Διυλιστήριο: 07/30/13
ροη αναρτησεων

Τρίτη, 30 Ιουλίου 2013

Τι είναι άραγε αυτό το Σύνταγμα; Εσύ το διάβασες;

Το πρόβλημα με το Σύνταγμα είναι ότι οι πολίτες στην πλειοψηφία τους δεν γνωρίζουν τι είναι αυτό το πράγμα. Στην καλλίτερη περίπτωση θεωρούν ότι το Σύνταγμα είναι ένα δυσνόητο νομοθέτημα, το οποίο είναι προσεγγίσιμο μόνο από ελάχιστους νομικούς και κυρίως συνταγματολόγους. Ταυτόχρονα το ελληνικό πολιτικό σύστημα κατασκεύασε...ένα από τα πιο φλύαρα (σε αριθμό λέξεων) Συντάγματα στον κόσμο, με δυσνόητη σύνταξη, χωρίς καμία ουσία. Η επιλογή αυτή δεν ήταν τυχαία. Έγινε επίτηδες.

Μέσα σε όλον αυτό τον νομικό αχταρμά, ο πολίτης έχει απομακρυνθεί πλήρως από το συνταγματικό κείμενο και κανένας σχεδόν δεν γνωρίζει ότι το Σύνταγμα είναι εκεί με την ανοχή του ίδιου του πολίτη. Απεναντίας πολλοί πολίτες φοβούνται να αγγίσουν το Σύνταγμα που έφτιαξαν οι πολιτικοί, έστω και σαν σκέψη, φοβούμενοι ότι κάνουν κακό στη δημοκρατία.

Για να γίνει κατανοητό τι είναι το Σύνταγμα, ας ρίξουμε μια ματιά σε όλες τις εκφάνσεις και δραστηριότητες της ζωής γύρω μας. Τα πάντα καθορίζονται από κάποιους κανόνες. Ένας αγώνας ποδοσφαίρου ή μπάσκετ κ.λ.π. διέπονται από κάποιους σαφείς κανόνες. Η παραβίαση αυτών των κανόνων οδηγεί σε αλλοίωση αποτελέσματος και αδικεί κάποιους. Το ίδιο συμβαίνει σε κάθε άλλο παιχνίδι και σε κάθε άλλη δραστηριότητα, όπως π.χ. οι σαφείς κανόνες σε ένα παιχνίδι χαρτοπαιξίας ή σε ένα καταστατικό νομικού προσώπου κ.λ.π. Δεν υπάρχει συλλογική δραστηριότητα που να μην διέπεται από κάποιους σαφείς κανόνες.

Από αυτόν τον γενικό κανόνα δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί και το κράτος ως μια συλλογική δραστηριότητα όλων των μελών του, δηλαδή των πολιτών. Οι θεμελιώδεις κανόνες λοιπόν που συγκροτούν το πολίτευμα και στην ουσία ρυθμίζουν τη λειτουργία του κράτους, περιέχονται στο Σύνταγμα. Για να παιχτεί σωστά το παιχνίδι της πολιτικής μεταξύ των παιχτών του (πολιτικών και πολιτών), θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά αυτοί οι θεμελιώδεις κανόνες. Η παραβίαση αυτών των κανόνων οδηγεί σε αλλοίωση του πολιτεύματος και σε καταδυνάστευση των πολιτών από τους πολιτικούς και από τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από τους τελευταίους.

Ένα Σύνταγμα υπάρχει όμως, στο μέτρο που το αποδέχεται ο ίδιος ο λαός ως ένα δεσμευτικό για τον ίδιο σύνολο κανόνων. Όταν ο λαός δεν το αποδέχεται πλέον, γιατί διαπιστώνει ότι οι κανόνες του εύκολα παραβιάζονται και δεν εξυπηρετούν τα δικά του συμφέροντα, τότε το Σύνταγμα έχει αυτόματα καταλυθεί από τον υπέρτατο ιδιοκτήτη του, δηλαδή τον ίδιο το λαό και μπορεί αυτός να προχωρήσει μόνος του στη σύνταξη νέου.

Διαβάστε 25 από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του Συντάγματος της Ελλάδας. Υπάρχουν και πολλά άλλα γι’ αυτό όσοι δεν το έχουν διαβάσει ακόμη, νομίζω πως είναι καιρός να το κάνουν. Κρίνετε μόνοι σας αν θα επιτρέψετε να σας στερούν κάποιοι άνθρωποι τα δικαιώματά σας και αποφασίστε αν θα μείνετε με σταυρωμένα χέρια ή… θα θυμώσετε.

