Διυλιστήριο: 03/25/15
ροη αναρτησεων

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015

ΕΚΤΑΚΤΟ - Πόλεμος στην Τουρκία - Συγκρούσεις του στρατού με μέλη του PKK


Ο τουρκικός στρατός ανακοίνωσε ότι απάντησε με πυρά του πυροβολικού σε μια σειρά επιθέσεων με όλμους και αυτόματα όπλα που εξαπέλυσαν Κούρδοι αντάρτες εναντίον μιας θέσης του κοντά στα ιρακινά σύνορα.


Η ανταλλαγή πυρών σημειώθηκε την ώρα που η διαδικασία ειρήνευσης μεταξύ της Άγκυρας και του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (PKK) διέρχεται μια δύσκολη φάση.

«Σήμερα ερρίφθησαν τρεις όλμοι εναντίον στοιχείων του τουρκικού στρατού στην περιοχή Νταγκλίκα», που βρίσκεται κοντά στη μεθόριο με το Ιράκ στο νοτιοανατολικό άκρο της Τουρκίας, επισημαίνεται σε ανακοίνωση του γενικού επιτελείου στρατού της χώρας.

Η ίδια θέση του στρατού δέχθηκε επίσης επίθεση με αυτόματα όπλα από τους «τρομοκράτες», όρο που χρησιμοποιεί η Άγκυρα για το PKK, πρόσθετε η ανακοίνωση, ενώ επεσήμανε ότι ο τουρκικός στρατός απάντησε στις επιθέσεις αυτές κυρίως με πυρά του πυροβολικού.

Δεν έχει δοθεί απολογισμός τυχόν θυμάτων.

Ο τουρκικός στρατός είχε ανακοινώσει χθες Τρίτη ότι διεξήγαγε μια επιχείρηση στη νοτιοανατολική Τουρκία για να «εντοπίσει και να καταστρέψει» κρησφύγετα του PKK.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Ο Βαρουφάκης στη 2η θέση των κορυφαίων στοχαστών του 2015

Τη λίστα με τους κορυφαίους στοχαστές του κόσμου δημοσιοποίησε το περιοδικό Prospect και στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης.

Το περιοδικό Prospect που ειδικεύεται σε ζητήματα πολιτικής και οικονομίας δημοσιεύει κάθε χρόνο τη λίστα, την οποία και ψηφίζουν οι ίδιοι οι αναγνώστες του.

Φέτος οι αναγνώστες ψήφισαν μέσω social media και οι περίπου 3.000 που συμμετείχαν στην ψηφοφορία ανέδειξαν στην πρώτη θέση τον Γάλλο οικονομολόγο Τομά Πικετί. Το βιβλίο του «Το Κεφάλαιο στον 21ο αιώνα» θεωρείται ήδη σταθμός.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης. Το περιοδικό σημειώνει ότι ο «κ. Βαρουφάκης, που έχει διδακτορικό στη θεωρία παιγνίων και αποκαλεί τον εαυτό του «οικονομολόγο από ατύχημα» είχε θέσει μια εναλλακτική πρόταση για την λιτότητα που επιβάλλεται από τη Γερμανία το 2010. Η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους που προσπαθεί να «πουλήσει» ο υπουργός Οικονομικών στους εταίρους της Ελλάδας έχει τις ρίζες του σε αυτές τις εναλλακτικές προτάσεις. Το αν θα πετύχει ο Βαρουφάκης να πείσει την Άνγκελα Μέρκελ μένει να αποδειχθεί. Οι οιωνοί, πάντως, δεν είναι και οι καλύτεροι. Μερικοί από τους Ευρωπαίους δανειστές λένε ότι έχουν αρχίσει να κουράζονται από τη συνήθεια του Βαρουφάκη να λέει άλλα στις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες και άλλα στο εσωτερικό του ακροατήριο».

H λίστα των 10 World Thinkers έχει ως εξής:
  • Τομά Πικετί
  • Γιάνης Βαρουφάκης
  • Ναόμι Κλάιν ( συγγραφέας, πολιτικός αναλυτής και ακτιβίστρια)
  • Ράσελ (ηθοποιός και ακτιβιστής)
  • Πολ Κρούγκμαν (οικονομολόγος)
  • Αρουντιχάτι Ρόι (Ινδή συγγραφέας και ακτιβίστρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το περιβάλλον)
  • Γιούργκεν Χάμπερμας (κοινωνιολόγος και φιλόσοφος)
  • Ντάνιελ Κάνεμαν (ψυχολόγος)
  • Τζον Γκρέι (πολιτικός αναλυτής και φιλόσοφος)
  • Ατούλ Γκαουάντε (χειρουργός και συγγραφέας)
πηγή
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Με τη λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στη χαρμόσυνη είδηση για το Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ από την ίδια. Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού.

Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης και ετυμολογικά προέρχεται από το ευάγγελος (=ευ+άγγελος < αγγέλω), μία πολύ παλαιότερη ελληνική λέξη.

Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά, το γεγονός του Ευαγγελισμού έλαβε χώρα στη Ναζαρέτ, το ασήμαντο αυτό χωριό που δεν συναντάμε ούτε στην Παλαιά Διαθήκη ούτε στο Ταλμούδ ούτε στα κείμενα του Ιώσηπου. Η περιφρονημένη αυτή περιοχή, από την οποία οι άνθρωποι σκέπτονταν αν δύναται τι αγαθόν είναι; (Ιωάν. 1:46), αποτελεί την πατρίδα των γονέων της Μαρίας (Μαριάμ) και της ίδιας της μητέρας του Ιησού και πιθανόν και του μνήστορος Ιωσήφ. Τελικά, όμως, η Ναζαρέτ τιμήθηκε ιστορικά ως η ιδιαίτερη πατρίδα του Ιησού Χριστού, του επονομαζόμενου και "Ναζωραίου".

Σύμφωνα με την παράδοση και στοιχεία που αντλούνται από πολλά απόκρυφα κείμενα, το κορίτσι που έμελλε να γίνει η μητέρα του Ιησού Χριστού, έζησε σ' ένα φτωχικό σπίτι της Ναζαρέτ, όπου η καθημερινή ζωή της περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, τις πνευματικές ενασχολήσεις που επέβαλε το τυπικό της ιουδαϊκής θρησκείας (προσευχή, μελέτη των Γραφών, συμμετοχή στις λατρευτικές εκδηλώσεις της Συναγωγής). Ο Λουκάς, άλλωστε, περιγράφει τη Μαρία ως μία ευσεβή Ιουδαία (Λκ. 2:22, 27, 39).

Τον έκτο μήνα από τη σύλληψη του Προδρόμου, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, σταλμένος από το Θεό, συναντά την Μαρία στο μέρος όπου διέμενε και της απευθύνει το χαιρετισμό: "Χαίρε, κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου". Το "χαίρε" του αγγέλου δεν είναι ένας απλός χαιρετισμός, αλλά θυμίζει τις επαγγελίες για την έλευση του Κυρίου στην αγία πόλη του.

Στο χαιρετισμό αυτό, η Μαρία αντιδρά φυσιολογικά για ένα κορίτσι περίπου δεκατεσσάρων ετών, που θα είχε σχεδόν μηδενικές κοινωνικές συναναστροφές. Οι λέξεις του Γαβριήλ "κεχαριτωμένη", "ευλογημένη συ εν γυναιξίν" δεν από αυτές που συνήθιζε να ακούει ένα κορίτσι αντίστοιχης ηλικίας και κοινωνικής θέσης. Αρχίζει έτσι να διερωτάται "ποταπός είη ο ασπασμός ούτος", δηλαδή ποιας προέλευσης (θείας ή μή) ήταν αυτός ο χαιρετισμός, συνετιζόμενη ίσως από το παράδειγμα της σχετικής εμπειρίας που είχε η Εύα στον παράδεισο.

Ο άγγελος, βλέποντας το δισταγμό της, την καθησυχάζει με τη φράση "Μή φοβού", που παρόμοιες συναντάμε συχνά στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη σε γεγονότα θείων αποκαλύψεων. Αμέσως μετά, της δηλώνει ότι βρήκε χάρη από το Θεό, πράγμα που δείχνει πως η Μαρία συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα σε εκείνα τα πρόσωπα που έγιναν αποδέκτες της εύνοιας του Θεού.

Ακολούθως, ο Γαβριήλ φανερώνει το περιεχόμενο της ευαγγελίας του. Η Μαρία πρόκειται να φέρει στον κόσμο ένα γιο τον οποίο θα ονομάσει Ιησού και ο οποίος "έσται μέγας" και θα αναγνωριστεί από όλους ως "υιός υψίστου". Για να δηλωθεί πως ο υιός αυτός θα είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας, αναφέρει την καταγωγή του εκ του Δαυίδ, όπως προείπαν οι προφήτες και το αιώνιο της Βασιλείας του κατά τον Δανιήλ: "δώσει αυτώ Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαυίδ τού πατρός αυτού, και βασιλεύσει επί τον οίκον Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού ουκ έσται τέλος".

