Διυλιστήριο: 05/03/18
ροη αναρτησεων

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Deutsche Bank: Ο μεγάλος ασθενής του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος


Η Deutsche Bank είναι ένα από τα δυσκολότερα προβλήματα της χρηματοπιστωτικής βιομηχανίας. Όταν κρίνεται με οποιοδήποτε λογικό κριτήριο δεν είναι μια βιώσιμη επιχείρηση αφού δεν είναι σε θέση να κάνει αρκετά κέρδη για να έχει μια επαρκή απόδοση. 

Η ύπαρξή της δεν φαίνεται να είναι προς το δημόσιο συμφέρον καθώς κυριαρχείται από μια επενδυτική τράπεζα που έχει καταβάλει στο προσωπικό της 40 δισ. ευρώ την τελευταία δεκαετία. Η διοίκηση τη τράπεζας έχει αποτύχει εδώ και παρά πολύ καιρό. Στις 8 Απριλίου, η Deutsche Bank έδιωξε τον Τζον Κράιαν, τον εκτελεστικό διευθυντή, στην τρίτη αλλαγή καθεστώτος που γίνεται μέσα σε επτά χρόνια. Σύμφωνα με ανάλυση του Economist, αν οι κανόνες του καπιταλισμού ίσχυαν και για τις τράπεζες, η Deutsche Bank θα έπρεπε να έχει κλείσει. Είναι εφικτό κάτι τέτοιο;
Η Deutsche Bank ιδρύθηκε το 1870 για να βοηθήσει τις γερμανικές εταιρείες να βγουν στο εξωτερικό. Το 1999 αγόρασε την Bankers Trust, μια εταιρία της Wall Street και προχώρησε σε μια μακρά επέκταση στις επενδύσεις των τραπεζικών επιχειρήσεων. Σήμερα έχει τέσσερα στοιχεία: μια επιχείρηση διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων που λέγεται DWS, μια κερδοφόρα επιχείρηση πληρωμών που στέλνει χρήματα σε όλο τον κόσμο για λογαριασμό εταιρειών, ένα μέτριο δίκτυο καταστημάτων στη Γερμανία που χρησιμοποιεί τα εμπορικά σήματα Postbank και Deutsche και τέλος μια παραπαίουσα παγκόσμια επενδυτική τράπεζα που απορροφά, όμως το ήμισυ του κεφαλαίου της τράπεζας.

Η κερδοφορία της τράπεζας υπήρξε θλιβερή. Την τελευταία δεκαετία η μέση απόδοση των ιδίων κεφαλαίων ήταν 5%. Πέρσι ήταν 2%. Οι αριθμοί αυτοί αποκλείουν το κόστος των προστίμων και των υποτιμήσεων υπεραξίας και υποθέτουν ότι τα σημερινά επίπεδα κεφαλαίου ήταν πάντα σε ισχύ. Οι μέτοχοι έχουν σχεδόν χάσει τις ελπίδες τους, εκτιμώντας την τράπεζα σε 0,4 φορές τη λογιστική της αξία. Αυτό είναι περίπου το επίπεδο στο οποίο βρίσκονταν οι αμερικανικές τράπεζες κατά την κρίση του 2007 - 2008. Οι πιστωτές δεν έχουν πανικοβληθεί, αλλά είναι πιο δυσαρεστημένοι φέτος. Πιστεύουν ότι η Deutsche Bank κρύβει περισσότερους κινδύνους από τις άλλες τράπεζες, κρίνοντας από το κόστος ασφάλισης του χρέους της έναντι αθέτησης. 