  1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου (Σύνταγμα Άρ. 4 παρ. 1). Πώς προκύπτει κάποιοι να έχουν ασυλία για τα πάντα, ακόμα και για συζυγικές ή αστικές διαφορές με γειτόνους;
  2. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους (Σύνταγμα Άρ. 4 παρ. 5) Πώς προκύπτει ότι οι άποροι, άνεργοι, ΑμΕΑ και πολύτεκνοι υπόκεινται σε φορολογία και περιορισμούς ίδιους με τις ισχυρές κοινωνικές ή και ταξικές ομάδες;
  3. Τίτλοι ευγένειας ή διάκρισης ούτε απονέμονται ούτε αναγνωρίζονται σε Έλληνες πολίτες. Γιατί τότε διακρίνονται οι βουλευτές σε ανέγκιχτη “κάστα” προνομίων και απαλλαγών;
  4. Απαγορεύονται ατομικά διοικητικά μέτρα που περιορίζουν σε οποιονδήποτε Έλληνα την ελεύθερη κίνηση ή εγκατάσταση στη Χώρα, καθώς και την ελεύθερη έξοδο και είσοδο σ’ αυτήν. (Σύνταγμα Άρ.5 παρ. 4) Οι μπάρες των διοδίων σε τι αποσκοπούν, νταβαντζιλίκι ή μαφιόζικη προστασία;
  5. Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής του ταυτότητας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων. (Σύνταγμα Άρ. 5 παρ. 5).
  6. Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση,… (Σύνταγμα Άρ. 5Α παρ. 1)
  7. Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του (Σύνταγμα Άρ. 14 παρ. 1).
  8. Η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους. Ο άμεσος έλεγχος του Κράτους, έχει ως σκοπό την αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, καθώς και προϊόντων του λόγου και της τέχνης, την εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης και η πολιτιστική ανάπτυξη της Χώρας, καθώς και το σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την προστασία της παιδικής ηλικίας και της νεότητας. (Σύνταγμα Άρ. 15 παρ. 2) Άμεσος έλεγχος και στα ιδιωτικά, αλλά η ποιότητα και η κοινωνική αποστολή τους, ο πολιτισμός, όπως και η προστασία της παιδικής ηλικίας να μας πει κάποιος ότι ελέγχονται για να κοιμηθώ ήσυχος!
  9. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. (Σύνταγμα Άρ. 16 παρ. 2) Τα αφήσαμε σε Δραγώνα και Ρεπούση και έχω ξεχάσει πού ζω και τι πιστεύω.
  10. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους. (Σύνταγμα Άρ. 16 παρ. 4) Είναι ψέμα ότι οι Έλληνες γονείς ξοδεύουν το μισό προϋπολογισμό τους για τα σχολεία και τα έξοδα σπουδών;
  11. Η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας… όπως προβλέπεται ειδικότερα από το νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις σχολές αυτές. (Σύνταγμα Άρ. 16 παρ. 7) Υπάρχουν εκατοντάδες απόφοιτοι που το πτυχίο τους τους δίνει τα ίδια δικαιώματα με απόφοιτο Λυκείου.
  12. …η άσκηση ψυχολογικής βίας, καθώς και κάθε άλλη προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας απαγορεύονται και τιμωρούνται… (Σύνταγμα Άρ. 7 παρ. 2) Οι απειλές κατά των κινημάτων είναι ψυχολογική βία; Ποιος τις εκτοξεύει;
  13. Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους. (Σύνταγμα Άρ. 21 παρ. 1) Έγκυες και λεχώνες απέχουν απ’ την εργασία τους ελάχιστο χρόνο αναλογικά με την σπουδαιότητα του κρίσιμου διαστήματος για τα νεογνά, ενώ αμέτρητα παιδιά χωρισμένων γονιών περνάνε απερίγραπτους γολγοθάδες.
  14. Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος. (Σύνταγμα Άρ. 21 παρ. 2) Κάνω λάθος ότι όλες αυτές οι αδύναμες κοινωνικές ομάδες έχουν δικαιολογημένη θλίψη από την αδιαφορία της πολιτείας;
  15. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. (Σύνταγμα Άρ. 21 παρ. 5) Η Βουλή έχει ψηφίσει το δημογραφικό σαν ύψιστο εθνικό πρόβλημα και οι τρίτεκνοι και πολύτεκνοι λοιδωρούνται από την τιμωρητική συμπεριφορά του κράτους.
  16. Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Κράτος, που μεριμνά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού. (Σύνταγμα Άρ. 22 παρ. 1) Δεν χρειάζεται, νομίζω, σχόλια.
  17. Το Κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων. (Σύνταγμα Άρ. 22 παρ. 5)
  18. Η απεργία αποτελεί δικαίωμα και ασκείται από τις νόμιμα συστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις για τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών και εργασιακών γενικά συμφερόντων των εργαζομένων. (Σύνταγμα Άρ. 23 παρ. 2) Γενικά ευχολόγια που οι εκάστοτε άρχοντες τα ερμηνεύουν κατά το δοκούν.
  19. Τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. …Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν και στις σχέσεις μεταξύ ιδιωτών στις οποίες προσιδιάζουν. Οι κάθε είδους περιορισμοί που μπορούν κατά το Σύνταγμα να επιβληθούν στα δικαιώματα αυτά πρέπει να προβλέπονται είτε απευθείας από το Σύνταγμα είτε από το νόμο, εφόσον υπάρχει επιφύλαξη υπέρ αυτού και να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας. (Σύνταγμα Άρ. 25 παρ. 1) Το σημαντικότερο άρθρο! Περιορισμοί ανάλογα με τη δυνατότητά σου να τους υποστείς. Σηκώνει πλήρη ανάλυση σε επόμενη ανάρτηση.
  20. Η αναγνώριση και η προστασία των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου από την Πολιτεία αποβλέπει στην πραγμάτωση της κοινωνικής προόδου μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη. (Σύνταγμα Άρ. 25 παρ. 2) Αυτά που μας λείπουν… συμπτωματικά!
  21. Η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται. (Σύνταγμα Άρ. 25 παρ. 3) Βουλευτική ασυλία, αστυνομική βία χουντικού τύπου, χρηματισμοί και μίζες είναι η… εξαίρεση!
  22. Η δικαστική λειτουργία ασκείται από τα δικαστήρια (Σύνταγμα Άρ. 26 παρ. 3) Τότε γιατί τους βουλευτές και υπουργούς τους δικάζουν οι συνάδελφοί τους;
  23. Για να εξυπηρετηθεί σπουδαίο εθνικό συμφέρον και να προαχθεί η συνεργασία με άλλα κράτη, μπορεί να αναγνωρισθούν, με συνθήκη ή συμφωνία, σε όργανα διεθνών οργανισμών αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα. Για την ψήφιση νόμου που κυρώνει αυτή τη συνθήκη ή συμφωνία απαιτείται πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών. (Σύνταγμα Άρ. 28 παρ. 2) Με τέτοια δυσνόητα σκαλίσματα προετοιμάστηκε η υποταγή (στα μεγάλα κεφάλαια και το ΔΝΤ) και που, παρόλα αυτά, απαιτεί αυξημένη πλειοψηφία.
  24. Η Ελλάδα προβαίνει ελεύθερα, με νόμο που ψηφίζεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, σε περιορισμούς ως προς την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας της, εφόσον αυτό υπαγορεύεται από σπουδαίο εθνικό συμφέρον, δεν θίγει τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις βάσεις του δημοκρατικού πολιτεύματος και γίνεται με βάση τις αρχές της ισότητας και με τον όρο της αμοιβαιότητας. (Σύνταγμα Άρ. 28 παρ. 3) Αυτό έπρεπε να ψηφίσουμε για να μπούμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Θεός να την κάνει Ένωση, που το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό!
  25. Τα κόμματα έχουν δικαίωμα στην οικονομική τους ενίσχυση από το Κράτος για τις εκλογικές και λειτουργικές τους δαπάνες. (Σύνταγμα Άρ. 29 παρ. 2) Γιατί τότε ενισχύονται ΜΟΝΟ τα κόμματα της εκάστοτε Βουλής, για να μην μπορέσουμε να απεγκλωβιστούμε από τη συμμορία τους, μήπως;


Επιμέλεια: Λόγιος Ερμής
Πληροφορίες απο hassapis-peter, thalamofilakas



Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Το διάβασμα κάνει κακό στην υγεία;

Από τότε που ο άνθρωπος επινόησε τα γράμματα της αλφαβήτου, έμαθε να σκαρώνει με αυτά λέξεις και να γράφει βιβλία, δεν καταλαγιάζουν στον κόσμο οι συζητήσεις σχετικά με τα οφέλη ή τη βλάβη της ανάγνωσης.

