Διυλιστήριο: 06/06/17
ροη αναρτησεων

Τρίτη, 6 Ιουνίου 2017

Γερμανία: Υπό πτώχευση μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία



Φαίνεται πως όταν οι Έλληνες εφοπλιστές απαντούσαν με αιχμές στον Σόιμπλε μετά τη δήλωσή του για φορολόγηση των ελλήνων εφοπλιστών, ήξεραν πολλά περισσότερα.

Όπως μεταδίδεται αίτημα υπαγωγής σε καθεστώς πτώχευσης υπέβαλε η Rickmers Holdings, η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Γερμανίας αφότου διέκοψε τη συνεργασία της με μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, σε μία ένδειξη πως η παρατεταμένη ναυτιλιακή κρίση της Γερμανίας έχει φτάσει σε κρίσιμο σημείο.

Αναλυτικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η τράπεζα HSH Nordbank οπισθοχώρησε από μια συμφωνία για την αναδιάρθρωση του χρέους της εταιρείας, αναγκάζοντάς την να υποβάλει αίτημα για υπαγωγή σε καθεστώς πτώχευσης.

Η HSH Nordbank ανακοίνωσε ότι το συμβούλιο της εξέτασε προσεκτικά τα επιχειρηματικά σχέδια της Γερμανικής εταιρείας προτού αποφασίσει ότι δεν είναι βιώσιμα. Οι ομολογιούχοι της Rickmers λένε ότι αναμένουν από την ιδιοκτήτρια της εταιρείας, Bertram R.C. Rickmers, να διαφυλάξει τα πάγια της εταιρείας. “Η Rickmers είναι γαλαζοαίματη της ναυτιλίας”, λέει ο Βασίλης Καρατζάς, διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisors με έδρα τη Νέα Υόρκη. “Το να τους βλέπουμε να καταθέτουν αίτημα πτώχευσης είναι σαν να βλέπουμε έναν βασιλιά να χάνει το θρόνο του”.

Πηγή: Capital.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Οι "θεσμοί" και οι άλλοι..

     Βεβαίως κι έχουν δίκιο οι δανειστές-τοκογλύφοι που ζητούν συνεχώς την αναδιάρθρωση της λειτουργίας του ελληνικού κράτους, δηλαδή της δημόσιας διοίκησης.
Το ότι το κράτος μας είχε καταντήσει το απόλυτο κ@λοχανείο τα τελευταία τριάντα χρόνια, το έβλεπαν πάρα πολλοί.
Όσοι δεν το εβλεπαν
ήταν ηλίθιοι, ή πασόκες, ή λαμόγια υπεράνω κομμάτων.

Βεβαίως και έπρεπε να γίνει περιστολή δαπανών, ή μάλλον περιστολή της δημόσιας σπατάλης, και της κλοπής του δημοσίου χρήματος από τους ίδιους τους πολιτικούς και τους επιτήδειους γύρω τους.
Πώς ήταν δυνατόν να μην είχε απορήσει κάποιος απ' το γεγονός πως εδώ και τριανταπέντε χρόνια οι πολιτικοί έμπαιναν στον δημόσιο βίο καταχρεωμένοι και μετά από δυο με τρείς τετραετίες έφευγαν ή μπορούσαν να φύγουν ζάμπλουτοι χωρίς κανείς να τους ζητήσει ποτέ την εξήγηση του τρόπου πλουτισμού τους;
Το ίδιο και οι δορυφόροι τους. Τα λαμόγια τους. Αυτοί με τους οποίους έστηναν τις δουλειές. Οι μπροστινοί.
Αυτοί κατά κύριο λόγο αποτέλεσαν την ακρίδα που λυμάνθηκε και κατέστρεψε τον τόπο.
Αυτοί είναι που φάγανε τριάντα-τόσα χρόνια τώρα επιδοτήσεις, Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα, ΕΣΠΑ, προμήθειες Δημοσίου, μίζες απ' τις θηριώδεις (ύψους 10+ δις ευρώ κάθε χρόνο, επί τριάντα τόσα χρόνια) εξοπλιστικές αγορές, δημόσια έργα, και πάει λέγοντας.
Μόνον για τα εξοπλισικά 20 ετών και την Ολυμπιάδα του 2004 φαγώθηκαν, "χάθηκαν" απ' τα δημόσια ταμεία πάνω απο 100 δις ευρώ. Χώρια το πόσο ακόμη στοίχισαν στην πραγματικότητα.
Και όταν λέμε "χάθηκαν" εννοούμε χάθηκαν, εξαφανίστηκαν από προσώπου γης και ελληνικής επικράτειας.

