Διυλιστήριο: 05/19/17
ροη αναρτησεων

Παρασκευή 19 Μαΐου 2017

Η Deutsche Bank κατηγορείται για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης


Την ώρα που η Deutsche Bank κατηγορείται για παραποίηση των λογιστικών στοιχείων της προβληματικής ιταλικής τράπεζας Monte dei Paschi, κατά τη χθεσινή εισήγησή του ο πρόεδρος της τράπεζας Πάουλ Αχλαϊτνερ εξέφρασε την επιθυμία να καταλογιστούν ευθύνες σε προηγούμενα ανώτατα στελέχη της διοίκησης της τράπεζας, ώστε να πληρώσουν για τις ζημίες που προκάλεσαν στη φήμη της τράπεζας. Στο στόχαστρο των Αρχών βρίσκεται άλλη μία φορά η μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα, καθώς σε δίκη που έγινε τον Δεκέμβριο στο Μιλάνο, η Deutsche Bank και η επενδυτική εταιρεία Normura Holdings κατηγορούνται ότι απέκρυψαν τις ζημίες της Monte dei Paschi, προτού ζητήσει τη βοήθεια του κράτους για να σωθεί. Δεκατρείς πρώην διευθυντές της Deutsche Bank, της Normura Holdings και της Montei dei Paschi κατηγορήθηκαν για αναληθή λογιστικά στοιχεία και χειραγώγησης της αγοράς. Συγκεκριμένα, η Deutsche Bank και η Normura Holdings κατηγορούνται ότι πραγματοποίησαν σύνθετες συναλλαγές παραγώγων, προκειμένου να καλύψουν τις δυσθεώρητες ζημίες της ιταλικής τράπεζας, η οποία δημοσιοποίησε ψευδή οικονομικά στοιχεία μεταξύ 2008 - 2012.
Μετά την αποκάλυψη του εν λόγω σκανδάλου το 2013 από το Bloomberg, η ιταλική τράπεζα αναθεώρησε τα οικονομικά της στοιχεία και προχώρησε δύο φορές σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Ωστόσο, οι νομικές εμπλοκές της γερμανικής τράπεζας δεν έχουν τελειωμό, καθώς τον Οκτώβριο έξι τωρινοί και πρώην διευθυντές της τράπεζας είχαν ήδη κατηγορηθεί στο πλαίσιο δίκης που έγινε στο Μιλάνο, ότι συνέβαλαν στην παραποίηση των λογιστικών στοιχείων της ιταλικής τράπεζας, μέσω μιας συμφωνίας που είναι γνωστή ως «Santorini».

Το πιο σημαντικό, όμως, ζήτημα που ανακύπτει, είναι ότι οι παραπάνω κατηγορίες για την Deutsche Bank εντείνονται, καθώς ενδέχεται να έρθει εκ νέου αντιμέτωπη με κατηγορίες περί σύστασης διεθνούς εγκληματικής οργάνωσης κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι εισαγγελείς, χρησιμοποιώντας απόρρητα εσωτερικά έγγραφα και emails της τράπεζας, προσπαθούσαν να πείσουν μια τριμελή ομάδα δικαστών, ότι, εκτός από τις κατηγορίες περί ύποπτων συναλλαγών παραγώγων, υπάρχουν πρόσθετα σοβαρά επιβαρυντικά στοιχεία εναντίον της. Οι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι τα εγκλήματα χειραγώγησης της αγοράς, για τα οποία κατηγορείται η Deutsche Bank, διεπράχθησαν από έναν διεθνή οργανισμό που δραστηριοποιείται σε επτά χώρες. Ωστόσο, εξαιτίας αυτού του γεγονότος, η ποινή ενδέχεται να είναι υψηλότερη σε περίπτωση που η τράπεζα καταδικαστεί. 

Ο δικηγόρος της τράπεζας Τζουζέπε Ιανακόνε προσπάθησε να αντικρούσει τις αιτιάσεις, δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ των κατηγοριών για χειραγώγηση της αγοράς και των θεωρούμενων επιβαρυντικών στοιχείων. Στον απόηχο, λοιπόν, της σωρείας νομικών σκανδάλων στα οποία είναι αναμεμειγμένη η γερμανική τράπεζα, ο CEO της Τζον Κράιαν δήλωσε στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων ότι «πρέπει να δώσουμε πνοή ζωής στην Deutsche Bank».

Πηγή www.kathimerini.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

VIDEO - Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μαυραγάνης λέει όχι σε νέα διόδια στο Σχηματάρι



Την απόφασή τους να μην επιτρέψουν την εγκατάσταση Σταθμού Διοδίων στον δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδας, επιβεβαίωσαν οι Ευβοείς εκπρόσωποι φορέων και κάτοικοι, συμμετέχοντας το πρωί της Πέμπτης 18 Μαΐου στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας που οργάνωσε ο Δήμος Χαλκιδέων στο ύψος της Αυλίδας.

Το συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε με αφορμή την πρόθεση της κατασκευάστριας εταιρείας για την εγκατάσταση των διοδίων, μα ξεκινήσει προπαρασκευαστικές εργασίες.

Προφανώς η οργάνωση και η κινητοποίηση που έγινε από το Δήμο Χαλκιδέων και τους άλλους τοπικούς φορείς, ανέβαλε για τρίτη κατά σειρά φορά τις εργασίες αυτές, ωστόσο με την παρουσία τους οι Ευβοείς έστειλαν το μήνυμα προς την κεντρική εξουσία. Στο κάλεσμα του Δημάρχου Χαλκιδέων Χρήστου Παγώνη ανταποκρίθηκαν και έδωσαν το παρών, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, ο Αντιπεριφερειάρχης Φάνης Σπανός, οι Δήμαρχοι Διρφύων – Μεσσαπίων Γ. Ψαθάς και Ερέτριας Αμφ. Αλημπατέ, ο πρ. βουλευτής Κ. Μαρκόπουλος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ι. Λιονάκης, η Πρόεδρος του ΤΕΕ Αννα Παππά, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Στ. Μπασινάς, περιφερειακοί, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, σωματεία εργαζομένων κ.α.