Τα προβλήματα της τράπεζας αντανακλούν τις αδύναμες επιχειρήσεις αλλά και την αδύναμη διοίκηση. Ο Πολ Αχλάιτνερ, πρόεδρος από το 2012, έχει προεδρεύσει εν μέσω χάους. Καθώς είναι γερμανική εταιρεία, το ήμισυ του εποπτικού συμβουλίου της Deutsche Bank αποτελείται από εκπροσώπους του προσωπικού, οι οποίοι ίσως είχαν αντιταχθεί σε μεγαλύτερες περικοπές δαπανών. Καθώς η Deutsche άρχισε να παρακμάζει το μητρώο των μετόχων της έχει γίνει περίεργο. Μεταξύ των μεγαλύτερων επενδυτών της είναι ο HNA, ένας κινεζικός τουριστικός όμιλος καταχρεωμένος και funds που συνδέονται με τη βασιλική οικογένεια του Κατάρ και δεν διαθέτουν καταγεγραμμένο ιστορικό διαχείρισης.
 
Η Deutsche Bank προσφέρει δυο άμυνες. Πρώτον ότι έχει ένα σχέδιο για την αποκατάσταση της κερδοφορίας. Όχι όμως στην πραγματικότητα. Για να επιτύχει μια ικανοποιητική απόδοση ιδίων κεφαλαίων χρειάζεται να δημιουργήσει κέρδη προ φόρων ύψους 7 δισ. ευρώ ετησίως, σε σύγκριση με το 1,5 δισ. ευρώ που πέτυχε πέρσι. Οι προγραμματισμένες περικοπές δαπανών δεν είναι αρκετά μεγάλες ώστε να καλύψουν το κενό. Η αδυναμία της Deutsche Bank είναι διαρθρωτική. Το δίκτυο καταστημάτων αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες και πρέπει να ανταγωνιστεί κρατικές και αμοιβαία κεφαλαιουχικές τράπεζες που δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα κέρδη. Η τράπεζα επενδύσεων, στο μεταξύ, έχει αξιοπρεπές μερίδιο αγοράς σε ορισμένες δραστηριότητες, όπως οι συναλλαγές νομισμάτων αλλά δεν είναι σε θέση να καλύψει τα τεράστια έξοδά της. Ένας τρόπος για να διαφανεί αυτό είναι μια σύγκριση με τέσσερις μεγάλους ανταγωνιστές, τη Goldman Sachs, και τις μονάδες επενδυτικής τραπεζικής της JPMorgan Chase, της Citigroup και της Bank of America. Το τμήμα της Deutsche Bank είναι λιγότερο από το μισό σε μέγεθος από πλευράς εσόδων. Ωστόσο, ξοδεύει ένα αντίστοιχο ποσό - 9 δισ. δολάρια - σε έξοδα, όπως οι αμοιβές και η πληροφορική.
Η δεύτερη υπερασπιστική γραμμή της Deutsche Bank είναι ότι είναι απαραίτητη για τη Γερμανία. Αυτό είναι επίσης αμφισβητήσιμο. Το επενδυτικό κομμάτι της τράπεζας καταγράφει μόνο το 5% των εσόδων της στη Γερμανία. Το χαρτοφυλάκιο εταιρικών δανείων της Deutsche Bank στη χώρα είναι μόνο 40 δις ευρώ, κάτι που ισοδυναμεί με το 5% του συνολικού χρέους όλων των εισηγμένων εταιρειών της χώρας και μόνο δυο φορές μεγαλύτερο από της JPMorgan Chase. Το κομμάτι των πληρωμών τα πάει καλύτερα, με το ένα τέταρτο των δραστηριοτήτων του να καλύπτεται από Γερμανούς πελάτες.
Όλα τα οφέλη που φέρνει η Deutsche Bank στη Γερμανία θα πρέπει να σταθμιστούν ενάντια στο δυνητικό κόστος που έχει για την κυβέρνηση η φιλοξενία μιας ελάχιστα κερδοφόρας τράπεζας που βασίζεται στη χονδρική χρηματοδότηση. Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, το όφελος για την Deutsche Bank που είχε σιωπηρή κρατική εγγύηση ανήλθε σε δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η Γερμανία διαθέτει ένα νέο «καθεστώς κρατικής εγγύησης» που αποσκοπεί στην προστασία των φορολογούμενων και την εξάλειψη των επιχορηγήσεων με την επιβολή κουρέματος στους κατόχους των τραπεζικών ομολόγων. Αλλά δεν έχει δοκιμαστεί ποτέ σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Κανείς δεν θα μπορούσε να αναδημιουργήσει τη Deutsche Bank. Από την άλλη η διάλυσή της θα απαιτούσε αρκετά βήματα. Το τμήμα διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων θα μπορούσε να διαχωριστεί ή να πωληθεί. Το δίκτυο καταστημάτων θα μπορούσε να συγχωνευτεί με την Commerzbank, ένα άλλο γερμανικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα σε μια συμφωνία που θα είχε την ευλογία της κυβέρνησης. Το κομμάτι των πληρωμών θα μπορούσε να πωληθεί την BNP Paribas, μια ισχυρή τράπεζα της ευρωζώνης που ανέλαβε το παγκόσμιο σκέλος πληρωμών της Royal Bank of Scotland το 2015.
Το επενδυτικό κομμάτι της τράπεζας θα πρέπει να αδρανοποιηθεί υπεύθυνα για δέκα χρόνια, ένα χρονικό διάστημα που αντικατοπτρίζει τη μεγάλη διάρκεια ζωής ορισμένων θέσεών της. Για παράδειγμα, το 16% των πλασματικών παραγώγων έχει διάρκεια άνω των πέντε ετών. Τα έσοδα ενδέχεται να μειωθούν ταχύτερα από το κόστος, με αποτέλεσμα να υπάρξουν απώλειες, Θα υπάρξει κόστος απολύσεων για τους 30.000 υπαλλήλους. Και οι ρυθμιστικές αρχές θα επιτρέψουν την απελευθέρωση των εγκλωβισμένων κεφαλαίων μόνο σταδιακά. Κάτι τέτοιο θα ήταν πολυσύνθετο. Ωστόσο, η καθαρή παρούσα αξία που θα ανακτήσουν οι μέτοχοι από το τραπεζικό και το τμήμα επενδύσεων θα μπορούσε να είναι περίπου 15 δισ. ευρώ. Ενώ αυτό είναι μόνο το μισό της λογιστικής αξίας της, είναι περισσότερο από ότι οι επενδυτές αποδίδουν σήμερα.
Η πιο δύσκολη δουλειά στα οικονομικά
Το νέο αφεντικό είναι ο Κρίστιαν Σέγουινγκ, ένας υπάλληλος που έχει εργαστεί εφ’ όρου ζωής και σε διάφορα τμήματα της τράπεζας. Είναι απίθανο ότι θα διαλύσει το ίδρυμα στο οποίο οφείλει την καριέρα του. Πρέπει όμως να μειώσει τουλάχιστον στο μισό το μέγεθος του επενδυτικού τμήματος, να πιέσει τις αρχές για τη δημιουργία ενός νέου εποπτικού συμβουλίου και να επιχειρήσει την συνένωση των καταστημάτων με την Commerzbank. Πρέπει να βρει νέους μετόχους - μια επιλογή θα ήταν να πείσει μια καλή τράπεζα, όπως η BNP, να αγοράσει ένα μερίδιο, προκειμένου να προσφέρει μιαν αξιόπιστη δύναμη στο διοικητικό συμβούλιο της Deutsche Bank.
Ο κίνδυνος είναι ότι η Deutsche Bank καταρρέει, καλύπτεται πίσω από τον πατριωτισμό και απλώς υποκρίνεται ότι κάνει μια αποδοτική απόδοση ιδίων κεφαλαίων. Οι Γερμανοί πολιτικοί διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι ποτέ δεν θα διασώσουν τη Deutsche Bank, αλλά μάλλον θέλουν μια μεγάλη γερμανική τράπεζα που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό, ακριβώς όπως έκαναν το 1870. Αυτός είναι ένας ολισθηρός δρόμος. Οι μεγαλύτεροι δανειστές του κόσμου, όπως η JPMorgan Chase, είναι ασφαλείς, επειδή είναι επαρκώς πειθαρχημένοι και παράγουν υψηλά και σταθερά κέρδη. Μια τράπεζα που δεν μπορεί να πληρώσει τα έξοδά της δεν είναι πρωταθλήτρια.

