Διυλιστήριο: 04/15/19
ροη αναρτησεων

Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Στα 2 δισ. ευρώ εκτιμά την συνολικη ζημία του Δημοσίου η Εξεταστική Επιτροπή από το σκάνδαλο της Siemens(24/01/2011)

Να θυμήσουμε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ - ΠΑΣΟΚ είχε προχωρήσει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τον Υπουργό τότε Γιάννη Στουρνάρα με την Siemens, παρόλο το πόρισμα στης επιτροπής,  στα 170 εκατ. Ευρώ ΕΔΩ


Την περαιτέρω διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών για πέντε πρώην υπουργούς του ΠΑΣΟΚκαι επτά πρώην υπουργούς και υφυπουργούς της ΝΔ ζητεί το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής για την υπόθεση Siemens που κατατέθηκε αργά το βράδυ στον Πρόεδρο της Βουλής.

ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΕΔΩ

Τα μέλη της Εξεταστική Επιτροπής ήταν 

Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής κ. Φίλιππου Πετσάλνικου συστάθηκε Εξεταστική Επιτροπή «για τη διερεύνηση της υπόθεσης “SIEMENS” στο σύνολό της».

Μετά τις έγγραφες υποδείξεις των Κοινοβουλευτικών Ομάδων η Εξεταστική Επιτροπή συγκροτείται ως ακολούθως:

Από το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα
1. Αηδόνης Χρήστος
2. Βαλυράκης Ιωσήφ
3. Γρηγοράκος Λεωνίδας
4. Κεγκέρογλου Βασίλειος
5. Μακρυπίδης Ανδρέας
6. Νικητιάδης Γεώργιος
7. Οικονόμου Παντελής
8. Παπαγεωργίου Αθανάσιος
9. Ρήγας Παναγιώτης
10. Τσόνογλου - Βυλλιώτη Βασιλική

Από τη Νέα Δημοκρατία
11. Τζαβάρας Κωνσταντίνος
12. Νεράντζης Αναστάσιος
13. Καλαφάτης Σταύρος
14. Αποστολάκος Γρηγόριος
15. Καμμένος Παναγιώτης (Πάνος)
16. Σταϊκούρας Χρήστος

Από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας
17. Παφίλης Αθανάσιος

Από τον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό
18. Αϊβαλιώτης Κωνσταντίνος

Από τον Συνασπισμό Ριζοσπαστικής Αριστεράς
19. Παπαδημούλης Δημήτριος

Τα κόμματα συγκλίνουν στην περαιτέρω κοινοβουλευτική έρευνα, μέσω της σύστασης προανακριτικής επιτροπής, καταλήγοντας ωστόσο σε διαφορετικά ονόματα για τα οποία προτείνουν περαιτέρω έρευνα.

Τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής ζητούν επίσης ΚΚΕ, ΛΑΟΣ και ΣΥΡΙΖΑ.

Oι ευθύνες που καταλογίζουν τα κόμματα

Για τον Κώστα Σημίτη

Στον πρώην Πρωθυπουργό, κ. Κώστα Σημίτη, η Νέα Δημοκρατία αποδίδει ευθύνες για την, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, απόφαση να ανατεθεί το έργο της ολυμπιακής ασφάλειας μέσω περιορισμένου καταλόγου τριών μόνον εταιρειών.

Στον ίδιο, πάντοτε ως προεδρεύοντα της Διυπουργικής Επιτροπής, αποδίδεται και η απόφαση να περιληφθεί του υποσύστημα ΤΕΤΡΑ, κάτι που οδήγησε σε αύξηση του κόστους του έργου και είσοδο της Siemens στο διαγωνισμό.

Η ΝΔ αποδίδει πολιτικές ευθύνες στον πρώην Πρωθυπουργό ως προς τις προγραμματικές συμβάσεις του ΟΤΕ, που οδήγησε σε παραίτηση του τότε υπουργού Xάρη Καστανίδη, που είχε προτείνει τη συγκρότηση ανεξάρτητης αρχής ελέγχου των προμηθειών, και την αντικατάστασή του από τον Τάσο Μαντέλη, ο οποίος και παραδέχθηκε τη λήψη ποσών ύψους 450.000 μάρκων από τη Siemens.

Ζητείται ακόμη περαιτέρω διερεύνηση των καταγγελιών του Θεόδωρου Τσουκάτου ότι έλαβε ένα εκατομμύρια μάρκα ως χρηματοδότηση προς το ΠΑΣΟΚ

Για τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου

Ζητείται διερεύνηση της συμμετοχής του νυν υπουργού Οικονομίας κ. Γ. Παπακωνσταντίνου ως μέλους του Δ.Σ. του ΟΤΕ την περίοδο 2000-2002, στη διαμόρφωση και εκτέλεση των προγραμματικών συμβάσεων του ΟΤΕ.

Κυρίως, όμως, του αποδίδεται ευθύνη για το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει εγερθεί κατά της Siemens αγωγή από το ελληνικό δημόσιο για ζημίες που έχει υποστεί από την ανάθεση και την εξέλιξη της σύμβασης του C4I, ούτε βέβαια έχει επιδιωχθεί επιδίκαση χρηματικής ικανοποίησης για την ηθική βλάβη που έχει υποστεί το ελληνικό δημόσιο.

Ζητείται, τέλος, να ερευνηθεί αν έχουν τηρηθεί συστάσεις και υποδείξεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για τον τρόπο αντιμετώπισης των ζημιών από την "αθέμιτη" δράση της Siemens.