Αυτή λοιπόν η καταδολίευση κρατικού χρήματος έπρεπε να σταματήσει.
Αυτό ζητούν εδώ κι ετπά χρόνια οι "εταίροι" και λοιποί τοκογλύφοι. Για το καλό μας; Όχι. Για να πάρουν το χρήμα τους πίσω (αυτό που θεωρούν ότι πρέπει να πάρουν).
Έγινε αυτό; Η περιστολή δηλαδή των δαπανών;
Ναι, έγινε. Αλλά από λάθος δρόμο με λάθος τρόπο.
Αντί να περισταλούν οι σπατάλες και η αδιαφάνεια,
..κόπηκαν οι συντάξεις πάνω από 50% στις περισσότερες περιπτώσεις.
Μειώθηκαν 30 και 40% οι μισθοί.
Ελλατώθηκαν τα κονδύλια για την Υγεία πάνω από 60%. Ανάλογα και στην Παιδεία.
Αυξήθηκαν στο διπλάσιο και τριπλάσιο οι φόροι, και εφευρέθηκαν νέοι τρόποι ληστείας των πολιτών, όπως ΕΝΦΙΑ, επιδόματα αλληλεγγύης κλπ.
Διαμαρτυρήθηκαν για όλα αυτά οι τοκογλύφοι; Είπανε "ωπ! Δεν είπαμε να κόψετε αυτά, είπαμε να σταματήσετε την ληστεία του κράτους";
Όχι. Βολευτήκανε να παίρνουν τα χρήματά τους χωρίς να τους νοιάζει από πού προέρχονται σαν γνήσιοι τοκογλύφοι.

Εμείς οι αντιμνημονιακοί είμαστε οι πρώτοι που θέλουμε αναδιάρθρωση της δημόσιας διοίκησης,
..σταμάτημα της διαφθοράς, του πελατειακού κρτάτους, της κομματοκρατίας και της αναξιοκρατίας,
..όλων αυτών δηλαδή που ΔΕΝ προβλέπονται από τα μνημόνια που υπογράφουν οι δωσίλογοι με τους τοκογλύφους.

Γι αυτό και είναι όσο ποτέ επίκαιρος ο αντιμνημονιακός λόγος και αγώνας.
Όχι γιατί δεν θέλουμε τάχα εμείς την μεταρρύθμιση και το δημόσιο συμμάζεμα.
Αλλά γιατί ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΑΥΤΟΙ, οι ντόπιοι δωσίλογοι,
..ή δεν τους νοιάζει αρκεί να παίρνουν χρήμα,
..οι εξωχώριοι απατεώνες.
Οι "θεσμοί"!..


Αναρτήθηκε από Κώστας Μαντατοφόρος
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Ελληνες Πλοιοκτήτες κατά Β.Σόιμπλε: «Πολεμάς την Ελλάδα για να βοηθήσεις τους Γερμανούς εφοπλιστές»



Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προκάλεσαν οι χθεσινές δηλώσεις του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, που ανέφερε ότι η ελληνική κυβέρνηση παρά την υπόσχεσή της, δεν κατήργησε τα φορολογικά προνόμια των εφοπλιστών.

Ο πρόεδρος της Ένωσης των Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, με σημερινή δήλωσή του κάνει λόγο για αδικαιολόγητη επίθεση του κ. Σόιμπλε κατά της Ελλάδας με αφορμή τον ελληνικό εφοπλισμό που εκπροσωπεί το 50% της Ευρώπης, ενώ προσθέτει ότι ο Γερμανός αξιωματούχος αγνοεί το ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη γερμανική ναυτιλία.

Ακολουθεί η δήλωση του Θ.Βενιάμη:

«Απορία δημιούργησε στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα η αδικαιολόγητη πρόσφατη επίθεση του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών κ. Σόιμπλε κατά της χώρας μας με αιχμή του δόρατος τον ελληνικό εφοπλισμό.