Αμέσως μετά, η Μαρία εφράζει μία εύλογη απορία, που δείχνει ότι ο Λουκάς αποδίδει μεγάλη σημασία στην παρθενία της Μαρίας, όπως και σ' όλο του το έργο άλλωστε ενδιαφέρεται για την εγκράτεια και για την παρθενία. Αναφέρει βέβαια το γάμο της Μαρίας με τον Ιωσήφ, γιατί βλέπει στο γεγονός αυτό τη βάση της μεσσιανικής νομιμότητας του Ιησού, καθώς η αποκάλυψη του Θεού, ανταποκρίνεται πάντοτε στα συγκεκριμένα δεδομένα της ιστορίας. Ο "γάμος" της με τον Ιωσήφ έδωσε την αναγκαία νομιμότητα στα γεγονότα που επακολούθησαν, χωρίς καμία υποψία και μομφή. Μέσα στο μυστήριο αυτό της γέννησης του Ιησού, πίσω από το ιστορικό και κοινωνικό προσκήνιο, υπάρχει και μία άλλη αλληλουχία πραγμάτων, εκείνη που ανήκει σε μίας άλλης φύσεως πραγματικότητα, που δεν είναι θεατή και αποδεκτή από όλους. Στα ιερά κείμενα η αλληλουχία αυτή εκφράζεται με την επισήμανση ότι ο Ιησούς ήταν μόνο "ο υιός της Μαρίας" και απλώς "ενομίζετο" ως υιός του Ιωσήφ.

Ο Λουκάς, λοιπόν, τονίζει για τη νεαρή σύζυγο ότι είναι παρθένος και αυτό φαίνεται από την αντίρρηση που απευθύνει στον άγγελο, όταν της αναγγέλλει ότι θα γίνει η μητέρα του Μεσσία: "Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;" που σημαίνει: "Πως θα γίνει αυτό, αφού ως τώρα δεν έχω συζυγικές σχέσεις". Ο Λουκάς υπαινίσσεται πως η Μαρία ρωτάει όχι από απιστία, αλλά, για να μάθει τον τρόπο, αφού την ερώτησή της δεν ακολουθεί κάποιο αντίστοιχο επιτίμιο, όπως στον Ζαχαρία που έδειξε να μην πιστεύει την γέννηση του Προδρόμου. Καταλαβαίνει ίσως η Μαρία πως θα γίνει αμέσως μητέρα, όπως άλλωστε συνέβη στη μητέρα του Σαμψών που συνέλαβε, μόλις ο άγγελος της ανήγγειλε τη μητρότητά της. Το ερώτημα της Μαρίας οδηγεί τον Γαβριήλ να της αναγγείλει την παρθενική σύλληψη του Ιησού με τρόπο υπερφυσικό. Για την πλειοψηφία των χριστιανών, ο στίχος "Πνεύμα άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι διό και το γεννώμενον άγιον κληθήσεται υιός Θεού'' ερμηνεύεται "Τριαδολογικά", που σημαίνει ότι αναγνωρίζονται στο στίχο αυτόν δρώντα τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας: Ο Πατέρας (δύναμις υψίστου), ο Υιός (υιός Θεού) και το Άγιο Πνεύμα (Πνεύμα άγιον επελεύσεται).

Κατόπιν, ο άγγελος συνεχίζει και ως πιστοποίηση της δύναμης του Θεού για το θέμα αυτό της σύλληψης φέρνει το παράδειγμα της Ελισσάβετ η οποία, αν και ήταν σε προχωρημένη ηλικία, ήταν ήδη στον έκτο μήνα της κυοφορίας της.

Στο τέλος της Ευαγγελικής περικοπής, ένα σημαντικό, θεολογικό μήνυμα περιέχεται: Ο Γαβριήλ τελείωσε μεν την ευαγγελία του προς την Παρθένο, όχι όμως και την αποστολή του. Περιμένει τη συγκατάθεση της Μαρίας. Για τον Λουκά, ούτε μία τέτοια σπουδαία ενέργεια του Θεού δεν αφαιρεί από τον άνθρωπο το χάρισμα της συνδημιουργίας: "Ευτυχισμένη Μαρία, ο κόσμος όλος περιμένει τη συγκατάθεσή σου" αναφέρει ο ιερός Αυγουστίνος. Πράγματι, η μητρότητα αυτή είναι θεληματική. Μπροστά στην απροσδόκητη κλήση που της αναγγέλλει ο Γαβριήλ, η Μαρία ενδιαφέρεται να καταλάβει το κάλεσμα του Θεού. Όταν η Μαρία διαφωτίζεται πλήρως, δέχεται και η διακονία της, είναι προπάντων ελευθερία.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....