Διυλιστήριο: 12/19/15
ροη αναρτησεων

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015

ΧΑΣΑΤΕ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ 100 ΔΟΣΕΩΝ; Μην ανησυχείτε! Το υπουργείο Εργασίας σας δίνει δεύτερη ευκαιρία

Μία δεύτερη ευκαιρία για όσους έχασαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας, ώστε να αποφευχθεί και η πλήρης κατάρρευση των εσόδων των Ασφαλιστικών Ταμείων.

Σύμφωνα με έγγραφο, το οποίο επικαλείται ο «Ελεύθερος Τύπος», η δεύτερη ευκαιρία αφορά τους περίπου 40.000 οφειλέτες οι οποίοι έμειναν εκτός της τελευταίας ρύθμισης και κυρίως αφορά εκείνους που χρωστούν δικές τους εισφορές. Δηλαδή, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ασφαλισμένους στα Ταμεία των γιατρών, δικηγόρων και μηχανικών.

Ομως, υπάρχει και ένα «παράθυρο» για τις επιχειρήσεις, καθώς- σύμφωνα με την εφημερίδα- δεν τις εξαιρεί το έγγραφο. Τα κριτήρια όμως για την ένταξή τους στη ρύθμιση είναι περιοριστικά, καθώς θα πρέπει να αποδείξουν τους λόγους της οικονομικής αδυναμίας, αλλά και ότι υπάρχει αποδεδειγμένα η πρόθεση να συνεχίσουν τη ρύθμιση.

Το σχέδιο του υπουργείο Εργασίας αφορά μόνο όσους έχασαν τις 100 δόσεις της τελευταίας ρύθμισης. Σε αυτή είχαν ενταχθεί 133.303 οφειλέτες με χρέη άνω των 5.000 ευρώ στα Ταμεία και σήμερα έχουν απομείνει 74.625. Οι 18.322 ολοκλήρωσαν τη ρύθμιση, ενώ οι 40.356 την έχασαν.

Το συγκεκριμένο μέτρο έχει συζητηθεί και με τους δανειστές, οι οποίοι είναι επιφυλακτικοί, καθώς φέρονται να δήλωσαν στο υπουργείο Εργασίας ότι πρέπει πρώτα να κλείσει η μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό και μετά να εξεταστεί αυτό το θέμα.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΝΙΚΗ ΓΙΑ ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΡΙΑ! Αποφάσεις κόλαφος του ΟΗΕ για Τουρκία και τζιχαντιστές

Τεράστια διπλωματική νίκη αποτελεί για την Ρωσία και τη Συρία το σχέδιο ειρήνης που εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας του Ο.Η.Ε το οποίο προβλέπει σχηματισμό μεταβατικής κυβέρνησης σε έξι μήνες και εκλογές σε 18 μήνες, με τον συριακό λαό να αποφασίζει για τη μοίρα του Μπασάρ Αλ Άσαντ!

Στο σχέδιο ειρήνης γίνεται αναφορά για πρώτη φορά στην Κουρδική πολιτοφυλακή η οποία θα έχει αναβαθμισμένο ρόλο στην περιοχή ενώ υιοθετήθηκε απόφαση που επιτρέπει την τιμωρία ατόμων και εταιρειών που συμμετέχουν στο εμπόριο με το ISIS ή άλλες τρομοκρατικές ομάδες!

Πλέον η αντίστροφη μέτρηση για να δεχθεί η Τουρκία καίριο πλήγμα έχει αρχίσει αφού στη συνελευση «φωτογραφήθηκε» πολλές φορές με τους Κέρι και Λαβρόφ να συμφωνούν λέγοντας πως τα σύνορα της με Συρία θα «σφραγιστούν» για να τελειώσει η υποστήριξη των τρομοκρατών που δρούν μέσα στο έδαφος της Συρίας ενώ και ο Τ.Κέρι είπε «ότι θα πρέπει να σταματήσει η χρηματοδότηση των τρομοκρατικών οργανώσεων».

Το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ο.Η.Ε. υιοθέτησε ομόφωνα μια απόφαση εκεχειρίας και πολιτικής διευθέτησης στη Συρία. Η απόφαση προβλέπει τον σχηματισμό μιας ενωμένης κυβέρνησης και άμεση παύση των επιθέσεων σε πολιτικούς στόχους.

