Διυλιστήριο: 05/21/14
ροη αναρτησεων

Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Aνακαλύφθηκε ο μεγαλύτερος δεινόσαυρος στον κόσμο!

Μια ομάδα επιστημόνων από το Museum of Paleontology Egidio Feruglio ανακάλυψε στην Αργεντινή το μεγαλύτερο πλάσμα που περπάτησε ποτέ στη Γη πριν από 95 εκατομμύρια χρόνια. Από τη μελέτη των οστών προκύπτει ότι πρόκειται για ένα νέο είδος τιτανόσαυρου που είχε μήκος 40 μέτρα και ύψος 20 μέτρα, ενώ υπολογίζεται ότι ζύγιζε 77 τόνους και χρονολογείται στην Υστερη Κρητιδική Περίοδο. Τα οστά βρέθηκαν σε πόλη στην Παταγονία, ενώ ο Jose Luis Carballido είπε στο BBC:




«Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος αυτών των οστών, που ξεπερνούν οποιοδήποτε από τα παλαιότερα γνωστά γιγάντια ζώα, ο νέος δεινόσαυρος είναι το μεγαλύτερο γνωστό ζώο που περπάτησε στη Γη. Το μήκος του, από το κεφάλι μέχρι την άκρη της ουράς του ήταν 40μέτρα και με το λαιμό όρθιο έφτανε τα 20 μέτρα σε ύψος, όσο ένα επταώροφο κτίριο». Αυτό το γιγαντιαίο φυτοφάγο ζούσε στα δάση της Παταγονίας μεταξύ 95 και 100 εκατομμύρια χρόνια πριν, με βάση την ηλικία των πετρωμάτων στα οποία βρέθηκαν τα οστά του.



















Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Θεοδωράκης: Είμαι καλός στα παζάρια. Ψηφίστε Ποτάμι.


Το λιγότερο γραφικός.....

Σχόλιο Ελληνοφρένειας: Κάποτε στην Τουρκία είχα αγοράσει 3 δερμάτινα με 25 ευρώ
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Έτσι σε εξαπάτησε ο Σαμαράς πριν τις εκλογές του 2012

Αυτές είναι οι προεκλογικές εξαγγελίες της Νέας Δημοκρατίας πριν τις εκλογές του 2012 Ένα φυλλάδιο που φρόντισαν επιμελώς μετά τις εκλογές να εξαφανίσουν… 18 σημεία τα οποία υποσχέθηκε προεκλογικά ο Σαμαράς και στα οποία σε όλα πλην της προώθησης των αποκρατικοποίησεων δεν τήρησε! Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί ήδη από την πρώτη μέρα !

ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΘΥΜΑΜΑΙ !

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η ισχύς εν τη ενώσει!..

    Αυτές τις μέρες το blog παρακολουθεί αργά τα βράδια ''διακαναλικές'' συνεντεύξεις διάφορων κομμάτων, κομματιδίων, αποκομμάτων, ομάδων και ομαδούλων,
..και μένει έκπληκτο απ' το πόσοι άνθρωποι με σωστές ιδέες, σωστή εκφορά λόγου, σωστά ελληνικά (όχι πασοκικά), στρωτή γλώσσα (όχι ξύλινη), στρωτά μυαλά, υπάρχουν εκεί εξω!

Και αναρωτιέται: Γιατί να είμαστε τόσο άπληστοι στις ιδέες;
Δηλαδή: Αν έχουμε εμείς μιά ντουζίνα ιδέες κι άλλες τόσες ο διπλανός μας, γιατί πρέπει να συμφωνήσουμε και στις δώδεκα για να συμπορευτούμε;
Γιατί δεν προχωράμε με τις πέντε που τα βρίσκουμε, και ν' αφήσουμε τις άλλες επτά να τις λύσουμε στην πορεία;

Γιατί δεν βλέπουμε πώς το κάνουν οι ''δυνάμεις του κακού'', του μνημονιακού και του μηντιακού ''τόξου'',
..που ενώ έχουν χαοτικές διαφορές στις επιδιώξεις και τα συμφέροντά τους,
..τους ενώνει μία και μόνη κοινή επιδίωξη: ο χαμός μας;

