Διυλιστήριο: 07/15/15
ροη αναρτησεων

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2015

Η Κομισιόν προτείνει αναδιαμόρφωση του χρέους


Το φως της δημοσιότητας είδε σήμερα η ανάλυση της Κομισιόν για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια του αιτήματος της ελληνικής κυβέρνησης για ένα νέο πρόγραμμα στήριξης. Η εν λόγω ανάλυση έρχεται μία μέρα μετά τη δημοσίευση της αντίστοιχης έκθεσης του ΔΝΤ που προβλέπει ότι το ελληνικό χρέος χρειάζεται σημαντική ελάφρυνση.

Όπως αναφέρει η έκθεση τη Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ αναμένεται να ανέλθει σε 165% το 2020 και 150% το 2022, εάν η Ελλάδα λάβει ικανοποιητικά μέτρα για τη μείωσή του, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσε να φθάσει το 187% και το 176%, αντίστοιχα.

Το ΔΝΤ, στη δική του έκθεση εκτιμούσε ότι ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ το 2022 θα ανέλθει σε 170%, απευθύνοντας έκκληση για πολύ μεγαλύτερη ελάφρυνση του χρέους από ό, τι έχει προταθεί. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη σειρά της, προτείνει αναδιαμόρφωση (reprofiling) του χρέους και αποκλείει τη διαγραφή μέρους του.

Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για την ανάπτυξη, η εν λόγω έκθεση της Κομισιόν εκτιμά ότι θα σημειωθεί ισχυρή πτώση της οικονομικής δραστηριότητας το 2015 σε σχέση με τις εαρινές της προβλέψεις. Όπως αναφέρει, η Ελλάδα αναμένεται να έχει ύφεση 2%-4% το 2015 αντί για 0,5% ανάπτυξη που προβλεπόταν την άνοιξη. Επιπλέον η Επιτροπή προβλέπει ότι η ύφεση θα συνεχιστεί και το 2016, μεταξύ 0,5% και 1,75%. Κατά τη διάρκεια του 2017 αναμένεται να επανέλθει η ανάπτυξη, υπό την προϋπόθεση ότι η πολιτική σταθερότητα θα έχει αποκατασταθεί και θα χαλαρώνουν σταδιακά τα μέτρα ελέγχου στον τραπεζικό τομέα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η νέα έκθεση του ΔΝΤ για το ελληνικό χρέος: «Εξαιρετικά μη βιώσιμο»


Ως «εξαιρετικά μη βιώσιμο» χαρακτηρίζει το ελληνικό χρέος της Ελλάδας το ΔΝΤ στην επικαιροποιημένη έκθεσή του, με ημερομηνία 14 Ιουλίου.

Το Ταμείο τονίζει ότι πρέπει να υπάρξει ελάφρυνση του χρέους πολύ μεγαλύτερη αυτής που συζητείται μέχρι τώρα. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες υπολογίζονται στα 85 δισ. μέχρι το τέλος του 2018, ενώ θεωρεί ανέφικτη τη διατήρηση πλεονασμάτων 3,5%.

Αναφέρει αναλυτικά η νέα έκθεση του Ταμείου:

Το ελληνικό δημόσιο χρέος έχει γίνει εξαιρετικά μη βιώσιμο. Αυτό οφείλεται στην χαλάρωση πολιτικών κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, με την πρόσφατη επιδείνωση στο εγχώριο μακροοικονομικό και χρηματοοικονομικό περιβάλλον λόγω του κλεισίματος του τραπεζικού συστήματος να επιβαρύνει σημαντικά την δυσμενή δυναμική.

Οι χρηματοδοτικές ανάγκες μέχρι το τέλος του 2018 εκτιμώνται τώρα στα 85 δισ ευρώ και το χρέος αναμένεται να κορυφωθεί κοντά στο 200% του ΑΕΠ τα επόμενα δύο χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει νωρίς συμφωνία για ένα πρόγραμμα. Το Ελληνικό χρέος μπορεί τώρα να γίνει βιώσιμο μόνο μέσω μέτρων ελάφρυνσης του χρέους που πάνε πέρα από αυτά που η Ευρώπη είναι μέχρι στιγμής πρόθυμη να εξετάσει.

1.Η πιο πρόσφατη Ανάλυση Βιωσιμότητας Χρέους (DSA) του προσωπικού του ΔΝΤ δημοσιεύθηκε πριν από λιγότερο από δυο εβδομάδες. Σημείωνε ότι:

(i) Πριν από περίπου έναν χρόνο, αν είχαν εφαρμοστεί όπως συμφωνήθηκαν οι πολιτικές του προγράμματος, δεν θα χρειάζονταν περαιτέρω ελάφρυνση χρέους για να επιτευχθούν οι στόχοι υπό το πλαίσιο του Νοεμβρίου του 2012 (χρέος στο 124% του ΑΕΠ μέχρι το 2020 και «βιώσιμα χαμηλότερα» του 110% του ΑΕΠ μέχρι το 2022)

(ii) Όμως οι σημαντικές ελλείψεις στην εφαρμογή του προγράμματος τον τελευταίο χρόνο οδήγησαν σε σημαντική αύξηση της χρηματοδοτικής ανάγκης –κατά περισσότερο από 60 δισ. ευρώ- που εκτιμώνταν μόλις πριν από μερικές εβδομάδες. Ως αποτέλεσμα, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ μέχρι το 2022 προβλέπονταν να αυξηθεί από το εκτιμώμενο λιγότερο από έναν χρόνο πριν περίπου 105%, στην αναθεωρημένη εκτίμηση του 142%, σημαντικά υψηλότερα από τον στόχο του 110% του ΑΕΠ. Αυτό, στο πλαίσιο της συμφωνίας του Νοεμβρίου 2012, θα υποδήλωνε σημαντικά επιπλέον μέτρα για τη μείωση της ονομαστικής αξίας του χρέους.