Θα δημιουργηθεί μηχανισμός που θα επιτηρεί, θα βεβαιώνει και θα αναφέρει τις επιθέσεις σε πολιτικούς στόχους και θα δημιουργηθεί μέσα σε ένα μήνα. Οι μόνες ομάδες που εξαιρούνται από την κατάπαυση του πυρός είναι το ISIS και η Al-Nusra Front.

Η απόφαση καλεί τους αντιμαχόμενους στη Συρία να μεσολαβήσουν για επίσημες συζητήσεις για μια μεταβατική κυβέρνηση. Οι συζητήσεις μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο.

Η απόφαση προβλέπει, επίσης, την υποστήριξη σε μια πολιτική διαδικασία που θα εγκαθιδρύσει μια μεταβατική κυβέρνηση μέσα σε έξι μήνες και χρονοδιάγραμμα δημιουργίας νέου συντάγματος για εκλογές σε 18 μήνες.

Ο Ρώσος ΥΠ.ΕΞ., Σεργκέι Λαβρόφ, είπε ότι οι συνομιλίες στη Βιέννη είναι ο μόνος τρόπος να φέρουμε όλους τους ξένους παίκτες στο τραπέζι και να βεβαιώσουμε μια τακτοποίηση του συριακού ζητήματος μέσω συνομιλιών.

«Σήμερα ομόφωνα ψηφίσαμε στο Σ.Α. του ΟΗΕ για τον σχηματισμό ενός μεγάλου μετώπου κατά της τρομοκρατίας στη βάση του χάρτη των Η.Ε. με την υποστήριξη όλων στη γη οι οποίοι αντιτίθενται στην τρομοκρατία συμπεριλαμβανομένων του συριακού Στρατού, της Κουρδικής πολιτοφυλακής και όλης της συριακής πατριωτικής αντίστασης» είπε ο Σ.Λαβρόφ και πρόσθεσε » Η Ρωσική Αεροπορία μετά από αίτημα της νόμιμης κυβέρνησης της Συρίας συνεισφέρει σε αυτό το εγχείρημα».

«Μόνο ο αποκλειστικός διάλογος στο εσωτερικό της Συρίας μπορεί να βάλει ένα τέλος στον πόνο στη Συρία» είπε ο Λαβρόφ τονίζοντας ότι η Συρία θα παραμείνει ένα κοσμικό, ενωμένο και πολυεθνικό κράτος.

Μόνο ο συριακός λαός θα αποφασίσει το μέλλον του, συμπεριλαμβανομένης και της μοίρας του προέδρου Άσαντ, αυτή είναι μια απάντηση, που περιλαμβάνεται στην απόφαση, στις προσπάθειες να επιβληθεί απ έξω η θέληση κάποιων στο συριακό λαό.

«Ο πόλεμος ενάντια στη τρομοκρατία πρέπει να είναι συνεχής και όχι καιροσκοπικός , αν είναι στη Συρία ή κάπου αλλού. Προσπάθειες να διαχωριστούν οι τρομοκράτες σε καλοί και κακοί είναι μη αποδεκτές» είπε.

Σύμφωνα με τον Σ.Λαβρόφ, η απόφαση τονίζει την ανάγκη να παρασχεθεί ανθρωπιστική βοήθεια στο συριακό λαό σε συμφωνία με τις οδηγίες των Η.Ε., των αποφάσεων και των ψηφισμάτων του Σ.Α. συμπεριλαμβανομένης της αρχής της συναίνεσης και της τίμιας διακυβέρνησης.

Εκτός από τα Η.Ε. και την Αραβική λίγκα, οι χώρες που συμμετείχαν ήταν Ρωσία, ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Αίγυπτος, Κίνα, Ιορδανία, Ιράν, Ιράκ, Ιταλία, Κατάρ, Λίβανος, Σαουδική Αραβία και Τουρκία.

Η Ιορδανία επιφορτίστηκε με την εργασία καταγραφής όλων των τρομοκρατικών οργανώσεων στη Συρία και να παρουσιάσει ένα έγγραφο που θα απαριθμεί 160 εξτρεμιστικές οργανώσεις.

Νωρίτερα την Πέμπτη το Σ.Α. υιοθέτησε ομόφωνα απόφαση που υποβλήθηκε από κοινού ΗΠΑ και Ρωσία που επιτρέπει την τιμωρία ατόμων ή εταιρειών που συμμετέχουν στο εμπόριο με το ISIS ή άλλες τρομοκρατικές ομάδες.