Μιλώντας προς τους παριστάμενους, ο Δήμαρχος Χρήστος Παγώνης τους ευχαρίστησε για τη συμπαράσταση σε αυτό το πανευβοϊκό ζήτημα και τόνισε ότι υπάρχει πρόθεση από όλους του Ευβοείς, ενωμένοι, να μην επιτρέψουν την εγκατάσταση Σταθμού Διοδίων στην είσοδο του νομού, όταν μάλιστα πρόκειται για την αποπληρωμή της Ιονίας Οδού και με δεδομένο ότι η Εύβοια στερείται στοιχειώδους οδικού δικτύου



https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

VIDEO - «Κεραυνοί» από τις ΗΠΑ κατά ΔΝΤ για Ελλάδα: «Αποτύχατε πλήρως - Να αποχωρήσετε»

«Κεραυνοί» εκτοξεύθηκαν από τις ΗΠΑ κατά του ΔΝΤ για την Ελλάδα διαμέσου του Προέδρου της Επιτροπής Νομισματικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, του Ρεπουμπλικανού Αντι Μπαρ, ο οποίος κατά την διάρκεια ακρόασης με θέμα «τα διδάγματα από τις διασώσεις του ΔΝΤ στην Ελλάδα» απευθυνόμενος στο Ταμείο είπε:

«Αποτύχατε πλήρως να αποχωρήσετε από το ελληνικό πρόγραμμα»

Αναφέρθηκε εκτενώς στα δυο προηγούμενα προγράμματα τα οποία κυριολεκτικά κατέστρεψαν την ελληνική οικονομία και την ευθύνη την αναλαμβάνει άλλωστε και το ίδιο το Ταμείο καθώς έχει αποτυπώσει την αποτυχία του στις εσωτερικές του εκθέσεις

«Το ΔΝΤ αρέσκεται να λέει οτι ο ρόλος του στις χώρες που αναλαμβάνει δράση είναι καταλυτικός, όμως στην περίπτωση της Ελλάδος δεν πέτυχε απολύτως τίποτα. Όλοι γνωρίζουν πως σε περίπτωση χρηματοδοτικής συμμετοχής θα μιλάμε για ένα συμβολικό ποσό. Αλλά αυτό ενέχει τον κίνδυνο το ΔΝΤ να μετατραπεί σε έναν συμβολικό οργανισμό.»

Ο κ Μπαρ εἰπε οτι με δεδομένα τα λάθη του παρελθόντος αλλά και την σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα που δεν έχει βελτιωθεί, είναι τουλάχιστον σοκαριστικό που το ΔΝΤ σκέφεται μια νέα συμμετοχή.

«Σε περίπτωση που το κάνουν τελικά, θα είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για το γεγονός οτι ο κοινοβουλευτικός έλεγχος των αποφάσεων τους θα γίνει εξονυχιστικός».

Επισήμανε ότι δεν έχουν μάθει από τα λάθη τους, οτι η διαδικασία λήψης των αποφάσεων τους είναι σφόδρα πολιτικοποιημένη και οτι ο ρόλος τους τίθεται εν αμφιβόλω.

Κατηγόρησε δηλαδή την ηγεσία του Ταμείου ότι παίρνει αποφάσεις με βάση πολιτικά κριτήρια.

Ο Ν.Τραμπ κατά βάση δεν επιθυμεί την συμμετοχή του Ταμείου στο ελληνικό πρόγραμμα. Η συμμετοχή του με ένα πολύ μικρό ποσό της τάξεως των 5 δισ. ευρώ είναι κατά βάσην ανούσια αλλά αποφασίστηκε με πολιτική απόφαση λόγω της φιλίας που συνδέει την Κ.Λαγκάρντ με την Γερμανίδα καγκελάριο Α.Μέρκελ και επειδή το Βερολίνο ήθελε να παρουσιάζει στον γερμανικό λαό ότι την «διάσωση» (ο Θεός να την κάνει) της Ελλάδας δεν την ανέλαβε μόνη της η Γερμανία.

Ο ρόλος του ΔΝΤ θα είναι κυρίως τεχνικός-συμβουλευτικός όπως ήταν και το 1976 στην Βρετανία που αντιμετώπιζε τότε σοβαρά προβλήματα χρέους.

Ο κ Μπαρ είπε οτι κανείς δεν προσποιείται οτι οι Ευρωπαίοι έχουν ανάγκη τα χρήματα του ΔΝΤ για την Ελλάδα διότι υπάρχει ο ΕΣΜ, «αυτό που κάνουν είναι οτι χρησιμοποιούν το ΔΝΤ για να προστατεύσουν τους πολιτικούς τους ενόψει των εκλογών στην Ευρώπη».

Ο πρόεδρος της Επιτροπής έχοντας μελετήσει σε βάθος την ελληνική περίπτωση είπε ότι «μετά από 7 χρόνια η ύφεση παραμένει και η ανεργία των νέων αγγίζει το 50%, η εισπραξιμότητα των φόρων παραμένει χαμηλά, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου προς ιδιώτες, μεγάλες ενώ η δίωξη του κ Αντρεά Γεωργίου για πολλούς θεωρείται πολιτικό κηνύγι μαγγισών».

