Διυλιστήριο: 08/27/13
ροη αναρτησεων

Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013

«ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ» απαντούν από το γερμανικό ΥΠΟΙΚ για τις δηλώσεις Στουρνάρα.

«Δεν είμαι ψυχολόγος και ούτε εκπρόσωπος τύπου άλλων υπουργών» ήταν η απάντηση του εκπροσώπου τύπου του Γερμανικού υπουργείου Οικονομικών σε ερώτηση για τα κίνητρα των δηλώσεων του Γιάννη Στουρνάρα στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ότι το ύψος του επόμενου πακέτου βοήθειας θα είναι 10 δισ. ευρώ χωρίς νέους όρους.

Το μόνο που αρκέστηκε να επαναλάβει ο Μάρτιν Κοτχάουζ ήταν ότι μέχρι τώρα η Τρόικα διαβεβαιώνει ότι η χρηματοδότηση του τρέχοντος προγράμματος είναι εξασφαλισμένη, για να προσθέσει ότι δεν γνωρίζει αν ο κ. Στουρνάρας είχε υπόψη του το τι θα προκύψει τους επόμενους μήνες. Και συμπλήρωσε με νόημα, ότι και σε αυτήν την περίπτωση, αρμόδια να ελέγξει είναι η Τρόικα.

Κατά τα λοιπά ισχύει αυτό που έχει συμφωνηθεί, πρόσθεσε ο κ. Κοτχάουζ, ότι, δηλαδή, μόλις το δεύτερο εξάμηνο του 2014 θα εξετασθούν και θα δοθούν απαντήσεις για πιθανές ανάγκες της Ελλάδας.

Λιγότερο αρνητικός ήταν ο κ. Κότχαουζ αναφορικά με την πρόταση του έλληνα υπουργού Οικονομικών περί αναδρομικής μεταφοράς των κεφαλαίων για την ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών στον ESM, ώστε με αυτό τον τρόπο τα 50 δισ. που αφορούν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να μην επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος. Ο κ. Κότχαουζ δεν απέρριψε αυτή την πρόταση, δήλωσε απλώς ότι συζητείται ακόμη στις Βρυξέλλες.
Στουρνάρας: Αν χρειαστεί περαιτέρω στήριξη, θα είναι δέκα δισ. ευρώ
«Αν χρειαστεί περαιτέρω στήριξη η Ελλάδα, αυτή θα είναι της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, πολύ μικρό ποσό δηλαδή συγκριτικά με τα προηγούμενα μνημόνια. Και δεν μιλάμε για νέο μνημόνιο, αλλά για ένα πακέτο οικονομικής στήριξης χωρίς νέους όρους. Εξάλλου μέχρι το 2016 έχουν τεθεί οι στόχοι -οι υποχρεώσεις μας- και δεν μπορούν να απαιτηθούν άλλα μέτρα, ούτε να τεθούν άλλοι στόχοι». Αυτά διευκρινίζει ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας σε ερώτηση του «ΘΕΜΑτος».

Σχετικά με την προοπτική κουρέματος του ελληνικού χρέους η απάντησή του είναι ξεκάθαρη: «Δεν υπάρχει τέτοια συζήτηση». Εξηγεί όμως ότι «υπάρχει νομική βάση από την απόφαση του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012 για επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής του χρέους και για μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας, και αυτά θα γίνουν». Ο υπουργός, παρ’ όλα όσα λέγονται, δεν αποκλείει τη συμμετοχή του ΔΝΤ και σε αυτή τη χρηματοδότηση.
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Δείτε πόσοι και ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι βγαίνουν σε διαθεσιμότητα