Γιατί δεν συνασπιζόμαστε κι εμείς με τον ίδιο μίνιμουμ στόχο, δηλαδή τον δικό τους (πολιτικό) χαμό;
Αφού οι περισσότεροι απ' αυτούς που βλέπει το blog τα βράδια συμφωνούν πως μία ελληνική και ευρωπαϊκή ελίτ παλιανθρώπων εξουσιάζει, νέμεται, καταληστεύει την χώρα,
..αφού συμφωνούν ότι έχουμε χάσει το αυτεξούσιο και βρισκόμαστε ουσιαστικά υπό κατοχή,
..συμφωνούν ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια, παρά να ανακτήσουμε άμεσα την ελευθερία μας,
..γιατί πολυδιασπώμαστε αντί να ενωθούμε;

Γιατί πρέπει όλοι, μικροί-μεγάλοι-μέτριοι, να επιβάλλουν όλες τις απόψεις τους σε όλους τους υπόλοιπους;
Κι αν τέλος πάντων οι διάφοροι ''επί κεφαλής'' δεν συναινούν,
..εμείς οι ''από κάτω'', ο απλός λαός, πρέπει έστω και άτυπα να συνενωθούμε με έναν (προς το παρόν) κοινό στόχο: ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΗΝΤΙΑΚΑ, ΤΟΞΑ,
..και άμεση ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!

Χωρίς λοιπόν να ''κοντράρουμε'' ο ένας τον άλλον όσοι έχουμε τους κοινούς αυτούς στόχους,
..ας βαδίσουμε ψυχικά τουλάχιστον ενωμένοι προς την τεράστια ευκαιρία που μας δίνεται (όχι χαριστικά, αλλά δικαιωματικά) να πάρουμε τις δικές μας ζωές στα δικά μας χέρια!

Όλοι μαζί με σύμπνοια θα τους επιβάλλουμε συντριπτική ήττα,
..και θα τους εξαναγκάσουμε σε ατιμωτική αποχώρηση!..

Αναρτήθηκε από Κώστας Μαντατοφόρος
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η αποθέωση του κανιβαλισμού

Γράφει ο Νικόλαος Τζαχρήστας.
Μια πρώτη εύκολη ανάγνωση της Ελλάδας του σήμερα καθώς και της πολιτικής που ασκείται από την συγκυβέρνηση για πολλούς λόγους μου φέρνει εικόνες από το μέλλον της Ελλάδας που ταυτίζεται με τις εικόνες του «ατυχήματος» των ανθρακωρύχων στην Τουρκία. Το ατύχημα μπαίνει σε πολλά εισαγωγικά αν κρίνει κανείς την πρώτη δήλωση του Ερντογάν που έλεγε ότι τέτοια ατυχήματα είναι συχνά και συνηθισμένα. Και εδώ έρχεται το μεγάλο ερώτημα. Ποια είναι η σημασία της ανθρώπινης ζωής για τους κυβερνήτες του πλανήτη αλλά και για εμάς τους ίδιους. Πόση έμφαση δίνουμε στην ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια εμείς οι ίδιοι και κατ’ επέκταση αυτοί που τους δίνουμε την ψήφο μας.


Χθες βράδυ άκουσα με προσοχή την δήλωση του πρωθυπουργού για τα αποτελέσματα των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών και μου έμεινε μια φράση. «Οι πολίτες αξίζουν την πολιτική σταθερότητα που υπάρχει». Αυτή την φράση την μεταφράζει ο καθένας όπως θέλει. Καλύτερα όμως εγώ να την κάνω σαν συμπέρασμα στο τέλος αυτού του άρθρου.