Δεν παρέλειψε να δείξει και δημοσίευμα με φωτογραφία του Αλέξη Τσίπρα(!) για να τονίσει το γεγονός ότι ο ίδιος ο Έλληνας πρωθυπουργός έχει πολλές φορές εκφραστεί απαξιωτικά κατά του ΔΝΤ.

Στην ακρόαση συμμετείχαν και κατέθεσαν: η Μέγκ Λούντσαγκερ, αντιπρόσωπος της Αμερικής στο διοικητικό συμβούλιο του ΔΝΤ μέχρι τον Μάιο του 2014, η Άννα Γκέλπερν καθηγήτρια νομικής στο πανεπιστήμιο Georgetown, ο συγγραφέας Πόουλ Μπλούσταϊν, που ασχολείται επισταμένα με το ΔΝΤ, και η Ρεμπέκα Νίλσον, στέλεχος της Υπηρεσίας Έρευνας του Κογκρέσου των ΗΠΑ στο Διεθνές Εμπόριο.

Από το 43.50 και μετά 



Πηγή www.pronews.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Μια είδηση που δεν ''πουλάει'' - Μαθητής-διάνοια πρώτευσε στη Φυσική



Μαθητής της Γ΄ τάξης του 4ου Γενικού Λυκείου Αλεξανδρούπολης απέσπασε την πρώτη θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) μεταξύ 500 συνομηλίκων του.

Ο 17χρονος Αντώνης Φουρφάρος διαπρέπει στις θετικές επιστήμες, καθώς από το γυμνάσιο έως σήμερα έχει διακριθεί σε διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρίας (2ο βραβείο), Μαθηματικών και Λογικής Σκέψης (1η θέση το 2016 και το 2017), καθώς και στο συνέδριο ACSTAC (καλύτερη εργασία στην πληροφορική). Επίσης, κατέχει το πανελλήνιο ρεκόρ στην επίλυση κύβου του Rubik με κλειστά μάτια.

«Αν δεν καλλιεργήσουμε τις δυνατότητές μας, δεν γίνεται τίποτα. Είναι πολύ σημαντικό πώς βλέπουμε το θέμα της νοημοσύνης. Αν βλέπουμε τη νοημοσύνη μας ως κάτι με το οποίο έχουμε γεννηθεί και είναι σταθερό, κάθε φορά που διαγωνιζόμαστε, εάν δεν πετυχαίνουμε τον στόχο μας, υπάρχει ο κίνδυνος να θεωρήσουμε ότι δεν είμαστε έξυπνοι και να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια.

Για μένα είναι σημαντικό το να βλέπουμε κάθε αποτυχία ως κίνητρο βελτίωσης. Να βλέπουμε τις ικανότητές μας ως κάτι που μπορούμε να βελτιώσουμε» ανέφερε ο 17χρονος.
Αν και σε απόσταση αναπνοής από τις πανελλήνιες εξετάσεις, βρίσκει χρόνο για το πιάνο, την ανάγνωση βιβλίων και την ενασχόληση με την αστρονομία.


https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Δήλωση-βόμβα από Π.Καμμένο - Αυτά είναι τα ρωσικά οπλικά συστήματα που απαγόρευσαν οι ΗΠΑ να προμηθευτούν οι ΕΔ


Το Διυλιστήριο λέει : ''... Δεν υπάρχει μεγαλύτερη παραδοχή, ότι αγοράζουμε για την προστασία μας, αυτά που μας επιτρέπουν, ότι δεν είμαστε ένα αυτόνομο κράτος, και ότι και εμείς και η Τουρκία, είμαστε μαριονέτες, στα χέρια των πιο ισχυρών χωρών...''

του Γιάννη Πετρίδη

Στην αποκάλυψη ότι οι ΗΠΑ έχουν απαγορεύσει στην Ελλάδα να προμηθεύεται ρωσικά οπλικά συστήματα, προχώρησε χθες ο υπουργός Εθνικής Aμυνας Π.Καμμένος εκφράζοντας tο σχετικό παράπονο της Ελλάδας, προς την Ουάσιγκτον που επιτρέπει την αγορά του S-400, αλλά και άλλων ρωσικών συστημάτων από την Τουρκία, αλλά όχι από την Ελλάδα..

"Οι ΗΠΑ δεν μπορούν να απαγορεύουν στην Ελλάδα να αγοράζει ρωσικά συστήματα και να το επιτρέπουν στην Τουρκία" δήλωσε, τονίζοντας την στρατιωτική ανισορροπία που δημιουργείται.

Το θέμα είναι όμως ποια ρωσικά οπλικά συστήματα ήθελε να προμηθευτεί η Ελλάδα και δεν της το επέτρεψαν οι ΗΠΑ, επικαλούμενες το εμπάργκο των χωρών του ΝΑΤΟ στην Ρωσία, μετά τα γεγονότα στην Ουκρανία και την ανάκτηση της Κριμαίας το 2014.


Οπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Αμυνας απαγορεύθηκε με επέμβαση των ΗΠΑ η προμήθεια από την Ρωσία των εξής οπλικών συστημάτων:

-55 Τεθωρακισμένων Αμφίβιων Οχημάτων Μάχης BMP-3F για τους Πεζοναύτες, των οποίων η προμήθεια είχε κλειστεί κατά την επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Αμυνας Π.Παναγιωτόπουλου στην Ρωσία τον Απρίλιο του 2013. Η μετατόπισή του στο υπουργείο Πολιτισμού δύο μήνες αργότερα και η ανάληψη του υπουργείου από τον Δ.Αβραμόπουλο, είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της διαδικασίας, η οποία όταν τελικά πέρασε στην τελική φάση τον Ιανουάριο του 2014 την πρόλαβε το εμπάργκο.