(iii) Ωστόσο, όπως αναφέρεται λεπτομερώς στην δημοσιοποιηθείσα DSA –λαμβανομένου υπ' όψιν του γεγονότος ότι το μεγαλύτερο μέρος του χρέους ανήκει τώρα σε επίσημους ευρωπαίους πιστωτές με όρους εκτός αγοράς- θα μπορούσε να υπάρξει επιχείρημα για αλλαγή του πλαισίου αποθέματος χρέους που συμφωνήθηκε τον Νοέμβριο του 2012, σε ένα πλαίσιο που θα επικεντρώνεται στον δρόμο των μικτών χρηματοδοτικών αναγκών.

Αυτό θα στήριζε το συμπέρασμα ότι τα «κουρέματα» θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν υπήρχε μια σημαντική περαιτέρω επέκταση των ωριμάνσεων ολόκληρου του αποθέματος του ευρωπαϊκού χρέους (GLF, EFSF) υπό την μορφή ενός διπλασιασμού των περιόδων χάριτος και αποπληρωμής, με παρόμοιους ευνοϊκούς όρους για νέα χρηματοδότηση. Στον πυρήνα αυτού του συμπεράσματος είναι η θεμελιώδης υπόθεση πως το δημόσιο χρέος δεν μπορεί να υποτεθεί ότι να μεταφερθεί και πάλι στον ισολογισμό του ιδιωτικού τομέα με επιτόκιο που συνάδει με την βιωσιμότητα του χρέους μέχρις ότου το χρέος είναι πολύ χαμηλότερο. Η Ελλάδα δεν μπορεί να επιστρέψει σύντομα στις αγορές με επιτόκια που μπορεί να αντέξει οικονομικά από μεσοπρόθεσμη άποψη.

2. Τα γεγονότα των τελευταίων δυο εβδομάδων –το κλείσιμο των τραπεζών και η επιβολή ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων- επιφέρουν μεγάλο βάρος στο τραπεζικό σύστημα και στην οικονομία, οδηγώντας σε περαιτέρω σημαντική επιδείνωση της βιωσιμότητας του χρέους σε σχέση με αυτό που προβλέπονταν στην πρόσφατα δημοσιοποιηθείσα DSA μας. Μια πλήρης και ολοκληρωμένη αναθεώρηση αυτής της ανάλυσης βιωσιμότητας χρέους μπορεί να γίνει μόνο σε αργότερο στάδιο, λαμβάνοντας υπ' όψιν την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης ως αποτέλεσμα του κλεισίματος του τραπεζικού συστήματος και των λεπτομερειών των πολιτικών που ακόμα δεν έχουν συμφωνηθεί. Ωστόσο, είναι ήδη ξεκάθαρο σ' αυτό το στάδιο πως θα υπάρξει σημαντική αύξηση της χρηματοδοτικής ανάγκης.

Η προκαταρκτική (αμοιβαία συμφωνημένη) εκτίμηση των τριών θεσμών είναι ότι οι συνολικές χρηματοδοτικές ανάγκες μέχρι το τέλος του 2018 θα αυξηθούν στα 85 δισ. ευρώ, ή περίπου 25 δισ. ευρώ υψηλότερα αυτού που προέβλεπε η DSA του ΔΝΤ που δημοσιεύθηκε πριν από δυο εβδομάδες, σε μεγάλο βαθμό λόγω της εκτιμώμενης ανάγκης για μεγαλύτερο «μαξιλάρι» για τον τραπεζικό τομέα, στα 25 δισ. ευρώ. Προσαρμόζοντας μηχανικά την πρόσφατη DSA μας για αυτές τις αλλαγές και λαμβάνοντας υπ' όψιν τον συμφωνημένο πιο αδύναμο δρόμο ανάπτυξης για τα επόμενα δυο χρόνια, δημιουργούνται οι ακόλουθες βασικές εκδοχές:

α. Το χρέος θα κορυφώνονταν κοντά στο 200% του ΑΕΠ τα επόμενα δυο χρόνια. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις προηγούμενες προβλέψεις πως η κορύφωση του χρέους –στο 177% του ΑΕΠ το 2014- βρίσκεται ήδη πίσω μας.

β. Μέχρι το 2022, το χρέος προβλέπεται τώρα ότι θα βρίσκεται στο 170% του ΑΕΠ, σε σύγκριση με το εκτιμώμενο 142% του ΑΕΠ που προβλέπονταν στη δημοσιοποιηθείσα DSA μας.

γ. Οι μικτές χρηματοδοτικές ανάγκες θα αυξάνονταν σε επίπεδα πολύ υψηλότερα αυτών που ήταν κατά την τελευταία αξιολόγηση (και πάνω από το όριο του 15% που θεωρείται ασφαλές) και θα συνεχίζονταν να αυξάνονται μακροπρόθεσμα.

3. Επιπλέον, οι προβλέψεις αυτές υπόκεινται σε σημαντικά καθοδικά ρίσκα, υποδηλώνοντας πως θα μπορούσε να υπάρξει ανάγκη για επιπλέον έκτακτη χρηματοδότηση από τα Κράτη Μέλη με ακόλουθη επιδείνωση στην δυναμική του χρέους:

(i) Μεσοπρόθεσμος στόχος πρωτογενούς πλεονάσματος: Από την Ελλάδα αναμένεται να διατηρήσει πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% του ΑΕΠ για τις επόμενες αρκετές δεκαετίες. Ελάχιστες χώρες το έχουν καταφέρει αυτό. Η αντιστροφή βασικών μεταρρυθμίσεων του δημοσίου τομέα που έχει ήδη εφαρμοστεί –ιδιαίτερα οι μεταρρυθμίσεις στο ασφαλιστικό και τον δημόσιο τομέα- χωρίς ακόμα να υπάρχει συγκεκριμενοποίηση εναλλακτικών μεταρρυθμίσεων, εγείρει ανησυχίες για την ικανότητα της Ελλάδας να επιτύχει αυτόν τον στόχο.