Υπερασπιστές της ανάγνωσης υπήρχαν κάθε εποχή πολλοί: όλοι οι επιστήμονες, οι μοναχοί και άλλοι φορείς του φωτισμένου νου υποστήριζαν ομόφωνα την ανάγνωση, επιμένοντας στην ανάγκη για την εκπαίδευση ολοκληρωμένων πολιτών, που να είναι σε θέση να κυβερνήσουν και να υπηρετήσουν την πατρίδα με εντιμότητα και αφοσίωση.. Οι πιο συντηρητικοί διαβεβαίωναν ότι, από κάποιον που δεν αγαπά και δεν θέλει να διαβάζει, δεν μπορεί να αναπτυχθεί ένας καλός άνθρωπος.

Είναι όμως έτσι; Είναι αλήθεια ότι οι άνθρωποι που «διαβάζουν» αποτελούν το καλύτερο κομμάτι της κοινωνίας και κατά πόσον η ανάγνωση είναι ωφέλιμη ή επιβλαβής;

Για την υγεία, η υπερβολική ανάγνωση είναι σίγουρα επιβλαβής, λένε αυτοί που «μισούν» τα βιβλία. Πρώτ΄απ΄όλα, οι περισσότεροι από τους λάτρεις του βιβλίου έχουν προβλήματα όρασης, από το διάβασμα σε κακοφωτισμένους χώρους, στο κρεβάτι, στο μετρό, στο λεωφορείο και, δεύτερον, σε πολλούς παρατηρούνται προβλήματα της σπονδυλικής στήλης, με συνέπειες πόνους στην πλάτη, αρθρίτιδα, σκολίωση και άλλα προβλήματα. Τρίτον, οι «βιβλιοφάγοι» κάνουν καθιστική ζωή και είναι, συνεπώς, συχνά υπέρβαροι. Επιπρόσθετα, μεταξύ των αναγνωστών είναι κοινά μερικά προβλήματα όπως πονοκέφαλοι, αγγειακή δυστονία, νευρικές διαταραχές. Ακόμα και η ανοσία ενός τέτοιου ανθρώπου είναι σημαντικά ασθενέστερη από του «εχθρού της ανάγνωσης» αφού ο μανιώδης αναγνώστης περνά τον περισσότερο χρόνο του σε εσωτερικούς χώρους και ελάχιστα περπατά στον καθαρό αέρα.

Τί σκέφτονται γι΄αυτό το ζήτημα οι επιστήμονες; Οι ειδικοί του γαλλικού Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας και Ιατρικών Ερευνών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ανάγνωση, ως σχετικά πρόσφατο φαινόμενο στη ζωή του ανθρώπου, επιβάλλει στον εγκέφαλο να προσαρμόζει στο διάβασμα περιοχές του που είναι υπεύθυνες και για άλλες δεξιότητες.

Για το πείραμα συγκέντρωσαν μια ομάδα αποτελούμενη από 63 Πορτογάλους και Βραζιλιάνους, 11 εκ των οποίων δεν ήταν σε θέση να διαβάσουν, 22 είχαν μάθει να διαβάζουν ως ενήλικες και οι υπόλοιποι κατά την παιδική ηλικία, όταν ήταν στο σχολείο. Μάλιστα, οι επιστήμονες σκοπίμως δεν συνεργάστηκαν με υψηλής κατάρτισης φοιτητές πανεπιστημίου, που είναι συνήθως εθελοντές σε παρόμοιες νευρολογικές έρευνες. Αποδείχθηκε ότι η ικανότητα ανάγνωσης αναπτύσσεται σε βάρος της ικανότητας των ατόμων να αντιλαμβάνονται τα ανθρώπινα πρόσωπα.

 Μια άλλη ομάδα επιστημόνων αποκάλυψε ότι η νοημοσύνη, δηλαδή η γενική ικανότητα μάθησης και επίλυσης προβλημάτων, καθώς και ο αριθμός των βιβλίων που έχουν διαβαστεί δεν σχετίζονται καθόλου μεταξύ τους. Δηλαδή, μπορεί να διαβάζει κανείς πολύ, χωρίς να αυξάνεται η γνώση του. Κατά τη διάρκεια της ψυχαγωγικής ανάγνωσης, που δεν επιβαρύνεται με αναλυτική διερεύνηση του υλικού, η νόηση είναι αδρανής και ως εκ τούτου δεν αναπτύσσεται. Για τη διατήρηση του μυαλού σε εγρήγορση πρέπει όχι τόσο να διαβάζει κανείς, όσο να επιλύει προβλήματα αναλυτικού τύπου, μεταξύ τους και σπαζοκεφαλιές. Το συμπέρασμα είναι ότι μπορεί κάποιος να είναι «πολυδιαβασμένος», αλλά εντελώς ακατάλληλος για τη ζωή.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ανάγνωση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους συσσώρευσης πληροφοριών, αλλά το πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτές εξαρτάται εξ ολοκλήρου από μάς. 
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Τα 70 μέτρα που δεν υλοποίησε κυβέρνηση!