Η απόκτησή τους που είναι πάγια υπηρεσιακή ανάγκη εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον, είχε αποφασιστεί οριστικά μετά το θανατηφόρο ατύχημα των Πεζοναυτών με το "αρχαίο" και παντελώς ακατάλληλο Μ113 έξω από την Χαλκίδα και θα μεταμόρφωνε τη νυν συμβολική δύναμη αποβάσεων του ΕΣ σε ένα όπλο τεράστιας επιχειρησιακής αξίας.

-20 οχημάτων εκτόξευσης SHORADS Tor-M2 ή Pantsir S1 σε συνδυασμό με Buk-M2 για αντικατάσταση των παλαιών OSA AKM. Tα συστήματα θα έκτιζαν έναν αδιαπέραστο τείχο στο Αιγαίο, ως πρώτη γραμμή α/α άμυνας, απέναντι στα F-35 και στο τουρκικά βλήματα cruise...

-50 εκτοξευτών και 500 βλημάτων κατευθυνόμενων με λέηζερ Kornet-EM, δηλαδή της νέας έκδοσης του κορυφαίου, όπως αποδείχθηκε και στον πόλεμο της Συρίας, αντιαρματικού όπλου, με διπλάσια ακτίνα από το νυν που υπηρετεί στις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, η οποία τώρα φτάνει στα 5 χλμ.

Μέ ακτίνα δράσης 10 χλμ. και τοποθετημένο σε κινητές πλατφόρμες, αυτά τα συστήματα θα μπορούσαν να "κλειδώσουν" την περιοχή μεταξύ Λέσβου, Χίου, Σάμου, αλλά και Κω-Ρόδου σε ότι αφορά τις αντιαποβατικές δυνατότητες που θα αποκτούσε ο Ελληνικός Στρατός.

Επειδή ο Δ.Αβραμόπουλος δεν μπόρεσε λόγω του εμπάργκο να υλοποιήσει την προμήθεια, την περιέλαβε στα εγκεκριμένα προγράμματα από την Επιτροπή Αμυνα που πέρασε από την Βουλή των Ελλήων στις 30 Ιουλίου 2014 για να υλοποιηθεί, αμέσως μόλις το επιτρέψουν οι ΗΠΑ.

-20 μέχρι 30 νέων βλημάτων 248N6 του αντιαεροπορικού συστήματος S-400, τα οποία θα προσαρμοζόντουσαν στο νυν σύστημα S-300PMU1 που υπηρετεί στην Κρήτη και θα αύξαναν κατά 60% την περιοχή απαγόρευσης, αυξάνοντας την φονική περίμετρο από 150 σε 250 χλμ.!

Το βλήμα 40N6 με τα 400 χλμ. ακτίνα δράσης δεν μπορούσε να εγκατασταθεί λόγω αδυναμίας του ραντάρ του S-300 (εμβέλεια 300 χλμ.) να το παρακολουθήσει

Η πατρότητα της ιδέας ανήκει στον τότε Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, στρατηγό Μ.Κωσταράκο και την αποδέχθηκε με θερμότητα ο Δ.Αβραμόπουλος.

Αυτή ήταν και η ουσία της άσκησης "Λευκός Αετός" στις 13 Δεκεμβρίου 2013 κατά την οποία πιστοποιήθηκε το σύστημα S-300 μετά από τόσα χρόνια σε υπηρεσία. Το εμπάργκο που επιβλήθηκε δύο μήνες αργότερα, μπλόκαρε και αυτή την προμήθεια.

Αν η προμήθεια είχε ολοκληρωθεί με κόστος λιγότερο από 50 εκατ. δολάρια η Ελλάδα θα αποκτούσε μια δυνατότητα που τώρα θα αποκτήσει η Τουρκία με δαπάνη εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων (η Μόσχα έχει αποφασίσει να δώσει στη Τουρκία το βλήμα 248N6, όχι το 40N6 με τα 400 χλμ. ακτίνα δράσης)

- Την υλοποίηση μέρους της διακρατικής σύμβασης για τα 420 ΤΟΜΑ BMP-3HEL σε αριθμό ίσο με αυτό των LEO2HEL τουλάχιστον, (170 μονάδες), προκειμένου να δημιουργηθούν πανίσχυρες τεθωρακισμένες ίλες με προστασία μακράς ακτ;iνας για τα LEO2HEL. Tα οχήματα θα ήταν μεταχειρισμένα και θα δίνονταν με κόστος 1 εκατομμύριο ανά μονάδα.

Για όλα αυτά η Ουάσιγκτον "άναψε κόκκινο", παρά το γεγονός ότι η Μόσχα είχε δεχθεί να χρηματοτοτήσει την αγορά τους η οποία θα αποπληρωνόταν σε 20 χρόνια. Ετσι ή αλλιώς το πακέτο όλων των παραπάνω κόστιζε περίπου όσο θα κοστίσει η αναβάθμιση των γερασμένων ΑΦΝΣ Ρ-3Β: 500 εκατομμύρια ευρώ!

Πηγή www.pronews.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Ο Κόκκαλης εκβιάζει για αλλαγή φορολογικής έδρας των επιχειρήσεών του


Το Διυλιστήριο λέει : ''... Να θυμηθούμε ότι το 2007, λόγω κόντρας με την κυβέρνηση Καραμανλή, ο κύριος Κόκκαλης , είχε ξαναεκβιάσει, ότι θα μεταφέρει τις επιχειρήσεις του στο εξωτερικό, επιτυγχάνοντας να αλλάξει τελείως πολιτική η τότε κυβέρνηση ...'' 