Ο κ. Σόιμπλε, αγνοώντας με εμμονή το ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη γερμανική ναυτιλία, στρέφεται με τις δηλώσεις του εναντίον της ελληνικής ναυτιλίας που τυχαίνει όμως να εκπροσωπεί και το 50% της κοινοτικής, μια πρωτιά που μάλλον ενοχλεί.

Σε μία περίοδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται να προασπίσει, αλλά και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, οι επικρίσεις του κ. Σόιμπλε είναι προκλητικά αβάσιμες.

Δημιουργείται επίσης το ερώτημα μήπως η αποτυχία της γερμανικής ναυτιλιακής πολιτικής, που παρόλες τις ευνοϊκές ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα (πλοιοκτησία, διαχείριση, φυσικό πρόσωπο), δεν κατάφερε να στηρίξει τη ναυτιλία της, είναι το κίνητρο που υποκινεί τον Υπουργό στις δηλώσεις αυτές.

Αν στόχος των δηλώσεών του είναι να τορπιλίσει τους στενούς δεσμούς της ελληνικής ναυτιλίας με τον τόπο της, αποδεικνύεται ότι δεν επιθυμεί να δει την Ελλάδα σε αναπτυξιακή πορεία.

Προς γνώση του κ. Σόιμπλε, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα σύσσωμη ανταποκρίθηκε στην ανάγκη για ενίσχυση των εσόδων της εθνικής οικονομίας, αποφασίζοντας εδώ και τέσσερα χρόνια σε εθελοντική βάση, τον διπλασιασμό της φορολογικής της υποχρέωσης, αν και αυτή απολαμβάνει ιστορικά συνταγματικής προστασίας, μια πρωτοβουλία που αποδεικνύει έμπρακτα την ενότητα αλλά και την συνέπειά της απέναντι στον τόπο της».

Σημειώνεται ότι και κατά το παρελθόν ο κ. Σόιμπλε, έχει επανειλημμένα ζητήσει από την Ελλάδα να φορολογήσει τους εφοπλιστές, ώστε να μην έχει ανάγκη επιπλέον δανεισμό. Ωστόσο?όπως αναφέρουν εφοπλιστικοί κύκλοι ? πίσω από τις δηλώσεις Σόιμπλε βρίσκεται το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του στόλου που προσπάθησε να "χτίσει" η Γερμανία αγοράστηκε από Έλληνες εφοπλιστές. «Κι αυτό, παρ' όλο που η Γερμανία έχει δημιουργήσει το καλύτερο φορολογικό πλαίσιο στην Ευρώπη για τη ναυτιλία», επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι.

Παράλληλα, όμως, επισημαίνουν ότι ο κ. Σόιμπλε κάνει λάθος στην κριτική του, γιατί η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τμήμα της ευρωπαϊκής και εάν στραφεί σε άλλες χώρες εκτός

Ευρώπης, η απώλεια θα είναι σημαντική. Επομένως, η ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο, πρέπει να παραμείνει στο ίδιο θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να μη στερηθεί η Ελλάδα και η Ευρώπη τον παραγωγικό αυτό πυλώνα και τα συνακόλουθα οφέλη του, ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διανύουμε.

Πριν λίγους μήνες μάλιστα ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντομπρίντ, μιλώντας στο ετήσιο δείπνο της ένωσης Γερμανών εφοπλιστών Verband Deutscher Reeder, δεσμεύτηκε για τη χορήγηση στους Γερμανούς εφοπλιστές κρατικής στήριξης σε θέματα επανδρώσεων και ασφαλιστικών εισφορών .

Ο Ντομπρίντ διαβεβαίωσε τα μέλη της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών πως το Βερολίνο θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής πλοιοκτησίας. Οι αναφορές αυτές ακολούθησαν τις υποσχέσεις της Γερμανίδας καγκελαρίου Αγκελα Μέρκελ στη Verband Deutscher Reeder για κίνητρα προσέλκυσης πλοίων στη γερμανική σημαία.

Κύκλοι της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας αποδίδουν τις δηλώσεις Σόιμπλε σε πιέσεις ανταγωνιστικών ευρωπαϊκών ναυτιλιακών συμφερόντων. Και αυτό παρά το γεγονός πως σύμφωνα με τη μονάδα φορολογικών υπηρεσιών της Deloitte, ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας (που επιβάλλεται επί του tonnage του στόλου) εκτιμάται πως είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τον δεύτερο υψηλότερο στην Ε.Ε. και δέκα φορές μεγαλύτερος από αυτόν της Μάλτας.

