονιακή παρουσία στην Βουλή, ισχνή και αδύναμη, θα καταντήσει γραφική και θα γίνει η χλεύη των προδοτών και των δωσιλόγων.
Επίσης με τον πολυκερματισμό αυτό χάνεται η αξία της μη αποχής από τις εκλογές,
..αφού πολλά κατακερματισμένα 2%-2,5%-3 παρακάτι % θα είναι άχρηστα και θα παραμένουν χωρίς αντιπροσώπευσή τους στην Βουλή,
..ενώ ενωμένα μαζί θα αποτελούσαν ένα σεβαστό διψήφιο ποσοστό που θα μπορούσε και λόγο να έχει και δυνατότητες παρέμβασης τόσο στο κοινοβούλιο όσο και στην κοινωνία.
Τώρα όλα αυτά θα σκεπαστούν απ΄την ταφόπλακα των μνημονίων και του δωσιλογισμού.

Το οξύμωρο, το παράλογο, το παρανοϊκό είναι πως την ταφόπλακα αυτή δεν την βάζουν οι προδότες,
..αλλά αυτοί που κατά τεκμήριο στάθηκαν συνεπείς ως τώρα δίνοντας μάχες στο πλάϊ και για τον λαό,
..αυτοί που αρνήθηκαν καρέκλες και εξουσίες προκειμένου να μην αρνηθούν τα πιστεύω τους και να διαφυλάξουν την αξιοπρέπειά τους,
..αλλά και αυτοί που τίμησαν και τιμούν την καρέκλα που τους δόθηκε απ' τον λαό, δίνοντας συνεχώς μάχες υπέρ του, μέσα και έξω απ' τα σύνορα.

Η αδυναμία τους όμως να βρουν έναν κοινό τόπο μεταξύ τους για το καλό του τόπου, χύνει την καρδάρα με το γάλα,
..και τους καθιστά το ίδιο επικίνδυνους για την χώρα και τον λαό με τους αγύρτες και απατεώνες που βρίσκονται μέσα στο κοινοβούλιο. ( το ΚΚΕ αποτελεί ειδική κατηγορία από μόνο του, την κατηγορία "αφήστε με στο 8% για πάντα, να παίρνω τις κρατικές επιδοτήσεις και να παριστάνω το κόμμα" )

Μέσα σ' αυτό το με αυτόν τον τρόπο διαμορφούμενο πλαίσιο, το blog δεν βλέπει πιά κάποιο λόγο για τον οποίο θα έπρεπε να δίνει τον οποιοδήποτε αγώνα ενημέρωσης, αφύπνισης, ξεσηκωμού, ξεμπροστιάσματος και ξεγυμνώματος των αθλίων που κυβερνούν τα τελευταία επτά τουλάχιστον χρόνια.
Το blog διακόπτει τα καθημερινά του σχόλια,
..θα επανέρχεται αν και όποτε του γουστάρει,
..και θα ασχοληθεί πλέον αποκλειστικά με το τομάρι του, όπως κάνουν όλοι, μνημονιακοί και αντιμνημονιακοί.
Απέναντί του στα όποια επόμενα σχόλια θα βρίσκεται τόσο η προδοσία των μνημονιακών, όσο και ο εγωισμός και οι ιδεοληψίες των αντιμνημονιακών.

Η νύχτα που έρχεται και θα σκεπάσει την Ελλάδα θα είναι ολοσκότεινη και αξημέρωτη. Για πολλές-πολλές δεκαετίες. Ίσως και για πάντα.

Το αστείο είναι πως ηττηθήκαμε από μόνοι μας..
Καληνύχτα.