Της Δήμητρας Καδδά από το capital.gr
Σημαντικές παρεμβάσεις, πάνω από 70 στον αριθμό, κυρίως διαρθρωτικές, αλλά και για τη στήριξη ανέργων και φτωχών, δεν έγιναν στην… ώρα τους. Πήραν παράταση -πολλές για πολλοστή φορά- για τους επόμενους μήνες, δημιουργώντας ένα ασφυκτικό πλαίσιο υποχρεώσεων για την αξιολόγηση του Σεπτεμβρίου, όπως αναφέρεται στο κείμενο της έκθεσης αξιολόγησης της Κομισιόν για το ελληνικό μνημόνιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Πολλές από αυτές, προκαλούν και έναν σημαντικότερο κίνδυνο: να έρθουν νέα μέτρα τον Σεπτέμβριο. Και τούτο διότι συνδέονται με την είσπραξη φόρων, την πάταξη της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής αλλά και με τον έλεγχο των δαπανών.
Όπως εξηγούν αρμόδια στελέχη, αν τώρα το «νέο» μέτρο ήταν η παράταση της έκτατης εισφοράς αλληλεγγύης, τον Σεπτέμβριο που θα πρέπει να «κλείσει» η τρύπα των 4 δισ. ευρώ για το 2015-2016 και να επαναϋπολογισθεί το «κενό» του 2013-2014, ο κίνδυνος είναι πολύ μεγαλύτερος.
Σημαντικές παρεμβάσεις εκκρεμούν και σε κλειστά επαγγέλματα, πληρωμές προς ιδιώτες, απελευθέρωση αγορών και άλλους τομείς που πρέπει να στηρίξουν την ανάκαμψη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταγράφει μία προς μία τις δεσμεύσεις της Ελλάδος που δεν τηρήθηκαν. Σε αυτές, προφανώς, δεν περιλαμβάνει τα περίπου 20 «προαπαιτούμενα» για την καταβολή της δόσης, καθώς η κυβέρνηση μετά από αγώνα δρόμου έως την τελευταία στιγμή, τα εκπλήρωσε για να λάβει τα λεφτά. Ωστόσο, δεν συνέβη το ίδιο με περισσότερες από 70 άλλες δεσμεύσεις οι οποίες αποτελούν μεν όρους του μνημονίου, αλλά η τρόικα δεν τις έχει θέσει ως προαπαιτούμενα.
Τα μέτρα που δεν έγιναν:
1. Από Ιούνιο μεταφέρθηκε για Σεπτέμβριο το νομοσχέδιο για τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας. Τα έσοδα θα είναι 2,7 δις ευρώ και έχει επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ της Τρόικας και της ελληνικής κυβέρνησης για 33 συντελεστές.
2. Μεταβίβαση της πλήρους ιδιοκτησίας των εμπορικά βιώσιμων ακινήτων περιουσιακών στοιχείων στο ΤΑΙΠΕΔ σε τέσσερις φάσεις, με βάση συγκεκριμένους ενδιάμεσους στόχους της 250 ακινήτων ανά τρίμηνο. Εκκρεμεί ΚΥΑ για το 2ο πακέτο 250 ακινήτων.
3. Έκθεση προόδου για τον αριθμό των ακινήτων από κάθε Υπουργείο / Ν.Π.Δ.Δ. περιγραφή και την τρέχουσα χρήση του. Εστάλη έκθεση προόδου στα τέλη του Ιουνίου αλλά κρίθηκε ελλιπής και υπάρχει δέσμευση για δεύτερη έκθεση τον Αύγουστο.
4. Εξασφάλιση εσόδων από τις ιδιωτικοποιήσεις που, σωρευτικά από τον Ιούνιο του 2011, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2012, 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ έως το τέλος του 2013, ύψους 6,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2014, 7,7 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του 2015, 11,1 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2016.
5. Μεταφέρθηκε από τον Ιούνιο για τον Σεπτέμβριο. Αναθεώρηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων για να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με τις τιμές της αγοράς. Θα ισχύσουν για την φορολόγηση από το οικονομικό έτος 2014.
6. Να δημιουργηθεί μια μικρή οικονομική μονάδα διαχείρισης στη διοίκηση των εσόδων που θα συντονίζει. Εκκρεμεί ο επικεφαλής του τμήματος.
7. Αξιολόγηση του φοροελεγκτικού προσωπικού για τις επιδόσεις του σε εξαμηνιαία βάση. Μεταφέρθηκε για το τέλος του 2013.
8. Μεταφέρθηκε από τον Μάιο στον Σεπτέμβριο η εγκύκλιος για την εισαγωγή του σύγχρονου κώδικα συμπεριφοράς όσον αφορά σε συγκρούσεις συμφερόντων και στην προστασία των πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν διαφθορά. Η τρόικα πιστεύει ότι οι καταγγέλλοντες δεν είναι επαρκώς προστατευμένοι.
9. Αναθεώρηση της νομοθεσίας για να καταστεί δυνατή η δίωξη για μεγάλα κρούσματα φοροδιαφυγής. Από τον Μάιο μεταφέρθηκε στον Σεπτέμβριο.
10. Χρήση φορολογικού μητρώου από τα υπουργεία και τις ΔΕΚΟ στις συναλλαγές με φορολογούμενους.
11. Οι αρχές θα λάβουν τα αναγκαία μέτρα για να αντικαταστήσουν τις πληρωμές σε μετρητά.
12. Διασφάλιση μιας σειράς λειτουργιών του ELENXIS. Νέα προθεσμία ολοκλήρωσης ορίστηκε για το Δεκέμβριο του 2013.
13. Να συμμορφωθούν πλήρως με την οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών. Νέα προθεσμία ολοκλήρωσης ορίστηκε για τον Οκτώβριο του 2013.
14. Να απλουστευθούν οι διαδικασίες που σχετίζονται με τις πληρωμές στο δημόσιο τομέα. Νέα προθεσμία ολοκλήρωσης ορίστηκε για τον Οκτώβριο του 2013.
15. Σχέδιο παρακολούθησης πληρωμών φόρων. Νέα προθεσμία ολοκλήρωσης ορίστηκε για τον Οκτώβριο του 2013.
16. Σημαντική μείωση των διαδικασιών πληρωμής οφειλών. Νέα προθεσμία ολοκλήρωσης ορίστηκε για τον Οκτώβριο του 2013.
17. Περαιτέρω εξορθολογισμό της διαδικασίας του προελέγχου. Νέα προθεσμία ολοκλήρωσης ορίστηκε για τον Οκτώβριο του 2013.
18. Στον ΕΟΠΥΥ υποχρέωση των υπολόγων για έκθεση δεσμεύσεων με τη θέσπιση κυρώσεων σε φορείς που δεν υποβάλλουν απαιτούμενων δεδομένων. Δεν υπάρχουν πειθαρχικά μέτρα για τους υπολόγους «λόγω της απροθυμίας των αρχών να εισαγάγουν οποιαδήποτε πειθαρχικά μέτρα έως ότου κάποια μητρώων δεσμεύσεων είναι πλήρως στελεχωμένα».
19. Έκθεση για την ηλεκτρονική πύλη των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης.
20. Επαρκή στελέχωση των υπηρεσιών πληρωμής οφειλών σε ιδιώτες.
21. Διασφάλιση της διοικητικής ικανότητας για την εκκαθάριση των καθυστερούμενων οφειλών. Μεταφέρεται στον Σεπτέμβριο.
22. Η κυβέρνηση εξασφαλίζει ότι δεν σωρεύονται νέες οφειλές.
23. Η κυβέρνηση θα αυξήσει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία προς το Κοινοβούλιο με εκθέσεις για την κατάσταση σχετικά με την εφαρμογή σε φορολογικά μέτρα, των προσλήψεων, τις κύριες πηγές των δημοσιονομικών κινδύνων κλπ. Από τον Ιούνιο μεταφέρθηκε στον Δεκέμβριο.
24. Κινητικότητα για σωρευτικά 12.500 εργαζόμενους. Μεταφέρθηκε για τον Σεπτέμβριο.
25. Πλήρη σχέδια στελέχωσης για 450.000 εργαζόμενους. Για τον Σεπτέμβριο.
26. Η κυβέρνηση θα προσλάβει έναν νέο υπάλληλο για κάθε έξοδο. Δεν εφαρμόζεται γιατί δεν έγιναν οι έξοδοι
27. Αν τα σχέδια απολύσεων- κινητικότητας δεν είναι πλέον σε καλό δρόμο οι αρχές δεσμεύονται να μειώσουν την αναλογία 1:1 προσλήψεις με εξόδους.