Μάλιστα, ο ίδιος συμβουλευτικός οίκος υπολογίζει πως ένας Ελληνας πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 66.770 ευρώ για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 51.000 τόνων (dwt) και 68.328 ευρώ για ένα φορτηγό 58.000 dwt, τη στιγμή που για πανομοιότυπα πλοία ένας Γερμανός εφοπλιστής καταβάλλει 22.037 ευρώ και 23.850 ευρώ, αντίστοιχα.

Παρά ταύτα και σε αντίθεση με την ελληνόκτητο ναυτιλία, η οποία συνεχίζει να μεγεθύνεται και να εκσυγχρονίζεται, η γερμανική συρρικνώνεται: η ένωση Γερμανών εφοπλιστών ανακοίνωσε πέρυσι πως ο γερμανικός εμπορικός στόλος μειώθηκε για τρίτη χρονιά στα 3.122 πλοία. Αυτό ισοδυναμεί με μείωση 17% από τα υψηλά του το 2012. Μόνον το 2015 μειώθηκε κατά 117 πλοία. Συνολικά φέτος πουλήθηκαν 182 πλοία συμπεριλαμβανομένων 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τύπος που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του γερμανικού στόλου. Πολλά από αυτά πωλήθηκαν σε Ελληνες.
«Κάθε πλοίο που πωλείται σε ξένη χώρα ανταγωνίζεται πλέον τον γερμανικό στόλο» δήλωσε ο πρόεδρος της ένωσης Γερμανών εφοπλιστών, Αλφρεντ Χάρντμαν, σε μια «ελάχιστα συγκεκαλυμμένη έκκληση για πολιτικές προστατευτισμού», σημειώνουν οικονομικοί παρατηρητές. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί το 43% της παγκόσμιας ναυτιλίας, ενώ η Ελλάδα κατέχει το 47% της ευρωπαϊκής.

Εφοπλιστικοί κύκλοι πιστεύουν ότι παρά τα όσα λέει ο κ. Σόιμπλε, η ελληνική κυβέρνηση δεν θα πέσει στην παγίδα να έρθει αντιμέτωπη με την ελληνική ναυτιλία, γιατί τότε η χώρα θα κινδυνεύσει να χάσει τον πρώτο παραγωγικό πυλώνα της προς όφελος άλλων κρατών με ανταγωνιστική ναυτιλία. Η ελληνική ναυτιλία είναι ο μοναδικός τομέας της οικονομίας μας που δεν έχει κανένα «άνοιγμα» ούτε «κόκκινα» δάνεια προς τις ελληνικές τράπεζες.

Το μεγαλύτερο μέρος χρηματοδότησής της το αντλεί από τράπεζες του εξωτερικού, ενώ όσα δάνεια έχουν ληφθεί από ελληνικές τράπεζες, όπως πιστοποιούν οι ίδιες, αποπληρώνονται κανονικά. Αντίθετα, οι γερμανικές τράπεζες μόνο το 2004 είχαν χορηγήσει προς τους πλοιοκτήτες της χώρας τους πάνω από 100 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται εξάλλου ότι το φορολογικό πλαίσιο που διέπει την ελληνική ναυτιλία είναι κατοχυρωμένο σε βασικές διατάξεις του συντάγματος του 1975 ενώ αποτελεί απόδειξη της αναγνώρισης από την πολιτεία της σημασίας που είχε ο τομέας αυτός διαχρονικά στους παραγωγικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με μελέτες του Boston Consulting Group (BCG) και του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) (2013), η ελληνική ναυτιλία συνεισφέρει άνω του 7% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) στη χώρα μας, παρέχει απασχόληση σε 200.000 άτομα και καλύπτει άνω του 30% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.