 Την πεποίθησή του ότι η κινητικότητα είναι ένα εργαλείο που δεν αποτελεί μόνο μνημονιακή υποχρέωση επανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου.
Παράλληλα, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης τόνισε ότι με την εν λόγω διαδικασία αξιοποιείται καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό στον δημόσιο τομέα.
Ο κ. Μητσοτάκης, απέφυγε να αναφερθεί σε «καυτά» θέματα τα οποία αφορούν την κινητικότητα και επεσήμανε απλώς την χρησιμότητα της δηλώνοντας πως «στην πρώτη κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε πριν μερικούς μήνες και αφορούσε 1.800 υπαλλήλους, τοποθετήθηκαν σε άλλες υπηρεσίες αιχμής. Η κινητικότητα, χρειάζεται πρωτίστως για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημοσίου».
Οριστικές αποφάσεις στο μίνι υπουργικό
Ωστόσο οι αριθμοί έπεσαν στο τραπέζι και ελήφθησαν οι οριστικές αποφάσεις στη σημερινή συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Η πρώτη φάση για τη διαθεσιμότητα των 12.500 υπαλλήλων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τα τέλη του Σεπτέμβρη . Ήδη έχουν επιλεγεί 2.114 εκπαιδευτικοί, 2.234 σχολικοί φύλακες και 53 υπάλληλοι του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης από τον περασμένο Ιούλιο και ακολουθούν από 15 υπουργεία οι υπόλοιποι υπάλληλοι.
Διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό ένα βήμα πριν τη διαθεσιμότητα
Ουσιαστικά μετά την σημερινή συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή των κοινών υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες θα καταργηθούν οι αντίστοιχες θέσεις. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες το αργότερο μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου οι αριθμοί θα έχουν αποκτήσει... ονοματεπώνυμο, θα έχουν ταυτοποιηθεί δηλαδή οι υπάλληλοι που θα βγουν σε διαθεσιμότητα.
Αναλυτικά οι λίστες με τους αριθμούς και τις ειδικότητες ανά υπουργείο
Τα υπουργεία Υγείας, Παιδείας, Εσωτερικών και Μεταφορών θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος αυτού του κύματος διαθεσιμότητας.
Υπουργείο Υγείας: 1.835
Γιατροί, νοσηλευτές και διοικητικοί υπάλληλοι από 13 νοσοκομεία. 7 εργαζόμενοι από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου, 181 από την Πολυκλινική και 189 από το παράρτημά της, 233 από το Σισμανόγλειο, 300 από το «Φλέμιγκ», 154 από το Κωνσταντινοπούλειο, 176 από το Νοσ. Πατησίων, 29 από το Σπηλιοπούλειο, 20 από το Ινστιτούτο Έρευνας Νοσημάτων Θώρακα, 270 από το νοσοκομείο Δυτικής Αττικής, 61 από το Ψυχιατρικό Θεσσαλονίκης, 38 από το ειδικό Παθήσεων Θεσσαλονίκης, 7 από το Αφροδίσιων Νοσημάτων Θεσσαλονίκης και 170 από το «Παναγία Θεσσαλονίκης»
Υπουργείο Εσωτερικών: 3.200 Δημοτικοί αστυνομικοί
Υπουργείο Παιδείας: 1.500 άτομα
Κυρίως διοικητικό προσωπικό μόνιμου και αορίστου χρόνου από ΑΕΙ και ΤΕΙ. Σε διαθεσιμότητα θα τεθεί προσωπικό ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ.
Υπουργείο Υποδομών και μεταφορών
330 υπάλληλοι του ταμείου αποκατάστασης σεισμοπλήκτων,128 άτομα από το διοικητικό προσωπικό της ΓΓ Δημοσίων Έργων, αλλά και 300 υπάλληλοι της ΥΠΑ.
Υπουργείο Εργασίας: Συνολικά 618 άτομα
20 από την κεντρική διοίκηση, 211 από το ΙΚΑ, 263 από τον ΟΑΕΔ, 20 από τον ΟΓΑ και 29 από το ΕΤΕΑ.
Υπουργείο Πολιτισμού: 125 άτομα από την Κεντρική υπηρεσία, 15 από ΝΠΔΔ και 110 από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
Στο υπουργείο Οικονομικών καταργείται ο κλάδος της καθαριότητας και έτσι βγαίνουν σε διαθεσιμότητα 485 καθαρίστριες με σχέση αορίστου χρόνου 4ωρης απασχόλησης.
Από τους 138 υπαλλήλους του υπουργείου Τουρισμού που βγαίνουν σε διαθεσιμότητα οι 40 είναι διοικητικών καθηκόντων και βοηθητικών ειδικοτήτων από την κεντρική υπηρεσία και 98 από τον EOT, από το υπουργείο Δικαιοσύνης είναι 38 καθαρίστριες, φύλακες και επιμελητές που θα βγουν σε διαθεσιμότητα, 22 διοικητικοί υπάλληλοι της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και 26 της ΓΓ Αιγαίου. 10 άτομα θα βγουν σε διαθεσιμότητα από το υπουργείο Εξωτερικών. Πρόκειται για υπαλλήλους που υπηρετούν ως διοικητικό προσωπικό στη Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού
Από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα βγουν σε διαθεσιμότητα 290 τεχνικοί και διοικητικό προσωπικό και 120 μόνιμοι διοικητικών και τεχνικών ειδικοτήτων
131 άτομα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης θα βρεθούν εκτός δημοσίου. Πρόκειται για 59 μόνιμους και 52 εργαζόμενους με σύμβαση αορίστου χρόνου διοικητικών και βοηθητικών ειδικοτήτων από την κεντρική υπηρεσία, τον ΕΦΕΤ, το Μπενάκειο και το ΙΓΕ.
Πηγή