Αναρτήθηκε από Κώστας Μαντατοφόρος
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Οι μυστικοί λογαριασμοί του Γιάννου οδηγούν στο μέγα σκάνδαλο του χρηματιστηρίου

Επιτέλους θα πληρώσουν οι υπεύθυνοι για τη λεηλασία των επενδυτών - Οι 3 νέοι λογαριασμοί του Παπαντωνίου, που αποκαλύφθηκαν, αφορούν την εποχή του σκανδάλου για το Χρηματιστήριο και δεν είναι από τα εξοπλιστικά

Με πρωταγωνιστές του γιγαντιαίου σκανδάλου, που συντελέστηκε με τις μετοχές φούσκες στο χρηματιστήριο συνδέονται οι τρεις νέοι καυτοί λογαριασμοί του Γιάννου Παπαντωνίου σε τράπεζα της Ζυρίχης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «kontranews» οι επίμαχοι μαύροι λογαριασμοί τροφοδοτήθηκαν από επιχειρηματίες, οι οποίοι συμμετείχαν στη λεηλασία εκατομμυρίων μικροεπενδυτών οι οποίοι έχασαν τις περιουσίες τους, στην τεράστια πυραμίδα που είχε στήσει ο Κώστας Σημίτης, για να τροφοδοτήσει τα ταμεία των διαπλεκόμενων συμφερόντων που τον στήριζαν με νύχια και με δόντια.

Η κίνηση των νέων λογαριασμών, που εντοπίστηκαν σε ελβετική τράπεζα, επαναφέρει δυναμικά στο προσκήνιο το τεράστιο σκάνδαλο του χρηματιστηρίου που είχε βασικούς πρωταγωνιστές τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη και τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών που επόπτευε την κεφαλαιαγορά, Γιάννο Παπαντωνίου.

Στη διάρκεια της θητείας του Γιάννου Παπαντωνίου στο υπουργείο Οικονομικών είχε στηθεί ολόκληρος μηχανισμός, που προωθούσε την εισαγωγή επιχειρήσεων διαπλεκόμενων επιχειρηματιών στο χρηματιστήριο χωρίς να τηρούνται οι προϋποθέσεις που όριζε ο νόμος.

Οι αρχιερείς της διαπλοκής ενέκριναν παράνομα αυξήσεις κεφαλαίου, τα οποία στη συνέχεια οι βαρόνοι της διαπλοκής φυγάδευαν σε φορολογικούς παραδείσους με αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες να χάσουν τις περιουσίες τους.

Ο ίδιος ο Κώστας Σημίτης παρότρυνε τον κόσμο να παίζει τα λεφτά του στο χρηματιστήριο, ενώ οι τράπεζες με εντολή του Μαξίμου έδιναν μετοχοδάνεια, για να διευκολύνουν το κόλπο που είχε στηθεί από την πολιτική μαφία που κυβερνούσε τη χώρα και από διακόσιους διαπλεκόμενους ολιγάρχες, που άρπαξαν εκατοντάδες δισεκατομμύρια τα οποία μετέφεραν σε φορολογικούς παραδείσους.

Τα αρπαχτικά της διαπλοκής δεν περιορίστηκαν μόνο στη λεηλασία των χρημάτων του ελληνικού λαού, στη συνέχεια έβαλαν λουκέτο σε πολλές από τις εισηγμένες επιχειρήσεις, για να κρύψουν τα στοιχεία του εγκλήματος.

Μετά την πτώση της κυβέρνησης Σημίτη, ο Κ. Καραμανλής δεν τόλμησε να διερευνήσει το γιγαντιαίο σκάνδαλο, γιατί θα έρχονταν σε μετωπική σύγκρουση με τους βαρόνους της διαπλοκής, αλλά και επιχειρηματίες, οι οποίοι διατηρούσαν προνομιακές σχέσεις με τη Νέα Δημοκρατία.

Βέβαια όλοι γνώριζαν πως είχε στηθεί το κόλπο από τον Γιάννο Παπαντωνίου και τον Κώστα Σημίτη, αλλά και τα τεράστια ποσά που δόθηκαν από τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες, για μίζες σε κόμματα και πολιτικούς.

Άπληστοι, όπως πάντα, οι αρχιερείς της διαπλοκής, έφτασαν σε σημείο να καταθέτουν τις μίζες σε τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία γιατί τη θεωρούσαν ασφαλή καταφύγιο.