Είναι επίσης σημαντικό το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία δεν ήταν ποτέ μέρος της κρίσης χρέους του ελληνικού κράτους. Αντίθετα, η συνεπής συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και στο ισοζύγιο πληρωμών κατά τα τελευταία 35 χρόνια υπήρξε ουσιαστική και αναντικατάστατη ιδιαίτερα μετά τον επαναπατρισμό των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που άρχισε στη δεκαετία του 1980. Παρά το εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα και παγκοσμίως, η ελληνική ναυτιλία διατήρησε την ηγετική της θέση.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς .Ο στόλος ανέρχεται σε 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 341,17 εκατομμυρίων τόνων deadweight (dwt) ?αύξηση περίπου 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος? που αντιπροσωπεύει το 19,63% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Επίσης η ελληνόκτητη ναυτιλία κατέχει τον μεγαλύτερο «cross-trading» στόλο στον κόσμο, καθώς το 98,5% της υπό ελληνική πλοιοκτησία χωρητικότητας μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών προσφέροντας, ως εκ τούτου, μία απαραίτητη υπηρεσία παγκοσμίως. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει υψηλή ανταπόκριση στις μεταβολές των εμπορικών ροών, όπως η άνοδος της ασιατικής ζήτησης, ενώ η σημασία του για την Ευρώπη είναι διττή: σε σχέση με την εξασφάλιση των εισαγωγικών / εξαγωγικών αναγκών της ΕΕ και την ενίσχυση του ναυτιλιακού πλέγματος δραστηριοτήτων της.

Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη «πλοιοκτησίας» στον κόσμο βρίσκεται στο πλέγμα Αθήνας / Πειραιά, που συνδέεται στενά με την εθνική ιδιοκτησιακή βάση της, σε αντίθεση με παρεμφερείς πλοιοκτητικές ζώνες, όπως η Σιγκαπούρη και το Λονδίνο, που προσελκύουν μία πλοιοκτητική βάση προερχόμενη από την υφήλιο.

Πηγή www.pronews.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Τίμοτι Λες : «Ερχεται διάλυση των Σκοπίων και επέκταση της Ελλάδας μέχρι το Μοναστήρι»


«Οι Αλβανοί του νότιου σλαβικού κράτους των Σκοπίων, θα εξεγερθούν και θα προσπαθήσουν να καταλάβουν ένα μεγάλο μέρος του κρατιδίου. Στην συνέχεια η Αλβανία θα διευρύνει την επικράτειά της στο Κοσσυφοπέδιο και το αλβανικό όνειρο θα πραγματοποιηθεί» και συνεχίζει ο Βρετανός διπλωμάτης Τίμοτι Λες σε βιβλίο του: «Η ασθενής δυτική επιρροή στα Βαλκάνια θα δώσει το έναυσμα για ένα νέο κύμα συγκρούσεων που θα προκύψουν από τις μετατοπίσεις των υπαρχόντων συνόρων. Νέα κύματα προσφύγων, όπως εκείνα της δεκαετίας του ’90 θα παρουσιασθούν πάλι στα Βαλκάνια.

Σε όλα αυτά, για τμήματα εδαφών θα "τρέξουν" η Ελλάδα και η Βουλγαρία, σε ό, τι θα έχει απομείνει από το σλαβικό κρατίδιο των Σκοπίων. Η Ελλάδα έχει δηλωμένο ενδιαφέρον για τα νότια Σκόπια, μέχρι το Μοναστήρι που παλαιότερα πλειοψηφούσε το ελληνικό στοιχείο και μέχρι το 1995 200.000 Σκοπιανοί δήλωναν ότι είναι "ελληνικής συνείδησης"».

Αυτά περιλαμβάνονται στο βιβλίο του Τίμοτι Λες, πρώην επικεφαλής της βρετανικής πρεσβείας στη Μπάνια Λούκα και διευθυντής του οργανισμού «New Europe» που ασχολείται με την αξιολόγηση των κινδύνων στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Να θυμίσουμε ότι η περιοχή μέχρι το Μοναστήρι είναι η αρχαία Πελαγονία, έδαφος της ελληνικής Μακεδονίας.

Ο συγγραφέας ισχυρίζεται ότι το χάος θα δημιουργηθεί με την έναρξη αντάρτικου, αλλά και την απόσχιση της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας και με δημοψήφισμα θα ενωθεί με τη Σερβία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όλο αυτό το σενάριο θα δώσει την ευκαιρία στη Ρωσία να εισέλθει στην περιοχή, αφού βλέπει την αποδυνάμωση της επιρροής της Δύσης, στα Δυτικά Βαλκάνια.

Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τον Τίμοτι Λες θα ενθαρρύνει το φαινόμενο του ντόμινο. Οι Κροάτες από τη Βοσνία θα προσπαθήσουν να ενταχθούν στην Κροατία που θα βοηθήσει σε αυτό με κάθε τρόπο.

Οι Αλβανοί των Σκοπίων θα εξεγερθούν και θα προσπαθήσουν να καταλάβουν μεγάλο μέρος της χώρας. Στη συνέχεια η Αλβανία θα διευρύνει την επικράτειά της στο Κοσσυφοπέδιο και το αλβανικό όνειρο θα πραγματοποιηθεί.

Σύμφωνα με την υποτιθέμενη αυτή εξέλιξη, ο φιλοσερβικός πληθυσμός του Μαυροβουνίου θα ζητήσει ένωση με τη Σερβία.

Την ίδια στιγμή στις ΗΠΑ ο Αμερικανός γερουσιαστής Ντέινα Ρορομπάκερ, σε δηλώσεις του στην αλβανική τηλεόραση πρότεινε όπως «Οι Αλβανοί των Σκοπίων αποτελέσουν μέρος του Κοσσυφοπεδίου, ενώ το υπόλοιπο έδαφος ας το πάρει η Βουλγαρία, ή «οποιαδήποτε άλλη χώρα με τους οποίους ισχυρίζονται ότι σχετίζονται οι κάτοικοι των Σκοπίων» εννοώντας την Σερβία και την Ελλάδα.

Ο διαμοιρασμός του κράτους των Σκοπίων αποτελούσε το αντικείμενο της βαλκανικής διάσκεψης του 1993 με την συμμετοχή της τότε Γιουγκοσλαβίας, της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Αλβανίας που είχε διοργανώσει ο πρώην πρωθυπουργός Κ.Μητσοτάκης το καλοκαίρι του 1993. Οι ΗΠΑ σαμποτάρισαν την διάσκεψη η οποία τελικά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, αφού Βουλγαρία και Αλβανία αρνήθηκαν να συμμετάσχουν.

Πηγή www.pronews.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Περίμεναν να γυρίσει ο Παπαντωνίου στην Ελλάδα και τον "εγκλώβισαν" δικαστικά



του Παναγιώτη Στάθη

Σαν "καρτέρι" των διωκτικών αρχών σε ρόλο κυνηγού που περίμεναν υπομονετικά να στηθεί σωστά το δόκανο ώστε να πιαστεί εντός το "θήραμα", μοιάζει η εισαγγελική παρέμβαση στην υπόθεση του – πάλαι ποτέ- πρωτοκλασάτου υπουργού του ΠΑΣΟΚ (Οικονομίας και Άμυνας) Γιάννου Παπαντωνίου.

Την ώρα που βοούσαν οι φήμες για μόνιμη εγκατάσταση του πρώην υπουργού στο εξωτερικό, με μια αστραπιαία επιχείρηση την περασμένη Παρασκευή η νέα εισαγγελέας κατά της διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη, "εγκλώβισε" το ζεύγος Παπαντωνίου στην Ελλάδα, ζητώντας να τους απαγορευθεί η έξοδος από τη χώρα, στην οποία – φέρονται να – είχαν φτάσει πριν από λίγα 24ωρα.

Απολογία

Στην περίπτωση του κ.Παπαντωνίου, ο οποίος σημειωτέον ερευνάται από την ελληνική δικαιοσύνη εδώ και πολλά χρόνια, τα πράγματα φαίνεται πως άλλαξαν από τη στιγμή που ανέλαβε την εισαγγελία διαφθοράς η Ελένη Τουλουπάκη, η οποία αποφάσισε -όπως φαίνεται- να κινήσει τα πράγματα πιο γρήγορα. Η επόμενη κίνηση μετά τις εξελίξεις της περασμένης Παρασκευής είναι η κλήση του σε απολογία για την υπόθεση των χρημάτων στους λογαριασμούς του σε συνδυασμό με τα ακίνητα (τέσσερα τουλάχιστον) που απέκτησε. Η μεθοδολογία των αρχών θυμίζει σε πολλά σημεία (χωρίς να σημαίνει βέβαια πως είναι και οι υποθέσεις ίδιες) τον τρόπο δράσης στην περίπτωση του Ακη Τσοχατζόπουλου.