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Από 1η Σεπτεμβρίου ξεκινά η πώληση των ληγμένων προϊόντων

Θα διατίθενται σε χαμηλότερη τιμή στα σούπερ μάρκετ και στις αγορές, αλλά όχι σε χώρους ομαδικής εστίασης και θα έχουν ειδική σήμανση - Αυστηρά πρόστιμα σε όσους προσπαθήσουν να τα «πλασάρουν» ως φρέσκα -
Επιτρέπονται από 1ης Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις προϊόντων «περασμένης διατηρησιμότητας», κάτω από συγκεκριμένους όρους, όπως προβλέπεται από τους «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών» (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) που αποτελούν μετεξέλιξη του Αγορανομικού Κώδικα.

Πρόκειται, ουσιαστικά, για προϊόντα, πάνω στα οποία αναγράφεται η ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση μέχρι...» και όχι γι' αυτά που αναγράφουν ημερομηνία λήξης.

Τα ληγμένα τρόφιμα θα πρέπει να βρίσκονται σε ξεχωριστό ράφι, με πινακίδα που θα επισημαίνει με κεφαλαία γράμματα πως πρόκειται για προϊόντα περασμένης διατηρησιμότητας και θα πρέπει να έχουν χαμηλότερη τιμή.

Όπως αναφέρει σε ενημερωτικό έγγραφό του το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας, εφεξής επιτρέπεται η διάθεση τροφίμων περασμένης χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας, πλην όσων προσδιορίζονται από τη νομοθεσία ως ευαλοίωτα, με τον όρο ότι αυτά θα πωλούνται σαφώς διαχωρισμένα από τα άλλα τρόφιμα και σε πινακίδα που θα αναρτάται σε αυτά, θα αναγράφεται, με κεφαλαία γράμματα, η φράση «ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ».

Ο χρόνος αυτός διάθεσης των προϊόντων περασμένης διατηρησιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά περίπτωση:

α.Τη μία εβδομάδα στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή ημέρας και μήνα.

β.Τον ένα μήνα στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μήνα και έτους.

γ.Τους τρεις μήνες στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μόνο του έτους.

Την αποκλειστική ευθύνη, στις περιπτώσεις αυτές, για την καλή υγιεινή κατάσταση των προϊόντων φέρει ο πωλητής.

Προϊόντα περασμένης διατηρησιμότητας απαγορεύεται να διατίθενται σε χώρους ομαδικής εστίασης.

Απαγορεύεται η αντικατάσταση ή τροποποίηση της χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας με οποιονδήποτε τρόπο και από οποιονδήποτε.

Τα ως άνω προϊόντα πωλούνται μόνο σε χαμηλότερη τιμή. Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ως κάτωθι:

α. Έλλειψη πινακίδας με την ένδειξη «ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ» 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.

β. Μη διακριτός διαχωρισμός τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας από τα υπόλοιπα τρόφιμα 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.

γ. Παραποίηση (αντικατάσταση ή τροποποίηση) της χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας 2.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.

δ. Διάθεση τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας σε χώρους ομαδικής εστίασης 5.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.