Κατήγγειλε ότι στην Ελλάδα επιλέγουν συνεργάτες από την... Εσθονία - Προειδοποίησε ότι μπορεί να φύγει από την Ελλάδα και να αλλάξει φορολογική έδρα - Λάβρος κατά του πρώτου ιδιωτικού μονοπωλίου στον κόσμο (ΟΠΑΠ) και της Επιτροπής Παιγνίων

Το ενδεχόμενο να αποχωρήσει η Ιντραλοτ απο το χρηματιστήριο και να αλλάξει φορολογική έδρα εξετάζει η Intralot, όπως ανέφερε απο το βήμα της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της ο πρόεδρος της κ. Σωκράτης Κόκκαλης.

«Είναι κάτι το οποίο δεν επιθυμούμε ( σ.σ φυγή), αλλά ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται η Intralot θα μας αναγκάσει να το πράξουμε», ο κ. Κόκκαλης.

Αναφορικά για τις προοπτικέςπου εξετάζει η Ιντραλοτ συμπλήρωσε “Πάνω από όλα είμαστε μια ελληνική εταιρεία και δεν θα ήθελα ποτέ να ακούσω σχόλια ότι η Intralot να φύγει από την Ελλάδα.

«Ομως» στην «Ελλάδα δεν μας δίνουν σημασία, μας έλεγαν Εθνικούς προμηθευτές τα ΜΜΕ τα οποία εν πολλοίς ευθύνονται για την κατάσταση στην χώρα μας».

Ύστερα από παρά πολυ καιρό σιγής ο κ. Κόκκαλης ξιφούλκησε κατά πάντων, αφού διακρίνει μια αδιαφορία για την Intralot η οποία ενω είναι μια έγχωρια εταιρεία τεχνολογίας με διεθνή παρουσία 32 αγορές, στην χώρα δεν υποστηρίζεται.

Ο Ιδρυτής του Ομίλου είπε ότι αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία η ύπαρξη ιδιωτικού μονοπωλίου τυχερών παιχνιδιών, χαρακτηρίζοντας την πορεία της ιδιωτικοποίησης από το 2013 και μετά πονεμένη ιστορία, υπογραμμίζοντας ότι το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας πέρασε πρόσφατα σε ανώνυμο ιδιοκτησιακό καθεστώς με έδρα το σκοτεινό Λιχτενστάιν ενώ ο ΟΠΑΠ έχει πρόσφατα αποκτήσει ιδιαίτερα ευνοϊκή μεταχείριση από τον ρυθμιστή, την Εθνική Επιτροπή Ελέγχου Παιγνίων μετά την ξαφνική μεταβολή της στάσης της τελευταίας στον κανονισμό για τα φρουτάκια.

Η Ιντραλοτ έφερε τζίρο 5,5 δισ. στον ΟΠΑΠ και στην Ελλάδα επιλέγουν συνεργάτες απο την Εσθονία !

Ο κ. Κόκκαλης αναφέρθηκε στην ιστορική σχέση της INTRALOT με τον ΟΠΑΠ και την αξία που δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα της τεχνολογικής συνεργασίας τους εκτοξεύοντας τον κύκλο εργασιών του ΟΠΑΠ από 0,2 δισ. Ευρώ σε 5,5 δισ. μεταξύ των ετών 1990 και 2010 με την εγκατάσταση των συστημάτων της INTRALOT Και Την Έναρξη Του Αθλητικου Στοιχηματος Το 2000.

Αναφερόμενος στον τερματισμό της συνεργασίας με τον ΟΠΑΠ ο κ. Κόκκαλης σημείωσε πως δεν υπάρχει παγκόσμιο προηγούμενο η Intraliot να επιλέγεται για έργα και λοταρίες σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Ευρώπη και στην Ελλάδα να επιλέγοντα ( σ. σ απο τον ΟΠΑΠ ) εταιρείες που διαθέτουν συμβόλαια σε Εσθονία και Καταλονία.

«Στην Ελλάδα μας αποκαλούσαν κάποτε Εθνικούς Προμηθευτές τα ΜΜΕ που είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνα για τη σημερινή κατάσταση της χώρας, σαν να ήταν κάτι κακό την ώρα που μεγάλωνε η αξία μιας κρατικής εταιρείας. Αυτή η κατάσταση δεν βοηθά την ελληνική οικονομία. Μας ρωτάνε γιατί δεν έχουμε φύγει ακόμη. Εμείς αισθανόμαστε ελληνική εταιρεία αλλά είναι περίεργο να χάνουμε δουλειές στη χώρα μας από ανταγωνιστές που δεν μπορούν να μας ανταγωνιστούν διεθνώς. Εξετάζουμε κάθε ενδεχόμενο για είσοδο σε ξένα χρηματιστήρια και αυτά στον κλάδο μας είναι η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Χονγκ Κόνγκ. Το Χονγκ Κονγκ είναι λίγο μακριά για εμάς». Τα ελληνικό χρηματιστήριο αυτή τη στιγμή είναι πολύ ευμετάβλητο με πολύ μικρό αγοραστικό ενδιαφέρον και κεφαλαιοποιήσεις που δεν ανταποκρίνονται στην αξία των εταιρειών, επηρεαζόμενο από γεγονότα ή και φήμες που δεν έχουν σχέση με τα προϊόντα και τις προοπτικές των εταιρειών.

Εκτός από την παραβίαση του ανταγωνισμού με το ιδιωτικό μονοπωλιακό καθεστώς ο Σωκράτη Κόκκαλης καυτηρίασε την αναρχία στο διαδικτυακό τοπίο, την πολυετή καθυστέρηση ενός κανονικού διαγωνισμού για μόνιμες άδειες διαδικτυακού στοιχηματισμού, που θα επιτρέψει επενδύσεις για ανάκτηση μεγάλου ποσοστού από τον παράνομο διαδικτυακό τζόγο και προέτρεψε την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στις εξαγγελίες της για την τακτοποίηση του ζητήματος.