Για τον Ευάγγελο Μαλέσιο

Πρέπει να διερευνηθεί ο χαρακτήρας της συμμετοχής του πρώην υφυπουργού κ. Ευ.Μαλέσιου και η ενδεχόμενη ευθύνη του, υποστηρίζει η Ν.Δ., καθώς συμμετείχε ως υφυπουργός Δημοσίας Τάξεως, στη Διυπουργική Επιτροπή που αποφάσισε την προμήθεια του C4I και τη διεξαγωγή του σχετικού διαγωνισμού από το Υπ. Εθνικής άμυνας και όχι από το Δημοσίας Τάξεως.

Επίσης, προήδρευσε της επιτροπής σχεδιασμού και παρακολούθησης του διαγωνισμού.

Για τον Αναστάσιο Μαντέλη

Σύμφωνα με την αξιολόγηση του ΠΑΣΟΚ ο κ. Μαντέλης ως υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών ενέκρινε τις "Προγραμματικές Συμφωνίες 8002" και απεδέχθη τα τιμήματα που του υπέβαλε ο ΟΤΕ χωρίς να ελέγξει τις τιμές της αγοράς διακινδυνεύοντας το δημόσιο συμφέρον.

Αυτή η ενέργεια απαιτείτο από την πλευρά της πολιτικής εξουσίας καθόσον αυτή είχε την εποπτεία του τομέα των τηλεπικοινωνιών.

Το ΠΑΣΟΚ σημειωτέον ότι συνδέει την ολιγωρία του υπουργού με την κατάθεση των ποσών των 450.000 ευρώ από τη Siemens και ζητεί περαιτέρω έρευνα.
Όσον αφορά τη ΝΔ για τον Τάσο Μαντέλη αναφέρεται ότι ως έμπιστος του κ. Σημίτη, και ως πρώην πρόεδρος του ΟΤΕ που είχε προχωρήσει στις πρώτες αναθέσεις ψηφιακών παροχών το 1987-88 στη Siemens- Intracom, ήταν εκείνος που έκανε τις τελικές εγκρίσεις των αποφάσεων των ΔΕΚΟ για την ανάθεση προμηθειών χωρίς τη διασφάλιση στοιχειωδών όρων διαφάνειας και "μήτρα του σκανδάλου στον ΟΤΕ και στον ΟΣΕ".

Φυσικά αναφέρεται και η χορηγία συνολικά 450.000 μάρκων που πήρε από τη Siemens, αφού όπως απεδείχθη ήταν αυτός που κρυβόταν πίσω από το ψευδώνυμο Ρόκος.

Για τον Γιάννο Παπαντωνίου

Αναφορικά με τον πρώην υπουργό κ. Παπαντωνίου το ΠΑΣΟΚ και στο σκέλος του ΟΤΕ του καταλογίζει ότι δεν παρακολούθησε την λειτουργία του Οργανισμού όπως είχε υποχρέωση και όρισε μέλη του ΔΣ του Οργανισμού που προξένησαν ζημία στον ΟΤΕ, ενώ κατά την διάρκεια της υπουργίας του δεν έλεγξε την πορεία των προγραμματικών συμφωνιών.

Αναφορικά με τις ευθύνες του για το C4I, το ΠΑΣΟΚ αναφέρει ότι αρνήθηκε ότι είχε γνώση και συνεπώς ότι παρακολούθησε τη σχετική διαδικασία, ενώ αφήνει ασαφές αν υπήρχε διαφωνία μεταξύ αυτού και του τότε Υπουργού Δημόσιας Τάξης κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη σχετικά με το ποιός είχε την πλήρη εποπτεία και τον έλεγχο των διαδικασιών.

Η ΝΔ για τον κ. Γιάννο Παπαντωνίου, αναφορικά με ενδεχόμενες ευθύνες για το C4 I, αναφέρει ότι ήταν αυτός που συμμετείχε στην διυπουργική του Ιουλίου 2002 που αποφάσισε το διαγωνισμό.

Συμμετείχε επίσης στα ως άνω ΚΥΣΕΑ, ενώ αποφάσισε τον Αύγουστο του 2002 να χαρακτηριστεί το έργο ως ειδικό εξοπλιστικό, κι αν και επρόκειτο για σύστημα ασφαλείας αρμοδιότητας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης προσκάλεσε μόνον τρεις εταιρείες χωρίς προσυμβατικό έλεγχο, όπως αποφάνθηκε και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αποτέλεσμα αυτών ήταν να ζημιωθεί το Δημόσιο και να ανοιχθούν δυνατότητες χρηματισμού και διαφθοράς υπηρεσιακών και πολιτικών προσώπων.

Για τον Ακη Τσοχατζόπουλο

Αναφορικά με πολιτικές ευθύνες του πρώην υπουργού Αμύνης Ακη Τσοχατζόπουλου σχετικά με τα εξοπλιστικά, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι δεν παρακολούθησε τις πληρωμές του έργου ΕΡΜΗΣ και παραδέχθηκε με αυτόν τον τρόπο την πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του.

Σημειώνεται επίσης στην έκθεση του ΠΑΣΟΚ ότι προκύπτουν ερωτήματα από την κατάθεση Σίκατσεκ για παράδοση 10 εκ. ευρώ ως προμήθεια για την σύμβαση των πυραύλων PATRIOT.

Η ΝΔ για τις ευθύνες του κ. Α. Τσοχατζόπουλου ως υπουργού Ανάπτυξης αναφέρει ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εξέλιξης των προγραμματικών συμβάσεων του ΟΣΕ μαζί με τους κ.κ. Βερελή και Χριστοδουλάκη, εξέθεσαν το Δημόσιο σε κίνδυνο σπουδαίας ζημιάς υπογράφοντας το Μάιο του 2002 επιστολή προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την οποία αναγνωρίζουν τις δυσκολίες στην εκτέλεση των προγραμματικών συμφωνιών και εκφράζουν την υποστήριξη στη διευθέτηση του προβλήματος με την κατάλληλη άσκηση των δικαιωμάτων του Δημοσίου ως μετόχου του ΟΣΕ.