Επιπλέον χώρες θα σταματήσουν να χρηματοδοτούν τρομοκράτες που επιχειρούν στη Συρία είπε ο Κέρι.

Τα κριτήρια καθορισμού μιας οργάνωσης ως τρομοκρατική είναι ακόμη πρώιμη, πρέπει πρώτα να καθοριστούν τα κριτήρια αυτά στο επόμενο επίπεδο συζητήσεων αλλά ο Λαβρόφ τόνισε πως αυτά θα μπορούσαν να είναι αν οι τρομοκρατικές ομάδες επιτέθηκαν σε κατοικημένες περιοχές στη Δαμασκό ή στη ρωσική πρεσβεία…

«Τα σύνορα μεταξύ Συρίας και Τουρκίας θα σφραγιστούν για να τελειώσει η υποστήριξη των τρομοκρατικών οργανώσεων μέσα στη Συρία» είπε ο Σ.Λαβρόφ.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

«Ντου» ρωσικών αρχών σε τουρκικές τράπεζες -Ερευνες για ξέπλυμα μαύρου χρήματος


Οι τράπεζες Ziraat Bank, Garanti Bank, Is Bank και Yapi Kredi Bank υποβλήθηκαν σε έλεγχο από τις ρωσικές αρχές - Στο μικροσκόπιο της FSB βρέθηκαν και άλλες 20 ρωσικές τράπεζες που σχετίζονται με έναν συγκεκριμένο Τούρκο επιχειρηματία

Τέσσερις τουρκικές τράπεζες στη Ρωσία δέχτηκαν εχθές Πέμπτη την αιφνιδιαστική «επίσκεψη» των πρακτόρων της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας (FSB) της χώρας, στο πλαίσιο μιας έρευνας για ξέπλυμα χρήματος, αναφέρει σημερινό δημοσίευμα της Hurriyet.

Επικαλούμενο ανώνυμες πηγές, το σχετικό άρθρο αναφέρει ότι οι τράπεζες Ziraat Bank, Garanti Bank, Is Bank και Yapi Kredi Bank υποβλήθηκαν σε έλεγχο από τις ρωσικές αρχές, χωρίς ωστόσο οι επιθεωρητές να βρίσκουν κάτι παράνομο.

«Ο στόχος ήταν να παρενοχλήσουν τις τουρκικές τράπεζες και τους τούρκους επιχειρηματίες», ανέφερε στην εφημερίδα μια τραπεζική πηγή. «Διατυπώνοντας ισχυρισμούς περί ξεπλύματος μαύρου χρήματος, οι ρωσικές αρχές δημιουργούν προβλήματα σε αυτές τις τράπεζες», πρόσθεσε.

Ως γνωστόν, οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών είναι ιδιαίτερα τεταμένες μετά την κατάρριψη τον περασμένο μήνα ενός ρωσικού αεροσκάφους από τουρκικό μαχητικό στα σύνορα μεταξύ Συρίας-Τουρκίας αλλά και μετά από τους ισχυρισμούς του Κρεμλίνου ότι η Μόσχα εμπλέκεται σε εμπόριο πετρελαίου με το Ισλαμικό Κράτος.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι, εκτός από τις τουρκικές τράπεζες, στο μικροσκόπιο της FSB βρέθηκαν και άλλες 20 ρωσικές τράπεζες που σχετίζονται με έναν συγκεκριμένο Τούρκο επιχειρηματία, τον οποίο η FSB υποψιάζεται επίσης για ξέπλυμα χρήματος.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Ρέντζι κατά Μέρκελ: "Ε όχι και αιμοδότης της ΕΕ η Γερμανία! Βαμπίρ σίγουρα είναι''

«'Ανγκελα, μην μας λέτε ότι δίνετε το αίμα σας για την Ευρωπαϊκή Ένωση», είπε ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι στη Γερμανίδα Καγκελάριο, κατά την Ευρωπαϊκή Σύνοδο των Βρυξελλών, όπως αναφέρουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης.

Η εφημερίδα Κοριέρε Ντέλα Σέρα γράφει ότι «στη σύνοδο των Βρυξελλών δημιουργήθηκε ένταση ανάμεσα στον Ματέο Ρέντσι και στην 'Ανγκελα Μέρκελ».