Ο Πρόεδρος δήλωσε περήφανος για τις επιτυχίες της εταιρείας του σε προηγμένες αγορές όπως οι ΗΠΑ όπου απασχολούνται 600 εργαζόμενοι σε 12 Πολιτείες και στην προοπτική νέων έργων που αναμένονται στις ΗΠΑ, και εκτενώς αναφέρθηκε στις μεγάλες ευκαιρίες της αγοράς της Τουρκίας όπου η INTRALOT έχει εδραιωμένη παρουσία στο Αθλητικό Στοίχημα και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αναδιάρθρωση της ιδιοκτησίας της Κρατικής Λοταρίας και του Ιπποδρόμου με την προοπτική συμμετοχής στο διαγωνισμό για τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εξοπλισμό.

Πηγή www.protothema.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Εκατομμύρια ευρώ για έργα δημοσίου που δεν έγιναν στον Σκαραμαγκά

Εντοπίστηκε φάκελος με προκαταβολές πολλών εκατ. ευρώ για παραγγελίες που δεν εκτελέστηκαν. Καθεστώς ειδικής διαχείρισης και σπάσιμο σε εμπορικό και στρατιωτικό τμήμα προβλέπει το σχέδιο διάσωσης για τον Σκαραμαγκά.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η λύση για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καθώς η απόφαση της διαιτησίας στην οποία έχει προσφύγει το ελληνικό δημόσιο, επιδιώκοντας την ανάκτηση περίπου 600 εκατ. ευρώ από τη διοίκηση του ναυπηγείου, αναμένεται εντός των επόμενων ημερών.

Αυτό ανέφερε σήμερα ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, γνωστοποιώντας παράλληλα τον εντοπισμό φακέλου με προκαταβολές ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν για την εκτέλεση παραγγελιών, οι οποίες ωστόσο δεν αξιοποιήθηκαν.

Όπως είπε ο κ. Πιτσιόρλας κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, πρέπει να ξεκαθαρίσει το ζήτημα της ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων ύψους 600 εκατ. ευρώ που εκκρεμεί από το 2008. Επίσης πρέπει να λυθεί το θέμα των προκαταβολών που έχουν δοθεί από το Ελληνικό Δημόσιο στη σημερινή ιδιοκτησία του ναυπηγείου, για έργα που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Σύμφωνα με τον υφυπουργό ο φάκελος των προκαταβολών αυτών θα ανοίξει και το Ελληνικό δημόσιο σκοπεύει να τις διεκδικήσει.

Πληρέστερη ενημέρωση για το μείζον αυτό θέμα θα υπάρξει στο επόμενο διάστημα, εντούτοις η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο, δίνει ένα ακόμη πλεονέκτημα στην κυβέρνηση για την αποπομπή των ιδιοκτητών από τα ναυπηγεία.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης

Ο κ. Πιτσιόρλας ανακοίνωσε ότι σε κάθε περίπτωση το ναυπηγείο θα τεθεί υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, χωριζόμενο σε δύο τμήματα. Το εμπορικό και το στρατιωτικό, για το οποίο όπως σημείωσε, θα επιδιωχθεί να ενταχθεί στο ευρωπαϊκό αμυντικό σύστημα. Χωρίς να παράσχει κάποια επιπλέον πληροφορία, άφησε να εννοηθεί ότι μάλλον θα εξαγορασθεί από κάποια ευρωπαϊκή εξοπλιστική εταιρεία.

Η Ελευσίνα και το Νεώριο

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι υπάρχει σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου, για τα οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι έντονο, κάνοντας λόγο για την ανάπτυξη της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. «Είναι παράλογο», είπε, «να έχουμε τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο και να μην έχουμε ναυπηγοεπισκευή. Ούτε καν διαλυτήριο πλοίο δεν έχουμε».

Όπως ο ίδιος τόνισε, αν αναπτυχθεί ορθά η ναυπηγική βιομηχανία μας, τότε θα μπορούσε να συνεισφέρει ακόμη και το 10% του ΑΕΠ της χώρας μας.

Σε ότι αφορά το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την πραγματοποίηση επενδύσεων στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, ο υφυπουργός είπε πως η Κυβέρνηση επιδιώκει να διαμορφωθεί μία στρατηγική για το μέλλον των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, Νεωρίου και για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. Ο ίδιος διευκρίνισε πως θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός των αμυντικών από τις εμπορικές δραστηριότητες του ναυπηγείου Σκαραμαγκά και να ακολουθήσει η υπαγωγή του σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, ενώ αντίστοιχη πορεία αναμένεται να ακολουθηθεί και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας τα οποία θα οδηγηθούν σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.

Η ιστορία του Σκαραμαγκά 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο τέλος του 2010 απαίτησε ο Σκαραμαγκάς να ναυπηγεί και να επισκευάζει μόνον πολεμικά πλοία. 

Τέλος οι ναυπηγήσεις και επισκευές συμβατικών («μη πολεμικών») πλοίων για το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, επιτάσσει η Κομισιόν!

Μετά απο μακρά διαμάχη για παράνομες επιδοτήσεις 539 εκατ. ευρώ, που έπρεπε να επιστραφούν εντόκως από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (Ελληνικά Ναυπηγεία-ΕΝ Α.Ε.) στο ελληνικό Δημόσιο, η Κομισιόν, συμφώνησε «για να μην κινδυνεύσουν οι στρατιωτικές δραστηριότητες της ΕΝΑΕ», να παραιτηθεί απο την διεκδίκηση επιστροφής του προστίμου υπο τους εξής όρους:

α) Να μην ασκήσει η ΕΝΑΕ καμία «μη στρατιωτική» δραστηριότητα στα επόμενα 15 χρόνια, δηλαδή να κατασκευάζει και να επισκευάζει μόνον πολεμικά πλοία.