Ας τα πάρουμε με την σειρά. Ο κύριος Σαμαράς και οι υπουργοί του μας μιλάνε μήνες ολόκληρους για τις επενδύσεις που περιμένουμε στην Ελλάδα. Τι είδους επενδύσεις; Επενδύσεις από ξένους επενδυτές που θα έρθουν στην χώρα μας να ανοίξουν υποκαταστήματα των εταιριών τους. Πάνω σε αυτό θα ήθελα να φέρω ένα παράδειγμα για το πως η κυβέρνηση εννοεί τις επενδύσεις. Ας πούμε ότι εγώ είμαι ένας μικρομεσαίος Έλληνας επιχειρηματίας που παράγω ένα προϊόν και το πουλάω 1,20 € όπου μέσα σε αυτό περιλαμβάνονται όλα τα λειτουργικά κόστοι, οι πρώτες ύλες και το κέρδος που θα έχω ανά τεμάχιο. Όταν έρθει ο ξένος επενδυτής ο οποίος αναμένει να κλειδώσουν τα εργασιακά καθώς και η σημερινή κυβέρνηση, με τα νέα δεδομένα όπως ο κατώτατος μισθός και οι φοροελαφρύνσεις των ΕΟΖ, θα πουλάει το ίδιο προϊόν στην τιμή των 1,90€ λόγω του χαμηλού εργασιακού κόστους αλλά και των φοροελαφρύνσεων που τους τάζει η κυβέρνηση. Τότε εγώ σαν μικρομεσαίος επιχειρηματίας θα βρεθώ μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα. Θα μειώσω το εργασιακό κόστος και την ποιότητα του περιβάλλοντος εργασίας ή θα κλείσω την επιχείρησή μου η οποία δεν αντέχει τον ανταγωνισμό των νέων επενδυτών. Οπότε εγώ ως μικρομεσαίος θα αναγκαστώ μάλλον να μειώσω την ποιότητα ζωής των εργαζομένων μου μέχρι στραγγαλισμού. Οι επενδύσεις αργούν να έρθουν γιατί δεν έχει κλειδώσει το πολιτικό σκηνικό και κατ’ επέκταση τα εργασιακά έτσι όπως τα θέλουν. Το αν θα γίνουμε μια Ταϊβάν ή Πακιστάν εξαρτάται από εμάς.

Από την άλλη τα ασφαλιστικά ταμεία βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού. Το 2010 όταν και η κουτσή μαρία ήξερε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στα πρόθυρα χρεωκοπίας, ανάγκασαν τα ασφαλιστικά ταμεία με τα χρήματα των ασφαλισμένων να αγοράσουν ομόλογα του πτωχευμένου Ελληνικού δημοσίου. Ανάγκασαν τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα να αγοράσουν ομόλογα όπως και πολλούς άλλους δημόσιους οργανισμούς. Έτσι ήρθε η στιγμή του κουρέματος των ομολόγων. Έτσι τα αποθέματα των ασφαλιστικών ταμείων κατέρρευσαν αφού κουρεύτηκαν και φτάσαμε τώρα όπου από την μια μας λένε για την αδυναμία βιωσιμότητας των ασφαλιστικών ταμείων, μείωση των εργοδοτικών εισφορών και για την ελάχιστη εγγυημένη σύνταξη. Επίσης μέσα στο καλοκαίρι μέχρι το φθινόπωρο έρχονται και άλλες επώδυνες αλλαγές στο ασφαλιστικό με αύξηση των ορίων ηλικίας ακόμα και για τα βαρέα. Έτσι αυτοί που είναι ήδη συνταξιούχοι θα δουν τις συντάξεις να κάνουν φτερά και οι εργαζόμενοι μπορεί να μην πάρουν ποτέ σύνταξη αφού ανεβαίνει το όριο ηλικίας ακόμα και για τα βαρέα. Για την συνέχεια της ζωής μας και των γονιών μας όλα εξαρτώνται από εμάς. Δεν υπάρχει η δικαιολογία του δεν ξέρω.


Και τέλος. Έχουμε ακούσει πολλές φορές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Τι πάει να πει αυτό; Οι τράπεζες έπαιρναν χρήματα από το κράτος για να έχουν ρευστό έτοιμο να το διαθέσουν στην αγορά. Καταρχήν τα χρήματα αυτά τα δανειστήκαμε ως Έλληνες πολίτες για να τα δώσουμε στις τράπεζες και τα χρωστάμε.Δηλαδή μέρος του χρέους μας οφείλεται στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που έγινε επί Καραμανλή, Παπανδρέου, Παπαδήμου και Σαμαρά. Αντ’ αυτού οι τράπεζες που παίρνουν τζάμπα χρήματα από το κράτος έριξαν κάποια ξεροκόμματα στην αγορά και κάνουν κατασχέσεις στα ακίνητά μας. Δίκαιο δεν νομίζετε;