«Σήμερα είχαμε δυο συζητήσεις, ουσιαστικής σημασίας. Είπα στην καγκελάριο Μέρκελ πως όταν η Γερμανία παρουσιάζεται στην Ευρώπη ως δωρητής αίματος, στα μάτια της Ευρώπης δεν εμφανίζεται ακριβώς με αυτόν τον τρόπο: το ότι κάνει, κανείς, λογικές ερωτήσεις, δεν σημαίνει ότι είναι εχθρός της Γερμανίας. Δεν πρέπει, αντιθέτως, ούτε να φανεί, κανείς, υποτελής, όπως μπορεί, ίσως, να μοιάσαμε στο παρελθόν», τόνισε ο Ρέντσι, μιλώντας στους Ιταλούς δημοσιογράφους.

Πηγές της κυβέρνησης της Ρώμης αναφέρουν ότι η διάσταση απόψεων αφορά την Τραπεζική Ένωση, και, ειδικότερα, την ευρωπαϊκή ασφάλεια επί των καταθέσεων. Η Ιταλία επιθυμεί το όλο θέμα να κλείσει σύντομα, με τη σχετική έγκριση, ενώ το Βερολίνο φέρεται να προτιμά να επιλεγεί μια πιο αργή διαδικασία.

«Ο Ρέντσι ζήτησε εξηγήσεις από τη Μέρκελ, θυμίζοντας ότι η Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια, έχασε θέσεις εργασίας και ανταγωνιστικότητα εν συγκρίσει με την Αμερική. Τη στάση του Ιταλού πρωθυπουργού στήριξαν ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο Γάλλος πρόεδρος Ολάντ, ο πορτογάλος πρωθυπουργός Κόστα και ο Βούλγαρος πρωθυπουργός Μπορίσοφ», καταλήγει η ηλεκτρονική έκδοση της Κοριέρε Ντέλα Σέρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://diulistirio.blogspot.gr/
 

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Έγγραφο με τις ρυθμίσεις για τα οικονομικά των κομμάτων - Πρόβλημα στην λειτουργία της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ


Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της υπερχρεωμένης Νέας Δημοκρατίας και του υπερχρεωμένου ΠΑΣΟΚ και σφοδρή αντιπαράθεση με το ΚΚΕ θα προκαλέσουν οι ρυθμίσεις για τα οικονομικά των κομμάτων που προωθεί η κυβέρνηση και αποκαλύπτει το Real.gr.

Το κουαρτέτο των δανειστών, μάλιστα, ενόψει της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης ζητά αυστηρότερα μέτρα, ενώ το Μέγαρο Μαξίμου πριν από οποιαδήποτε απόφαση θα διαβουλευτεί με τα πολιτικά κόμματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

Οι συστάσεις των θεσμών και οι υποχρεώσεις από το Μνημόνιο


Οι θεσμοί ήδη από το Brussels Group και αργότερα στη διαπραγμάτευση το καλοκαίρι είχαν επισημάνει τέσσερα ζητήματα αναφορικά με τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, τα οποία έχουν ενσωματωθεί και ως υποχρεώσεις της Ελλάδας στο μνημόνιο και ειδικότερα τα ζητήματα αυτά αφορούν:

Α. Τη δυνατότητα διοργάνωσης κομματικών εξορμήσεων με σκοπό την οικονομική ενίσχυση (με ετήσιο ύψος των 150.000 ευρώ), στα πλαίσια των οποίων δεν είναι αναγκαία η ονομαστική αναφορά των χρηματοδοτών .

Β. Το ακατάσχετο του 40% της συνολικής κρατικής χρηματοδότησης.

Γ. Το ότι το ποσό «της ιδιωτικής χρηματοδότησης που δίδεται στους δικαιούχους χρηματοδότησης εκπίπτει ολόκληρο από το φορολογητέο εισόδημα του χρηματοδότη».

Δ. Τη σύνθεση της Επιτροπής Ελέγχου των οικονομικών των πολιτικών κομμάτων.