Πηγή http://protagorasnews.blogspot.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Τι αλλάζει με το νέο σύστημα απόκτησης διπλώματος οδήγησης



Δεν θα παρίσταται εντός του οχήματος ο εκπαιδευτής κατά τη διενέργεια δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών, ενώ η εξέταση του οδηγού θα βιντεοσκοπείται.

Αυτό προβλέπει, μεταξύ άλλων, το σχέδιο νόμου για το νέο σύστημα εξετάσεων που έδωσε στη δημοσιότητα για διαβούλευση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο να παταχθεί το «φακελάκι». Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Μάιο, ενώ εντός του επόμενου δεκαημέρου θα κληθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς να διατυπώσουν τις απόψεις τους.

Οι εξετάσεις

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, οι εξετάσεις θα διεξάγονται εντός συγκεκριμένων χώρων που πρέπει να καθορίσουν οι περιφέρειες (σε τρεις διαφορετικές ημέρες), όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου που δημοσιοποίησε τη Δευτέρα το υπουργείο Υποδομών. Κάθε υποψήφιος οδηγός υποβάλλεται πρώτα σε θεωρητική εξέταση, εφόσον απαιτείται.

Μετά την επιτυχή θεωρητική εξέταση ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για την κατηγορία οδήγησης που έχει αιτηθεί ο υποψήφιος οδηγός.

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς διενεργείται σε δύο στάδια, τα οποία διεξάγονται σε διαφορετικές ημέρες.

Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) του υποψήφιου οδηγού και, εφόσον ολοκληρώσει με επιτυχία το στάδιο αυτό, εξετάζεται στο δεύτερο στάδιο, εφόσον απαιτείται, προκειμένου να διενεργηθούν οι απαιτούμενες ειδικές δοκιμασίες. Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης διενεργείται από έναν εξεταστή.

Κατά τη διενέργεια δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψήφιων οδηγών δεν επιτρέπεται να παρίσταται εντός του οχήματος ο εκπαιδευτής υποψήφιων οδηγών.


https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Ο ΤΑΡ χτίζει «κοιτάσματα» γνώσης και αναγνωρισιμότητα σε 367 ελληνικές εταιρείες



Η εν Ελλάδι κατασκευή του Διαδριατικού ΑγωγούΦυσικού Αερίου (TAP AG) αποτελεί ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ότι η υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής στη χώρα ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα και εξωστρέφεια των εγχώριων επιχειρήσεων, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας.

Έτσι μέσα από την κατασκευή μεταφέρεται μοναδική τεχνογνωσία σε ελληνικές εταιρίες και τεχνικούς (μηχανικούς, περιβαλλοντολόγους, συγκολητές, χειριστές) καθώς το όλο έργο σε μεγάλο βαθμό έχει ανατεθεί σε ελληνικές επιχειρήσεις. Συνολικά 367 έχουν υπογράψει σύμβαση συνεργασίας με την κοινοπραξία φέροντας εις πέρας έργο ιδιαίτερα σημαντικό για το «Βιοφραφικό» τους.