Ελέγχεται επίσης για τη μη είσπραξη ποινικών ρητρών, και ενδεχομένως για την καταδίκη του Δημοσίου στην υπόθεση ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων.

Για τις ευθύνες του κ. Τσοχατζόπουλου για τα εξοπλιστικά προγράμματα «Πάτριοτ» και «Ερμής» οι βουλευτές της ΝΔ αναφέρονται σε ύποπτα εμβάσματα στους στενούς συνεργάτες του Αντ. Καντά και Π.Νικολαΐδη.

Για τον Νίκο Χριστοδουλάκη
Αναφορικά με τον πρώην υπουργό Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με την παραμέληση του καθήκοντος εποπτείας στον ΟΤΕ, διότι τότε θα πληροφορείτο τις διαφωνίες και τα κενά αναφορικά με τους κοστολογικούς ελέγχους που προέβλεπε η "Προγραμματική Συμφωνία 8002" για να ενεργοποιήσει τις δυνατότητες που είχε. Δηλαδή δεν προέβη σε έλεγχο για την πορεία της Προγραμματικής συμφωνίας 8002 καθώς και την εφαρμογή προστάτευαν το συμφέρον του ΟΤΕ του δημοσίου και των μετόχων.

Δεν ζήτησε ακόμη, αναφέρει η έκθεση του ΠΑΣΟΚ, ως εκπρόσωπος του δημοσίου και ως κύριος μέτοχος του ΟΤΕ το κλείσιμο των προγραμματικών συμφωνιών το 2002 με αντίστοιχη αποτίμηση του οικονομικού αποτελέσματος

Σχετικά με τις ευθύνες του Νίκου Χριστοδουλάκη στον ΟΣΕ η ΝΔ αναφέρεται όπως και για τους κ.κ. Τσοχατζόπουλο και Βερελή στο θέμα των ναυπηγείων και την ιδιωτικοποίησή τους στη γερμανική HDV, αλλά και στις συμφωνίες για το τροχαίο υλικό.

Για τον Χρήστο Βερελή

Σχετικά με τον Χρήστο Βερελή για τον ΟΤΕ το ΠΑΣΟΚ κρίνει ότι παρέλειψε να ασκήσει την εποπτεία που ανήκε στις αρμοδιότητές του και δεν αντέδρασε, όταν Διευθυντές του ΟΤΕ πρότειναν στην τότε Διοίκηση να μην γίνει κοστολογικός έλεγχος το 2000 λόγω σταθερότητας των τιμών, κατά παράβαση της "Προγραμματικής Συμφωνίας 8002".

Αναφορικά με τον ΟΣΕ του αποδίδει ότι παρέλειψε να δώσει εντολή να ξεκινήσουν επαναδιαπραγματεύσεις για το ύψος των ποινικών ρητρών πέραν του 7,5%, αφού υπήρχαν καθυστερήσεις πάνω από 150 ημέρες, όπως προβλεπόταν στις προγραμματικές συμφωνίες, ενώ άλλες ευθύνες του αποδίδει για το θέμα παραλείψεων στα έργα του προαστιακού.
Για τον κ. Βερελή ως υπουργό Μεταφορών για τον ΟΣΕ επαναλαμβάνει η ΝΔ την ανάγκη διερεύνησης πράξεων ή παραλείψεων με τους Νικ.Χριστοδουλάκη και Ακη Τσοχατζόπουλο σχετικά με τη διαχείριση του κεφαλαίου των ναυπηγείων, ενώ επισημαίνεται ότι οι βουλευτές της ΝΔ κ.κ. Μαρία Κόλλια- Τσαρουχά και Αν.Νεράντζης διεφώνησαν με την πρόταση αυτή, όπως και ο κ. Π.Καμμένος που κατέθεσε δικό του κείμενο αξιολόγησης, ενώ ο κ. Γ.Αποστολάκος, συμφώνησε στον περαιτέρω έλεγχο, αλλά με επιφυλάξεις.

Για τον Γιάννη Παπαθανασίου

Σχετικά με τον πρώην υπουργό Οικονομικών της ΝΔ και στο κεφάλαιο "συγκάλυψη ευθυνών" το ΠΑΣΟΚ αναφέρει ότι αν και από τις 13.03.2009 έκανε αποδεκτή τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ, η οποία υπεδείκνυε την διαδικασία που θα μπορούσε να οδηγήσει - μεταξύ άλλων - και στην έκπτωση της SIEMENS από συμβάσεις που είχε συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο ο κ. Γιάννης Παπαθανασίου δεν προέβη σε καμία περαιτέρω ενέργεια. Ο ίδιος ο πρώην υπουργός απήντησε με προχθεσινή του δήλωση για το θέμα της κατηγορίας αναφορικά με τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Κάνει λόγο για ανακρίβειες, αφού, όπως σημειώνει η μεν γνωμοδότηση που παρήγγειλε ο προκάτοχός του κατατέθηκε στις 24/2/2009 και ο ίδιος την έκανε αποδεκτή στις 13/3/2009. Παραθέτει μάλιστα και διάγραμμα με τις ενέργειές του και τις επιστολές που αντήλλαξε με τη γερμανική εταιρεία και το πώς έφθασε να οριστεί τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς η υπεράσπιση του Δημοσίου στην προσφυγή της εταιρείας στη διαιτησία.
Για τον Μιχάλη Λιάπη

Σχετικά με τον πρώην υπουργό Μεταφορών της ΝΔ Μιχάλη Λιάπη και τις ευθύνες για τον ΟΤΕ, το ΠΑΣΟΚ διατείνεται ότι παραβίασε το καθήκον ελέγχου νομιμότητας στον Οργανισμό, δηλαδή το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να ελέγξει αν μία ενέργεια της Διοίκησης της ΔΕΚΟ εμπίπτει στα όρια του νόμου.