Επιπλέον, η αποτυχία να αντισταθεί σε πολιτικές πιέσεις για να χαλαρώσει τον στόχο, που έγιναν εμφανείς μόλις το πρωτογενές ισοζύγιο έγινε πλεονασματικό, εγείρει επίσης αμφιβολίες αναφορικά με την υπόθεση ότι τέτοιοι στόχο μπορούν να διατηρηθούν για παρατεταμένες περιόδους. Η κυβέρνηση και οι ευρωπαίοι εταίροι πρέπει να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες αυτές τους επόμενους μήνες.

(ii) Ανάπτυξη: Η Ελλάδα εξακολουθεί να θεωρείται ότι από την χαμηλότερη ανάπτυξη παραγωγικότητας και συμμετοχή του εργατικού δυναμικού στην ευρωζώνη, θα πάει σε μια από τις υψηλότερες, κάτι που θα απαιτήσει πολύ φιλόδοξες και σταθερές μεταρρυθμίσεις. Για να συμβεί αυτό, η κυβέρνηση – η οποία έχει «παγώσει» βασικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις- θα πρέπει να ορίσει ισχυρές και αξιόπιστες εναλλακτικές στο πλαίσιο των επερχόμενων συζητήσεων για το πρόγραμμα

(iii) Τραπεζική στήριξη: η προτεινόμενη επιπλέον έγχυση μεγάλης κλίμακας στήριξης για το τραπεζικό σύστημα θα είναι η τρίτη τέτοια δημοσίως χρηματοδοτούμενη διάσωση τα τελευταία πέντε χρόνια. Οι περαιτέρω ενέσεις κεφαλαίων θα μπορούσαν να είναι απαραίτητες στο μέλλον, απουσία μιας ριζοσπαστικής λύσης για τα ζητήματα διακυβέρνησης που βρίσκονται στη ρίζα των προβλημάτων του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Σε αυτό το στάδιο δεν υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια για το θέμα αυτό.

4. Η δραματική επιδείνωση της βιωσιμότητας του χρέους παραπέμπει στην ανάγκη για ελάφρυνση του χρέους σε κλίμακα που θα πρέπει να ξεπερνά κατά πολύ αυτό που εξετάζεται μέχρι σήμερα –και αυτό που έχει προταθεί από τον ESM. Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Αν η Ευρώπη προτιμά και πάλι να παράσχει ελάφρυνση χρέους μέσω παρατάσεις στις λήξεις, θα πρέπει να υπάρχει μια πολύ δραματική παράταση με περιόδους χάριτος ας πούμε 30 ετών για ολόκληρο το απόθεμα χρέους, συμπεριλαμβανομένης της νέας βοήθειας.

Αυτό αντανακλά την βασική υπόθεση πως το χρέος δεν μπορεί να υποτεθεί ότι θα μεταφερθεί και πάλι στους ισολογισμούς του ιδιωτικού τομέα με επιτόκια κοντά στα τρέχοντα επιτόκια AAA προτού τα επίπεδα του χρέους έχουν υποχωρήσει σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα• ο δανεισμός με επιτόκια άλλα από ΑΑΑ βραχυπρόθεσμα θα δημιουργήσει μια μη βιώσιμη δυναμική χρέους για τις επόμενες αρκετές δεκαετίες. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν ξεκάθαρες ετήσιες μεταφορές πόρων προς τον ελληνικό προϋπολογισμό ή βαθιά εμπροσθοβαρή «κουρέματα».

Η επιλογή μεταξύ των διαφόρων επιλογών είναι κάτι που θα αποφασίσουν η Ελλάδα και οι ευρωπαίοι εταίροι της.

Πηγή:

http://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Σοφοί ή καταθλιπτικοί;..

   Εν αναμονή της ψήφισης του πρώτου εφαρμοστικού νόμου του νέου αισχρού μνημονίου,
..ας κοιτάξουμε λίγο γύρω μας.
Τί βλέπουμε;

Ηρεμία.
Μιά περίεργη, πρωτόφαντη κι αδικαιολόγητη ηρεμία, παρ' όλα τα κοσμοϊστορικά που συντελούνται όχι πίσω, αλλά πάνω στην πλάτη μας.
Είναι η ηρεμία της
παραίτησης, η ηρεμία της ψυχραιμίας και της περισυλλογής, ή η ηρεμία πριν ξεσπάσει η καταιγίδα;

Μήπως αυτή η ηρεμία δείχνει ότι ο λαός έχει φύγει, έχει προχωρήσει πολύ μπροστά σε σχέση με τους πολιτικούς του;
Μήπως είναι έτοιμος να διαχειριστεί τις ουρές στο κλείσιμο των τραπεζών,
..την (πιθανή ακόμη) ρήξη,
..ή ακόμη και το καταστροφικό νέο μνημόνιο;

Μακάρι να είναι έτσι!
Γιατί το blog πολύ φοβάται πως δεν είναι.
Πολύ φοβάται πως αυτή η (επιφανειακή ηρεμία) σηματοδοτεί την κόπωση, την ψυχολογική εξουθένωση του λαού.
Πολύ φοβάται πως πρόκειται για μιά συλλογική κατάθλιψη.

