Διυλιστήριο: 09/23/13
ροη αναρτησεων

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Το είδωλον του νέου σώματός μου...

(...) Το είδωλον του νέου σώματός μου, 
απ' τες εννιά που άναψα την λάμπα,
 ήλθε και με ηύρε και με θύμισε κλειστές κάμαρες αρωματισμένες,
 και περασμένην ηδονή— τι τολμηρή ηδονή!
 Κ' επίσης μ' έφερε στα μάτια εμπρός,
 δρόμους που τώρα έγιναν αγνώριστοι,
 κέντρα γεμάτα κίνησι που τέλεψαν,
 και θέατρα και καφενεία που ήσαν μια φορά.   

Το είδωλον του νέου σώματός μου 
ήλθε και μ' έφερε και τα λυπητερά· 
πένθη της οικογένειας, χωρισμοί, αισθήματα δικών μου, 
αισθήματα των πεθαμένων τόσο λίγο εκτιμηθέντα (...)  

 Κ.Π.Καβάφης, Απ' τες εννιά (απόσπασμα)    

    [Aπο την Άλκηστη Γεωργίου] 
O Tom Hussey είναι ένας βραβευμένος φωτογράφος διαφήμισης και lifestyle φωτογραφίας από το Ντάλας του Τέξας. Στο project του με τίτλο Reflections, ο Hussey μας παρουσιάζει μια σειρά από ηλικιωμένους ανθρώπους που κοιτάνε σε έναν καθρέφτη το νεότερο τους εαυτό.   Σύμφωνα με μια πρόσφατη συνέντευξη του καλλιτέχνη, η ιδέα γι' αυτό το πρωτότυπο όσο και μελαγχολικό ( ή κι εντελώς καταθλιπτικό, κατ' άλλους ) φωτογραφικό project ήρθε στον Hussey όταν μιλούσε με έναν βετεράνο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, κάποιον κύριο Gardner, την ημέρα των 80κοστών γενεθλίων του. O Gardner του είπε, λοιπόν, πως ένιωθε σαν να ήταν ακόμη 20 χρονών..  

 Η συζήτηση τους ενέπνευσε τον Hussey να φωτογραφίσει τον Gardner να κοιτάζει σε ένα καθρέφτη την αντανάκλαση του 20χρονου εαυτού του.     Η φωτογραφία μπήκε στο portfolio του φωτογράφου, και χρόνια αργότερα η Novartis την διάλεξε σαν κύρια ιδέα της διαφημιστικής της καμπάνιας για τα καινούρια φάρμακα της εταιρείας κατά του Alzheimer.   Η συνεργασία με την Novartis αναρτήθηκε από τον φωτογράφο στο Behance το 2009, κι είναι, από τότε, η τρίτη πιο δημοφιλής ανάρτηση ολόκληρου του site, με σχεδόν 71.000 likes και περισσότερα από 1.5 εκατομμύριο views..   








Πηγή: www.lifo.gr  

www.diulistirio.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Είναι δυνατόν;..

   

     Είναι δυνατόν να θεωρείται ύποπτος όποιος φέρει επάνω του ως σήμα ή ο,τιδήποτε άλλο την Ελληνική σημαία;

     Είναι δυνατόν να κυβερνούν ιδεολογικά τα υπολείμματα της Πολιτικής Άνοιξης;

     Είναι δυνατόν να κυκλοφορούν φυλλάδες με φωτογραφίες ψυχορραγούντων από δολοφονική επίθεση στο εξώφυλλο;

     Είναι δυνατόν στέλεχος κυβερνητικού κόμματος να ζητά απ' την αστυνομία να χτυπά μέχρι λιποθυμίας τους διαδηλωτές, λέγοντας ''Τί συλλήψεις και πράσινα άλογα...δεν έχουμε χρήματα για τέτοιες πολυτέλειες...Ξύλο μέχρι λιποθυμίας, αυτή την αντιμετώπιση αξίζουν, και μόνη αυτή'';

     Είναι δυνατόν τα νέα μέτρα που θα ζητήσει από σήμερα η τρόϊκα να τα βαφτίσει ο ''πρωθυπουργός'' ως ''διαρθρωτικές αλλαγές''(!) και να μην αντιδράσει με παραίτηση έστω και ένας βουλευτής;