Ο Γιάννος Παπαντωνίου νόμιζε ότι θα έχει πάντα ιδιότυπη ασυλία, γι΄ αυτό τροφοδότησε τους κρυφούς λογαριασμούς με μίζες από εξοπλιστικά αλλά και με χορηγίες από επιχειρηματίες, οι οποίοι συμμετείχαν στη λεηλασία του χρηματιστηρίου και οι οποίοι θα βρεθούν τώρα κατηγορούμενοι για δωροδοκία και ξέπλυμα βρόμικου χρήματος.

Οι καταιγιστικές αποκαλύψεις οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια όλο το σύστημα Σημίτη, στην σουίτα του Άκη Τσοχατζόπουλου, στον Κορυδαλλό.

Γιάννος Παπαντωνίου, Τσουκάτος και Μαντέλης, αντιμετωπίζουν κακουργηματικές κατηγορίες που έχουν σχέση με την εγκληματική δραστηριότητα της κυβέρνησης Σημίτη.

Αποτελεί τραγική ειρωνεία αλλά και πρόκληση το μισό Υπουργικό Συμβούλιο του Σημίτη, να βρίσκεται στο δρόμο για τον Κορυδαλλό και ο ίδιος ο αρχιερέας της διαπλοκής, θρασύτατος να βγάζει νυκτερινά διαγγέλματα στις τηλεοράσεις, για να συντηρεί το κλίμα καταστροφολογίας.

Βέβαια τόσο ο ίδιος όσο και οι άνθρωποι του συστήματος το γνωρίζουν πολύ καλά, ότι ο Αλέξης Τσίπρας είναι αποφασισμένος να διερευνήσει όλα τα σκάνδαλα στα οποία εμπλέκονται.

Γι΄ αυτό κάνουν ό,τι μπορούν να υπονομεύσουν την κυβέρνηση, αλλά πλέον δεν έχουν καμία δύναμη αφού η διαπλοκή είναι ξεδοντιασμένη και υπόδικη και οι ίδιοι έχουν περιπέσει στη χλεύη του λαού.

Ο άνθρωπος που έβλεπε τις μίζες να περνούν…

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να διερευνήσει όλα τα σκάνδαλα της κυβέρνησης Σημίτη.

Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η σκληρή επίθεση που εξαπέλυσε ο Δημήτρης Τζανακόπουλος με στόχο τον αρχιερέα της διαπλοκής.

«Ο Κ. Σημίτης είναι ο άνθρωπος που έβλεπε τις μίζες να περνούν», είπε χαρακτηριστικά.

Αυτός που έδινε συμβουλές για την πορεία της ελληνικής οικονομίας ήταν ο άνθρωπος που είδε να περνούν από μπροστά του, η Siemens, το χρηματιστήριο, τα εξοπλιστικά προγράμματα, ο Μαντέλης, ο Τσουκάτος, ο Τσοχατζόπουλος και ο Παπαντωνίου.

Αυτό που ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι ο Κ. Σημίτης, βρέθηκε σε απόλυτη ταύτιση με τη σημερινή γραμμή της ΝΔ. Διότι είναι η ΝΔ, η οποία ζητάει εκλογές και έρχεται ο Κ. Σημίτης να ταυτιστεί απόλυτα με τον Κ. Μητσοτάκη.

Πηγή www.kontranews.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η αλήθεια για τη σύμβαση του δρόμου «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα»


«Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί» απαντά το υπουργείο Οικονομίας και αναπτύξεις, στις αιτιάσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του δρόμου «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα». Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, «οι βουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και τα φερέφωνά τους μας έχουν συνηθίσει σε περίσσεια θράσους και υποκρισίας τόσο καιρό τώρα. Αλλά αυτό που ακολούθησε τη χθεσινή ψήφιση τροπολογίας σχετικά με τη σύμβαση του δημοσίου με τον ανάδοχο του δρόμου «Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα» ξεπερνά ακόμα και τα δικά τους στάνταρ».