Μιά συλλογική κατάθλιψη που θα οδηγήσει σε μιά ατομική εσωστρέφεια,
..όπου ο καθένας μας αδιαφορώντας πιά για το συλλογικό ''γίγνεσθαι'', για κοινούς αγώνες και διεκδικήσεις,
..θα προσπαθήσει να περισώσει την ατομικότητά του, την προσωπική του και της οικογένειάς του,
..με κάθε τρόπο και κάθε μέσο,
..πειθαρχώντας έτσι ασυνείδητα στην εφαρμοσμένη προτεσταντική ''ηθική'' της Ευρώπης περί διάσωσης-διασποράς ταμπού και φετίχ ''πάση θυσία''!

Αν αυτό πράγματι συμβεί, ή έχει ήδη συμβεί, τότε θα είναι η μεγαλύτερη πανωλεθρία, αλλά και κόλαφος για την αριστερά στην Ελλάδα,
..μιά αριστερά που εβδομηντα-τόσα χρόνια τώρα αυτοδιαφημίζεται ως προοδευτική, και ως η μόνη λύση στα αδιέξοδα της κοινωνίας.

Αυτό δεν συμφέρει κανέναν.
Ή μάλλον συμφέρει: τους υπαίτιους που τριαντα-τόσα χρόνια και για δικό τους όφελος κατάστρεψαν την χώρα,
..και όσους παλεύουν με νύχια και με δόντια, αυτοί οι εγκληματίες να μείνουν ατιμώρητοι!

Η ηρεμία στην παρούσα φάση δεν αποτελεί απόδειξη σοφίας.
Δεν προοιονίζει μιά ήρεμη δύναμη υψηλού επιπέδου αντιμετώπισης των δυσκολιών.
Είναι μάλλον η έκφανση της ολοκληρωτικής ήττας της κοινωνίας και του λαού.

Και αυτή είναι η απόλυτη ήττα και καταστροφή, κύριε πρωθυπουργέ!
Όχι η άλλη, που θα επέρχονταν από την ρήξη!..

Αναρτήθηκε από Κώστας Μαντατοφόρος
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Έγγραφα που στέλνουν τους ΣαμαροΒενιζέλους ισόβια

Στο χθεσινό έγγραφο ο Σοΐμπλε απαίτησε υποθήκη δημοσίας περιουσίας ύψους 50 δις…

Ξέρετε ποσά άφησαν σε χρέος οι Σαμαροβενιζελοι; 

Οι Σαμαραβενιζέλοι πέρα απ τα μέτρα 14 δις (βλέπε 2 πρώτες εικόνες) και το αβάσταχτο πλεόνασμα των 3 & 4,5 %.
Μας άφησαν και φέσι – χρηματοδοτικό κενό 12,5 δις ευρώ μετά τον Μάιο 2015… (3η εικόνα)
Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα 22,5 δισ δανειακές ανάγκες της χώρας για το 2015…
Μιλάμε για 49 δις ευρώ.
Ο Τσίπρας λοιπόν με την εσωτερική & εξωτερική τρόικα, τις απειλές και εκβιασμούς ξεκίνησε με 50 δις φέσι.
Τα υπόλοιπα λίγο πολύ είναι γνωστά σε όλους.
Το δίλημμα και ο εκβιασμός ήταν…
Ο Τσίπρας χρεοκοπεί και πάει σε δραχμή ή παραδίδει την κυβέρνηση στους Σαμαροποτάμηδες…
Αυτός δεν επέλεξε χρεοκοπία… δεν παρέδωσε την κυβέρνηση σε νέους Παπαδήμους…
και επέλεξε νέο μνημόνιο.

Αυτή είναι η κατάσταση…



http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Πρόταση-σοκ από τον Σουλτς: Πρέπει να θεσπιστεί πανευρωπαϊκή κυβέρνηση για να παίρνει αποφάσεις

Την πρόταση να θεσπιστεί μια «ευρωπαϊκή κυβέρνηση» που θα λαμβάνει αποφάσεις για μείζονα ζητήματα εντός της Ε.Ε. ζήτησε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.

Οπως υποστήριξε «τα κεντρικά, σημαντικά ευρωπαϊκά ζητήματα δεν μπορούν πλέον να επιλύονται από τους επικεφαλής των κυβερνήσεων».

Οι τομείς στους οποίους πρέπει να λαμβάνει αποφάσεις, κατά τον Σουλτς, μια πανευρωπαϊκή κυβέρνηση είναι μεταξύ άλλων, η νομισματική πολιτική, η φοροδιαφυγή, η μετανάστευση, το διεθνές εμπόριο και η κλιματική αλλαγή.

«Τα κεντρικά, σημαντικά ευρωπαϊκά ζητήματα δεν μπορούν πλέον να επιλύονται από τους επικεφαλής των κυβερνήσεων. Για αυτό έχουμε ανάγκη κοινοτικούς θεσμούς. Έχουμε ανάγκη μια ευρωπαϊκή κυβέρνηση» τόνισε ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου.

Οι δηλώσεις Σουλτς έγιναν στο εβδομαδιαίο γερμανικό ειδησεογραφικό περιοδικό Stern, την επομένη της συμφωνίας που συνήφθη στις Βρυξέλλες ανάμεσα στην Ελλάδα και τους πιστωτές της.

Παραδέχθηκε ότι «βρισκόμαστε χωρίς καμιά αμφιβολία σε μια σοβαρή κρίση» προσθέτοντας: Υπάρχει πολλή ματαίωση, εξαπάτηση, αμοιβαίες παρεξηγήσεις—σε αυτή την ένταση, αυτό είναι κάτι εντελώς καινούργιο για μένα».

Επέμεινε πάντως ότι η Ευρώπη «δεν πεθαίνει».

Πηγή

http://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η ελάφρυνση του χρέους προϋπόθεση για συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα

Ουάσινγκτον
Εμπιστευτική έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους που συντάχθηκε εν όψει του κρίσιμου Eurgroup της 11ης Ιουλίου και της Συνόδου Κορυφής της 12ης Ιουλίου δείχνει πως η Ελλάδα θα χρειαστεί ελάφρυνση χρέους πολύ μεγαλύτερη από αυτή που είναι προετοιμασμένοι να εξετάσουν οι εταίροι της.