     Είναι δυνατόν να έρχεται στο φως e-mail του πρώην υπουργού οικονομικών Παπακωνσταντίνου, όταν ήταν υπουργός, όπου να εξηγεί στα επιτελικά στελέχη του υπουργείου ''τί πήραμε και τί δώσαμε στο Συμβούλιο Κορυφής'', και απροκάλυπτα να εξαγγέλλει τηννομοθέτηση νέων δημοσιονομικών κανόνων ''όπως θέλουμε εμείς, όχι απαραίτητα στο Σύνταγμα'', και τα μέλη της τότε κυβέρνησης να κυκλοφορούν ακόμα ελεύθερα;

     ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΙΚΑΝΗ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΕΝΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΛΑΟ ΑΠ' ΤΗΝ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΩΣΙΛΟΓΩΝ ;

     Όχι δεν είναι..

     Το Σύνταγμά μας έχει καταπατηθεί, η σημαία μας έχει διασυρθεί, οι ζωές μας έγιναν έρμαιο του κάθε τυχοδιώκτη πολιτικού.

     Και η ''ημέρα της κρίσεως'' (τους), πλησιάζει..  
 Είναι δυνατόν να ζήσουμε τα υπόλοιπα χρόνια μας με χημικά και δακρυγόνα, επειδή διαμαρτυρόμαστε, επειδή ζητάμε;

www.diulistirio.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Ακέσανδρος, Αλέξανδρος & Φιλίων, στέλνουν αδιάβαστους τους γλωσσολόγους.

Τα νέα ευρήματα αλλάζουν την Ιστορία, τη φιλολογία, τη γλωσσολογία. Η ελληνική γλώσσα, όπως φαίνεται στα ενεπίγραφα αγγεία του ύστερου 8ου και του πρώιμου 7ου αιώνα π.Χ., όχι μόνον υπάρχει, αλλά εμφανίζεται με παγιωμένη γραμματική και συντακτική δομή».

Αυτά λέει στη Γιώτα Μυρτσιώτη της «Καθημερινής» ο καθηγητής ΑΠΘ Γιάννης Τζιφόπουλος, αναφερόμενος στις αρχαιολογικές ανασκαφές στη Μεθώνη της Πιερίας, με την ευκαιρία έκθεσης σχετικών ευρημάτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης -από 12 Σεπτεμβρίου 2013 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2014. Ο τίτλος της Εκθεσης «Γράμματα από το Υπόγειο. Γραφή στη Μεθώνη της Πιερίας»).

Το ότι η έκθεση άνοιξε ενώ διεξάγεται η ηρωική εκστρατεία της κυρίας Ρεπούση εναντίον των Αρχαίων Ελληνικών ας μη θεωρηθεί ως υπονόμευση του έργου της. Πρόκειται απλώς για μια σύμπτωση οφειλόμενη στις συμβατικές/τυπικές διαδικασίες των αρχαιολογικών ερευνών και της λειτουργίας των αρχαιολογικών μουσείων στην Ελλάδα: τα νέα ευρήματα πρέπει να εκτίθενται με κάποιον τρόπο ειδικότερης προβολής, για να πληροφορείται περί αυτών και το ευρύτερο κοινό, πέραν της αντίστοιχης επιστημονικής κοινότητας. Στο κοινό αυτό μπορεί να περιλαμβάνονται ακόμη και πρωθυπουργοί κατεχόμενοι από τη φαραωνική μεγαλομανία της ανέγερσης γιγαντιαίων μνημείων ιστορούντων ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είναι πρόγονος του κ. Γκρούεφσκι -όπως πιστοποιεί αυτό τούτο το όνομά του. Και το δικό του και του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Διότι, όπως εξηγεί η, κατά την κ. Ρεπούση, «νεκρή γλώσσα», δηλαδή η αρχαία ελληνική, το «Αλέξανδρος» είναι σύνθετο από το ουσιαστικό «ανήρ» (ανδρός, ανδρί, άνδρα, οπόθεν και το «θνησιγενές», δηλαδή -με αυθαίρετη αντιμετάθεση του νοήματος- το γεννημένο από τη… νεκρή γλώσσα νεοελληνικό άνδρας) και το ρήμα «αλέξω» (αποκρούω, αμύνομαι, νικώ), που σημαίνει αυτός που (στο κοινωνικό και αξιολογικό πλαίσιο μιας «ηρωικής εποχής», όπου όντως ο πόλεμος είναι «πάντων πατήρ») αντιμετωπίζει και νικάει τους άνδρες.