Επίσης, αναφέρει ότι ενώ από το 2007 σχεδίασαν και υλοποίησαν μια σύμβαση με τέτοιο τρόπο που χρειαζόταν δημόσια επιδότηση για να λειτουργήσει (κοινώς δεν «έβγαινε»). Ενώ από το 2013 με επίσημη επιστολή τους οι Υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών δεσμεύονταν για την επιδότηση λειτουργίας που θα κατέβαλε το δημόσιο και τέλος ενώ το 2015 ψήφιζαν τη σχετική διάταξη στη Βουλή, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι άργησε να την φέρει προς ψήφιση, αποφάσισαν χθες να εξαφανίσουν και το τελευταίο ίχνος αξιοπρέπειας που πιθανόν να τους είχε απομείνει εκτοξεύοντας κάθε είδους ψευδείς κατηγορίες. Αλλά, «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί.» τονίζει το υπουργείο.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης δηλώνει αναλυτικά:

1) Ο δρόμος «Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα» ανατέθηκε στον συγκριμένο ανάδοχο το 2007 επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας. Το έργο εκ του σχεδιασμού του απαιτούσε δημόσια επιδότηση της λειτουργίας του καθώς τα έσοδά του υπολείπονταν των εξόδων του. Κοινώς εμφάνιζε παθητικό.

2) Το 2013 συμφωνήθηκε από την τότε κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ η τροποποίηση της αρχικής σύμβασης προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο. Την ίδια χρονιά τροποποιήθηκαν πανομοιότυπα και ψηφίστηκαν, οι συμβάσεις άλλων 4 μεγάλων δρόμων. Αυτή η τροποποίηση περιελάμβανε πρόσθετη επιχορήγηση του δημοσίου προς τον ανάδοχο προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος μετά την μείωση των προβλεπόμενων εσόδων εξαιτίας της πτώσης της κυκλοφορίας. Επιπλέον η αύξηση της δημόσιας επιχορήγησης ήταν απαίτηση και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων από την οποία δανείστηκε ο ανάδοχος για την υλοποίηση του έργου. Την απαίτηση αυτή δεσμεύτηκε να ικανοποιήσει η τότε κυβέρνηση με την από 26/06/2013 κοινή επιστολή του Υπουργού Οικονομίας Γιάννη Στουρνάρα και του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη (επισυνάπτεται).

3) Η κυβέρνηση έφερε τον Δεκέμβρη του 2015 στη βουλή αυτούσια αυτή την τροποποίηση προκειμένου να ξεμπλοκάρει η κατασκευή του έργου και να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση του, η οποία και ψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία 265 βουλευτών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Οι τελευταίοι μάλιστα εγκαλούσαν τότε την κυβέρνηση γιατί καθυστέρησε να φέρει τη τροποποίηση στη βουλή και επαίρονταν μιας και ήταν οι δικές τους κυβερνήσεις που την σχεδίασαν. Για του λόγου το αληθές μπορεί κανείς να ανατρέξει στα πρακτικά της βουλής, κατά την ημερομηνία συζήτησης και ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου.
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Κούρεμα σε επιχειρήσεις για κόκκινα δάνεια έως 50.000 Ευρώ - Κόρκίδης : Σωσίβιο για την αγορά

της Αλεξάνδρας Γκίτση

Μετά από αρκετούς μήνες διαπραγματεύσεων μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των Θεσμών και με αρκετές αλλαγές, με βάση το αρχικό σχέδιο που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση (ενδεχομένως να υπάρξουν και άλλες κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή), το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας "Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων" που έφερε χθες στο φως της δημοσιότητας το Capital.gr, αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να τεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Στον εξωδικαστικό μηχανισμό, μπορεί να υπαχθεί κάθε φυσικό πρόσωπο με πτωχευτική ικανότητα και κάθε νομικό πρόσωπο εφόσον κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2016 είχε οφειλή από δάνειο ή πίστωση σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών ή οφειλή που ρυθμίστηκε μετά την 1η Ιουλίου 2016 προς χρηματοδοτικό φορέα ή είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση ή προς Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ή προς άλλο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, και οι συνολικές προς ρύθμιση οφειλές του ξεπερνούν το ποσό των 20.000 ευρώ.