Η έκθεση που εμπεριέχει πολύ πιο επικαιροποιημένα μεγέθη από αυτά που περιλαμβάνονται στο προσχέδιο ανάλυσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους που είχε παρουσιασθεί στις 2 Ιουλίου δείχνει πως οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας μετά τα capital controls είναι πολύ μεγαλύτερες από τις υπολογιζόμενες και πως εάν δεν υπάρξει μια γενναία ελάφρυνση χρέους, τα οικονομικά της μεγέθη δεν θα επανέλθουν σε βιώσιμα επίπεδα.

Πληροφορίες του in.gr αναφέρουν πως η σχετική έκθεση δεν έχει ακόμη παρουσιασθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΝΤ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το ΔΝΤ εγκαταλείπει την θέση πως το ελληνικό χρέος θα μπορούσε να επανέλθει σε μονοπάτι βιωσιμότητας εάν η ελληνική κυβέρνηση επαναφέρει τις μεταρρυθμίσεις και οι Ευρωπαίοι εταίροι καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες τα προσεχή έτη.

Τα κύρια συμπεράσματα της αναθεωρημένης έκθεσης είναι ότι η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικά μεγαλύτερες χρηματοδοτικές ανάγκες και δεδομένης της περιορισμένης ικανότητα της να απορροφήσει περισσότερο χρέος, χρειάζεται μια αξιόπιστη διευθέτηση χρέους (debt operation).

Στην έκθεση υποστηρίζεται πως οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να δώσουν στην Ελλάδα μια 30ετή περίοδο χάριτος για την εξυπηρέτηση όλου του ευρωπαϊκού χρέους, συμπεριλαμβανομένων και των νέων δανείων, και μια πολύ δραστική παράταση των περιόδων ωρίμανσης, ή διαφορετικά να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες ετήσιες δημοσιονομικές μεταβιβάσεις στον ελληνικό προϋπολογισμό ή να δεχθούν βαθύ κούρεμα εκ των προτέρων των δανείων τους προς την Αθήνα.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη έκθεση, το ελληνικό χρέος αναμένεται να ανέλθει στο ανώτατο σημείο του κοντά στο 200% του ΑΕΠ την επόμενη διετία, ενώ προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 170% του ΑΕΠ έως το 2022, έναντι εκτίμησης για 142% του ΑΕΠ στην έκθεση της 2ας Ιουλίου.

Στη βάση αυτή, ακόμη και υπό την παραδοχή ότι η Ελλάδα θα διαθέτει τα επόμενα χρόνια ένα αξιόπιστο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων πλήρως χρηματοδοτημένο από την ΕΕ, ωστόσο τα στελέχη του ΔΝΤ δεν θα φέρουν προς έγκριση στο ΔΣ αίτημα για χρηματοδοτική στήριξη εάν πρώτα δεν προηγηθεί η διευθέτηση του χρέους (προϋπόθεση αποτελεί να αποπληρωθούν και οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της Ελλάδας).

Σύμφωνα με το Reuters, η επικαιροποιημένη ανάλυση βιωσιμότητας χρέους εστάλη στις κυβερνήσεις της ευρωζώνης αργά χθες, μερικές ώρες μετά την συμφωνία επί της αρχής μεταξύ της Αθήνας και των 18 εταίρων της να ανοίξουν τις διαπραγματεύσεις για ένα τρίτο πρόγραμμα διάσωσης ύψους έως 86 δισ. ευρώ.

«Η δραματική επιδείνωση στη βιωσιμότητα του χρέους υποδεικνύει την ανάγκη για ελάφρυνση του χρέους σε κλίμακα που θα χρειαστεί να υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που εξετάζεται μέχρι σήμερα - και αυτό που έχει προταθεί από τον ESM», τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, επισημαίνεται από το ΔΝΤ.

Θανάσης Κουκάκης

http://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

La tribune το 2011 : «Επιχείρηση Εύρηκα»: Το μυστικό σχέδιο της Γερμανίας για την Ελλάδα


Στις 28 Σεπτεμβρίου του 2011 η γαλλική εφημερίδα La Tribune αποκάλυπτε το «κρυφό χαρτί» της Γερμανίας για την διαχείριση της ελληνικής κρίσης χρέους. Ήταν το λεγόμενο «Σχέδιο Εύρηκα», το «μυστικό πλάνο της Γερμανίας για τη διάσωση της Ελλάδας», όπως έγραφε τότε η εφημερίδα.

Η πατρότητα του σχεδίου ανήκε στην εταιρία συμβούλων Roland Berger, η οποία συνεργάζεται σταθερά με την γερμανική κυβέρνηση και, σύμφωνα με πηγές που επικαλείτο τότε η La Tribune, ήταν ένα πλάνο «που μάλλον δεν είχε σχεδιαστεί έξω από τους κύκλους της Ανγκελα Μέρκελ και της τρόικα».

Η ιδέα ήταν η δημιουργία ενός φορέα περίπου αντίστοιχου με την Τρόιχαντ, την υπηρεσία που ανέλαβε να εκποιήσει περίπου 8.500 κρατικές εταιρίες της πρώην ανατολικής Γερμανίας το 1990. Η Ελλάδα θα τοποθετούσε σ΄αυτή την υπηρεσία όλα της τα δημόσια περιουσιακά στοιχεία (τράπεζες, ακίνητα, τηλεπικοινωνίες, λιμάνια…), η συνολική αξία των οποίων υπολογιζόταν στα 125 εκατομμύρια ευρώ. Η εν λόγω υπηρεσία θα αγοραζόταν στη συνέχεια από ένα ευρωπαϊκό ίδρυμα με έδρα το Λουξεμβούργο που θα αναλάμβανε και την ιδιωτικοποίηση όλων των εν λόγω περιουσιακών στοιχείων έως το 2025.