28. Λεπτομερή σχέδια προσλήψεων για το 2013.
29. Στρατηγική για τους ανθρώπινους πόρους.
30. Αξιολόγηση στελεχών. Ο αριθμός των συμβούλων θα μειωθεί και να περιοριστεί, και κάθε σύμβουλος θα έχει μια συγκεκριμένη περιγραφή εργασίας. Νέα προθεσμία Σεπτέμβριος.
31. Σχέδιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Το σχέδιο νόμου δεν απεστάλη εγκαίρως προς την Τρόικα.
32. Πρόοδος στις ηλεκτρονικές προμήθειες.
33. Όλες οι εισφορές κοινωνικής ασφάλισης θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά. Το 30% παραμένει σε έντυπη μορφή. Παράταση για Δεκέμβριο.
34. Ο ΕΟΠΥΥ εξασφαλίζει ότι ο αριθμός των γιατρών μειώνεται κατά 10% το 2013. Προς επικύρωση.
35. Μείωση κατά 15% των περιθωρίων κέρδους των φαρμακείων. Νέα προθεσμία τον Ιανουάριο του 2014.
36. Πλήρη κάλυψη της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης για τους γιατρούς, τα εξωτερικά ιατρεία. Νέα προθεσμία Σεπτέμβριος 2013.
37. Ολοκλήρωση της εφαρμογής του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Το ποσοστό κάλυψης είναι 70%. Νέα προθεσμία τον Σεπτέμβριο.
38. Επιβολή της εφαρμογής των οδηγιών συνταγογράφησης μέσω της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Σεπτέμβριο.
39. Αύξηση στο μερίδιο των γενόσημων φαρμάκων στο σύνολο των εξωτερικών ιατρείων Για Σεπτέμβριο.
40. Όλα τα δημόσια νοσοκομεία να προμηθεύονται τουλάχιστον τα 2/3 των φαρμακευτικών προϊόντων με δραστική ουσία, με τις κεντρικές διαδικασίες προσφορών. Καλύπτουν το 25% του συνόλου.
41. Σχέδιο για οικονομίες κλίμακας και τη βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας για ασθενείς. Υπό αναθεώρηση.
42. Περαιτέρω μέτρα για τη βελτίωση της τήρησης βιβλίων των ιατρικών προμηθειών και των συστημάτων τιμολόγησης. Για Σεπτέμβριο.
43. Η ΤτΕ δεσμεύεται να ζητήσει από τις τράπεζες να παρέχουν τυποποιημένα τριμηνιαάια στοιχεία ισοζυγίου και σχέδια χρηματοδότησης.
44. Η ΤτΕ θα αναπτύξει, σε συνεργασία με το ΕΤΧΣ και θα δημοσιεύσει μνημόνιο κατανόησης Σχέδιο Μνημονίου υπάρχει αλλά δεν έχει υπογραφεί.
45. Η κυβέρνηση δεσμεύεται να εξασφαλίσει ότι το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων δεν επηρεάζει τον ανταγωνισμό στο χρηματοπιστωτικό τομέα. Νομοθεσία έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
46. Για την στήριξη της αγοράς εργασίας σχέδιο δράσης μέχρι τον Μάϊο 2013. Είναι σχεδόν έτοιμο και περιμένει την τελική τροποποίηση και την υπογραφή από τον Υπουργό Εργασίας.
47. Επέκταση της μαθητείας και της επαγγελματικής κατάρτισης. Από τον Ιούνιο μεταφέρθηκε για Σεπτέμβριο.
48. Ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας, π.χ. σε σχέση με την φροντίδα των παιδιών και των Ηλικιωμένων (Μάιος 2013).
49. Το Υπουργείο Εργασίας θα παρουσιάσει τα προγράμματα κοινωνικής ασφάλισης σε μία «Πράσινη Βίβλο». Σεπτέμβριος 2013.
50. Μελέτη για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για να ξεκινήσει σε πιλοτική βάση τον Ιανουάριο του 2014 και ενεργητικών και παθητικών πολιτικών.
51. Πρόσβαση ασφάλισης στους ανασφάλιστους πολίτες. Σχέδιο δράσης, Ιανουάριος 2014.
52. Εφαρμογή νόμου 4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των έργων, βάση δεδομένων προς Κτηματολόγιο ΑΕ.
53. Μελέτη για το κόστος των αστικών διαφορών. Οκτώβριος 2013.
54. Βέλτιστες πρακτικές για τη χρήση της υδροηλεκτρικής και λιγνιτικής ενέργειας.
55. Έκθεση ΡΑΕ για ΑΠΕ.
56. Σύναψη γραπτών συμβάσεων μεταξύ των χονδρεμπόρων και πρατηρίων καυσίμων. Νομοθεσία για την εγκατάσταση των εισροών-εκροών. Νομικές εκκρεμότητες παραμένουν.
57. Έναρξη του διαγωνισμού για την εκχώρηση των δικαιωμάτων μετάδοσης.
58. Νομοθεσία (και αναγκαίες πράξεις), που εξασφαλίζει ίσους όρους πρόσβασης σε όλους τους φορείς παροχής υπηρεσιών οδικής μεταφοράς επιβατών.
59. Νέες παρεμβάσεις για κλειστά επαγγέλματα Προθεσμία για κάποια επαγγέλματα Σεπτέμβριος 2013.
60. Αιτιολόγηση και η αναλογικότητα των απαιτήσεων που περιορίζουν ορισμένες δραστηριοτήτων σε παρόχους με ειδικά επαγγελματικά προσόντα. Σεπτέμβριος 2013.
61. Σχέδιο κώδικα αναθεώρηση νομοθετικού διατάγματος 3026/1954. Θα πρέπει, μεταξύ άλλων να διευκολύνει την εκ νέου είσοδο στο επάγγελμα του δικηγόρου, να καταργεί περιορισμούς ηλικίας, εμπορικών επικοινωνιών, και την αναφορά σε «αποκλειστικότητας» για τους δικηγόρους για την έρευνα των βιβλίων ενυπόθηκων δανείων και κτηματολογίου. Θα διευκρινίζει τη φύση των δικηγορικών αμοιβών που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία. Οι αμοιβές θα καθορίζεται ελεύθερα με γραπτή συμφωνία μεταξύ δικηγόρου και πελάτη. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει γραπτή συμφωνία για τις εμφανίσεις δικαστήριο, τα τέλη θα πρέπει να προσδιορίζεται μέσω των τελών αναφοράς. Εξάλειψη κάθε είδους των κατώτατων μισθών για τους μισθωτούς δικηγόρους που εργάζονται στον ιδιωτικού τομέα.
62. Προεδρικό Διάταγμα, που καθορίζει ένα σύστημα προπληρωμένων ποσών για κάθε διαδικαστική πράξη ή η εμφάνιση στο δικαστήριο από δικηγόρο, η οποία δεν συνδέεται με «ποσό αναφοράς».
63. Αποσύνδεση στις εισφορές που καταβάλλονται από τους δικηγόρους από τα ποσά αναφοράς.
64. Επαρκής σύνδεση μεταξύ των αρχών για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. Για Σεπτέμβριο.
65. Παρεμβάσεις απλοποίησης χρηματοδότησης για έργα που χρηματοδοτούνται από τα Διαρθρωτικά Ταμεία και το Ταμείο Συνοχής. Νέα ημερομηνία: Σεπτέμβριος του 2013.
66. Στρατηγική καταπολέμησης της απάτης στον τομέα των Διαρθρωτικών Ταμείων και του Ταμείου Συνοχής. Από Ιούνιο για Σεπτέμβριο του 2013.
67. Στόχοι αποκρατικοποιήσεων που χάθηκαν για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), ΛΑΡΚΟ, Αεροδρόμιο Αθηνών, ΕΑΣ (εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων), ΕΛΠΕ, Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι ΑΕ, Μικρά λιμάνια και μαρίνες, Περιφερειακά αεροδρόμια, Ψηφιακό Μέρισμα, Εγνατία Οδός, ΟΛΘ, Ο.Λ.Π., Κασσιώπη, Αφάντου, Πώληση για 28 κτίρια και Παλιούρι (δεσμευτική υποβολή προσφορών).
68. Σειρά παρεμβάσεων για ενίσχυση της ΕΛΣΤΑΤ.
69. Απελευθερώσεις κλειστών επαγγελμάτων που μεταφέρονται για τους επόμενους μήνες.
70. Υποχρέωση παροχής στοιχείων προς την τρόικα αλλά και προς το κοινό.
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