Βέβαια για να μπορέσουν να υπαχθούν οι επιχειρήσεις με ληξιπρόθεσμες οφειλές στη ρύθμιση, θα πρέπει όσες διαθέτουν απλογραφικό λογιστικό σύστημα να έχουν θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων σε μία τουλάχιστον από τις τελευταίες τρεις χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης.

Ενώ όσες τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα να πληρούν μία από τις εξής προϋποθέσεις: σε μία τουλάχιστον από τις τελευταίες τρεις χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης είχαν θετικά αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, ή να είχαν θετική καθαρή θέση (equity).

Από τη ρύθμιση μένουν εκτός οι ελεύθεροι επαγγελματίες –σ.σ. η αγορά υπολογίζει ότι πρόκειται για 300.000 περιπτώσεις-, ενώ εκτός της ρύθμισης μένουν και όσες επιχειρήσεις έχουν το 85% της οφειλής τους σε έναν πιστωτή. Εντός της ρύθμισης, αλλά σε "γκρίζα ζώνη” μπαίνουν όσοι οφειλέτες έχουν οφειλές από 20.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ.

Και αυτό γιατί όπως αναφέρεται στο άρθρο 16, με απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Οικονομικών και Εργασίας, μπορεί να θεσπισθεί, για πρόσωπα, των οποίων οι συνολικές προς ρύθμιση οφειλές δεν ξεπερνούν το ποσό των 50.000 ευρώ, άλλη διαδικασία ρύθμισης και όχι η διαδικασία μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικής υποβολής και διαχείρισης αιτήσεων που αναπτύσσεται στην ιστοσελίδα της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου Οικονομικών (Γ.Γ.Π.Σ. και Δ.Υ.ΥΠ.ΟΙΚ.).

Συγκεκριμένα η πρόταση ρύθμισης, καθώς και η αξιολόγηση της βιωσιμότητας του οφειλέτη που οφείλει χρέη 20.000-50.000 ευρώ, θα γίνεται μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος ή με "απλοποιημένο τρόπο", όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχέδιο νόμου.

Το συγκεκριμένο αυτοματοποιημένο σύστημα αναμένεται να λειτουργήσει αργότερα από τη βασική ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα τηρείται στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.), στην οποία θα "πέσουν" οι αιτήσεις για υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

Για όσους ενταχθούν στη ρύθμιση προβλέπεται πως οι μηνιαίες δόσεις ρύθμισης των χρεών προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία μπορεί να είναι μέχρι και τις 120 και η ελάχιστη καταβολή τα 50 ευρώ. Επίσης προβλέπεται πως η συμφωνία απαιτεί τη συναίνεση της πλειοψηφίας 60% των συμμετεχόντων πιστωτών, η οποία επιβάλλεται στην μειοψηφία, αλλά θα δίνεται προστασία στους μικρούς πιστωτές, οι οποίοι μπορούν να διεκδικήσουν στο ακέραιο το σύνολο των απαιτήσεών τους.

Συγκεκριμένα πιστωτές οι απαιτήσεις των οποίων δεν υπερβαίνουν ατομικά για κάθε πιστωτή το ποσό των 2.000.000 ευρώ και ποσοστό 1,5% του συνολικού χρέους του οφειλέτη και δεν υπερβαίνουν αθροιστικά το ποσό των 20.000.000 ευρώ και ποσοστό 15% του συνολικού χρέους του οφειλέτη δεν συμμετέχουν στη διαδικασία του νόμου και δεν δεσμεύονται από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών.