Τα έσοδα θα χρησιμοποιούντο για την αποπληρωμή των δανείων στην EKT και τον EFSF και το χρέος θα μειωνόταν στα 88% του ΑΕΠ από το 145% του ΑΕΠ όπου βρισκόταν όταν εκπονήθηκε το σχέδιο. Με βάση τον σχεδιασμό της Roland Berger, με το κλείσιμο του φορέα το 2025 εάν προέκυπταν κεφαλαιακά κέρδη θα επιστρέφονταν στην Ελλάδα. Αν τα έσοδα είναι χαμηλότερα των 125 δις ευρώ, η Ελλάδα θα αναλάμβανε το κόστος, υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό δεν θα υπερέβαινε το 30% του ΑΕΠ ή τα 150 δις ευρώ ως το 2025.

Το σχέδιο «Εύρηκα» δεν προωθήθηκε τελικά τότε, διότι επικράτησε προβληματισμός ως προς την ενδεχόμενη αντίδραση των τραπεζών και των αγορών μπροστά σε μια τέτοια πρακτική ιδιωτικοποιήσεων
Το ξανασυναντήσαμε, όμως, σε μια ελαφρώς τροποποιημένη εκδοχή του αυτό το Σαββατοκύριακο, μέσα στις τρικυμιώδεις προτάσεις Σόιμπλε για τη… διάσωση της Ελλάδας και της ευρωζώνης. Η νέα «ιδέα» του Γερμανού υπουργού Οικονομικών που έφερε τη θύελλα στο Eurogroup του Σαββάτου και στη χθεσινή σύνοδο κορυφής ήταν η συγκέντρωση «πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας αξίας 50 δις ευρώ» σε ένα ευαγές fund του Λουξεμβούργου, το οποίο και θα αναλάμβανε την εκποίησή τους για να αποπληρωθούν τα χρέη στους πιστωτές – μεταξύ των οποίων και η Γερμανία.

Το εν λόγω fund του Λουξεμβούργου, όπως καταγράφηκε στο επίμαχο και μη επίσημο προσχέδιο ανακοινωθέντος του Eurogroup, είναι το Institution of Growth. Eκείνο όμως που δεν καταγράφηκε σε κανένα ανακοινωθέν είναι πως το «Institution for Growth» αποτελεί θυγατρική και υποκατάστημα της KfW, της κρατικής αναπτυξιακής τράπεζας της Γερμανίας. Για την ακρίβεια, είναι το πρώτο από τα τρία υποκαταστήματα της KfW, που ιδρύθηκε τον Μάιο του 2014 στο Λουξεμβούργο.

Κι εκείνο που επίσης δεν καταγράφηκε πουθενά, επισήμως και ανεπισήμως, στο Eurogroup και τη σύνοδο κορυφής, είναι το γεγονός πως πρόεδρος του Συμβουλίου των Εποπτών Διευθυντών της KfW είναι o… δρ Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας.

Εν ολίγοις, ο γενναιόδωρος δρ Σόιμπλε μας πρόσφερε δύο εναλλακτικές: Είτε να αποχωρήσουμε από το ευρώ και να μας παράσχει ανθρωπιστική βοήθεια, είτε να του εκχωρήσουμε δημόσια περιουσία 50 δις ευρώ για να την διαχειριστεί και να την πωλήσει, προσωπικά, ο ίδιος για να αποπληρώσει τον εαυτό του…


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

"Γερμανική εταιρεία ο μεγαλύτερος φοροφυγάς της Ελλάδας-Δικαστική απόφαση δικαιώνει το Δημόσιο έναντι της Hochtief"


Δικαιώνει το Ελληνικό Δημόσιο απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών στην πολύχρονη δικαστική διαμάχη του με τη γερμανική Hochtief για το σκάνδαλο της παρακράτησης ΦΠΑ. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για τις ελληνικές Αρχές να διεκδικήσουν άμεσα έως και 600 εκατ. ευρώ για τον ΦΠΑ που επί 20 χρόνια δεν απέδιδε στο Δημόσιο για τη λειτουργία του «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο κατασκεύασε και διαχειριζόταν η θυγατρική εταιρεία εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην Ευρώπη.


Η δικαστική απόφαση, καθιστά έτσι τον γερμανικό κολοσσό τον μεγαλύτερο «εν ενεργεία» μεγαλοοφειλέτη και φοροφυγά στη χώρα μας. Μαζί με άλλες οικονομικές οφειλές της (σε ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ κ.λπ.) η συνολική οφειλή της Hochtief μπορεί να αγγίξει και το 1 δισ. ευρώ. Αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι τα ποσά που «ενθυλάκωσε» η γερμανική εταιρεία σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου είναι σχεδόν τα διπλάσια από αυτά που γλίτωσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις κόβοντας και καταργώντας τα δώρα σε μισθούς και συντάξεις.
Η απόφαση-σταθμός του Διοικητικού Εφετείου, σύμφωνα με το «business stories» δημοσιεύτηκε την περασμένη Δευτέρα και θεωρείται πλέον άμεσα εκτελεστή. Το επόμενο βήμα θα είναι μόλις την παραλάβει η αρμόδια ΔΟΥ να βεβαιώσει για είσπραξη σε βάρος της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. ποσό που εκτιμάται πως θα ανέλθει ή και θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ για τον ΦΠΑ και τα πρόστιμα που η Hochtief όφειλε αλλά αρνούνταν να καταβάλει, επιμένοντας να υποστηρίζει μάλιστα πως δεν χρωστάει τίποτε στο Ελληνικό Δημόσιο.