Αλλάζει η φυσιογνωμία της ανταγωνιστικότητας ελληνικών επιχειρήσεων

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, αλλά και στελέχη εταιριών που μετέχουν στην κατασκευή και τους οποίους συνάντησε το Reporter.gr σε πρόσφατη επίσκεψη στα εργοτάξια του νομού Καστοριάς, η συνεργασία με έργα αυτού του τύπου υποχρεώνει τις εταιρείες-προμηθευτές να ακολουθούν αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας τους. Στο πλαίσιο αυτό, συνιστά μοναδική ευκαιρία για τις ελληνικές εταιρείες να υιοθετήσουν τεχνογνωσία και πρακτικές κορυφαίου επιπέδου. Ως εκ τούτου, η συνεργασία με τον ΤΑΡ, οποως αναφέρουν, δρα καταλυτικά στην ενίσχυση της εγχώριας ανταγωνιστικότητας, επιτρέποντας σε σοβαρές ελληνικές εταιρείες να εξελιχθούν, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους, και να κερδίσουν αναγνωρισιμότητα και κατ’ επέκταση πρόσβαση στις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές.

Ειδικά στα ζητήματα διασφάλισης της περιβαλλοντικής ισορροπίας η παρακαταθήκη σε τεχνικούς και επιστήμονες που αφήνει το έργο είναι πολύ σημαντική.

Είναι ενδεικτικό οτι Φεβρουάριο 2018, ο TAP ολοκλήρωσε με τη μέθοδο της οριζόντιας κατευθυντικής διάτρησης [HDD] μια διάνοιξη μήκους 1,820 μέτρων στον Αξιό ποταμό, κάτι το οποίο αποτελεί ένα επίτευγμα παγκόσμιας κλάσης της μηχανικής λόγω του μεγάλου όγκου της διάνοιξης σωλήνα κατά μήκος.

Ο TAP και η περίπτωση της ΣΩΛΚ

Επίσης χαρακτηριστική είναι η περίπτωση αποτελεί η Σωληνουργεία Κορίνθου (ΣΩΛΚ), η οποία διεκδικεί και κερδίζει διεθνείς διαγωνισμούς. Αφού ανέλαβε μία από τις μεγαλύτερες συμβάσεις του TAP για την κατασκευή χαλύβδινων σωληναγωγών, και παρέδωσε στο έργο σωλήνες μήκους περίπου 500χλμ. για την ελληνική όδευση του αγωγού (550χλμ συνολικά), η εταιρεία συνεχίζει κι επεκτείνει τη δραστηριότητά της. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο της φετινής χρονιάς της ανατέθηκε η σύμβαση παραγωγής και προμήθειαςσωλήνων για τον υποθαλάσσιο αγωγό Balticconnector, ο οποίος θα συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία. Ο αγωγός θα έχει συνολικό μήκος 153 χλμ., εκ των οποίων η ΣΩΛΚ θα κατασκευάσει στη Θίσβη της Βοιωτίας τους σωληναγωγούς για τα υποθαλάσσια 77 χλμ. Ακόμη πιο πρόσφατα δε, έγινε γνωστό ότι η Σωληνουργεία Κορίνθου παρέδωσε 37 χλμ. χαλύβδινων σωλήνων στην SapuraEnergy για την κατασκευή του ΤΑΝΑΡ. Έτσι, 2στους 3 αγωγούς του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου –που συναποτελούν οι TAP, TANAP και SCPX–θα έχουν κατασκευαστεί με σωλήνες ελληνικής κατασκευής.

Ενεργειακά έργα και έργα υποδομής, καταλύτης της ελληνικής οικονομίας

Τα οφέλη από την υλοποίηση μεγάλων αναπτυξιακών έργων, ωστόσο, δεν σταματούν στις επιχειρήσεις, αλλά αποτυπώνονται ευρύτερα στην ελληνική οικονομία. Οτομέας της Μεταλλουργίας, για παράδειγμα, ήταν από τους πρώτους που δέχθηκαν θετική επίδραση. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο σχετικός βιομηχανικός κλάδος σημείωσε αλματώδη αύξηση της τάξης του 21% κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2017. Σε αυτό συνέβαλε μεταξύ άλλων και η υλοποίηση του ΤΑΡ, στο πλαίσιο τουΝοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου. Μετά από μία παρατεταμένη περίοδο ύφεσης, αποτέλεσμα της διαχρονικής υποχώρησης της οικοδόμησης ακινήτων καικατασκευής δημόσιων έργων, ο σχετικός δείκτης παραγωγής της ΕΛΣΤΑΤ έχει καταγράψει περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικής δραστηριότητας του ευρύτερου κλάδου των βασικών μετάλλων κατά 3,8%.