β) Να εγκαταλείψει τις εγκαταστάσεις που της έχουν παραχωρηθεί και δεν είναι αναγκαία για τις στρατιωτικές της δραστηριότητες.

γ) Να πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία που δεν σχετίζονται με ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων. Το ποσόν που θα εισπράξει ο Σκαραμαγκάς, θα κατευθυνθεί αποκλειστικά στην επιστροφή ασυμβίβαστων ενισχύσεων.

δ) Ελλάδα και ΕΝΑΕ να εγκαταλείψουν σειρά εγγυήσεων τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε κρίνει ασυμβίβαστες με απόφαση του 2008.

και ε) η Ελλάδα να υποβάλλει κάθε χρόνο έκθεση ότι τηρείται η συμφωνία.

Η Κομισιόν είχε προσφύγει (Απρίλιος 2010) στο Ευρωδικαστήριο, γιατί η Ελλάδα δεν συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις της Επιτροπής που είχε κρίνει τις επιδοτήσεις ασυμβίβαστες με την εσωτερική αγορά, γιατί η χώρα μας δεν σεβάστηκε τους όρους (αποφάσεις του 1997 και του 2002) για την κοινοτική έγκριση των ενισχύσεων αναδιάρθρωσης και για το κλείσιμο επιχείρησης.

Ως πρόσθετες ασυμβίβαστες ενισχύσεις είχαν κριθεί και σειρά δανείων και εγγυήσεων που χορηγήθηκαν στην ΕΝΑΕ από το Δημόσιο και την τότε κρατική ΕΤΒΑ χωρίς να καταγγελθούν όπως είχε ζητηθεί.

Μετά απο 15 χρόνια η Επιτροπή θα εξετάσει τη σκοπιμότητα ανάκλησης της προσφυγής.

Η Ιστορία του Ναυπηγείου
Η πώληση του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας, του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, στην Abu Dhabi Mar τον περασμένο Μάρτιο, την αναπτυσσόμενη ναυπηγική εταιρεία του Αμπού Ντάμπι, του ισχυρότερου αραβικού Εμιράτου, ήταν η τελευταία περιπέτεια του Ροβινσώνα Κρούσου της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, που έχει περάσει απο 7 θάλασσες και πέντες ωκεανούς απο την ημέρα που ιδρύθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 50, απο τον Σταύρο Νιάρχο.

Το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά κατέληξε τελικά στα χέρια της Abu Dhabi Mar (ADM) στην οποία πωλήθηκε απο την ιδιοκτήτρια γερμανική ThyssenKrupp Marine Systems (“TKMS”). Η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε την πρόταση για εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο νέο κοινοπρακτικό σχήμα όπου θα ηγείται η ADM κατέχοντας ποσοστό 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά ενώ η ThyssenKrupp Marine Systems θα κατέχει το 24,9%.

Η Abu Dhabi Mar είναι σχετικά νέα εταιρεία αλλά με σημαντικές εξαγορές και συνεργασίες και μεγάλες φιλοδοξίες. Διαθέτει μεγάλη ναυπηγική μονάδα στο Εμιράτο με 750 εργαζόμενους και με προβλήτα-κλίνη 550 μέτρων κατασκευής σε έκταση 172 στρεμμάτων, αλλά και ναυπηγείο στη Γαλλία το CMN Yahts στο Χερβούργο της Νορμανδίας, μονάδα με 480 εργαζόμενους σε έκταση 110 στρεμμάτων.

Η μεγάλη δύναμη της εταιρείας, είναι η στρατηγική συμμαχία που έκανε με την ThyssenKrupp τον Οκτώβριο του 2009 και την οποία υπέγραψε το αφεντικό της Abu Dhabi Mar, ο Αχμάντ Νταρβίς αλ Μαράρ, μέλος της βασιλικής οικογένειας του Εμιράτου. Η συμφωνία προβλέπει συνεργασία για τη δημιουργία ενός «υπερ-σχήματος» με ειδίκευση γτις μεγάλες θαλαμηγούς αλλά και σε άλλες κατασκευές και με κοινές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Οι γερμανοί θα κρατήσουν για τον εαυτό τους το κομμάτι της προηγμένης τεχνολογίας στις στρατιωτικές κατασκευές και οι άραβες τη διοίκηση μέσω της οποίας θα αποκτήσουν εμπειρία, γνώσεις και κύρος ώστε αργότερα, να αυτονομηθούν.

Στο πλάισιο της συμφωνίας οι άραβες εξαγόρασαν απο την ThyssenKrupp και το ναυπηγείο Nobiskrug στη Γερμανία που είναι και το καμάρι τους μέχρι στιγμής αφού μπορούν να κατασκευάζουν μεγάλες θαλαμηγούς (mega yachts) μήκους 200 μέτρων. Το ναυπηγείο έχει δύο μεγάλες κλίνες κατασκευής με 550 εργαζόμενους σε μιά τεράστια έκταση 420 στρεμμάτων.

Τελευταίο απόκτημα της συλλογής φυσικά ο Σκαραμαγκάς στη διοίκηση του οποίου θα εμπλακέι και ο λιβανέζος επιχειρηματίας κ.Ισκαντάρ Σάφα που συμμετέχει και στην Abu Dhabi Mar μέσω της δικής του εταιρείας Privinvest..

Τι αγόρασαν οι Άραβες

Μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ναυπηγείου Σκαραμαγκά υπήρχαν σημαντικές εκκρεμότητες που πάντως επιλύθηκαν και είχαν να κάνουν με το Πολεμικό Ναυτικό και τα 4 υποβρύχια που «χτίζονταν» για λογαριασμό του.

