Διυλιστήριο: 03/31/18
ροη αναρτησεων

Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Στουρνάρας: Οι συντάξεις είναι μεγάλες, θέλουν κόψιμο!



Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να καταστούν αναγκαίες οι αναπροσαρμογές σε ορισμένες συντάξεις ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας σε ασφαλιστικό συνέδριο.

Το Ασφαλιστικό σύστημα παρά τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει με τα προηγούμενα Μνημόνια παραμένει δαπανηρό και γενναιόδωρο» υποστήριξε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, κατά συνέπεια μπορεί να καταστεί αναγκαίο να υπάρξουν αναπροσαρμογές σε ορισμένες συντάξεις τούτο διότι, αφενός, ορισμένες συνταξιοδοτικές παροχές στην Ελλάδα παραμένουν σχετικά γενναιόδωρες, με βάση τόσο τα ελληνικά όσο και τα διεθνή δεδομένα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «ένα επαρκές και, ταυτόχρονα, βιώσιμο «αμιγώς κοινωνικοασφαλιστικό» σύστημα δεν είναι οικονομικά εφικτό υπό τις παρούσες συνθήκες στην Ελλάδα».

Σε κάθε περίπτωση η οικειοποίηση των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών σύμφωνα με τον διοικητή της ΤτΕ είναι δύσκολη, αλλά μπορεί να ενισχυθεί με πολιτικές που αυξάνουν το εισόδημα των συνταξιούχων στο μέλλον, παρέχοντας έτσι ένα κατάλληλο κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας και μετριάζοντας τις κοινωνικοπολιτικές αντιδράσεις ή τον κίνδυνο αντιστροφής των μεταρρυθμίσεων .

Οι πολιτικές αυτές περιλαμβάνουν την παράταση του εργασιακού βίου και την αύξηση της απασχολησιμότητας των εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας, την ενθάρρυνση της ιδιωτικής αποταμίευσης ή, η μέθοδος που είναι συνηθέστερη και πιο πρόσφορη, τη συμπλήρωση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων που συσσωρεύονται στο πλαίσιο των δημόσιων συστημάτων του πρώτου πυλώνα με συστήματα επαγγελματικής ασφάλισης του δεύτερου πυλώνα και με προσωπικά συνταξιοδοτικά προϊόντα του τρίτου πυλώνα.

Όσον αφορά στον χαρακτηρισμό “γενναιόδωρου” ο διοικητής της ΤτΕ επικαλέστηκε τόσο ελληνικά όσο και διεθνή δεδομένα. Ενδεικτικά, πρόσφατη ερευνητική εργασία που εκπονήθηκε από την Ομάδα Ανάλυσης Δημόσιας Πολιτικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει ότι πριν από τις διάφορες περικοπές στις συντάξεις που νομοθετήθηκαν την περίοδο 2010-2013, κατά μέσο όρο 50,7% των συντάξεων του ΙΚΑ χρηματοδοτήθηκε από εισφορές, ενώ το υπόλοιπο 49,3% καλύφθηκε με κοινωνικές μεταβιβάσεις, ουσιαστικά δηλαδή με κρατική επιχορήγηση. Λαμβάνοντας υπόψη τις περικοπές της περιόδου 2010-2013, η κρατική επιχορήγηση μειώνεται στο 35,8%.

• Η σχετική γενναιοδωρία του συστήματος αντανακλάται επίσης στα υψηλά ακαθάριστα ποσοστά αναπλήρωσης σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το ακαθάριστο ποσοστό αναπλήρωσης ήταν περίπου 81% στο τέλος του 2013, το υψηλότερο στη ζώνη του ευρώ και σχεδόν 30 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από το μέσο όρο της ζώνης του ευρώ .

• Στοιχεία που δημοσίευσε πιο πρόσφατα η Eurostat έδειξαν ότι το 2014 οι δαπάνες για τις συντάξεις γήρατος στην Ελλάδα είναι οι υψηλότερες μεταξύ των χωρών της ΕΕ (13,3% του ΑΕΠ έναντι μέσου όρου 9,8% του ΑΕΠ στην ΕΕ-28).

• Ενώ οι μεταρρυθμίσεις του 2015 και του 2016 είχαν επιχειρήσει να περιορίσουν περαιτέρω τις συνταξιοδοτικές παροχές, προέβλεπαν εξαίρεση των ήδη συνταξιούχων μέχρι τον Ιούλιο του 2018. Ως εκ τούτου, το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής που προκύπτει από τις τελευταίες μεταρρυθμίσεις επωμίστηκαν οι νέες γενιές συνταξιούχων με περισσότερα έτη υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να επιδεινώνεται η σχέση παροχών-εισφορών και να δημιουργούνται ζητήματα δικαιοσύνης μεταξύ των γενεών.

Σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού 2017 που επικαλέστηκε ο κ Στουρνάρας οι μεταβιβάσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό προς τα ασφαλιστικά ταμεία/ΕΦΚΑ ανήλθαν σε 7,6% του ΑΕΠ το 2016 και αναμένεται να φθάσουν το 9,9% του ΑΕΠ το 2017, καθώς οι συντάξεις του Δημοσίου παρέχονται πλέον και αυτές από τον ΕΦΚΑ.

Αυτό ισοδυναμεί με περισσότερο από το ένα τρίτο των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού το 2017. Σημειώνεται επίσης ότι αυτά τα εκτιμώμενα μεγέθη ενδέχεται στην πραγματικότητα να διαμορφωθούν ακόμη υψηλότερα, καθώς (α) υπάρχει σήμερα ένας σημαντικός αριθμός συνταξιούχων προς τους οποίους η καταβολή της σύνταξης εκκρεμεί, κάτι που δεν έχει ληφθεί υπόψη στις προβολές και (β) η είσπραξη των εσόδων του ΕΦΚΑ μέχρι τώρα αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις και εκτιμάται ότι θα υπάρξει υστέρηση σε σχέση με το στόχο για το 2017.

Ο κ. Στουρνάρας υποστήριξε ότι το κράτος δεν θα πρέπει να επιμένει να διατηρεί το μονοπώλιο των συνταξιοδοτικών παροχών.

Ο ίδιος τάχθηκε υπέρ ενός συστήματος επαγγελματικής ασφάλισης .

Πηγή m.tribune.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου



Τον άλλον μήνα η κοινή εταιρία για τη σιδηροδρομική διασύνδεση τριών λιμανιών της Ελλάδας με ισάριθμα της Βουλγαρίας

Εντός του Απριλίου ιδρύεται η κοινή εταιρία Ελλάδας - Βουλγαρίας, η οποία θα συντονίσει το ενιαίο έργο σιδηροδρομικής διασύνδεσης των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τρία βουλγαρικά λιμάνια σε Μπουργκάς, Βάρνα και το Ρούσε στον Δούναβη.

Εκτός από το σιδηροδρομικό δίκτυο, στην ενιαία επένδυση θα ενταχθούν και δύο μεγάλα εμπορευματικά κέντρα - στην Ελλάδα πιθανώς αυτό που θα κατασκευαστεί στο λιμάνι της Καβάλας και στη Βουλγαρία στο Μπουργκάς.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε την Τρίτη ότι η κοινή εταιρία θα αναλάβει να «βρει τη χρηματοδότηση με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, του ιδιωτικού τομέα και στη χώρα μας και στη Βουλγαρία». Στη συνέχεια «ενιαία θα διαχειριστεί και το έργο», γιατί «αν πηγαίναμε σε μία λογική να κάνει η Ελλάδα το δικό της κομμάτι και η Βουλγαρία το δικό της, πολύ απλά δεν θα γινόταν το έργο. Γιατί δεν θα ήταν ένα ενιαίο έργο, ενιαίας διαχείρισης, για αυτό που θέλουμε να κάνουμε, την παράκαμψη δηλαδή των Δαρδανελίων».

Από το βήμα του 11ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνονται η τεχνοοικονομική διερεύνηση και η μελέτη σκοπιμότητας του έργου».

«Ενδιαφέρον»

Κατά τον υπουργό Υποδομών, «ο πρόεδρος Γιούνκερ και άλλες δυνάμεις της Ευρώπης ενδιαφέρονται για να διευρυνθεί η συμφωνία που κάναμε με τη Βουλγαρία και να ενταχθεί και η Ρουμανία».

Πρόσθεσε ότι «υπάρχει ενδιαφέρον πραγματικά από όλο τον πλανήτη για την υλοποίηση του έργου. Εχουν ενδιαφερθεί εταιρίες ευρωπαϊκές, αμερικανικές, κινεζικές, ρωσικές, πραγματικά ο μισός πλανήτης, να μην πω όλος ο πλανήτης». Το σχέδιο για την παράκαμψη της Στενών των Δαρδανελίων στις εμπορευματικές μεταφορές, μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης λιμανιών της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και πολλά χρόνια.

Τόσο η ελληνική όσο και η βουλγαρική κυβέρνηση εμφανίζονται σήμερα να στηρίζουν το σχέδιο, καθώς θεωρούν ότι αναβαθμίζει τον γεωπολιτικό ρόλο τους. Ετσι, τον Σεπτέμβριο του 2017 υπογράφηκε το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για την ανάπτυξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα δύο λιμάνια της Βουλγαρίας στον Εύξεινο Πόντο, που είναι το Μπουργκάς και η Βάρνα, και με το λιμάνι του Ρούσε στον Δούναβη.


https://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....