Με δεδομένες και τις συστάσεις της GRECO(βλέπε σχετική στήλη), οι προτάσεις της Γενικής Γραμματείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς ως προς την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για την χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων έχουν ως εξής:

1.Περιορισμοί ανώνυμης χρηματοδότησης (Ανώνυμες δωρεές - κουπόνια): Σύμφωνα με την πρόταση «θα μπορούσε να προβλεφθεί ένας συνδυασμός που να προβλέπει τη δυνατότητα πραγματοποίησης ανώνυμης δωρεάς για ποσό που λ.χ. δεν υπερβαίνει τα 150 ευρώ (αντίστοιχο όριο υπάρχει σε Γαλλία) και η πρόβλεψη ανώτατου ορίου ανώνυμων δωρεών (στο σύνολο) που δεν θα υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ». Όπως μάλιστα επισημαίνεται δεν παραβιάζεται η μυστικότητα της ψήφου από την κατάργηση των ανώνυμων δωρεών, καθώς ναι μεν οι δωρεές εμφανίζονται στα βιβλία των κομμάτων ανεξαρτήτως μάλιστα ποσού, αλλά στη δημοσιότητα δίνονται μόνο οι δωρεές που υπερβαίνουν τα 3.000 ευρώ σε υποψηφίους βουλευτές και τα 5.000 ευρώ στα κόμματα. Ενδιαφέρον δε παρουσιάζει η αποδοχή ότι «δεν υπάρχει τρόπος να αποφευχθεί η καταστρατήγηση των απαγορεύσεων της νομοθεσίας, όταν υπάρχουν ανώνυμες δωρεές (π.χ. σπασμένες σε μικρά ποσά δωρεές από ιδιοκτήτες ΜΜΕ)».

2.Ακατάσχετο κρατικής χρηματοδότησης: «Ως προς τη διάταξη που προβλέπει το ακατάσχετο της κρατικής χρηματοδότησης σε ποσοστό 40% της συνολικής κρατικής χρηματοδότησης, που λαμβάνει κάθε κόμμα και συνασπισμός κομμάτων, (βλ. αρ. 1 παρ. 7 του ν. 3023/2002, όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 1 του ν. 4304/2014), η Γενική Γραμματεία προτείνει την ολοσχερή κατάργηση αυτής της διάταξης. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι αυτό αφορά τους μισθούς των εργαζομένων θεωρούμε ότι το ακατάσχετο δεν πρέπει να ξεπερνά ποσοστό 15% επί της κρατικής χρηματοδότησης (αντί 40% που ισχύει τώρα), ποσό που θα πρέπει αυστηρά να δικαιολογείται αν πρόκειται για μισθούς».

3.Φορολογική έκπτωση του ποσού της δωρεάς: «Θα πρέπει να εξεταστεί η εναρμόνιση του ποσοστού της έκπτωσης φόρου που προβλέπεται για τις δωρεές σε πολιτικά κόμματα με την γενική ισχύουσα φορολογική νομοθεσία για δωρεές απέναντι σε κοινωφελή ιδρύματα, ΝΠΔΔ, φορείς του Δημοσίου κτλ. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι πρέπει να παρέχεται ένα φορολογικό κίνητρο προς τους δωρητές και εισφέροντες σε πολιτικά κόμματα να δηλώνουν το ποσό της δωρεάς τους, έτσι ώστε να δηλώνεται το ποσό της δωρεάς και να ενισχύεται με τον τρόπο αυτό η διαφάνεια. Η έκπτωση φόρου θα μπορούσε να μειωθεί σε ποσοστό 50% επί του ποσού της δωρεάς που σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ προς τα κόμματα και τα 5.000 ευρώ προς τους υποψήφιους βουλευτές».

4.Σύνθεση της επιτροπής ελέγχου: Η Επιτροπή σύμφωνα με την προτεινόμενη ρύθμιση προτείνεται από εννέα μέλη με ισάριθμους αναπληρωτές και συγκροτείται από: α) τον Αντιπρόεδρο της Βουλής, β) τον Δ΄ Αντιπρόεδρο της Βουλής, ως μέλος, γ) Αρεοπαγίτη ως τακτικό μέλος, δ) Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ως τακτικό μέλος, ε) Σύμβουλο της Επικρατείας, ως τακτικό μέλος, στ) Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, ως τακτικό μέλος, ζ) Τον Πρόεδρο της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης η) Το Συνήγορο του Πολίτη ως τακτικό μέλος και θ) Τον Πρόεδρο της Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ως τακτικό μέλος με τον αναπληρωτή του.