Επίσης δεν υπάγονται στον νόμο απαιτήσεις από ανακτήσεις κρατικών ενισχύσεων λόγω παραβίασης των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ).

Σε ό,τι αφορά τις οφειλές προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία, θέμα που αποτέλεσε το βασικό "αγκάθι” στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των Θεσμών, αλλά και προς τον ιδιωτικό τομέα, προβλέπεται η προαφαίρεση προστίμων, προσαυξήσεων και τόκων υπερημερίας, υπό την προϋπόθεση πως από τη διαδικασία αναδιάρθρωσης των χρεών μιας επιχείρησης, οι πιστωτές δεν έρχονται σε χειρότερη οικονομική θέση από αυτήν στην οποία θα βρισκόταν σε περίπτωση ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη. Συγκεκριμένα προαφαιρούνται:

- το σύνολο των τόκων υπερημερίας των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα,
- το 95% των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση και το 85% των απαιτήσεων του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Αυτό το "κούρεμα” θα γίνεται στη λήξη της ρύθμισης αναδιάρθρωσης, π.χ. σε 10 χρόνια από σήμερα, ενώ αν η επιχείρηση έχει τη δυνατότητα αποπληρωμής και αυτών των οφειλών, θα τις αποπληρώνει.

Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αν η επιχείρηση δεν μπορεί, τα παραπάνω ποσά διαγράφονται μετά την ολοσχερή εξόφληση όλων των οφειλών με βάση τη σύμβαση αναδιάρθρωσης.

Κορκίδης: Σωσίβιο για την αγορά το νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Την ενσωμάτωση ποιοτικότερων παραμέτρων «για να μην αποκλειστεί η πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που ενώ θέλουν δεν θα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό», επισημαίνει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) σε υπόμνημά της προς όλους τους βουλευτές. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι «ο εξωδικαστικός συμβιβασμός αποτελεί την τελευταία ευκαιρία για χιλιάδες επιχειρήσεις και μικρομεσαίους της αγοράς».

Μεταξύ άλλων, στο υπόμνημα αναφέρεται ότι προκειμένου η συμμετοχή στον εξωδικαστικό μηχανισμό να είναι όσο το δυνατόν μαζικότερη, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα ένταξης σε αυτόν και στους ελεύθερους επαγγελματίες, εφόσον οι τελευταίοι παραιτηθούν από άλλες ρυθμίσεις ή από το δικαίωμα υπαγωγής στις ευεργετικές διατάξεις του «νόμου Κατσέλη». Επίσης, σημειώνεται ότι προβληματισμό προκαλεί η μη δυνατότητα ένταξης στις ευεργετικές διατάξεις του μηχανισμού όσων επιχειρήσεων διαθέτουν το 85% των οφειλών τους σε ένα μόνο πιστωτή.

Ακόμη υπογραμμίζεται ότι «σε αντίθεση με τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί αναφορικά με την άρση της ευθύνης και τη χορήγηση ακαταδίωκτου (ήτοι στην πράξη νομική κάλυψη) σε τραπεζικά στελέχη και δημόσιους υπαλλήλους που εμπλέκονται στις διαδικασίες ρύθμισης οφειλών, εν τέλει δεν περιλαμβάνεται καμία σχετική αναφορά στις διατάξεις του σχεδίου νόμου. Το συγκεκριμένο αίτημα αποτελεί καίριας σημασίας παράμετρο, ιδίως για τις τράπεζες η μη υλοποίηση του οποίου θα απομακρύνει την προοπτική απομείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων».

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η καθυστέρηση της πλήρους εφαρμογής του μηχανισμού, εξαιτίας της πληθώρας στοιχείων και λοιπών παραμέτρων που πρέπει να εισαχθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, συνεπάγεται την απώλεια πολύτιμου χρόνου για τις επιχειρήσεις.