Όμως για να καταλάβουμε καλύτερα τη σχέση του κ. Γκρούεφσκι με τα αρχαία και τόσο περίπλοκα ελληνικά, πρέπει να αντλήσουμε περισσότερες πληροφορίες από το ρεπορτάζ της κ. Μυρτσιώτη. Το θέμα τίθεται ως εξής: Στις ανασκαφές της Μεθώνης ήρθε στο φως «μια υπόσκαφη κατασκευή, λάκκος βάθους 11 περίπου μέτρων, πιθανότατα αποθηκευτικού χαρακτήρα. Κατασκευάστηκε για τις ανάγκες της (αρχαίας) αγοράς, αλλά λόγω στατικών προβλημάτων δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Επιχώθηκε βιαστικά λίγο μετά το 700 π.Χ. […] αφήνοντας ανέπαφα επί 28 αιώνες στη Μεθώνη Πιερίας…[…]»… πλείστα αρχαιολογικά αντικείμενα από μια περίοδο κατά την οποία άρχισε να χρησιμοποιείται η αλφαβητική γραφή στον ελλαδικό χώρο. «Από τα χιλιάδες θραύσματα ξεχωρίζουν 191 ενεπίγραφα αγγεία, τα περισσότερα από τα οποία χρονολογούνται στον ύστερο 8ο και τον πρώιμο 7ο αιώνα π.Χ.».

Τι είναι γραμμένο σ' αυτές τις επιγραφές με τα αρχαιότατα δείγματα της ελληνικής αλφαβήτου, η οποία 1.500 χρόνια αργότερα χρησίμευσε ως βάση για τη γραφή της σλαβικής γλώσσας, την οποία ομιλεί ο κ. Γκρούεφσκι; Πολλά και διάφορα, αλλά κυρίως υπογραφές… ιδιοκτησίας! Σε αντίθεση με πολλούς σύγχρονους Ελληνες, που αδιαφορούν αν διαπράττεται, υπό την προστασία ενός διεθνούς πνεύματος κλεπταποδοχής, ξεδιάντροπη κλοπή του ιστορικού και πολιτισμικού αποθέματος της Μακεδονίας, οι αρχαίοι πρόγονοί τους φαίνεται ότι δεν σήκωναν τέτοια αστεία. Και έτσι, σ' ένα αγγείο της Μεθώνης διαβάζουν οι επιγραφολόγοι στην παγιωμένη πλέον ελληνική γραφή: «Είμαι του Ακεσάνδρου. Οποιος μου το στερήσει, τα μάτια του ή τα χρήματά του θα στερηθεί». (Τέτοιου είδους «αποφθέγματα»/ δείγματα μιας μακραίωνης επιβίωσης και μιας πολιτισμικής συνέχειας απαντούν ακόμη στον λαϊκό βίο. Π.χ., στη Θάσο απαγγέλλεται το τετράστιχο: «Οποιος λυγαριά δεν πιάσει/ την αγάπη του θα χάσει,/ Κι όποιος δεν τη μυριστεί/ θα την αποχωριστεί»). Σε άλλο αγγείο γράφει επίσης: «Είμαι του Φιλίωνα».


Ο Ακέσανδρος, παρατηρεί η κ. Μυρτσιώτη, «φαίνεται πως μόνο τα χείλη του ήθελε να αγγίζουν (το αγγείο) στα συμπόσια της αρχαίας Μεθώνης. Μεγάλη η κοινωνιολογική, η ανθρωπολογική και η ιστορική διάσταση της περιπαικτικής εντολής του Ακέσανδρου για τα συμποσιακά γλέντια. Πιο πολύτιμο, ωστόσο, αναδεικνύεται το αρχαιότερο συμποτικό επίγραμμα σε ιαμβικό τρίμετρο που φέρει εγχάρακτα το αγγείο του, αποκαλύπτοντας μια από τις πρωιμότερες επιγραφές του ελλαδικού χώρου και τη μοναδική στον βορειοελλαδικό και τη Μακεδονία».