Η εν λόγω ρύθμιση-τονίζουν οι συγγραφείς της πρότασης- αυξάνει την ανεξαρτησία της Επιτροπής, η οποία αποτελείται πλέον από 6 μη πολιτικά πρόσωπα και τρεις θεσμικούς εκπροσώπους της Βουλής. Επιπλέον η Επιτροπή αποτελείται από τρεις ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς.

5.Αύξηση της διαφάνειας: Είναι πράγματι εντυπωσιακό ότι η Επιτροπή Ελέγχου που ελέγχει τους ετήσιους προϋπολογισμούς των κομμάτων ενώ υποχρεούται να «τηρεί και διαχειρίζεται επίσημη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο στην οποία η πρόσβαση στην ενημέρωση είναι ελεύθερη» δεν το έχει ενεργοποιήσει!!! Η Επιτροπή προτείνει πως θα πρέπει πλέον τα ανωτέρω στοιχεία να δημοσιοποιούνται σε ειδικές φόρμες στο επίσημο site της Βουλής ( κρατική επιχορήγηση, δάνεια σε τράπεζες, δωρεές, που υπερβαίνουν ένα ορισμένο ποσό, ισολογισμοί).

6.Απαγόρευση ιδιωτικής δωρεάς - χρηματοδότησης από εταιρείες και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου: Η Επιτροπή προτείνει να επανέλθει η απαγόρευση ιδιωτικής χρηματοδότησης από Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και πάσης μορφής επιχειρήσεων-ημεδαπές,αλλοδαπές και εξωχώριες. «Η χρηματοδότηση των κομμάτων από εταιρείες αφενός δεν αντιστοιχεί στο προσωποπαγές δικαίωμα έκφρασης της πολιτικής βούλησης των εκλογέων και αφετέρου οδηγεί σε επικίνδυνες για τη δημόσια ζωή και διαφάνεια εξαρτήσεις της πολιτικής από το κεφάλαιο και μάλιστα από εταιρείες αγνώστου προέλευσης και νομιμότητας (π.χ. offshore)» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

7.Απαγορεύσεις και ρύθμιση της τραπεζικής χρηματοδότησης: «Θα πρέπει να προστεθούν στο νόμο δύο περαιτέρω προβλέψεις που να ορίζουν ότι: α. η αποπληρωμή των δανείων των πολιτικών κομμάτων γίνεται σύμφωνα με τους όρους με τους οποίους χορηγήθηκαν και β. Να οριστεί ρητά ότι σε περίπτωση που υπάρξει διαγραφή μέρους ή του συνόλου τραπεζικού δανείου αυτό αποτελεί έμμεση χρηματοδότηση και θα πρέπει να ενημερώνεται εγγράφως τόσο ο πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου όσο και ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, που συμμετέχει στην επιτροπή ελέγχου.

Παράλληλα, θα μπορούσε να συμφωνηθούν τρόποι μεταξύ των υπερδανεισμένων κομμάτων, των Τραπεζών και του Υπουργείου Οικονομικών, ώστε τα επόμενα χρόνια να υπάρξει μία παρακράτηση μέρους της ετήσιας επιχορήγησης των κομμάτων, η οποία να παραδίδεται απευθείας στις τράπεζες για τη μείωση του δανεισμού.

8.Οικονομικά κομμάτων: «Θεωρούμε ότι θα βοηθούσε η πρόβλεψη στο νόμο της υποχρεωτικής χρήσης Ορκωτών Ελεγκτών στη σύνταξη των οικονομικών λογαριασμών και του ετήσιου απολογισμού των κομμάτων. Επίσης θα καλό θα ήταν να υπάρχει ρητή δέσμευση για τήρηση λογιστικών και φορολογικών αρχείων για διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών».

9.Περίοδος ελέγχου προεκλογικών δαπανών: «Όπως επισημαίνεται και στην έκθεση της Greco το διάστημα ελέγχου των προεκλογικών δαπανών περιλαμβάνει το χρονικό διάστημα έξι μηνών πριν από την προκήρυξη των τακτικών βουλευτικών εκλογών ή των εκπροσώπων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ωστόσο θα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος, ώστε το διάστημα αυτό να μην αφορά τον έλεγχο μόνο των δαπανών αλλά και των εσόδων υποψηφίων και κομμάτων».