ε.Μη τήρηση υποχρέωσης πώλησης τροφίμων με την ένδειξη «ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ» σε χαμηλότερη τιμή 2.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.
Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης

Εντωμεταξύ, με αφορμή την αναστάτωση που δημιουργήθηκε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Αθανάσιος Σκορδάς τονίζει σε γραπτή του δήλωση ότι «Δεν υπάρχει απολύτως καμία διάταξη στο νέο Αγορανομικό Κώδικα, που να αφορά σε προϊόντα, των οποίων η διάρκεια ζωής έχει λήξει».

Επίσης, όπως προσθέτει «τίποτε δεν αλλάζει από όσα ίσχυαν εδώ και δεκαετίες σχετικά με τα προϊόντα περιορισμένης διατηρησιμότητας. Απλώς, το καθεστώς γίνεται αυστηρότερο, σύμφωνα και με τις προβλέψεις της ΕΕ».

Τέλος,ο κ. Σκορδάς τονίζει: «Είναι επιτέλους ώρα να σταματήσει η κινδυνολογία επί ανύπαρκτων θεμάτων.

Σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για κάθε Έλληνα πολίτη, ο δημόσιος λόγος οποιουδήποτε κρίνεται από τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που επιδεικνύει».
 
Πηγή

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Μεταφορά έδρας του ΤΑΙΠΕΔ στο Λουξεμβούργο ;;;; Αυτό και αν είναι εθνική προδοσία.....

Η πώληση και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, είτε πρόκειται για επιχειρήσεις είτε για ακίνητα και γη, διεκδικούνται πλέον ανοιχτά από τους δανειστές, καθώς θεωρούν ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει πετύχει αυτά που όφειλε και γι’ αυτό επεξεργάζονται σχέδιο ανάθεσης σε ξένους μάνατζερ.

Σύμφωνα με απόρρητη έκθεση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθεροποίησης (ESM) με ημερομηνία 11 Ιουνίου 2013, είναι έτοιμο το σχέδιο με βάση το οποίο η περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ θα περάσει σε έναν νέο οργανισμό με έδρα το εξωτερικό και στον οποίο τον πρώτο και τελευταίο λόγο θα έχουν ξένοι μάνατζερ, στους οποίους θα αναφέρεται η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο νέος οργανισμός θα μπορεί να κάνει προπώληση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου, με τα λεφτά να πηγαίνουν απευθείας στον λογαριασμό για το ελληνικό χρέος, θα μπορεί να ιδρύει θυγατρικές στο εξωτερικό, στις οποίες θα μεταβιβάζει περιουσιακά στοιχεία προς πώληση, χωρίς να έχει οποιαδήποτε ανάμιξη η ελληνική κυβέρνηση.
Η εισηγητική έκθεση του ESM παραδόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση από την τρόικα τον περασμένο Ιούνιο και θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στην επόμενη επίσκεψη, καθώς η αποπομπή Σταυρίδη ενισχύει την επιχειρηματολογία και την αναγκαιότητα αλλαγής του τρόπου των ιδιωτικοποιήσεων.

Στην ουσία, η εφαρμογή αυτής της εισήγησης, αναφέρει ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος, αποτελεί ένα κατασχετήριο της δημόσιας περιουσίας από τους δανειστές προκειμένου να εξασφαλίσουν τα χρήματά τους, αλλά με νομιμοφανές περιτύλιγμα.