Ο ευρωπαϊκός διαφωτισμός, ο Μάης του Παρισιού μας πήγαν κάποια βήματα μπροστά. Έδωσαν έμφαση στην ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια, στο επίκεντρο του πολιτισμού μπήκε ο άνθρωπος. Τώρα η ευρώπη τρώει τους ανθρώπους της. Τους μετατρέπει σε πακιστανούς(με όλους τους εργάτες όλου του πλανήτη είμαστε αδέρφια παρά το γεγονός ότι η πολιτική του διαίρει και βασίλευε έχει πιάσει τόπο) εργάτες των 14ωρων που αμείβονται με 5 δολάρια την ημέρα μη μηδαμινή ασφάλεια στην εργασία,χωρίς ελπίδες για μια καλύτερη ζωή. Ο άνθρωπος γίνεται ένα αναλώσιμο υλικό στην μηχανή παραγωγής υπεραξίας. Δεν μπορεί κανείς μας να πει ότι δεν ήξερε, δεν μπορεί κανείς να γκρινιάζει. Κάναμε το «θαύμα» μας το 2012. Μας ξεγέλασαν; Δεν μας ενδιέφερε; Δεν ξέρω. Τώρα όμως ξέρω. Τώρα ξέρουμε. Ή θα αποθεώσουμε τον κανιβαλισμό του Σαμαρά και της παρέας του, γιατί όταν τρως ανθρώπους κανίβαλος είσαι, ή θα αποθεώσουμε τον άνθρωπο. Μετά από κάποια χρόνια αστυνομικής βίας, μετά από κάποια χρόνια που τους μιλούσαμε και μας αγνοούσαν ήρθε η σειρά μας. Θα επιλέξουμε αν το χρήμα είναι ένα μέσο εξυπηρέτησης των συνσλλαγών του ανθρώπου ή ο άνθρωπος θα γίνει ένα μέσο εξυπηρέτησης του χρήματος. Εμείς τώρα κρατάμε και το μαχαίρι και το καρπούζι. Ας στείλουμε την κυβέρνηση άνεργη στο σπίτι της.Καλή Λευτεριά.
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τον κ. Σαμαρά. Θέμα: «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας»



Τηλ. Επικοινωνίας: 6978 006982


Αθήνα, 20.05.14
Α.Π.: 0178.00.Ε


ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
προς
τον Πρωθυπουργό
κ. Αντώνη Σαμαρά


Θέμα:   Ανασύνταξη Σχεδίου Νόμου του ΥπΟΙΚ με θέμα «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας»
Κύριε Πρωθυπουργέ,