ΜΑΤ στη Μονή Εσφιγμένου

Επέμβαση της αστυνομίας πραγματοποιήθηκε, πριν από μισή ώρα, στο κονάκι της μονής Εσφιγμένου στις Καρυές του Αγίου Ορους.
Άνδρες των ΜΑΤ και των ΕΚΑΜ προσπάθησαν να σπάσουν την πόρτα και να εισέλθουν στο κονάκι όπου βρίσκονται "ταμπουρωμένοι" τουλάχιστον 20 μοναχοί.
Ωστόσο, δεν τα κατάφεραν και, την ώρα αυτή, προσέρχονται στο σημείο πρόσθετες αστυνομικές δυνάμεις, για να πραγματοποιήσουν την επέμβαση. Σημειώνεται ότι οι μοναχοί είναι υποχρεωμένοι να εγκαταλείψουν το κονάκι με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκιδικής που έκανε δεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, την οποία είχε υποβάλει η νέα αδελφότητα μοναχών, διατάσσοντας την κατάσχεση και την απόδοση του αντιπροσωπείου της μονής. Από τις 20 Ιουλίου, οπότε επιδόθηκε η απόφαση, εμφανίστηκαν περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. που είχαν μπλοκάρει τους γύρω δρόμους.
«Μολών λαβέ» έλεγαν από την αρχή οι ζηλωτές μοναχοί, που παραμένουν στο κτίριο μαζί με λαϊκούς-πιστούς που προσέτρεξαν σε βοήθεια. «Μας επιδόθηκε εντολή εκκένωσης του αντιπροσωπείου μας στις Καρυές (κτήριο Β). Δεν θα φύγουμε από το κονάκι μας, επειδή η νέα αδελφότητα θέλει με εργασίες να δικαιολογήσει ευρωπαϊκά κονδύλια. Είναι ο τόπος μετανοίας μας και εγκαταβιούμε σε αυτό σαν αδελφότητα αιώνες, πολλοί μοναχοί μας πρωτοπήγαν νέοι στο κονάκι πριν από 50 χρόνια και τώρα πρέπει να φύγουν. Δεν θα το επιτρέψουμε να συμβεί, ακόμα και αν είναι το τελευταίο που θα κάνουμε», αναφέρουν σε ανακοίνωση και προσθέτουν: "Να πάρουν τα ευρωπαικά κονδύλια τους, που τόσο κόπτονται και να μας αφήσουν στην προσευχή μας. Αλλά, απ' ό,τι φαίνεται, ενοχλούμε παραπάνω απ' όσο πιστεύαμε".
Μέχρι χθες το βράδυ, εξάλλου, στο κονάκι υπήραν αρκετοί κοσμικοί για το Σαββατοκύριακο οπότε, όπως όλα δείχνουν, οι αστυνομικοί περίμεναν να το εγκαταλείψουν, για να ξεκινήσουν την "επιχείρηση" εκκένωσης.
Πηγή
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Νέο μνημόνιο ;;;; Με διχαλωτή γλώσσα η τρόικα βλέπει «πρόοδο»