Στην απόρρητη έκθεση τονίζεται ο υπερεθνικός χαρακτήρας που θα πρέπει να έχει το νέο σχήμα, ενώ ταυτόχρονα καταδεικνύονται οι αστοχίες του ΤΑΙΠΕΔ και της ΕΤΑΔ που αποδομούνται συστηματικά μέσω της έκθεσης. Το ESM εισηγείται, επίσης, στο υπουργείο Οικονομικών τη δημιουργία ενός οργάνου με υπερεξουσίες και εποπτικό ρόλο (Supervisory Board) το οποίο ιεραρχικά θα βρίσκεται επάνω από το ελληνικό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και ουσιαστικά δεν θα λογοδοτεί πουθενά και σε κανέναν. Το συγκεκριμένο όργανο δεν θα αποτελείται από Ελληνες τεχνοκράτες ή πολιτικούς, αλλά από στελέχη με διεθνή πείρα που θα επιλέγονται από τους δανειστές.
Το απόρρητο έγγραφο του Ιουνίου
Με το έγγραφο του ESM προς το υπουργείο Οικονομικών, με ημερομηνία 11 Ιουνίου 2013, ζητείται από τους δανειστές μας να περάσει η ελληνική περιουσία εξ ολοκλήρου σε ένα νέο εταιρικό όχημα τύπου holding εταιρείας, το οποίο θα εποπτεύεται από ξένους μάνατζερ και θα βρίσκεται μακριά από «ελληνικές πολιτικές σκοπιμότητες και πιέσεις», όπως τονίζεται. Ως επιχείρημα γι’ αυτή την επιλογή αναφέρεται η ανάγκη τιτλοποίησης της περιουσίας που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο τη δημιουργία όρων προχρηματοδότησης (pre-financing) για να υπάρξουν άμεσα έσοδα εν όψει της εξόδου της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές τον Μάιο του 2014.
Η εισήγηση απαιτεί από το υπουργείο Οικονομικών και την κυβέρνηση παρεμβάσεις νομοθετικού χαρακτήρα, ενώ ξεκαθαρίζει πως τα χρήματα από τις πωλήσεις θα πηγαίνουν απευθείας στους δανειστές και ό,τι περισσέψει μόνο σε αναπτυξιακές δράσεις, αφαιρώντας βασικά δημοσιονομικά εργαλεία από την κυβέρνηση, ενώ ζητείται πλήρης πρόσβαση σε δεδομένα της κρατικής περιουσίας και αναλυτική καταγραφή τους χωρίς να τίθενται κανενός είδους περιορισμοί για λόγους ελληνικού εθνικού συμφέροντος. Πουθενά δεν αναγράφεται δηλαδή πως η ελληνική κυβέρνηση έχει δικαίωμα άσκησης βέτο εάν δεν θέλει να δώσει στοιχεία για ευαίσθητα assets, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, στρατόπεδα, κρατικά κτίρια, εθνικές γαίες ή νησιά.
Δεν επιθυμούν έλεγχο του κράτους επάνω τους
Οπως γράφει η συγκεκριμένη έκθεση-εισήγηση, «το να διατηρηθεί ο δημόσιος έλεγχος πάνω σε αυτές τις ιδιοκτησίες απαιτεί μια απομόνωση αυτής της περιουσίας από πολιτικές παρεμβάσεις» (σελ. 2).
Στη σελίδα 29 της απόρρητης έκθεσης ξεκαθαρίζεται πως ο χαρακτήρας του νέου σχήματος διαχείρισης της κρατικής περιουσίας θα πρέπει να είναι διεθνής (international institution) με στόχο να υπάρχει «επαρκής αξιοπιστία». Αυτή η διεθνοποίηση σημαίνει, όπως γράφεται και πιο κάτω, την ίδρυση θυγατρικών εταιρειών και επιχειρήσεων ειδικού σκοπού ακόμα και εκτός ελληνικών συνόρων! Δηλαδή ξεκάθαρα η έδρα της πώλησης των ελληνικών «ασημικών» μεταφέρεται εκτός Ελλάδας και φυσικά με κόστος από τη δική μας τσέπη για όσους προσληφθούν και εργαστούν σε αυτήν, οι οποίοι θα προέρχονται από το εξωτερικό. Το σημαντικότερο, όμως, όλων είναι πως εκτός της μεταφοράς ελληνικών περιουσιακών στοιχείων και δεδομένων εκτός συνόρων, οι αποφάσεις για «εμάς» θα λαμβάνονται «χωρίς εμάς». Στη σελίδα 33 του νέου «κατασχετηρίου» ξεκαθαρίζεται πως όλη η εποπτεία των αποκρατικοποιήσεων θα πρέπει να περάσει σε ένα ελεγκτικό σώμα που θα αποτελείται από ξένους τεχνοκράτες, ενώ κάτω από αυτό θα βρίσκεται το ελληνικό Δ.Σ. Ωστόσο δίπλα στο ελληνικό Δ.Σ. θα υπάρχει και ένα επιπλέον όργανο, το Board of Experts, δηλαδή ένα συμβούλιο ειδικών. Πρόκειται για πλήρη εποπτεία επάνω στα περιουσιακά στοιχεία της χώρας. Στόχος της παραπάνω ενέργειας θα είναι η προπώληση ενός 30% των περιουσιακών στοιχείων της χώρας πριν από την τελική τους πώληση, με στόχο την άμεση εγγραφή εσόδων για να ικανοποιηθούν οι δανειστές μας.
Η δομή του νέου ΤΑΙΠΕΔ
Η λογική αυτού του εγχειρήματος είναι ξεκάθαρη. Στόχος του είναι το πέρασμα όλων των ελληνικών περιουσιακών στοιχείων σε μια εταιρεία συμμετοχών (holding) η οποία κατόπιν θα σπάσει σε θυγατρικές ανά είδος (π.χ. ακίνητα, υποδομές, υπηρεσίες κ.λπ.). Απώτερος σκοπός αυτού του σχήματος που θα κατέχει πλέον τους τίτλους της κρατικής περιουσίας θα είναι να βρει επενδυτές και να προπουλήσει ακίνητα και άλλα «ασημικά». Τα χρήματα που θα προκύψουν θα λειτουργήσουν ως εξασφαλίσεις των πιστωτών της χώρας μας, ενώ η εισήγηση προβλέπει τη δημιουργία δύο κυρίαρχων σχημάτων, ενός χρηματοοικονομικού οχήματος για το pre privatization financing κι ενός asset management σχήματος με ευρύτερο αντικείμενο τη διαχείριση και ανάπτυξη της περιουσίας του Δημοσίου και την εύρεση ξένων developers προς αυτή την κατεύθυνση.