Εν μέσω της προεκλογικής περιόδου του Μαΐου 2014, το ΥπΟΙΚ (χρησιμοποιώντας ως επίφαση την μοναδική του αρμοδιότητα για την υπαρκτή ανάγκη οριοθέτησης της ζώνης αιγιαλού-παραλίας), συνέταξε και έθεσε σε τυπική διαβούλευση νομοσχέδιο για την «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας», το οποίο αναρμοδίως εμπεριέχει μια νέα στρατηγική και πολιτική διαχείρισης της παράκτιας ζώνης, που βαίνει εντελώς σε λανθασμένη κατεύθυνση, με μόνο κριτήριο την περαιτέρω οικονομική αξιοποίηση αυτής.
Το νομοσχέδιο αυτό φαίνεται ότι προετοιμάστηκε αποκλειστικά από τις υπηρεσίες του ΥπΟΙΚ (μετά από σχετική  εντολή και κατευθύνσεις της πολιτικής ηγεσίας του), οι οποίες προδήλως δεν συνεργάσθηκαν με το κατ’ εξοχή συναρμόδιο ΥΠΕΚΑ και τις υπηρεσίες του καθώς και άλλα συναρμόδια Υπουργεία και κυρίως δεν έτυχε ουδεμίας νομοθετικής επεξεργασίας υπό τις οδηγίες του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να έχει κριθεί ως αντισυνταγματικό.
Το νομοσχέδιο αυτό δικαίως προκάλεσε, όπως γνωρίζετε, έντονες αντιδράσεις Βουλευτών, Επιστημονικών και Επαγγελματικών φορέων και της Κοινωνίας των Πολιτών, με συνέπεια το Υπουργείο Οικονομικών να εκδώσει διευκρινιστικές ανακοινώσεις για να αποσαφηνίσει τις προθέσεις του, τονίζοντας εκ νέου ότι το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί εργαλείο για «να απελευθερωθούν οι τεράστιες δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης που παρέχει η παράκτια ζώνη».
Οι αφελείς αυτές διευκρινήσεις επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την προχειρότητα και την σκοπιμότητα της σύνταξης του νομοσχεδίου εκθέτοντας την Κυβέρνηση, η οποία -με ζητούμενο την Ανάπτυξη στην Ελλάδα της κρίσης- φαίνεται να μην διστάζει προ κανενός συνταγματικού, νομοθετικού ή άλλου εμποδίου να προωθεί την εντατικοποίηση της εκμετάλλευσης της παράκτιας ζώνης αλλά και των παραλίμνιων και παραποτάμιων ζωνών
·         σε πλήρη αντίθεση με το Σύνταγμα, την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία και τον Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό
  • με άγνοια των δεσμεύσεων της χώρας έναντι της Σύμβασης της Βαρκελώνης και του Πρωτοκόλλου αυτής για την προστασία της Μεσογείου, σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα υποχρεούται, από το 2011, να διαθέτει σχεδιασμό για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση της Παράκτιας Ζώνης της χώρας [1].
Έτσι, παραβλέποντας την ισχύουσα ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία και αγνοώντας προκλητικά τα συνταγματικά, αναφαίρετα, δικαιώματα των πολιτών στην προσωπικότητα και στην ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές το νομοσχέδιο εισάγει επικίνδυνες αντιλήψεις ανάπτυξης, με εξαιρετικά σοβαρές οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. 
Ωστόσο, η κατάληψη των ακτών από έναν μεγάλο αριθμό αυθαίρετων κατασκευών, παντός είδους και κυρίως τουριστικών και παραθεριστικών εγκαταστάσεων, έχει επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις και αλλοιώσεις στις φυσικές διαδικασίες και έχει επιτείνει το φαινόμενο της διάβρωσης των ακτών μας.
Το νομοσχέδιο αυτό αντιστρατεύεται, στην πραγματικότητα, ακόμη και την ίδια την βασική του φιλοσοφία, αυτή της απλοποίησης των διαδικασιών και διευκόλυνσης των επενδύσεων, καθώς θέτει σε προφανή κίνδυνο την αποτελεσματικότητα του νόμου, λόγω ευνόητης ακύρωσης των Εφαρμοστικών Νόμων από το ΣτΕ, με αποτέλεσμα την ουσιαστική παραπομπή στις καλένδες των όποιων σχετικών αναπτυξιακών επενδύσεων προκύψουν αλλά και την θυμηδία των σοβαρών επενδυτών.