Διγλωσσία εμπεριέχει η έκθεση της Κομισιόν για την πορεία του ελληνικού προγράμματος.
Στην ίδια έκθεση οι Ευρωπαίοι εταίροι «καταφέρνουν» να δουν και πρόοδο και τεράστιες αποτυχίες και προσπάθειες και κενά στη χρηματοδότηση και κινδύνους να τιναχτούν όλα στον αέρα με μόνη πάντα κοινή κουβέντα στις εκθέσεις τους, πως αν δεν ακολουθήσουμε πιστά το αλάθητο του «Πάπα» της Τρόικας, τότε θα καταστραφούμε!
Είναι περισσότερο ένα κακογραμμένο «προσπέκτους» για μαθητευόμενους «μάγους», προς τους «επαρχιώτες» πελάτες τους, που θέλουν να έχουν προβλέψει όλες τις προφανείς πιθανότητες, ώστε να μπορούν μεθαύριο να απαντήσουν πως «το είχαν προβλέψει» είτε τα πράγματα πάνε καλά είτε όχι, παρά μία στιβαρή και τεκμηριωμένη έκθεση σε οικονομολογικό επίπεδο.
Ξεκινώντας λοιπόν πάντα απαλά, η έκθεση της Κομισιόν περιγράφει πρόοδο στην εφαρμογή του δεύτερου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, αλλά με καθυστερήσεις και ενίοτε με «βραδείς ρυθμούς», σχετικά με τα αποτελέσματα της τρίτης αξιολόγησης του ελληνικού Μνημονίου.
Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε από την Τρόικα το διάστημα μεταξύ 4-19 Ιουνίου και 1-7 Ιουλίου. Στην έκθεση των 222 σελίδων, η Επιτροπή τονίζει ότι τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδος βελτιώνονται σταθερά, η ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού τομέα έχει ολοκληρωθεί, ενώ σημαντικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις υλοποιήθηκαν στον τομέα της υγείας, στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και στη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών.
Σημειώνει, ωστόσο, ότι χρειάζονται μεγαλύτερες προσπάθειες σε πολλούς τομείς, κυρίως δε σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης, τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την ενέργεια και τη δικαιοσύνη. Επισημαίνει, ακόμη, ότι η ελληνική οικονομία θα επωφελείτο σημαντικά από μία πιο αποφασιστική και αποτελεσματική εφαρμογή του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Ειδικότερα, σχετικά με τις μακροοικονομικές εξελίξεις, η Επιτροπή σημειώνει ότι σε γενικές γραμμές οι προοπτικές δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση. Αναμένεται μέτρια ανάκαμψη από τις αρχές του 2014, η οποία θα βασιστεί στη βελτίωση των επενδύσεων και των εξαγωγών. Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για το 2014 προβλέπεται να είναι της τάξεως του 0,6% για το 2014, ενώ από το 2015 και μετά αναμένεται επιτάχυνση.
Όσον αφορά τους στόχους στα δημόσια οικονομικά, η Επιτροπή επισημαίνει ότι ικανοποιήθηκαν με το παραπάνω το 2012. Όπως αναφέρει η έκθεση της Επιτροπής, το 2012 το πρωτογενές έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 1,3% του ΑΕΠ (χαμηλότερα από το στόχο του -1,5%), ενώ το δημοσιονομικό έλλειμμα μειώθηκε στο 6,3% του ΑΕΠ το 2012.
Σημειώνεται, δε, ότι η δημοσιονομική προσπάθεια της χώρας είναι ακόμη μεγαλύτερη, αν ληφθεί υπόψη η βαθιά οικονομική ύφεση. Επισημαίνεται, επίσης, ότι η απόδοση ορισμένων μέτρων, κυρίως στον τομέα των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω, συμβάλλοντας έτσι στο κενό. Αναφέρει, ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην εφαρμόσει ορισμένα μέτρα που είχαν συμφωνηθεί για το 2014, ειδικότερα την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τους αυτοαπασχολούμενους και την εφαρμογή του νέου μισθολογίου για τις ένοπλες δυνάμεις.
Ως εκ τούτου, ελλείψει διορθωτικών μέτρων, ένα δημοσιονομικό κενό περίπου 0,5% του ΑΕΠ θα προκύψει συνολικά για τα έτη 2013 και 2014. Προς το σκοπό αυτό, η Επιτροπή επισημαίνει ότι οι ελληνικές αρχές έχουν εντοπίσει τα διορθωτικά μέτρα προκειμένου να ικανοποιηθεί ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ το 2014. Σχετικά με τον ΕΟΠΥΥ, οι ελληνικές αρχές υιοθετούν βραχυπρόθεσμα ένα μηχανισμό που θα διασφαλίζει ότι οι δαπάνες συνάδουν με τον προϋπολογισμό του 2013.
Επίσης μια σειρά δημοσιονομικών μέτρων σχετικά με τη μεταρρύθμιση του φόρου εισοδήματος,(π.χ. ειδική προσαύξηση αλληλεγγύης από το εισόδημα για τόκους και μερίσματα) αναμένεται να αποφέρουν πρόσθετα έσοδα. Πρόσθετα, κάποια μέτρα που σχεδιάζονταν για το 2014 θα εφαρμοστούν νωρίτερα, όπως ο φόρος πολυτελείας.
Όσον αφορά τις δημοσιονομικές προοπτικές για το 2013 και το 2014, η Επιτροπή επισημαίνει ότι παραμένουν «αβέβαιες». Όσον αφορά το 2013 επισημαίνεται ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην είσπραξη των φορολογικών εσόδων, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες αβεβαιότητες για τις χρηματοοικονομικές συνθήκες των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης.
Όσον αφορά το 2014, σημειώνεται ότι βασικοί παράγοντες αβεβαιότητας αποτελούν η ικανότητα συλλογής εσόδων και ο σχεδιασμός του νέου φόρου ακίνητης περιουσίας που προγραμματίζεται να τεθεί σε ισχύ το 2014.
Αναφορικά με το δημοσιοοικονομικό κενό που αναμένεται να προκύψει μετά το 2014, η Επιτροπή εκτιμά ότι θα διαμορφωθεί γύρω στο 1,75% του ΑΕΠ το 2015 και στο 2% του ΑΕΠ το 2016.
Επισημαίνει, ωστόσο, ότι το φθινόπωρο θα υπάρχουν νέα και πιο ολοκληρωμένα μακροοικονομικά στοιχεία σχετικά με το μέγεθος του δημοσιονομικού κενού που θα πρέπει να καλυφθεί το 2015 και 2016. Σημειώνεται, επίσης, ότι προβλέπεται σταθερή αύξηση του πρωτογενούς πλεονάσματος, με στόχο να φτάσει το 3% του ΑΕΠ το 2015 και το 4,5% του ΑΕΠ το 2016, κάτι το οποίο θα βελτίωνε τη δυναμική του χρέους.
Η Επιτροπή επισημαίνει ότι προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση αποτελεί η αύξηση των δημόσιων εσόδων και η βελτίωση των φοροεισπρακτικών μηχανισμών. Ωστόσο, εκφράζονται ανησυχίες για τη βούληση και την ικανότητα της ελληνικής διοίκησης να συλλέξει αποτελεσματικά και αποδοτικά τα έσοδα.