Σε γραπτή δήλωσή του, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης τονίζει ότι «το εν λόγω νομοσχέδιο θα αποτελέσει σωσίβιο για την αγορά, αφού ουσιαστικά θα δώσει τη δυνατότητα σε βιώσιμες επιχειρήσεις να ρυθμίσουν συνολικές οφειλές, τόσο προς τον ιδιωτικό τομέα όσο και προς το Δημόσιο, με στόχο να δοθεί η ευκαιρία σε όσες δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις να συνεχίσουν τη λειτουργία τους πάνω σε νέες βάσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας».

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ αναφέρεται στις θετικές ρυθμίσεις της νομοθετικής πρωτοβουλίας που προβλέπει τη στήριξη υγιών και βιώσιμων επιχειρήσεων, και κυρίως των πολύ μικρών, μικρομεσαίων και ατομικών, οι οποίες έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση. Υπογραμμίζει δε, ιδιαίτερα το γεγονός ότι για πρώτη φορά διαμορφώνεται ένα εξωδικαστικό πλαίσιο, που δίνει την ευκαιρία σε μια υπερχρεωμένη επιχείρηση να συγκεντρώσει όλους τους πιστωτές της, προκειμένου να ρυθμίσει όλα τα χρέη της.

Κλείνοντας ο κ. Κορκίδης αναφέρεται στις 13 παρατηρήσεις και 7 βελτιώσεις που συγκέντρωσε η ΕΣΕΕ στο προαναφερθέν υπόμνημα με στόχο να ενταχθούν στο μηχανισμό όσο το δυνατόν περισσότερες «εντός κρίσης υπερχρεωμένες επιχειρήσεις». Το υπόμνημα εστάλη σε όλους τους βουλευτές προκειμένου να στηρίξουν τις προτεινόμενες βελτιώσεις, κατά τη διαδικασία ψήφισής του μηχανισμού στη Βουλή.


Πηγή www.enikonomia.gr και www.capital.gr


https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Στουρνάρας: Το ασφαλιστικό σύστημα παραμένει γενναιόδωρο

Το Ασφαλιστικό σύστημα παρά τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει με τα προηγούμενα Μνημόνια παραμένει δαπανηρό και γενναιόδωρο υποστήριξε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας μιλώντας σε ασφαλιστικό συνέδριο, κατά συνέπεια μπορεί να καταστεί αναγκαίο να υπάρξουν αναπροσαρμογές σε ορισμένες συντάξεις τούτο διότι, αφενός, ορισμένες συνταξιοδοτικές παροχές στην Ελλάδα παραμένουν σχετικά γενναιόδωρες, με βάση τόσο τα ελληνικά όσο και τα διεθνή δεδομένα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «ένα επαρκές και, ταυτόχρονα, βιώσιμο «αμιγώς κοινωνικοασφαλιστικό» σύστημα δεν είναι οικονομικά εφικτό υπό τις παρούσες συνθήκες στην Ελλάδα».

Σε κάθε περίπτωση η οικειοποίηση των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών σύμφωνα με τον διοικητή της ΤτΕ είναι δύσκολη, αλλά μπορεί να ενισχυθεί με πολιτικές που αυξάνουν το εισόδημα των συνταξιούχων στο μέλλον, παρέχοντας έτσι ένα κατάλληλο κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας και μετριάζοντας τις κοινωνικοπολιτικές αντιδράσεις ή τον κίνδυνο αντιστροφής των μεταρρυθμίσεων.

Οι πολιτικές αυτές περιλαμβάνουν την παράταση του εργασιακού βίου και την αύξηση της απασχολησιμότητας των εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας, την ενθάρρυνση της ιδιωτικής αποταμίευσης ή, η μέθοδος που είναι συνηθέστερη και πιο πρόσφορη, τη συμπλήρωση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων που συσσωρεύονται στο πλαίσιο των δημόσιων συστημάτων του πρώτου πυλώνα με συστήματα επαγγελματικής ασφάλισης του δεύτερου πυλώνα και με προσωπικά συνταξιοδοτικά προϊόντα του τρίτου πυλώνα.