Αναφορικά με τις ευθύνες του πρώην υπουργού σχετικά με τον ΟΣΕ στο πόρισμα του ΠΑΣΟΚ αναφέρεται ότι αν και είχε ενημερωθεί από τον τότε πρόεδρο του ΟΣΕ ότι οι προμηθευτές δεν δεχόταν να πληρώσουν ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις υλοποίησης των προγραμματικών συμβάσεων ούτε και να παραδώσουν ισοδύναμο υλικό ο ίδιος αδράνησε με συνέπεια τη συνέχιση των εκκρεμοτήτων στην υλοποίηση των συμβάσεων εις βάρος των συμφερόντων του ΟΣΕ.
Ανάλογες ευθύνες επιρρίπτονται και για τον προαστικό, ενώ ευθύνες του αποδίδονται ακόμη για τη θητεία του στο υπουργείο Πολιτισμού, γιατί κρίθηκε ότι καθυστέρησε στην κήρυξη της εταιρείας ως έκπτωτης για το έργο της προμήθειας φορητών συστημάτων πληροφόρησης των επισκεπτών αρχαιολογικών χώρων.

Για τον Γιώργο Βουλγαράκη

Τη διερεύνηση ευθυνών του, ως υπουργού Δημ. Τάξεως από το Μάρτιο του 2004 μέχρι το Φεβρουάριο του 2006, για "πλημμελή άσκηση της εξουσίας του" ως προς τη σύμβαση του C4I, και συγκεκριμένα τη μη έκπτωση της κοινοπραξίας SAIC - Siemens προτείνει η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ. Στον κ. Βουλγαράκη αποδίδεται ευθύνη για την απόφαση επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης για το σύστημα, αν και ήδη είχε αποδειχθεί δυσλειτουργικό.
"Ο πρώην Υπουργός δεν αναφέρει το γεγονός, ότι μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και συγκεκριμένα στις 28.11.2004 όφειλε και μπορούσε - σύμφωνα με την σύμβαση - να κινήσει την διαδικασία για έκπτωση της SAIC", σημειώνεται χαρακτηριστικά. Η πλειοψηφία αναφέρει ότι ο κ. Βουλγαράκης επιχείρησε να μεταθέσει την ευθύνη στον τότε υφυπουργό Χρ. Μαρκογιαννάκη αποδεικνύουν, σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, "την παραβατική - δια παραλείψεως - συμπεριφορά του κατά την άσκηση των καθηκόντων του σχετικά με μια σύμβαση που ανερχόταν στο ύψος των 255.000.000 ευρώ".

Για τον Βύρωνα Πολύδωρα

Την απόφαση του κ. Πολύδωρα ως υπουργού Δημ. Τάξεως, το Μάρτιο του 2007, για την παραλαβή του C4I ανά υποσύστημα χωρίς να διασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα, κάτι που επεσήμαιναν ως προϋπόθεση όχι μόνον οι αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και το ίδιο το Ελεγκτικό Συνέδριο, υπογραμμίζει το ΠΑΣΟΚ ζητώντας περαιτέρω διερεύνηση. Στο πόρισμα καταγράφονται οι αναφορές του κ. Πολύδωρα σε εκβιασμούς από την SAIC αλλά και δεσμεύσεις των προκατόχων του, συγκεκριμένα του Χρ. Μαρκογιαννάκη, για την τροποποίηση της σύμβασης.

"Ο κ. Βύρων Πολυδωρας δεν δίνει πειστική απάντηση στο ερώτημα γιατί δεν κηρύχθηκε έκπτωτη η εταιρία, αφού από την αλληλογραφία με την SAIC προκύπτει ότι το C4I ήταν ακατάλληλο για χρήση και γιατί απέκρυψε τις προτροπές του ΥΠΕΘΑ για άμεση προσφυγή στο ΚΥ.ΣΕ.Α.", σημειώνεται στο πόρισμα, ενώ του καταλογίζεται ότι απέκρυψε πως μαζί με την κατάτμηση και παραλαβή του C4I ανά Υποσύστημα επιστρεφόταν η αντίστοιχη εγγυητική επιστολή στη SAIC, όρο που η εταιρεία ζητούσε επίμονα από το 2004.

Για τον Γιώργο Αλογοσκούφη

Αναφορικά με τον κ. Γ.Αλογοσκούφη και τις ευθύνες που του αποδίδει η πλευρά της πλειοψηφίας για τον ΟΤΕ, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι έχει τις ίδιες ευθύνες με τον κ. Λιάπη για την μη εποπτεία νομιμότητας και σκοπιμότητας των αποφάσεων των διοικήσεων του ΟΤΕ, ούτε άσκησε τον απαιτούμενο έλεγχο εφαρμογής των ρητρών των προγραμματικών συμφωνιών, γιατί τότε θα είχε εξασφαλίσει σε βάθος εξαετίας δηλαδή από το 1998 όλα τα υπερτιμήματα και θα είχε προστατέψει κατά τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον.

Ευθύνες αποδίδει το ΠΑΣΟΚ στον πρώην υπουργό και στο κεφάλαιο "συγκάλυψη του σκανδάλου" υποστηρίζοντας ότι κατήργησε την ανεξάρτητη Αρχή για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και στη θέση της θέσπισε διοικητική επιτροπή ελέγχου που εποπτεύετο από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, όταν την ίδια περίοδο η Αρχή διερευνούσε μετά από γραπτή παραγγελία του τότε Προέδρου της Αρχής Γ. Ζορμπά, τις οικονομικές πτυχές του σκανδάλου της Siemens.