Ερωτήματα γεννώνται όμως για το πότε και ποιος θα πληρώσει τελικά τα χρέη αυτά. Τα πράγματα περιπλέκει το γεγονός ότι πριν από ενάμιση χρόνο τα αφεντικά της γερμανικής εταιρείας στο Εσσεν προνόησαν να «απογειωθούν» από τη χώρα μας, πουλώντας σε καναδικό fund το μερίδιο που κατείχαν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Το ακριβές ποσό που θα βεβαιωθεί παραμένει ανυπολόγιστο, καθώς δεν έχουν προσμετρηθεί ακόμη από την Εφορία οι χρήσεις μέχρι το 2013. Η είσπραξη μπορεί να γίνει μέσω ρύθμισης από τα μελλοντικά κέρδη του αεροδρομίου (φέτος καταγράφεται αύξηση αφίξεων 25%). Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ασκήσει μέτρα είσπραξης και ούτε έχει προχωρήσει σε συντηρητικές κατασχέσεις όπως θα έκλεβε το κράτος επί 20 ολόκληρα χρόνια!
Ζητούσαν και τα «ρέστα» οι Γερμανοί
Οι ξεσαλωμένοι Γερμανοί της Hochtief όμως ζητούσαν και τα «ρέστα» από πάνω. Το Διοικητικό Εφετείο έδωσε τέλος στην πολύχρονη διένεξη της Hochtief με το ελληνικό Δημόσιο-η οποία είχε φτάσει και στα βρετανικά δικαστήρια- καθώς έκρινε ότι, παρά τη λεόντειο σύμβαση που πέτυχε να συνάψει το 1992 για να αναλάβει να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο, η γερμανική διοίκηση της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έκανε κακή χρήση της εξαίρεσης από ΦΠΑ που δικαιούνταν για συγκεκριμένες μόνο δραστηριότητές της, αλλά παρανόμως την επεξέτεινε και σε όλες τις άλλες…
Τα τελευταία 7 χρόνια έχουν γίνει τουλάχιστον δύο φορολογικοί επανέλεγχοι από επιτροπές, με πορίσματα ελεγκτών του ΔΕΚ, αλλά και από οικονομικούς επιθεωρητές, από τους οποίους διαπιστώθηκε ότι ο ΦΠΑ που έπρεπε να αποδώσει η εταιρεία ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ (και άλλα τόσα για πρόστιμα και προσαυξήσεις που φτάνουν στο 120%). Ελέγχθηκε, λόγου χάρη, για το πάρκινγκ που επινοικίαζε σε ελληνική εταιρεία και διαπιστώθηκε ότι, αν και όφειλε να χρεώνει ΦΠΑ, δεν τον απέδιδε στο Δημόσιο επιδεικνύοντας έτσι μία καθαρά αποικιοκρατικού χαρακτήρα συμπεριφορά.
Αρχικά ελέγχθηκαν οι χρήσεις 2001 έως 2003, ενώ η ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων έχει διενεργήσει ελέγχους και για την περίοδο 2004-2011 και έχει εκδώσει τις σχετικές πράξεις προσδιορισμού ΦΠΑ με τους προβλεπόμενους πρόσθετους φόρους. Η εταιρεία προσέφυγε στα διοικητικά δικαστήρια, ενώ το 2010 υπέβαλε και αίτηση για υπαγωγή σε διαιτησία ενώπιον του London Court of International Arbitration, αμφισβητώντας το ποσό του ΦΠΑ που της είχαν επιβάλει οι φορολογικές αρχές. Πέτυχε μάλιστα και απόφαση του δικαστηρίου του Λονδίνου, με την οποία το ελληνικό κράτος καλούνταν να διαγράψει τις απαιτήσεις του.
Σε τρεις συνεδριάσεις του τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2013 το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών εξέτασε και απέρριψε την προσφυγή της «υπ’ αριθμόν 1» κατασκευαστικής εταιρείας της Γερμανίας κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Η δικαστική απόφαση
Η απόφαση που εξέδωσε το Διοικητικό Εφετείο:
-Απορρίπτει την προσφυγή της Hochtief δικαιώνοντας την κρίση των φορολογικών αρχών της χώρας μας.
-Απορρίπτει και καθιστά άκυρη την απόφαση του βρετανικού δικαστηρίου που δικαίωνε τη Hochtief, τονίζοντας πως με βάση το Ελληνικό Σύνταγμα η Διαιτησία δεν έχει την εξουσία να σβήσει τα διοικητικά πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί.
-Ακόμα και αν η εταιρεία προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η απόφαση του Εφετείου είναι δεσμευτική και εκτελεστή, ενώ το ΣτΕ μπορεί να την απορρίψει μόνο για τυπικούς και όχι για λόγους ουσίας.
Επιπλέον το δικαστήριο καταρρίπτει και τους ισχυρισμούς ότι το Ελληνικό Δημόσιο παραβίασε την «καλή πίστη» ή το ευρωπαϊκό δίκαιο, όπως υποστήριζε η Hochtief, απειλώντας …να διεκδικήσει και να …εισπράξει και αποζημίωση από τη χώρα μας.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Τρεις προσφορές για τους υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και Κρητικό πέλαγος

Τρεις προσφορές κατατέθηκαν για την έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στο Ιόνιο και το νότιο Κρητικό πέλαγος, στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού, γεγονός, που, σύμφωνα με το ΥΠΑΠΕΝ, «στις σημερινές δύσκολες συνθήκες στην πετρελαϊκή αγορά, μπορεί να εκτιμηθεί ως ένα θετικό βήμα στην προσπάθεια της χώρας για την αξιοποίηση του υποθαλάσσιου πλούτου της».