Το πρώτο απο αυτά, το «Παπανικολής» κατασκευάστηκε στο Κίελο προ τριετίας, διαπιστώθηκε οτι «γέρνει» και δεν εγκρίθηκε απο τους έλληνες αξιωματικούς που πήγαν να το παραλάβουν. Στο μεσοδιάστημα και μετά απο κύμα σφοδρών ελληνογερμανικών αντιπαραθέσεων, διεργασιών, αντεγκλήσεων, πιέσεων της γερμανικής κυβέρνησης και εχθρικών διαρροών, οι ζημιές επισκευάστηκαν και είναι έτοιμο προς παράδοση.

Τα άλλα τρία («Ματρόζος», «Κατσώνης», «Πιπίνος»), είναι στο ναυπηγείο του Σκαραμαγκά, έτοιμα να παραληφθούν.

Ο πραγματικός και ουσιαστικός λόγος της φυγής των γερμανών πάντως είναι οτι το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας μας, για λόγους οικονομίας, δεν υλοποιεί το μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμά του και οι γερμανοί δεν έχουν δουλειές στην Ελλάδα.

Ο τυφώνας της παγκοσμιοποίησης και το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα που είναι υψηλότερο απο τα ναυπηγεία που βρίσκονται στον λεγόμενο αναπτυσσόμενο κόσμο, είναι δύο ακόμη λόγοι για τους οποίους οι γερμανοί δεν προχωρούν σε ναυπηγήσεις πλοίων στην ελλάδα, άλλωστε την τελευταία διετία δεν το κάνουν ούτε στη Γερμανία.

Νιάρχος - Ωνάσης - Σκαραμαγκάς - Ολυμπιακή

Κι όμως, αυτό το ναυπηγείο είχε ξεκινήσει διαφορετικά και έχτισε ιστορίες ανθρώπων για δύο γενιές.

Όταν το Σεπτέμβριο του 1956 υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Σταύρου Νιάρχου για το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, λίγοι γνώριζαν ότι η ίδρυση ενός σύγχρονου ναυπηγείου από το μηδέν, σε μια χώρα που δεν διέθετε ούτε τις κατάλληλες υποδομές ούτε και ειδικευμένο προσωπικό ή απαραίτητη τεχνογνωσία, ήταν το αποτέλεσμα μιας απόφασης του έλαβε ο Σταύρος Νιάρχος στο πλαίσιο του ανταγωνισμού του με τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Το 1956, ο Νιάρχος και ο Ωνάσης έκαναν προτάσεις προς την κυβέρνηση για την ίδρυση αεροπορικής εταιρείας. Την περίοδο εκείνη η κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή διαπραγματευόταν την ανάθεση της καταρρέουσας κρατικής αεροπορικής εταιρίας ΤΑΕ. Ο Ωνάσης εξασφάλισε την εταιρία κι έφτιαξε την Ολυμπιακή, και ο Νιάρχος που έχασε τη μάχη, σε αντάλλαγμα πήρε την υπογραφή σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο για την ίδρυση των «Ελληνικών Ναυπηγείων», στο Σκαραμαγκά.

Με την σύμβαση αυτή το δημόσιο παραχωρούσε το δικαίωμα και ο ανάδοχος αναλάμβανε την υποχρέωση να ιδρύσει και να λειτουργήσει εργοστάσιο πλοίων, σκαφών και κάθε πλωτού μέσου. Σε κάθε περίπτωση ο ανάδοχος έπρεπε να διαθέσει το ποσό των 8.630.000 δολαρίων, από τα οποία το ποσόν των 600.000 δολαρίων θα αποτελούσε το κεφάλαιο κίνησης.

Την περίοδο 1958 - 1966, το ναυπηγείο προχώρησε στην ολοκλήρωση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεών του με πλωτές δεξαμενές που χρησιμοποιήθηκαν τόσο για κατασκευές νέων πλοίων, όσο και για επισκευές.

Η περίοδος 1967 - 1980 είναι η «ώριμη περίοδος» του ναυπηγείου, αφού λόγω της κρίσης του Σουέζ, ανέλαβε την ναυπήγηση μεγαλύτερων πλοίων που αντιακτέστησαν τα liberty, επεκτάθηκε στις εγκαταστάσεις βιομηχανικού εξοπλισμού και στα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Εκεί κατασκευάστηκε και η θαλαμηγός «Ατλαντίς» του ίδιου του Νιάρχου.

Η περίοδος 1980 - 1985 οπότε και το ναυπηγείο κρατικοποιήθηκε, χαρακτηρίζεται ως περίοδος κρίσης, με πολλές αιτίες όπως η μεγάλη ναυτιλιακή κριση και ο έντονος ανταγωνισμός. Οι προτάσεις εξυγίανσης που έκαναν τότε όλοι οι ιδιοκτήτες ναυπηγείων, ενω οι εργαζόμενοι ήθελαν την κρατικοποίηση γιατί πίστευαν πως έτσι θα διασφάλιζαν τις θέσεις εργασίας. Η άνοδος του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία σηματοδότησε και την αύξηση της επιρροής τους. Ετσι, τον Απρίλιο του 1985 το ναυπηγείο έκλεισε και πέρασε στον έλεγχο του κράτους τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.

Οι περιπέτειες του, ως αμιγώς κρατικού ναυπηγείου ήταν πολλές με κύριο χαρακτηριστικό την υπερφόρτωση σε πλεονάζον προσωπικό λόγω ρουσφετολογικών προσλήψεων, τις πολλαπλές ζημιογόνες χρήσεις και τις μακρές απεργίες έως το 2002 οπότε πουλήθηκε στους γερμανούς.

https://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....