Για τον Προκόπη Παυλόπουλο

Την απόφαση του τότε υπουργού Εσωτερικών να προχωρήσει, τον Οκτώβριο του 2008, σε παραλαβή υποσυστημάτων του C4I χωρίς η εταιρεία να έχει πραγματοποιήσει την προβλεπόμενη από τη σύμβαση εκπαίδευση των χειριστών επισημαίνει το πόρισμα της πλειοψηφίας, σημειώνοντας πως "είναι προφανές, ότι ο κ. Προκόπης Παυλόπουλος δεν διαχειρίστηκε με την πρέπουσα προσοχή την δημόσια περιουσία, η οποία του ήταν διαπιστευμένη με την ιδιότητά του ως Υπουργού".

Σημειώνεται πως μέχρι και την 5η τροποποίηση γινόταν δεκτό ότι η εκπαίδευση στα Υποσυστήματα 8 μέχρι 30 ήταν υποχρέωση της εταιρείας και, συνεπώς, δεν μπορούσε να υπογραφεί τελικό πρωτόκολλο παραλαβής.

Για αυτόν το λόγο ο τότε υπουργός υπέγραψε την 7η τροποποίηση της σύμβασης, ώστε να γίνει δυνατή η συνολική παραλαβή του C4I, σημειώνει το ΠΑΣΟΚ στην έκθεσή του.

Για τον Χρήστο Μαρκογιαννάκη

Ο πρώην υφυπουργός ελέγχεται από το ΠΑΣΟΚ και για τις δύο θητείες του στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και μάλιστα σε σχέση με τους υπόλοιπους ελεγχόμενους υπουργούς καταλαμβάνει η περίπτωσή του πολλές σελίδες.
Η πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ καταλογίζει σωρεία ανακριβειών και προσπάθεια παραπλάνησης της επιτροπής. Του αποδίδεται η πιο μακρά λίστα πράξεων ή παραλείψεων που, κατά την πλειοψηφία, οδήγησαν σε ισχυροποίηση της SAIC εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου, και συγκεκριμένα ότι αν και το C4I δεν ήταν κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί δεν κινήθηκε η διαδικασία κήρυξης έκπτωτης της εταιρείας, δόθηκαν ανακριβή στοιχεία για την ανάπτυξη των Υποσυστημάτων, υπήρξε αποδοχή των αιτημάτων της κοινοπραξίας για παράταση της σύμβασης ώστε να μην κηρυχθεί έκπτωτη, ενώ του καταλογίζεται και απευθείας ανάθεση έργου ύψους 7,1 εκ ευρώ. Ο κ. Μαρκογιαννάκης είναι ο ίδιος που ως αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών παρέλαβε το 2009 υποσυστήματος του C4I, αποδεσμεύοντας δύο εγγυητικές επιστολές της SAIC αξίας άνω των έξι εκατομμύρια ευρώ.

Το επόμενο βήμα θα είναι να οριστεί από το προεδρείο της Βουλής, μετά από πρόταση 60 βουλευτών, ημερομηνία συζήτησης του πορίσματος του στην Ολομέλεια. Στη συνέχεια θα πρέπει, με πρωτοβουλία 30 βουλευτών, να κατατεθεί πρόταση διενέργειας προκαταρκτικής εξέτασης.

Σ. Βαλυράκης: Στα 2 δισ. ευρώ η ζημία του Δημοσίου

Σε δήλωσή του ο πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής Σήφης Βαλυράκης αναφέρει πως όλα τα κόμματα προτείνουν περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.

Ο κ. Βαλυράκης τονίζει πως η Επιτροπή ομόφωνα διαπίστωσε την ύπαρξη ενός οργανωμένου εγκλήματος που σχετίζεται με το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και δεν εμπίπτει για την παραγραφή στις διατάξεις του νόμου περί ευθύνης Υπουργών.

Αφήνει ακόμη αιχμές κατά των δικαστικών λειτουργών, επισημαίνοντας πως αυτοί που χειρίστηκαν την υπόθεση από τον Απρίλιο του 2005, όφειλαν από καιρού να είχαν προχωρήσει σε βάθος την εξέταση συγκεκριμένων εμπλεκομένων προσώπων είτε αυτά είναι οι γνωστοί δωροδοκήσαντες, πρώην στελέχη της Siemens, είτε παρένθετα φυσικά πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στην νομιμοποίηση του μαύρου χρήματος.

Με ομόφωνη απόφαση, σύμφωνα με τον κ. Βαλυράκη, η Επιτροπή υπολογίζει κατ΄ εκτίμηση ότι η ζημία που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο από την παράνομη αυτή δραστηριότητα ανέρχεται στο ποσόν των 2 δισ. ευρώ τουλάχιστον.

Τέλος, όπως αναφέρει, η Επιτροπή ομόφωνα προτείνει την άσκηση αγωγών αποζημίωσης και την επιβολή προστίμων καθ΄ όλων των εμπλεκομένων φυσικών και νομικών προσώπων.

Επιστολή Χ. Παμπούκη προς Siemens

Εν τω μεταξύ, επιστολή με την οποία γνωστοποιεί ότι η χώρα μας «θα αναζητήσει με κάθε πρόσφορο μέσο την ανόρθωση της δικής της άμεσης ζημίας από τις φαύλες πρακτικές που ακολουθήθηκαν στο παρελθόν από τη Siemens», απέστειλε προς την εταιρεία Siemens Α.Ε. η κυβέρνηση, δια του υπουργού Επικρατείας, Χ. Παμπούκη.