Όσον αφορά στον χαρακτηρισμό «γενναιόδωρου» ο διοικητής της ΤτΕ επικαλέστηκε τόσο ελληνικά όσο και διεθνή δεδομένα. Ενδεικτικά, πρόσφατη ερευνητική εργασία που εκπονήθηκε από την Ομάδα Ανάλυσης Δημόσιας Πολιτικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει ότι πριν από τις διάφορες περικοπές στις συντάξεις που νομοθετήθηκαν την περίοδο 2010-2013, κατά μέσο όρο 50,7% των συντάξεων του ΙΚΑ χρηματοδοτήθηκε από εισφορές, ενώ το υπόλοιπο 49,3% καλύφθηκε με κοινωνικές μεταβιβάσεις, ουσιαστικά δηλαδή με κρατική επιχορήγηση. Λαμβάνοντας υπόψη τις περικοπές της περιόδου 2010-2013, η κρατική επιχορήγηση μειώνεται στο 35,8%.

  • Η σχετική γενναιοδωρία του συστήματος αντανακλάται επίσης στα υψηλά ακαθάριστα ποσοστά αναπλήρωσης σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το ακαθάριστο ποσοστό αναπλήρωσης ήταν περίπου 81% στο τέλος του 2013, το υψηλότερο στη ζώνη του ευρώ και σχεδόν 30 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από το μέσο όρο της ζώνης του ευρώ .
  • Στοιχεία που δημοσίευσε πιο πρόσφατα η Eurostat έδειξαν ότι το 2014 οι δαπάνες για τις συντάξεις γήρατος στην Ελλάδα είναι οι υψηλότερες μεταξύ των χωρών της ΕΕ (13,3% του ΑΕΠ έναντι μέσου όρου 9,8% του ΑΕΠ στην ΕΕ-28).
  • Ενώ οι μεταρρυθμίσεις του 2015 και του 2016 είχαν επιχειρήσει να περιορίσουν περαιτέρω τις συνταξιοδοτικές παροχές, προέβλεπαν εξαίρεση των ήδη συνταξιούχων μέχρι τον Ιούλιο του 2018. Ως εκ τούτου, το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής που προκύπτει από τις τελευταίες μεταρρυθμίσεις επωμίστηκαν οι νέες γενιές συνταξιούχων με περισσότερα έτη υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να επιδεινώνεται η σχέση παροχών-εισφορών και να δημιουργούνται ζητήματα δικαιοσύνης μεταξύ των γενεών. Σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού 2017 που επικαλέστηκε ο κ Στουρνάρας οι μεταβιβάσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό προς τα ασφαλιστικά ταμεία/ΕΦΚΑ ανήλθαν σε 7,6% του ΑΕΠ το 2016 και αναμένεται να φθάσουν το 9,9% του ΑΕΠ το 2017, καθώς οι συντάξεις του Δημοσίου παρέχονται πλέον και αυτές από τον ΕΦΚΑ. Αυτό ισοδυναμεί με περισσότερο από το ένα τρίτο των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού το 2017.
Σημειώνεται επίσης ότι αυτά τα εκτιμώμενα μεγέθη ενδέχεται στην πραγματικότητα να διαμορφωθούν ακόμη υψηλότερα, καθώς (α) υπάρχει σήμερα ένας σημαντικός αριθμός συνταξιούχων προς τους οποίους η καταβολή της σύνταξης εκκρεμεί, κάτι που δεν έχει ληφθεί υπόψη στις προβολές και (β) η είσπραξη των εσόδων του ΕΦΚΑ μέχρι τώρα αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις και εκτιμάται ότι θα υπάρξει υστέρηση σε σχέση με το στόχο για το 2017.

Ο κ. Στουρνάρας υποστήριξε ότι το κράτος δεν θα πρέπει να επιμένει να διατηρεί το μονοπώλιο των συνταξιοδοτικών παροχών.

Ο ίδιος τάχθηκε υπέρ ενός συστήματος επαγγελματικής ασφάλισης.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....