Ο γράφων, πάντως, θα προσθέσει και μια άλλη διάσταση της εντολής του Ακέσανδρου: την ετυμολογική! Όπως το Αλέξανδρος βγαίνει από το αλέξω και το άνδρας, έτσι και το όνομα Ακέσανδρος βγαίνει από το άκεσις*, ακέσιος (θεραπεία, θεραπευτικός -λόγου χάριν ο θεός Απόλλων προσονομαζόταν και Ακέσιος, γιατί θεράπευε τις ασθένειες) και το άνδρας. Το δε Φιλίων της άλλης επιγραφής προδήλως προέρχεται από τη λέξη φίλος, φιλία.

 Τι προκύπτει από αυτά; 

Απλούστατα, ότι ο σφετερισμός του Μεγαλέξανδρου και του Φιλίππου και του ονόματος της Μακεδονίας από τους συμπαθείς μας γείτονες οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η παράνοια του «Μακεδονισμού» και των εθνικιστικών του ληρημάτων δεν έχει τόσο ανάγκη ενός Αλεξάνδρου, αλλά ενός Ακεσάνδρου, που να την υποβάλει στη θεραπευτική αγωγή εκμάθησης της Ιστορίας. Αυτά δε, από ελληνικής πλευράς, με όλη τη φιλική διάθεση που εκπηγάζει από την ετυμολογική καταγωγή ενός αρχαίου Φιλίωνα…

* Από το ρήμα ακέομαι=θεραπεύω βγαίνει ο γνωστός και στη γλώσσα των νομικών ιατρικός όρος «ανήκεστος» (βλάβη), ήτοι αθεράπευτη, πιθανώς δε, κατά Μπαμπινιώτη, και η πανάκεια, η οποία, ατυχώς, δεν έχει ακόμη εφευρεθεί για να θεραπεύσει τον ασυγκράτητο φιλελληνισμό του Μαρκ Μαζάουερ, που τόσο θαύμασε και θαυμάζει ο εγχώριος προοδευτισμός. Νέο σύμπτωμα αυτού του φιλελληνισμού στον πρόλογο και στην πρώτη πρώτη παράγραφο του διαφημισμένου από μεγάλη αθηναϊκή εφημερίδα συγγράμματός του «ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΗΠΕΙΡΟΣ - Ο Ευρωπαϊκός Εικοστός Αιώνας», όπου διαβάζει κανείς: «Ορισμένα έθνη -όπως η Πρωσία-εξαλείφθηκαν από το χάρτη και τη μνήμη των ζωντανών ανθρώπων. Αλλα -όπως η Αυστρία και η Μακεδονία- έχουν ηλικία μικρότερη από τρεις γενιές».

Έθνος, λοιπόν, η Μακεδονία. Και μάλιστα με την έννοια του κράτους - έθνους, όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα. Περιττεύουν τα σχόλια. Είναι προφανές ότι, εν προκειμένω, περισσεύει η αίσθηση και η αυτάρκεια του «Αυτός Εφα».

ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΜΙΧ. ΔΩΣΣΑ / Αγγελιοφόρος της Κυριακής 
www.diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Συμφωνώ και διαφωνώ με τους χρυσαυγίτες!

«Τους αγαπούμε αυτούς τους παρείσακτους, αυτούς τους παράνομους που ήρθαν, αλλά να πάνε στην πατρίδα τους», είπε για τους παράνομους αλλοδαπούς.

Ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος ο οποίος γιόρτασε σήμερα τα 50 χρόνια ιεροσύνης του χαρακτήρισε για ακόμη μία φορά τους παράνομους αλλοδαπούς «παρείσακτους» τους οποίους, όμως, αγαπάει και τους καλεί να πάνε στη χώρα τους με δικά του έξοδα.

Ερωτώμενος για τα θετικά σχόλια που είχε κάνει στο παρελθόν για το παράρτημα της Χρυσής Αυγής στην Κύπρο (ΕΛΑΜ) ανέφερε πως κάποιοι προσπαθούν να κάνουν λαϊκισμό και να τον κατηγορήσουν.