Στην ίδια επιστολή ο κ. Παμπούκης σημειώνει ότι το ίδιο προφανώς αναμένεται να πράξουν και οι διοικήσεις των ζημιωθέντων εταιρειών όπως επιβάλλει ο νόμος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας, «η εκκαθάριση της υπόθεσης προϋποθέτει τη διερεύνηση, εάν συντρέχουν περιστάσεις επιβολής προστίμων ιδίως για παράβαση του καθήκοντος διαφάνειας και τηρήσεως του υγιούς ανταγωνισμού, όπως εξάλλου συνέβη και σε άλλες χώρες ''εμπλοκής'', κατά τη δίκαιη και αμερόληπτη κρίση αποκλειστικά των αρμόδιων πολιτειακών οργάνων».

Ο κ. Παμπούκης ζητεί ακόμη από την εταιρεία να βοηθήσει εποικοδομητικά και «στην αποκάλυψη της αλήθειας κάτι που θα μας παράσχει τη δυνατότητα επιβολής δίκαιης τιμωρίας».



Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Siemens: Ενοχή για τους πρώτους 11 "είδε" η εισαγγελέας - Τί είπε για Χριστοφοράκο, Καραβέλα, Γεωργίου και Κουτσενρόιτερ


Για την ύπαρξη μαύρου ταμείου στη Siemens, για παράνομες πληρωμές σε πολλές χώρες και στη χώρα μας, μίλησε η εισαγγελέας στη δίκη για τις πρακτικές του γερμανικού κολοσσού Ελένη Σκεπαρνιά, ξεκινώντας την αγόρευση της για την ενοχή ή μη των κατηγορούμενων.

Η εισαγγελέας, η οποία πρότεινε ενοχή για τα μεγάλα ονόματα της δίκης αυτής και απαλλαγή για πολλούς από τους εμπλεκόμενους, χωρίς να ολοκληρώσει το σύνολο της πρότασης της, αναφέρθηκε στο δίκτυο των μαύρων ταμείων της γερμανικής εταιρείας.

Υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι τελικώς διατέθηκαν για τις επίμαχες συμβάσεις του ΟΤΕ (η περίφημη σύμβαση 8002) και για τις επεκτάσεις της, συνολικά 69 εκ. Γερμανικά μάρκα με διάφορους αποδέκτες.

Στην υπόθεση δεν βρέθηκαν ως αποδέκτες πολιτικοί από την πολυετή ερευνα της δικαιοσύνης, πλην του Θεόδωρου Τσουκάτου, ο οποίος από την πρώτη στιγμή έχει υποστηρίξει ότι τα χρήματα δόθηκαν στο κομματικό ταμείο.

Οι κατηγορούμενοι είναι είτε στελέχη της γερμανικής εταιρείας, μητρικής ή της εδώ, είτε στελέχη του ΟΤΕ καθώς και επιχειρηματίες ή ιδιώτες που διευκόλυναν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τις παράνομες πληρωμές.

Η εισαγγελέας αναφέρθηκε αναλυτικά σε όλους τους τρόπους των μαύρων πληρωμών από τη Siemens σε εμβάσματα που πέρασαν μέσα από εταιρείες, εξωχώριες εταιρείες, εταιρείες παροχής συμβούλων, αλλά και σε μετρητά, λέγοντας χαρακτηριστικά «ότι ήταν πάγια τακτική της μητρικής εταιρείας για όλες τις χώρες με τις οποίες συνεβλήθη από το 1980 έως το 2006 (...) Στην Ελλάδα οι δωροδοκίες ήταν μακραίωνη παράδοση. Μέχρι την σύμβαση με αριθμό 8002 που υπεγράφη το 1997 στη χώρα μας τον ΟΤΕ για λογαριασμό Siemens, φαίνεται, κατέληξε η εισαγγελέας ότι η εταιρεία έδινε ανά έτος, για τις δουλειές της σε πολλές χώρες 15 εκατομμύρια ευρώ».

Η εισαγγελέας ειδικότερα πρότεινε την ενοχή του Μιχάλη Χριστοφοράκου, πρώην επικεφαλής στη Siemens στη χώρα μας, ο οποίος όμως μόνον τυπικά δικάζεται, επί της ουσίας, από την ελληνική δικαιοσύνη καθώς έχει δικαστεί ήδη στη Γερμανία και ουδέποτε πρόκειται να εκδοθεί.

Ενοχή ζήτησε η εισαγγελέας και για άλλους κατηγορούμενους της υπόθεσης όπως τους Χρήστο Καραβέλα, διαφεύγει τη σύλληψη, Πρόδρομο Μαυρίδη, Μικαέλ Κουτσενρόιτερ, Ρολάντ Κοχ και άλλους, ενώ για πολλούς την απαλλαγή τους, ενώ η αγόρευση της θα συνεχιστεί καθώς οι κατηγορούμενοι είναι συνολικά 64 πρώην στελέχη της γερμανικής εταρείας, στελέχη του ΟΤΕ, ιδιώτες και άλλοι.

Αναφερόμενη σε κάθε κατηγορούμενο χωριστά η Εισαγγελέας ξεκίνησε το «κατηγορώ» με τον μεγάλο απόντα της δίκης Μιχάλη Χριστοφοράκο αναφέροντας πως ο επί σειρά ετών επικεφαλής της ελληνικής Siemens «γνώριζε και ενέκρινε όλες τις παράνομες πληρωμές», ενώ τόνισε πως με τον συγκατηγορούμενο του, πρώην στέλεχος της εταιρείας, Πρόδρομο Μαυρίδη «είχαν κατανείμει τους ρόλους: Ο Μαυρίδης χρημάτιζε με το 8% επί του συνολικού κόστους της σύμβασης την κατώτερη βαθμίδα του ΟΤΕ και ο Χριστοφοράκος με το 2% την ανώτερη βαθμίδα και άλλες επαφές του».