Τα ονόματα των εταιρειών, όπως και οι περιοχές (οικόπεδα) για τις οποίες ενδιαφέρονται, θα ανακοινωθούν, μετά την αποσφράγιση των προσφορών.

Τα Ελληνικά Πετρέλαια έχουν ανακοινώσει επίσημα ότι θα συμμετείχαν στο διαγωνισμό, ενώ οι πληροφορίες κάνουν λόγο για άλλες δύο εταιρείες, ιταλικών και γαλλικών συμφερόντων.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα το ΥΠΑΠΕΝ:
Οι αιτήσεις θα κριθούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2289/1995 και του Ελληνικού Δικαίου και υπό το πρίσμα της συνεχούς, εμπεριστατωμένης και αποτελεσματικής έρευνας για τον εντοπισμό Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου στην Ελληνική Επικράτεια και την εκμετάλλευση αυτών των πόρων, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τα θέματα ασφάλειας, υγείας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Οι αιτούντες που πληρούν τα τεχνικά και οικονομικά κριτήρια, θα κληθούν σε διαπραγμάτευση στη βάση των προσφερόμενων ανταγωνιστικών στοιχείων και θα ακολουθήσει η σύναψη σύμβασης παραχώρησης για κάθε περιοχή, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον προκηρυχθέντα διεθνή διαγωνισμό.
Βασική κατεύθυνση αποτελεί η ενίσχυση της αξιοποίησης του τομέα έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων με σύνεση, διαφάνεια και διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και με στόχο τη μεγιστοποίηση του αναπτυξιακού και κοινωνικού οφέλους.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η λίστα των δημοσιογράφων που φέρονται να έπαιρναν διαφημίσεις από το ΚΕΕΛΠΝΟ

Τη λίστα των δημοσιογράφων που φέρονται να έλαβαν συνολικά 21 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας του ΚΕΕΛΠΝΟ και την οποία κατέθεσε στο πειθαρχικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ, ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ, Πάνος Καμμένος, δημοσιεύει το koutipandoras.gr. Από την πλευρά τους οι δημοσιογράφοι υποστηρίζουν ότι τον κατάλογο επεξεργάστηκε ο ίδιος ο κ. Καμμένος μετά από πληροφορίες του και τονίζουν ότι τα ποσά αφορούν σε διαφημίσεις. Η δε ΕΣΗΕΑ ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για χρηματισμό δημοσιογράφων.

Όπως σημειώνει το koutipandoras.gr, στη λίστα υπάρχουν ποσά με άγνωστους παραλήπτες ενώ σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, σε ορισμένες περιπτώσεις κάποια ποσά δεν έχουν καταλήξει στο σύνολό τους στους αναγραφόμενους παραλήπτες. Επίσης σε αρκετές περιπτώσεις μεγάλα μέσα εμφανίζονται να λαμβάνουν ποσά πολύ μικρότερα από άλλα αντίστοιχα ή ακόμη και από μεμονωμένους δημοσιογράφους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του tvxs.gr, όπου στη λίστα του κ. Καμμένου αναφέρονται ονόματα δημοσιογράφων, τα ποσά που διατέθηκαν από το ΚΕΕΛΠΝΟ αφορούν διαφημίσεις στις εταιρείες τους (εφημερίδες, κανάλια, ραδιόφωνα και site) κι όχι σε ατομικές αμοιβές.

Ο δημοσιογράφος Νίκος Χατζηνικολάου, το όνομα του οποίου συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο που κατέθεσε ο κ. Καμμένος στην ΕΣΗΕΑ, δήλωσε στο tvxs.gr: «προσωπικά δεν έχω πάρει ποτέ ούτε ένα ευρώ από το ΚΕΕΛΠΝΟ. Όσα αναφέρονται είναι διαφήμιση δυο ετών σε εταιρείες ΜΜΕ στις οποίες είμαι μέτοχος. Έρχονται αγωγές».

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν όσοι αναφέρονται στον κατάλογο, τα έγγραφα που κατέθεσε ο κ. Καμμένος στην ΕΣΗΕΑ δεν αποτελούν ντοκουμέντα προερχόμενα από το λογιστήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ, αλλά καταστάσεις τις οποίες επεξεργάστηκε ο ίδιος μετά από πληροφορίες του και γι' αυτό αλλού αναφέρονται τα μέσα (εφημερίδες, κανάλια κλπ) και αλλού τα ονόματα των ιδιοκτητών μέσων ενημέρωσης. Τα ποσά, όπως υποστηρίζουν επίσης οι ίδιοι, αφορούν σε διαφημίσεις και σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα δεν έχουν εισπραχθεί ακόμη.


http://diulistirio.blogspot.gr/

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Συναντήσεις Λιου με Ντράγκι, Σόιμπλε και Σαπέν για την Ελλάδα

Σε Φρανκφούρτη, Βερολίνο και Παρίσι θα μεταβεί ο υπουργός Οικονομικών των Ηνωμένων Πολιτειών Τζακ Λιου τις επόμενες ημέρες, για να έχει συνομιλίες για το ελληνικό ζήτημα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ,τονίζεται ότι ο κ. Λιου θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι την Τετάρτη στην Φρανκφούρτη.

Την Πέμπτη, ο κ. Λιου θα συναντηθεί με τον Γερμανό ομόλογό του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στο Βερολίνο, ενώ την ίδια μέρα θα επισκεφθεί το Παρίσι, όπου και θα έχει συνάντηση με τον Γάλλο υπουργό Οικονομικών Μισέλ Σαπέν.

«Στις συναντήσεις του, ο κ. Λιού θα ανταλλάξει απόψεις με τους ομολόγους του για την παγκόσμια οικονομία και θα συζητήσει για την πρόοδο της Ελλάδας μέσα στην Ευρωζώνη», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.

Πηγή: Reuters

http://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....