Πηγή: reporter.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Τι αυξήσεις θα δουν αύριο στις συντάξεις τους 200.000 συνταξιούχοι-Παραδείγματα



Αυξήσεις που φτάνουν έως και τα 83 ευρώ το μήνα κατ΄ ανώτατο όριο, θα δουν 198.349 συνταξιούχοι, δικαιούχοι επικουρικών συντάξεων με την ερχόμενη πληρωμή του Μαΐου αύριο Πέμπτη.
Από τον Μάιο ξεκινά η παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης του Ν. 3986/2011 υπέρ του “κουμπαρά” του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ), στα καταβαλλόμενα ποσά των επικουρικών συντάξεων του ΕΤΕΑΕΠ. Ο νέος τρόπος παρακράτησης, που οδηγεί σε αυξήσεις, αφορά συνταξιούχους του Δημοσίου (πρώην ΤΕΑΔΥ), των ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΛΤΑ), της Αγροτικής τράπεζας (πρώην ΕΛΕΜ), ασφαλιστικών Ταμείων και Οργανισμών (πρώην ΤΕΑΠΟΚΑ), Εμπορικού Ναυτικού (ΤΕΑΠΙΕΝ), χημικούς (ΤΕΑΧ) και της Ελληνικής Ραδιοφωνίας-Τηλεόρασης (ΤΕΑΠΕΡΤ). Όπως δείχνουν τα τελικά στοιχεία του ΕΤΕΑΕΠ και της ΗΔΙΚΑ, αυξήσεις στο ποσό της επικουρικής σύνταξης εφεξής θα έχουν 198.349 δικαιούχοι. Πιο συγκεκριμένα το όφελος φτάνει έως και 20 ευρώ το μήνα για 144.727 συνταξιούχους. Για 40.683 συνταξιούχους η αύξηση κυμαίνεται από 20 έως 40 ευρώ το μήνα, ενώ μεγαλύτερα ποσά αύξησης, από 40 έως 60 ευρώ το μήνα, θα δουν 12.862 συνταξιούχοι. Τέλος υπάρχει και μια μικρή ομάδα συνταξιούχων, ειδικότερα 77 δικαιούχοι επικουρικής, για τους οποίους η αύξηση θα κυμανθεί από 60 έως 83 ευρώ το μήνα. Η συνολική μηνιαία δαπάνη για τον επανυπολογισμό της παρακράτησης που οδηγεί σε αυξήσεις αγγίζει τα 3,2 εκ. ευρώ.

Στην πρώτη μεγάλη κατηγορία των αυξήσεων 1-20 ευρώ ανήκουν οι συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι του πρώην ΤΕΑΔΥ, οι συνταξιούχοι Εμπορικού Ναυτικού (ΤΕΑΠΙΕΝ), όπως επίσης πρώην εργαζόμενοι σε ΟΤΕ, ΕΛΤΑ κ.α. Σε αυτή την κατηγορία, συνολικά 144.727 συνταξιούχοι θα δικαιωθούν αυξήσεις συνολικού κόστους 1,52 εκ. ευρώ. Στην αμέσως επόμενη κατηγορία των αυξήσεων 20-40 ευρώ ανήκουν πρώην εργαζόμενοι της ΔΕΗ, συνταξιούχοι ασφαλιστικών Ταμείων και Οργανισμών (πρώην ΤΕΑΠΟΚΑ) κ.α. Συνολικά 1,090 εκ. ευρώ θα πάνε σε 40.683 συνταξιούχους στο εν λόγω κλιμάκιο. Πιο μεγάλα ποσά της τάξης των 40-60 ευρώ θα λάβουν κυρίως πρώην τραπεζουπάλληλοι, όπως συνταξιούχοι της Αγροτικής (πρ. ΕΛΕΜ) κ.α. Η συνολική μηνιαία δαπάνη γι αυτή την κατηγορία κυμαίνεται στις 601.000 ευρώ και το πλήθος τους αριθμεί στους 12.862 δικαιούχους.