Κατά την Εισαγγελέα δεν υφίσταται κανένα δεδικασμένο, όπως προβάλει ο Χριστοφοράκος επικαλούμενος καταδίκες του στην Γερμανία για την «υπόθεση Siemens» καθώς «οι ποινές αυτές αφορούν την διακίνηση επτά εμβασμάτων» τα οποία «δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με τις δωροδοκίες στον ΟΤΕ την περίοδο 1997-2004 με τις καταβολές διαφορετικών ποσών για την σύμβαση 8002». Κατά την εισαγγελέα η παρούσα υπόθεση έχει διαφορετικό χρόνο τέλεσης και διαφορετικά εμπλεκόμενα πρόσωπα από εκείνα για τα οποία δικάστηκε στην Γερμανία. Εκτίμησε μάλιστα η κ. Σκερπανιά πως ο Χριστοφοράκος στις καταθέσεις του στην Γερμανία προσπάθησε να πείσει ότι τα χρήματα που του καταλογίζεται πως διακίνησε αφορούσαν αποκλειστικά χρηματισμό κομμάτων, ώστε να αντιμετωπίσει κατηγορία μόνο για παράνομες χορηγίες και όχι για χρηματισμούς κρατικών υπαλλήλων.

Η Εισαγγελέας καταλόγισε στον Χριστοφοράκο για την επίτευξη της σύμβασης 8002 την διακίνηση ποσών που υπερβαίνουν τα 7 εκατομμύρια ευρώ μόνο μέσω εταιριών, έμπιστων σε αυτόν παρένθετων προσώπων, με πλαστά παραστατικά και εικονικά τιμολόγια αλλά και πολλά εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά όπως η περίπτωση βαλίτσας που του είχε παραδώσει ο Μαυρίδης στο αεροδρόμιο της Γενεύης με 2 εκατομμύρια μάρκα μετρητά.

Πάντως η ολοκλήρωση της δικαστικής διαδικασίας για μια τόσο μεγάλη υπόθεση που έχει απασχολήσει 13 χρόνια τη δικαιοσύνη και κατ' επανάληψη τη Βουλή και την πολιτική αντιπαράθεση, όταν γίνεται με τόσο μεγάλη καθυστέρηση και απόσταση από τα γεγονότα, η σημασία της όποιας απόφασης μειώνεται δραματικά.

Πρώτον, διότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει, ο ΟΤΕ δεν ανήκει πλέον στο δημόσιο, οι περισσότεροι κατηγορούμενοι είναι υπερήλικες και γιατί το νομοθετικό περιβάλλον, κι αυτό μεταβάλλεται.

Για το λόγο αυτό, δικαστικές πηγές, σημείωναν ότι οι φωνές που ακούγονται για καθυστέρηση στην ψήφιση των ποινικών κωδίκων, ώστε να εκδοθούν με το παλιό νόμο αποφάσεις για διάφορα σκάνδαλα, προκειμένου να έχει επικοινωνιακά οφέλη η κυβέρνηση, δεν μπορεί να είναι πειστικό επιχείρημα, ώστε μείζονος σημαςίας νομοθετήματα να μην ψηφιστούν ή να μην τεθούν σε εφαρμογή.
Ειδικότερα -κατά την εισήγησή της επί της ενοχής ή μη των εμπλεκομένων- η Ελένη Σκεπαρνιά επεσήμανε τα εξής:



1. Μιχάλης Χριστοφοράκος, πρόεδρος δ.σ. Siemens Hellas: Ένοχος για δωροδοκία κατ’εξακολούθηση και κατά συναυτουργία όπως κατηγορείται, με τις επιβαρυντικές διατάξεις περί καταχραστών του Δημοσίου και ένοχος για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Από ημερολόγια της γραμματέως ,του Αικατερίνης Τσακάλου, προκύπτει η εμπλοκή του στις δωροδοκίες καθώς γνώριζε και ενέκρινε πληρωμές. Μάλιστα, η εισαγγελέας ανέφερε πως με τον επίσης κατηγορούμενο, Πρόδρομο Μαυρίδη «είχαν κατανείμει τους ρόλους: Ο Μαυρίδης χρημάτιζε με το 8% επί του συνολικού κόστους της σύμβασης την κατώτερη βαθμίδα του ΟΤΕ και ο Χριστοφοράκος με το 2% την ανώτερη βαθμίδα και άλλες επαφές του».

Αναφορικά με την ένσταση δεδικασμένου από το Ειρηνοδικείο Μονάχου, η εισαγγελέας υποστήριξε πως πρέπει να απορριφθεί καθώς το ελληνικό κατηγορητήριο αναφέρεται σε άλλα ποσά και περιστατικά.

2. Χρήστος Καραβέλας, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Siemens Hellas, που φυγοδικεί την τελευταία δεκαετία: Ένοχος όπως κατηγορείται για δωροδοκία και για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Σύμφωνα με την εισαγγελέας, ο καταζητούμενος Χρ. Καραβέλας είχε προετοίμαζε επιμελώς την φυγή του για ένα χρόνο, καθώς είχε αδειάσει τραπεζικούς λογαριασμούς και είχε βάλει συνδικαιούχους σε αυτούς, ενώ είχε υπογράψει εξαρχής το έγγραφο προσανατολισμού για την κατανομή των δωροδοκιών στον ΟΤΕ.