Είναι προφανές, ότι οι συντάκτες του νομοσχεδίου τελούν σε πλήρη άγνοια
  • της ειδοποιού διαφοράς μεταξύ της έννοιας «Περιουσία του Δημοσίου» (που είναι αγαθό κοινής χρήσης, ελευθέρως χρησιμοποιούμενο από τους πολίτες και το οποίο το δημόσιο έχει υποχρέωση να το προστατεύει και να το διαχειρίζεται σύμφωνα με τις αρχές της αειφορίας και του χωροταξικού σχεδιασμού) και της έννοιας «Ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου» (που καταγράφεται σαν δημόσιο κτήμα και είναι υπό όρους δυνατό να αντιμετωπισθεί ως «Real Estate»).
Εσείς, κύριε Πρωθυπουργέ, βεβαίως γνωρίζετε ότι οι Παράκτιες, Παραλίμνιες και Παραποτάμιες ζώνες αποτελούν Περιουσία του Δημοσίου και όχι Ιδιωτική Περιουσία του Δημοσίου.
·         της σχετικής Ευρωπαϊκής και Εθνικής νομοθεσίας σύμφωνα με την οποία η προστασία του αιγιαλού και της παραλίας κατοχυρώνεται μέσα από την Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Παράκτιων Ζωνών και σε απόλυτη αρμονία με την Στρατηγική Εκτίμηση των Σχεδίων και Προγραμμάτων στο Περιβάλλον (οδηγία 2001/42), που προϋποθέτει σοβαρή μελέτη επιπτώσεων όλων των παραμέτρων που υπεισέρχονται.
  • της βασικής διαπίστωσης οδηγίας 2013/0074 της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι «η αυξημένη χρήση των παράκτιων και των θαλάσσιων ζωνών, καθώς και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, των κινδύνων φυσικών καταστροφών και της διάβρωσης, ασκούν πίεση στους παράκτιους και θαλάσσιους πόρους» σύμφωνα με την οποία «απαιτείται ολοκληρωμένη και συνεκτική διαχείριση ώστε να διασφαλιστεί η αειφόρος ανάπτυξη και η διατήρηση των παράκτιων και θαλάσσιων οικοσυστημάτων για τις μελλοντικές γενιές»,
  • της  υποχρέωσης ενημέρωσης και συμμετοχής του κοινού στην ανάπτυξη θαλάσσιων χωροταξικών σχεδίων και στρατηγικών για την ολοκληρωμένη διαχείριση των παράκτιων ζωνών, σύμφωνα και με τη Σύμβαση του Aarhus
  • της υποχρέωσης διεξαγωγής εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων των θαλάσσιων χωροταξικών σχεδίων και των στρατηγικών για την ολοκληρωμένη διαχείριση των παράκτιων ζωνών
·         του θεσμοθετημένου, με περιβαλλοντικά κριτήρια, ορισμού του αιγιαλού παραλίας, σύμφωνα με το νόμο 3937/2011 για την προστασία της βιοποικιλότητας[2], που έρχεται σε συνέχεια της νομολογίας του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία “τα παράκτια οικοσυστήματα πρέπει να θεωρούνται ευπαθή” (ΣτΕ 978/2005), “χρήζουν αυξημένης προστασίας” (ΣτΕ 1500/2000) και “είναι δεκτικά μόνον ήπιας διαχειρίσεως και αναπτύξεως, η οποία και μόνο τυγχάνει βιώσιμη” (ΣτΕ 1790/1999, 1129/1999, 3344/1999),
Κύριε Πρωθυπουργέ,
με ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ, ότι ζητήσατε από το Υπουργείο Οικονομικών να επαναφέρει το νομοσχέδιο βελτιωμένο (προφανώς αμέσως μετά τις εκλογές), αφού προηγηθεί «σοβαρή» συζήτηση με φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών και συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, από τα οποία -είμαστε βέβαιοι- ότι απαιτήσατε να συνεργασθούν δημιουργικά και αποτελεσματικά.
Είμαστε ακόμα βέβαιοι, ότι η εντολή Σας αυτή δεν προέκυψε από την θυελλώδη αντίδραση που αναπτύχθηκε αλλά από την διαπίστωσή Σας -ως ικανού οικονομολόγου- ότι το νομοσχέδιο αυτό λειτουργεί πρόδηλα αντιαναπτυξιακά, καθώς διακρίνεται από