Τα αναδρομικά που προκύπτουν για 23 μήνες, ειδικότερα για τη χρονική περίοδο Ιούνιος 2016 - Απρίλιος 2018 θα πιστωθούν το επόμενο διάστημα απευθείας στους λογαριασμούς των συνταξιούχων. Συνεπώς, όπως τονίζουν και το υπουργείο Εργασίας και το ΕΤΕΑΕΠ, δεν χρειάζεται η υποβολή αιτήσεων ούτε κάποια άλλη ενέργεια εκ μέρους των συνταξιούχων – δικαιούχων. Το συνολικό κονδύλι για τα αναδρομικά ξεπερνά τα 60 εκ. ευρώ. Όπως είχε επισημάνει, μιλώντας στο ραδιοσταθμό “Στο Κόκκινο” η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, ήδη από το 2010 υπήρχαν σαφείς δεσμεύσεις ως προς τα έσοδα του ΑΚΑΓΕ και λόγω αυτών των δεσμεύσεων γινόταν παρακράτηση στις επικουρικές σε ένα ποσό που δεν ήταν το πραγματικά καταβαλλόμενο. Η δημοσιονομική ευχέρεια επιτρέπει τώρα την διόρθωση και την αναδρομική επιστροφή των ποσών σε αυτούς που τα δικαιούνται.

Παράδειγμα 1

Έστω συνταξιούχος που λάμβανε αρχική μικτή σύνταξη προ των μνημονιακών μειώσεων 324€ και πλήρωνε εισφορά ΑΚΑΓΕ 3%, δηλαδή 9,7€. Αφού επιβλήθηκαν οι μνημονιακές περικοπές (4024, 4051, 4093, 4052) και μετά τον επανυπολογισμό του 2016 και μόνο εφόσον το άθροισμα κύριας και επικουρικής ξεπερνούσε τα 1.300€ μεικτά, η νέα του σύνταξη υπολογίστηκε στα 211€. Εφόσον η κράτηση υπέρ ΑΚΑΓΕ των 9,7€ συνεχίζει να εισπράττεται ενώ η νέα σύνταξη έχει πέσει κάτω από 300€, τότε πρέπει να γίνει διορθωτική αύξηση 9,7€ ενώ συσσωρεύονται αναδρομικά περί των 223€.

Παράδειγμα 2

Έστω συνταξιούχος με αρχική μεικτή επικουρική σύνταξη προ των μνημονιακών μειώσεων 536€ που πλήρωνε 7% υπέρ ΑΚΑΓΕ δηλαδή 37,58€. Αφού επιβλήθηκαν οι μνημονιακές περικοπές (4024, 4051, 4093, 4052) και μετά τον επανυπολογισμό και μόνο εφόσον το άθροισμα κύριας και επικουρικής ξεπερνούσε τα 1.300€ μεικτά, η νέα του σύνταξη υπολογίστηκε στα 360€. Εφόσον η κράτηση υπέρ ΑΚΑΓΕ των 37,58€ συνεχίζει να εισπράττεται, ενώ στην νέα σύνταξη αναλογεί κράτηση 4% (14,38€) τότε για τον εν λόγω συνταξιούχο πρέπει να γίνει διορθωτική αύξηση 23,2€ ενώ συσσωρεύονται αναδρομικά περί των περί των 533€.

Πηγή: Έθνος

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....