3. Ηλίας Γεωργίου, πρώην γενικός διευθυντής της Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών της Siemens Ηellas: Ενοχος για τη δωροδοκια με επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου 1608/50, αθώος λόγω παραγραφής η πράξη του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Η εισαγγελέας έκανε αναφορές στις διαδρομές των χρημάτων μέσω των τραπεζικών λογαριασμών, επισημαίνοντας πως ο Ηλ. Γεωργίου μαζί με τον Χρ. Καραβέλα ήταν τα δύο πρόσωπα από τη Siemens Hellas που δημιούργησαν το κείμενο και τους όρους της συμφωνίας, άλλα και αυτοί που συμφώνησαν για την πληρωμή δωροδοκιών σε ποσοστό 8%. Χαρακτήρισε αναμφισβήτητη τη σύμπραξης του, προσθέτοντας: «Ήταν αυτός που είχε τον πρώτο λόγο στις διαπραγματεύσεις πάντα με την ενημέρωση και την εποπτεία του Μιχ. Χριστοφοράκου».

4. Πρόδρομος Μαυρίδης, πρώην γενικός διευθυντής της Siemens Hellas: Ένοχος για δωροδοκία με επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου 1608/50 και για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Ήταν -κατά την Ελένη Σκεπαρνιά- το δεύτερο πιο σημαντικό στέλεχος μετά το Μιχ. Χριστοφοράκο και συνεχιστής του έργου των Χρ. Καραβέλα και Ηλ. Γεωργιου. «Συνολικά επαναπάτρισε 20 εκατομμύρια ευρώ από τα κονδύλια της Siemens, με σκοπό να χρησιμοποιήσει μέρος αυτών για δωροδοκίες» ανέφερε και συνέχισε: «από αυτά τα 14 εκατομμύρια το 2006 μεταφέρονται σε προσωπικό λογαριασμό του, ενώ η τελική κατάληξη του ποσού αγνοείται ακόμα και σήμερα». Τη διετία 1999-2000 φέρονται να διακινήθηκαν προς αυτόν συνολικά 30 εκατομμύρια γερμανικά μάρκα, ενώ ο ισχυρισμός του ότι η εμπλοκή του «στήθηκε» από την εταιρία για να τον απολύσουν χωρίς να του δοθεί αποζημίωση, « δεν είναι καθόλου πειστικός, αφού έτσι επιβαρύνεται η θέση της εταιρίας ενόψει της αποκάλυψης των δωροδοκιών».

5. Χάινριχ Φον Πίρερ, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής του Εποπτικού Συμβουλίου της μητρικής Siemens: Αθώος για τις δύο κατηγορίες, ελλείψει δόλου.

Σύμφωνα με την εισαγγελέα, δεν προέκυψε ότι γνώριζε την τέλεση συγκεκριμένων πράξεων για καταβολή ποσών σε υπάλληλους του ΟΤΕ και στον υπουργό Τάσο Μαντέλη, ενώ δεν προέκυψε κανένα στοιχείο ότι κάποιο στέλεχος της γερμανικής Siemens ζήτησε έγκριση ή τον ενημέρωσε για τη δωροδοκία.

6. Ρόλαντ Κοχ, CEO στον τομέα Τηλεπικοινωνιών της μητρικής Siemens: Ένοχος για δωροδοκία κατ’εξακολούθηση και από κοινού και επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου και απαλλαγή για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, λόγω παραγραφής.

Είχε, σύμφωνα με την πρόταση, τον έλεγχο και την εποπτεία στις δωροδοκίες μαζί με τον με Μίκαελ Ζίκατσεκ, αφού ενέκρινε και αυτός χρήματα που εμβάστηκαν στην Ελλάδα. Συνολικά το διάστημα που ήταν επικεφαλής, φέρεται να διακινήθηκε το συνολικό ποσό των 53 εκατομμύρια ευρώ.

7. Τόμας Γκάνσβιντ, CEO Τηλεπικοινωνιών της μητρικής Siemens: Ένοχος για δωροδοκία κατ’εξακολούθηση και από κοινού και επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου και για ξεπλυμα βρώμικου χρήματος.

Ενώ ήταν CEO, εμφανίζεται συνολικά να διακινήθηκαν 14 εκατομμύρια ευρώ για τη διενέργεια δωροδοκιών για παράνομα ωφελήματα σε στελέχη του ΟΤΕ. Η γνώση και σύμπραξη του προκύπτουν από αποδεικτικά στοιχεία, είπε η εισαγγελέας και πρόσθεσε πως ο ίδιος «δεν ήλεγχε και δεν παρενέβαινε στις υποθέσεις διαφθοράς γιατί ήθελε την πρόοδο αυτών», ενώ «είχε τον έλεγχο και την εποπτεία των καταβολών και ενέκρινε τη μεταφορά των ποσών που προορίζονταν για τη δωροδοκία υπαλλήλων του ΟΤΕ.

8. Μίκαελ Κουτσενρόιτερ, επικεφαλής του τομέα τηλεπικοινωνιών στη μητρική Siemens: Ένοχος για δωροδοκία κατ’εξακολούθηση και από κοινού και επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου και για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος. Κατά την εισαγγελική πρόταση, συνολικά διακινήθηκαν από τον ίδιο 22,7 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό το οποίο μετακυλήθηκε στο τίμημα της προγραμματικής συμφωνίας. Ο κατηγορούμενος ενώπιον της γερμανικής Δικαιοσύνης περιέγραψε με λεπτομέρειες στο παρελθόν το σύστημα πληρωμών και παραδέχθηκε πως ενημέρωνε τους ανωτέρους του σχετικά. Ωστόσο, σύμφωνα με την Ελένη Σκεπαρνιά, στην απολογία του ενώπιον του δικαστηρίου «ανασκεύασε πολλά σημεία, αλλά έπεσε σε αντιφάσεις, αφού μεταξύ άλλων είπε πως οι δωροδοκίες ήταν απλά διακριτικές εμπιστευτικές πληρωμές, που άλλες φορές ήταν παράνομες και άλλες νόμιμες».

Πηγή www.news247.gr

Διαβάστε περισσότερα.... »
....