Δίωξη

Τα πράγματα εξελίχθηκαν ως έξης: Ένας λογαριασμός του Γιάννου Παπαντωνίου στην τράπεζα UBS που βρίσκεται στην αποκαλούμενη λίστα Μπόργιανς, οδήγησε στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του πρωην υπουργου και της συζύγου του για ξέπλυμα μαύρου χρήματος καθώς και στην επιβολή απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Η εισαγγελέας Ελένη Τουλουπάκη, σφίγγοντας τον κλοιό γύρω από τον πρώην υπουργό άσκησε νέα ποινική δίωξη σε βάρος του ζεύγους για ξέπλυμα μαύρου χρήματος μετά την ολοκλήρωση της έρευνας για τη νομιμότητα των καταθέσεων αλλά και του τιμήματος αγοράς της ακίνητης περιουσίας του. Στη νέα εξέλιξη οδήγησε:

- Ο εντοπισμός λογαριασμού 3 εκατ. στην αποκαλούμενη λίστα Μπόργιανς, που περιλαμβάνει καταθέσεις στην τράπεζα UBS. Πρόκειται για τον ένα από τους τρεις λογαριασμούς για τους οποίους αναμένονται, με αίτημα δικαστικής συνδρομής, στοιχεία από τις ελβετικές αρχές.

- Ότι τα δηλωθέντα εισοδήματα τους παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση και είναι εντελώς δυσανάλογα με τις καταθέσεις τους αλλά και τα χρήματα που απαιτήθηκαν για την αγορά τεσσάρων ακινήτων (το σπίτι στην Κηφισιά, δύο γραφεία στο κέντρο της Αθήνας και ένα ακίνητο στη Σύρο, το οποίο ήδη έχει πωληθεί). Στο εισαγγελικό πόρισμα φέρεται να καταγράφεται ότι καταθέσεις και αγορές (αν όχι όλων των ακινήτων, των περισσοτέρων) δεν μπορούν να δικαιολογηθούν από τα εισοδήματά τους και ενδεχομένως να έγιναν με μαύρο χρήμα από μίζες σε εξοπλιστικά.

- Το ότι οι εισαγγελείς απορρίπτουν το ενδεχόμενο να υπήρξε φοροδιαφυγή καθώς όπως λένε αρμόδιες πηγές, Παπαντωνίου – Κουράκου ήταν αμειβόμενοι από το Δημόσιο, δεν ασκούσαν δηλαδή κάποια πχ επιχειρηματική δραστηριότητα από την οποία θα μπορούσαν να έχουν αδήλωτα εισοδήματα.

Τα εξοπλιστικά

Μάλιστα οι εισαγγελείς απορρίπτοντας το ενδεχόμενο να υπήρξε φοροδιαφυγή, στρέφουν τις έρευνες σε τυχόν παράνομες αμοιβές για τουλάχιστον 6 εξοπλιστικά προγράμματα που υπογράφηκαν επι εποχής του. Μεταξύ αυτών
Η αγορά 12 Apache
Η υπόθεση των φρεγατών
Η προμήθεια 20 μεταφορικών ελικοπτέρων τύπου ΝΗ90
Η ζημία του δημοσίου φέρεται να ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ. Σε αυτή μάλιστα δεν περιλαμβάνεται η λεόντειος σύμβαση για τα Λέοπαρντ ύψους 1,7 δισ. ευρώ.

Η δίωξη έρχεται μόλις 10 ημέρες μετά το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελιοδικών με το οποίο "πάγωσαν" τραπεζικοί λογαριασμοί και κάθε μεταβίβαση ακινήτου του πρώην υπουργού, της συζύγου και του γιου του.

Του μπλοκαρίσματος στην εντός Ελλάδος κινητή και ακίνητη περιουσία του πάλαι ποτέ τσάρου της Οικονομίας και μετέπειτα επικεφαλής του Πενταγώνου, προηγήθηκαν η αιφνιδιαστική έφοδος και οι κατασχέσεις ηλεκτρονικού και έντυπου αρχείου από το σπίτι και το γραφείο του κ. Παπαντωνίου.

Πηγή www.capital.gr

http://www.diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....