  • Παντελή έλλειψη σοβαρού αναπτυξιακού οράματος, βασισμένου στην ολοκληρωμένη διαχείριση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των ακτών και λοιπών υδάτινων περιοχών της χώρας αλλά και των ειδικών χαρακτηριστικών τους.
  • Άγνοια του πνεύματος σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων που χαρακτηρίζει τους σοβαρούς επενδυτές και όχι τους ευκαιριακούς (hit and go), που καθ’ έξη προσελκύει διαχρονικά η χώρα.
  • Επιπόλαιη προσπάθεια «κατασκευής» μη σύννομων χαριστικών συνθηκών για την αγωνιώδη διευκόλυνση προσέλκυσης επενδύσεων.
  • Ελλιπή επιχειρησιακή συγκρότηση για αποτελεσματική εφαρμογή του




Είμαστε επίσης βέβαιοι, Κύριε Πρωθυπουργέ, ότι δυσαρεστηθήκατε

·         από την εικόνα «προεκλογικών υποσχέσεων» που το νομοσχέδιο εμφανίζει προς τους χιλιάδες υπαρκτούς και μελλοντικούς αυθαιρετούχους ψηφοφόρους, καθώς νομιμοποιεί όλες τις αυθαίρετες κατασκευές, που βρίσκονται στον αιγιαλό – παραλία, δηλαδή σε δημόσια και προστατευόμενη περιοχή και μάλιστα ακόμη και αυτές που έχουν καταγραφεί (με τελεσίδικα πρωτόκολλα) ως κατεδαφιστέες, αλλά και την άνευ όρων παραχώρηση του αιγιαλού-παραλίας.
·         από πολλές προτεινόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες «απηχούν μια γενικευμένη και απροκάλυπτη παραγνώριση της σημασίας των δημόσιων αγαθών, και δη των περιβαλλοντικών, για την επιβίωση και την ισορροπημένη ανάπτυξη της προσωπικότητας του συνόλου του ελληνικού λαού (άρθρο 5 παρ. 1 Συντάγματος - Α.Κ. άρθρο 57)», όπως χαρακτηριστικά διατυπώνει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Διοικητικών Δικαστών.
·         από την οριζόντια αποδόμηση του υπάρχοντος νομικού καθεστώτος, το οποίο, παρά τα γνωστά προβλήματα, έχει συμβάλει ώστε η Ελλάδα να διατηρήσει τις ακτές της ως κυρίαρχο φυσικό πλούτο προσέλκυσης επισκεπτών.
Κατόπιν αυτών και της δικής Σας, άμεσης παρέμβασης, το ΥπΟΙΚ θα πρέπει, τουλάχιστον, να αποσύρει
·         τις διατάξεις που αναφέρονται στην νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευών που βρίσκονται στον αιγιαλό και παραλία, ως αντίθετη στη συνταγματική επιταγή, καθώς οδηγεί, με μαθηματική ακρίβεια, στην πλήρη υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος στις παράκτιες περιοχές και ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για έναν ανεξέλεγκτο και ατελείωτο κύκλο νέων και μεγαλύτερων καταπατήσεων, με επίκεντρο την ιδιοτελή εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος και του κέρδους και
·         διατάξεις που ενδυναμώνουν προηγηθέντες νόμους, παράλληλα με την απόσυρση των σχετικών ήδη θεσμοθετημένων άρθρων, όπως:
o   του νόμου 2971/2001, του εφαρμοστικού νόμου 3986/11 και του νόμου 4179/13, που επιτρέπουν την απευθείας παραχώρηση της χρήσης αιγιαλού και παραλίας, την κατασκευή ή επέκταση λιμενικών έργων, τις προσχώσεις στις περιοχές όπου πραγματοποιούνται ειδικά σχέδια χωρικής ανάπτυξης δημοσίων ή ιδιωτικών στρατηγικών επενδύσεων (μεγάλες επενδύσεις), καθώς την παρέκκλιση των όρων δόμησης ή/και την  έκδοση άδειας δόμησης
o   του νόμου 4002/2011, που επιτρέπουν την εκτέλεση προσωρινών ή μόνιμων έργων σε αιγιαλό και παραλία που έχουν χαρακτηριστεί «τουριστικά δημόσια κτήματα»
o   του νόμου 4179/13 που μείωσε την ελάχιστη απόσταση των κτιρίων από τον αιγιαλό στα «τουριστικά χωριά» από τα 100 μέτρα στα 50 μ.
o   του νόμου 4254/14 που νομιμοποίησε αυθαίρετα σε τουριστικούς λιμένες που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
είμαστε βέβαιοι ότι -αναγνωρίζοντας την σοβαρότητα και προτεραιότητα του θέματος ακόμη και ανάμεσα στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις- θα απαιτήσετε όχι απλώς την «βελτίωση» του νομοσχεδίου αλλά την εκ βάθρων ανασύνταξή του, ώστε να περιορίζεται αποκλειστικά στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Οικονομικών και να βασίζεται στο πνεύμα του Συντάγματος και του Νόμου, με στόχο την προστασία των Παρακτίων, Παραλιμνίων και Παραποτάμιων ζωνών της, χώρας μέσω της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (που θα ικανοποιεί ισότιμα τους τρεις πυλώνες της Αειφόρου Ανάπτυξης, δηλαδή την Οικονομία, την Κοινωνία και το Περιβάλλον) ώστε να μην απαιτηθεί η Κοινωνία των Πολιτών να προστρέξει στα αρμόδια Ευρωπαϊκά Όργανα.

Με εκτίμηση,
για το CISD
Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Η Πρόεδρος

Μαργαρίτα Καραβασίλη




Πίνακας Κοινοποιήσεων
01.
Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια
02.


Βουλή
02.
01.
Πρόεδρο της Βουλής, κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη
02.
02.
Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, Πρόεδρο κ. Δερμεντζόπουλο Αλέξανδρο
02.
03.
Ειδ. Μόν. Επιτρ. Προστασίας Περιβάλλοντος, Πρόεδρο κα Αυγερινοπούλου
03.