«Τότε που εμφανίστηκαν αυτά τα παιδιά, (χρυσαυγίτες) τα κάλεσα και ήρθαν στην Αρχιεπισκοπή και είδα αρκετά θετικά στοιχεία, όπως και αρνητικά. Και τους είπα, ότι με τα αρνητικά στοιχεία δεν συμφωνώ. Ζούμε σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα και πρέπει να είναι δημοκρατικοί πολίτες και ο τόπος αυτός έχει τόσα προβλήματα που δεν πρέπει να του επισωρεύσουμε άλλα προβλήματα», είπε.

«Συμφωνούσα μαζί τους στο ότι ήθελαν να διωχθούν οι παράνομοι», πρόσθεσε.

«Μάλιστα με ρώτησαν τότε τι λέει το Ευαγγέλιο και είπα το Ευαγγέλιο λέει να αγαπούμε. Τους αγαπούμε αυτούς τους παρείσακτους, αυτούς τους παράνομους που ήρθαν, αλλά να πάνε στην πατρίδα τους», είπε ακόμη ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου.

«Δεν είναι ρατσιστικό αυτό, πεινά ο λαός μας, δεν θα έχουμε άλλους αφού ο λαός μας έχει ανάγκη, να παν στη δική τους πατρίδα, και να αναλάβουν την υποχρέωση οι συμπατριώτες τους, η κυβέρνησή τους και όχι η δική μας η κυβέρνηση», επισήμανε.

Ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου ανέφερε, επίσης, πως δεν έχει καμία σχέση με τα παιδιά αυτά, και πως είναι τουλάχιστον δύο χρόνια που δεν ήρθε κοντά τους. Πρόσθεσε, ωστόσο, πως εκεί που ορθοφωνούν, θα τους υποστηρίζει και εκεί που δεν θα ορθοφωνούν θα τους υποδεικνύει ότι αυτό που πάνε να κάνουν δεν είναι σωστό.

Στην Κύπρο, είπε, θέλουμε  να διατηρηθεί η πλουραλιστική δημοκρατία. «Έχουμε δημοκρατία και πρέπει να την περιφρουρήσουμε και δεν θα κάνει ο καθένας ό,τι θέλει», σημείωσε. 

www.diulistirio.gr 
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Καταδίκη για τον πατέρα που έκλεψε μαρκαδόρους!

Ο άνεργος πατέρας που συγκλόνισε το πανελλήνιο όταν συνελήφθη για την κλοπή ενός πάμφθηνου κουτιού με μαρκαδόρους που είχε ανάγκη το παιδί του για το σχολείο,...
δεν απέφυγε την καταδίκη από το Αυτόφωρο στο εδώλιο του οποίου κάθισε χωρίς να έχει συνήγορο υπεράσπισης.

Παρά την αμηχανία στην οποία βρέθηκαν οι δικαστές στο Αυτόφωτο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βόλου, ήταν υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν το «γράμμα του νόμου», καθώς σε βάρος του 46χρονου άνδρα υπήρχε η μήνυση του επόπτη των ταμείων του πολυκαταστήματος, ο οποίος πάντως δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο. Ήταν, ίσως, ο μόνος που δεν συγκινήθηκε όταν έπιασε τον κατηγορούμενο να βάζει στην τσέπη το ευτελούς αξίας κουτί κι εκείνος του εξήγησε το δράμα του.

Με δάκρυα στα μάτια, ο  κατηγορούμενος παραδέχθηκε την  πράξη του στην απολογία του επισημαίνοντας ότι αναγκάστηκε να κλέψει γιατί  δεν του έφταναν τα χρήματα  για να αγοράσει όσα σχολικά είδη χρειαζόταν το παιδί του… «Όταν με κατάλαβαν, ήθελα να με καταπιεί η γη. Τους έδειξα το πορτοφόλι μου που είχε μέσα 20 ευρώ και τα πήραν. Ζητάω συγνώμη και δεν πρόκειται να το ξανακάνω», είπε στους δικαστές. Το δικαστήριο του επέβαλε ποινή φυλάκισης 20 ημερών με τριετή αναστολή και του χρέωσε δικαστικά έξοδα ύψους 80 ευρώ.

www.diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....