Όσον αφορά την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων, η Επιτροπή σημειώνει ότι έχει επιτευχθεί μικρή πρόοδος και ότι το 2013 αποδείχτηκε, μέχρι στιγμής, κατώτερο των προσδοκιών. Επισημαίνεται οι στόχοι για το 2013 δεν ικανοποιήθηκαν και θα πρέπει να καλυφθούν το 2014. Σημειώνεται, ειδικότερα ότι υπήρξε πρόοδος στον ΟΠΑΠ και τη ΔΕΣΦΑ αλλά όχι για τη ΔΕΠΑ.
Η Επιτροπή τονίζει ότι συνεχίζεται η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα, αλλά με καθυστερήσεις. Οι ελληνικές αρχές ανανέωσαν τη δέσμευσή τους να προχωρήσουν σε μία «φιλόδοξη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης, η οποία θα υλοποιηθεί σε στάδια εντός του 2013», επισημαίνει η έκθεση της Επιτροπής. Συγκεκριμένα, έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα πρέπει να υπαχθούν στο σχέδιο κινητικότητας άλλοι 12.500 υπάλληλοι προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 25.000 έως το τέλος του 2013.
Σημειώνεται επίσης, ότι οι προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας απαιτούν τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας του δημόσιου τομέα, όπου χρειάζεται, ακόμα και με κλείσιμο, συγχώνευση ή αναδιάρθρωση δημόσιων οργανισμών, μετακινώντας ή απολύοντας το προσωπικό.
Σχετικά με τις εξελίξεις στον τραπεζικό τομέα, επισημαίνεται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η ανακεφαλαιοποίηση των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, μέσω της οποίας αναμένεται να στηριχθεί η ανάκαμψη της οικονομίας και να διατηρηθεί η προστασία των καταθετών.
Επισημαίνεται, ακόμη ότι το ποσό των 50 δισ. ευρώ ήταν αρκετό για να καλύψει το κόστος της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών και ότι μέχρι το τέλος του έτους θα γίνουν τεστ αντοχής. Όσον αφορά τη δυναμική του χρέους προβλέπεται να μπει σε πτωτική πορεία το 2014 και να διαμορφωθεί κάτω από το επίπεδο του 120% του ΑΕΠ το 2021, υπό την προϋπόθεση ότι το πρόγραμμα προσαρμογής εφαρμόζεται στο ακέραιο.
Οι Ευρωπαίοι τονίζουν, ότι οι κίνδυνοι εφαρμογής του προγράμματος παραμένουν σημαντικοί. Οι κίνδυνοι αυτοί συνδέονται με τα κατεστημένα συμφέροντα, τις αντιξοότητες που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, λόγω της έντονης δημοσιονομικής εξυγίανσης το 2013, καθώς και με την αναιμική οικονομική ανάπτυξη στη ζώνη του ευρώ.
Σημειώνεται επίσης ότι υπάρχει αβεβαιότητα λόγω των αντιστάσεων που συναντά η προσπάθεια μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης και των φοροεισπρακτικών μηχανισμών.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, τυχόν αποτυχία εφαρμογής των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων θα καθυστερούσε την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την οικονομική ανάκαμψη. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι υπάρχουν και ορισμένες «θετικές αβεβαιότητες», όπως π.χ. η προσέλκυση ξένων επενδύσεων λόγω άρσης της αβεβαιότητας που δημιουργεί η πιστή εφαρμογή του προγράμματος.
Επιπλέον, οι Ευρωπαίοι αναφέρουν, πως θετικές επιδράσεις θα μπορούσε να φέρει η ένεση ρευστότητας που αναμένεται από την εκκαθάριση των καθυστερούμενων οφειλών της κυβέρνησης, μια πιο δυναμική τουριστική περίοδος και η επανεκκίνηση των μεγάλων δημόσιων έργων.
Παρατείνεται έως το 2016 η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης
Την παράταση της καταβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης για ακόμα ένα έτος, ως το 2016 προβλέπει το νέο μνημόνιο, όπως αναφέρεται στην έκθεση της Κομισιόν για το ελληνικό πρόγραμμα.
Η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης επιβάλλεται συνεχώς από το 2009, έληγε κανονικά το 2015 και θα συνεχίσει να υπολογίζεται με συντελεστή 1 έως 4%, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και για τα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ.
Από την καταβολή της εξαιρούνται οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω οργανισμό, εφόσον κατά το χρόνο της βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα. Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Κομισιόν, η σχετική νομοθετική διάταξη θα πρέπει να έχει περάσει από τη Βουλή το αργότερο έως τον Νοέμβριο του 2013.
Πηγή
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Σύγκρουση δύο επιβατηγών τρένων στην Ελβετία

Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για δεκάδες τραυματίες
Δύο επιβατηγά τρένα συγκρούστηκαν σήμερα στην Ελβετία, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δεκάδες άνθρωποι, μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Τοπικά μέσα ενημέρωσης κάνουν λόγο για 44 τραυματίες, με τέσσερις από αυτούς να βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Η σύγκρουση των δύο τρένων έγινε σε περιοχή κοντά στη Λωζάννη, σε απόσταση 100 περίπου μέτρων από το σταθμό Granges-Marnand, σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα,.

Επιβάτες αναφέρουν ότι το ένα τρένο έφτανε στο σταθμό και το άλλο πλησίαζε προς αυτόν, ενώ άλλοι αυτόπτες μάρτυρες που μίλησαν στην ιστοσελίδα 24heures.ch εκφράζουν φόβους ακόμη και για ύπαρξη νεκρών, λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης.

Όπως ανακοίνωσαν οι Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (CFF) διακόπηκε η κυκλοφορία σε ένα τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τις πόλεις Παλεζιέ και Παγιέρν.
Στο σημείο του ατυχήματος έχουν σπεύσει αστυνομικοί, πυροσβέστες και πολλά ασθενοφόρα.
Πηγή
Διαβάστε περισσότερα.... »
....