10.Χρόνος υποχρέωσης υποβολής στοιχείων εσόδων και δαπανών: Η Έκθεση της GRECO επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στον νόμο αναφορικά με τη χρονική στιγμή της υποβολής των στοιχείων (εσόδων και δαπανών) των κομμάτων μετά το πέρας της προεκλογικής περιόδου, ούτε για το χρόνο δημοσίευσης των πληροφοριών αυτών. Σύμφωνα με την Έκθεση θα πρέπει να προβλεφθεί ότι: « Τα πολιτικά κόμματα και οι υποψήφιοι αντιπρόσωποι της Βουλής των Ελλήνων και του Ευρωκοινοβουλίου, υποχρεούνται να προσκομίσουν τα πάσης φύσεως βιβλία, παραστατικά και λοιπά έγγραφα που προσκομίζουν τα ελεγχόμενα πρόσωπα εντός προθεσμίας δύο μηνών από το πέρας της εκλογικής διαδικασίας».

…Και μια εύστοχη παρατήρηση: Ιδιαίτερη πολιτική σημασία έχει ο επίλογος του Πορίσματος της Γενικής Γραμματείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς: «Ολοκληρώνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι το πρόβλημα της νομοθεσίας για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων ήταν και παραμένει όχι αυτή καθ’ εαυτή η νομοθετική πρόβλεψη αλλά η εφαρμογή της.

Και τούτο, διότι μολονότι ο νόμος μέχρι σήμερα περιλαμβάνει εξαντλητικές προβλέψεις η Επιτροπή Ελέγχου, ουδέποτε μέχρι σήμερα έχει επιβάλλει κάποια κύρωση για παράβαση της νομοθεσίας που αφορά τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, περιοριζόμενη μέχρι σήμερα σ’ έναν καθαρά τυπικό και όχι ουσιαστικό έλεγχο, γεγονός που ενισχύει την δυσπιστία της κοινής γνώμης απέναντι στο πολιτικό σύστημα. Επίσης, υπάρχει ισχυρό έλλειμμα διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου, ενώ τα πολιτικά κόμματα λαμβάνουν εξαιρετικά ευνοϊκές ρυθμίσεις στους όρους αποπληρωμής των τραπεζικών τους δανείων».

Οι προτάσεις της Greco


Η Greco, σε εφαρμογή της Σύστασης Rec (2003) 4 της επιτροπής υπουργών των κρατών μελών σε σχέση με τους κοινούς κανόνες για την καταπολέμηση της διαφθοράς ως προς την χρηματοδότηση των Πολιτικών Κομμάτων και των Εκλογικών Εκστρατειών, και στο πλαίσιο του τρίτου γύρου αξιολόγησης (third evaluation round), που αφορούσε την χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων για όλες τις χώρες που συμμετέχουν στην Επιτροπή Greco ( Ομάδα κρατών κατά της διαφθοράς-Group of States Against Corruption) απηύθυνε προς την Ελλάδα 16 συστάσεις. Ειδικότερα οι συστάσεις αυτές αφορούν:

1. Την επέκταση της περιόδου οικονομικής αναφοράς που εφαρμόζεται στις προεκλογικές εκστρατείες, έτσι ώστε η οικονομική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της οριζόμενης περιόδου αυτής να καταγράφεται με ακρίβεια και πληρότητα.

2. Την κατάργηση της δυνατότητας χρήσης ανώνυμων κουπονιών για δωρεές σε πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς και υποψηφίους και την θέσπιση υποχρέωσης όλες οι δωρεές οι οποίες υπερβαίνουν ένα ορισμένο όριο να πραγματοποιούνται μέσω τραπεζικού εμβάσματος .

3. Την λήψη κατάλληλων μέτρων, προκειμένου αφενός να διασφαλιστεί ότι τα δάνεια που χορηγούνται σε πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς και υποψηφίους δεν χρησιμοποιούνται για την παράκαμψη των κανονισμών πολιτικής χρηματοδότησης, εξακριβώνοντας ιδίως κατά πόσον τα δάνεια αποπληρώνονται σύμφωνα με τους όρους υπό τους οποίους χορηγήθηκαν.