Κυβέρνηση
03.
01.
Αντιπρόεδρο Κυβέρνησης, κ Ευάγγελο Βενιζέλο
03.
02.
Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης
03.
03.

Υπουργό Οικονομικών, κ. Γιάννη Στουρνάρα
03.
04.
Υπουργό Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Κωστή Χατζηδάκη
03.
05.
Υπουργό ΠΕΚΑ, κ. Γιάννη Μανιάτη
03.
06.
ΥΠΕΚΑ, Γενική Γραμματέα, κα Νάντια Γιαννακοπούλου
04.


Αρχηγοί Κομμάτων
04.
01.
ΣΥΡΙΖΑ, Πρόεδρο κ. Αλέξη Τσίπρα
04.
02.
ΠΑΣΟΚ, Πρόεδρο κ. Ευάγγελο Βενιζέλο
04.
03.
ΑΝΕΛ, Πρόεδρο κ. Πάνο Καμμένο
04.
04.
ΔΗΜΑΡ, Πρόεδρο κ. Φώτη Κουβέλη
04.
05.
ΚΚΕ, Γενικό Γραμματέα κ. Δημήτρη Κουτσούμπα
05.


Πολιτικοί Φορείς
05.
01.
ΔΡΑΣΗ
05.
02.
Πρωτοβουλία 50+
05.
03.
Οικολόγοι Πράσινοι
05.
04.
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
05.
05.
Ευρώπη-Οικολογία
06.


Υπηρεσίες
06.
01.
ΥΠΕΚΑ, Δ/ση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού
06.
02.
ΥΠΕΚΑ, Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ)
06.
03.
ΥΠΕΚΑ, Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και Κατεδάφισης Αυθαιρέτων (ΕΥΕΚΑ)
06.
04.
ΥΠΕΚΑ, ΣΥΓΑΠΕΖ
07.


Άλλοι Φορείς
07.
01.
Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΤΕΕ)
07.
02.
Γεωτεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΓΕΩΤΕΕ)
07.
03.
Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ)
07.
04.
Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ)
07.
05.
Ένωση Πτυχιούχων Περιβαλλοντολόγων Ελλάδας (ΕΠΠΕ)
08.


ΜΚΟ
08.
01.
Ελληνική Εταιρεία
08.
02.
Greenpeace Ελλάς
08.
03.
WWF Ελλάς
08.
04.
Δίκτυο Μεσόγειος SOS (MedSOS)
08.
05.
EcoCity
09.


MME




[1] Άρθρο 9
Οικονομικές δραστηριότητες
1. Σύμφωνα με τους στόχους και τις αρχές που προβλέπονται στα άρθρα 5 και 6 του παρόντος πρωτοκόλλου, και λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές διατάξεις της σύμβασης της Βαρκελώνης και των πρωτοκόλλων της, τα συμβαλλόμενα μέρη: … β) εξασφαλίζουν ότι στις διάφορες οικονομικές δραστηριότητες ελαχιστοποιείται η χρήση των φυσικών πόρων και λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των μελλοντικών γενεών·… δ) διασφαλίζουν ότι η παράκτια και η θαλάσσια οικονομία είναι προσαρμοσμένες στην ευπαθή φύση των παράκτιων ζωνών και ότι οι πόροι της θάλασσας προστατεύονται από τη ρύπανση … ε) καθορίζουν τους δείκτες ανάπτυξης των οικονομικών δραστηριοτήτων για να εξασφαλίσουν βιώσιμη χρήση των παράκτιων ζωνών και να μειώσουν πιέσεις που υπερβαίνουν τη φέρουσα ικανότητά τους.·

όλο το πρωτόκολλο εδώ:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=OJ:JOL_2009_034_R_0017_01&from=EN
[2]  που ονόμασε παράκτια ζώνη τα χερσαία και υδάτινα τμήματα εκατέρωθεν της ακτογραμμής, στα οποία υπάρχει αλληλεπίδραση με τη μορφή πολύπλοκων συστημάτων οικολογικών στοιχείων και πόρων και κρίσιμη ζώνη το πιο ευαίσθητο κομμάτι αυτής
Διαβάστε περισσότερα.... »
....