Οπως ξεκαθαρίζεται από τη σχετική εισήγηση, το βασικό μάνατζμεντ του σχήματος-μαμούθ που θα διαχειρίζεται επί της ουσίας τις τύχες όλων των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων θα ασκείται από μια μικρή ομάδα επαγγελματιών με διεθνή πείρα και θα αποτελείται από 5 senior managers εκτός Ελλάδας.

Αυτοί θα αποτελούν το περίφημο Supervisory Board. Η εταιρεία asset management θα αποτελείται από 20 διεθνή στελέχη, έχοντας εξωτερικούς συνεργάτες και auditors που θα αναλαμβάνουν την πώληση κρατικής περιουσίας πρότζεκτ ανά πρότζεκτ.

Αυτή η ομάδα αργότερα θα μεγαλώσει φτάνοντας τα 35-40 άτομα. Αν και το σχετικό υπόμνημα χρυσώνει το χάπι μιλώντας για έναν και μοναδικό μέτοχο που θα είναι το Ελληνικό Δημόσιο, επί της ουσίας περνάει όλο τον έλεγχο της περιουσίας του κράτους σε τρίτους, αφαιρώντας κάθε προοπτική παρέμβασης από τις εκλεγμένες από τον λαό εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτού που πάνε να κάνουν οι δανειστές μας είναι πως στο συγκεκριμένο έγγραφο που παρουσιάζουμε υπάρχουν σαφείς αναφορές στις ίδιες μεθόδους που ακολούθησαν το 1990 στην Ανατολική Γερμανία, μέσω της εκεί εταιρείας Treuhandanstalt.

Ωστόσο, η διαχείριση στη Γερμανία έγινε από Δυτικογερμανούς προς Ανατολικογερμανούς, όχι από ξένους προς Ελληνες. Και φυσικά άλλο είναι να σε έχει συνεπάρει το όραμα της ενοποίησης της διχοτομημένης πατρίδας σου κι άλλο να πρέπει να παραδώσεις τα κλειδιά του κράτους σε ξένες δυνάμεις, χωρίς να γνωρίζεις πώς αυτές θα τα χρησιμοποιήσουν. Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν πως αυτές οι αξιώσεις εκ μέρους των δανειστών έχουν δημιουργήσει μεγάλο εκνευρισμό στο υπουργείο Οικονομικών, ιδιαίτερα τώρα που η απομάκρυνση Σταυρίδη θέτει και πάλι θέμα λειτουργικότητας του ΤΑΙΠΕΔ. Πληροφορίες από το Σύνταγμα αναφέρουν πως ο κ. Γιάννης Στουρνάρας είναι βαθιά προβληματισμένος για τις εισηγήσεις αυτές και ήδη έχει ενημερώσει πως θα πρέπει να υπάρξει άλλο πλάνο.