4. Να διασφαλιστεί ότι όλα τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παρέχονται σε είδος προς πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς, μέλη του ελληνικού και του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και προς υποψηφίους προς εκλογές (πλην της εθελοντικής εργασίας από μη επαγγελματίες) προσδιορίζονται ορθά και καταγράφονται πλήρως στην αγοραία αξία τους, τόσον όσον αφορά στις λειτουργικές δραστηριότητες των κομμάτων και συνασπισμών, όσο και όσον αφορά στις προεκλογικές εκστρατείες.

5. Να απεικονίζεται σωστά στους κομματικούς λογαριασμούς η αξία των υπηρεσιών που παρέχονται από δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι αποσπώνται για την παροχή συνδρομής προς μέλη του ελληνικού ή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να βεβαιώνεται ότι οι πληροφορίες αυτές είναι άμεσα διαθέσιμες στο κοινό.

6. Την ενίσχυση της διαφάνειας των λογαριασμών και των δραστηριοτήτων των οντοτήτων που σχετίζονται, άμεσα ή έμμεσα με πολιτικά κόμματα ή βρίσκονται με οποιοδήποτε τρόπο υπό τον έλεγχο τους.

7. Την πρόβλεψη υποχρέωσης για την έγκαιρη δημοσίευση των ιδιωτικών δωρεών προς πολιτικά κόμματα, συνασπισμούς και υποψηφίους, πάνω από ένα ορισμένο όριο.

8. Την αύξηση της διαφάνειας της χρηματοδότησης των προεκλογικών εκστρατειών, ιδίως καθιστώντας εμφανή την οικονομική υποστήριξη από πολιτικά κόμματα και συνασπισμούς προς υποψηφίους σε δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, θεσπίζοντας παράλληλα υποχρέωση υποβολής εκθέσεων και δημοσίευσης για όλους τους υποψηφίους των εκλογών ή τους καταλόγους των υποψηφίων σε όλα τα επίπεδα.

9. Διευκόλυνση της πρόσβασης του κοινού σε δημοσιευμένες πληροφορίες σχετικά με τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και των προεκλογικών εκστρατειών.

10. Διασφάλιση ανεξάρτητου ελέγχου όσον αφορά στα πολιτικά κόμματα που υποχρεούνται να τηρούν βιβλία και λογαριασμούς.

11. Να ενισχυθεί σημαντικά η ανεξαρτησία της επιτροπής ελέγχου έναντι των πολιτικών κομμάτων και συνασπισμών.

12. Να διασφαλιστεί μία ουσιαστικότερη και συνεχής παρακολούθηση των οικονομικών εγγράφων των πολιτικών κομμάτων, συνασπισμών και υποψηφίων.

13. Να διασφαλιστεί η δημοσίευση και η εύκολη πρόσβαση του κοινού στις εκθέσεις της επιτροπής ελέγχου, συμπεριλαμβανομένων και των προσαρτημάτων που εμπεριέχουν τις εκθέσεις των ορκωτών λογιστών και να θεσπιστεί η δυνατότητα για τα μέλη της επιτροπής ελέγχου να δημοσιεύουν διιστάμενες ή μειοψηφικές απόψεις σχετικά με την έκθεση της επιτροπής.

14. Να διασφαλιστεί ότι οι φάκελοι θα μπορούν να ανοίγουν εκ νέου, όταν έρχονται στο φως νέες πληροφορίες και να τροποποιηθούν οι κανόνες σχετικά με την τήρηση των οικονομικών εγγράφων από κόμματα συνασπισμούς υποψηφίους καθώς και από την ίδια την Επιτροπή Ελέγχου κατά περίπτωση.

15. Να διασφαλιστεί ότι η πολιτική χρηματοδότηση σε υπο-εθνικό επίπεδο θα αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από ανεξάρτητο και αποτελεσματικό μηχανισμό ελέγχου, κατά προτίμηση υπό την επίβλεψη της επιτροπής ελέγχου.

16. Να θεσπιστεί υποχρέωση έναντι της επιτροπής ελέγχου και των ελεγκτών να αναφέρουν εικαζόμενες παραβιάσεις των κανόνων σχετικά με την πολιτική χρηματοδότηση προς τις αρχές επιβολής του νόμου και να διασφαλιστεί ότι ο μηχανισμός με τον οποίο επιβάλλονται κυρώσεις και παραβιάσεις των κανόνων πολιτικής χρηματοδότησης λειτουργεί αποτελεσματικά στην πράξη.

Πηγή

http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....