Τι προβλέπει το απόρρητο σχέδιο του ESM
1. Μεταβίβαση όλων των προς ιδιωτικοποίηση περιουσιακών στοιχείων από το ΤΑΙΠΕΔ σε νέο φορέα.

2. Μεταφορά της έδρας του φορέα στο εξωτερικό και ίδρυση θυγατρικών στο εξωτερικό.

3. Το ελληνικό Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ θα ελέγχεται και θα αναφέρεται σε δύο ανώτερα όργανα που θα στελεχωθούν από ξένους, το Supervisory Board και το Board of Experts.

4. Ο νέος φορέας θα επιδιώξει την προπώληση του 30% της αξίας περιουσιακών στοιχείων (pre-financing) σε funds και τα χρήματα θα πηγαίνουν από το Ελληνικό Δημόσιο απευθείας στους δανειστές.

5. Διευρύνονται τα προς πώληση δημόσια περιουσιακά στοιχεία.
Βρήκαν ευκαιρία με την αποπομπή Σταυρίδη
Εδώ κι έναν χρόνο, λόγω μιας σειράς καθυστερήσεων από τη μεριά των διοικήσεων του ΤΑΙΠΕΔ (που ήδη μετράει τρεις αλλαγές προέδρων), ψιθυριζόταν πως οι δάνειες δυνάμεις θέλουν να φύγει το Ταμείο από τα χέρια της κυβέρνησης και του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών. Πολύ περισσότερο τώρα, που την περασμένη εβδομάδα τέθηκε εκτός ο κ. Στέλιος Σταυρίδης εξαιτίας της περίφημης πτήσης του με το ιδιωτικό αεροπλάνο του κ. Δημήτρη Μελισσανίδη. Το χαμηλό ενδιαφέρον ανταπόκρισης στα καλέσματα για την αποκρατικοποίηση μιας σειράς ελληνικών assets εκ μέρους της παγκόσμιας επενδυτικής κοινότητας και η μη επίτευξη των καθορισθέντων οικονομικών και τεχνοκρατικών στόχων οδήγησαν στην έκφραση εκ μέρους των ESM και EFSM (Ευρωπαϊκού Χρηματοοικονομικού Μηχανισμού Σταθερότητας) της μόνιμης απειλής πως η έδρα του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να μεταφερθεί εκτός Ελλάδας. Οι φήμες έδιναν κι έπαιρναν, με κύριο άξονα τη φυγή της εποπτείας των αποκρατικοποιήσεων στο Λουξεμβούργο. Να όμως που, όπως αποκαλύπτουμε σήμερα, οι φήμες έγιναν πραγματικότητα. Αίσθηση, πάντως, προκαλεί το γεγονός πως η απομάκρυνση του κ. Σταυρίδη φιλοξενήθηκε σε πάρα πολλά διεθνή μέσα, τα οποία μάλιστα επεφύλασσαν σχόλια για την αδυναμία του ελληνικού κράτους να προχωρήσει σε αποκρατικοποιήσεις. Από τους μεγάλους σε κύρος «New York Times» μέχρι το BBC και φυσικά το σύνολο των γερμανικών ΜΜΕ η είδηση της αποπομπής Σταυρίδη φιλοξενήθηκε με πολύ αρνητικά σχόλια. Το εντυπωσιακό αυτών των άρθρων είναι πως σχεδόν όλα χρησιμοποιούν ακριβώς την επιχειρηματολογία του ESM. Οπως δηλαδή έγραφαν οι «Νew Υork Times», «οι στόχοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω αρκετές φορές. Ο αρχικός στόχος των 50 δισ. ευρώ μέχρι το 2016 άλλαξε στη συνέχεια σε 19 δισ. και μετά σε 15 δισ. Από πέρυσι η τρόικα επικεντρώνεται στους ετήσιους στόχους. Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να βγει εκτός στόχων 1 δισ. ευρώ, από τα 2,5 δισ. που ήταν ο στόχος για το 2013». Να είναι άραγε τυχαία αυτή η σφοδρή κριτική;
Πηγή

Διαβάστε περισσότερα.... »
....