Διυλιστήριο: 09/30/13
ροη αναρτησεων

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Η επανάσταση του Ευαγγελίου

Είναι ολοφάνερο ότι η πατρίδα μας διατρέχει τον έσχατο κίνδυνο. Και είναι άμεση ανάγκη αντίδρασης και αντίστασης στην πλημμυρίδα και χιονοστιβάδα των μέτρων προδοσίας και καταστροφής της Ελλάδας και εξανδραποδισμού του λαού μας.

Πρώτη, που θα έπρεπε να υψώσει το λάβαρο της αντίστασης, είναι η Εκκλησία.

 Όταν το 1987 η πολιτεία (ΠΑΣΟΚ) απείλησε να πάρει τη, λεγόμενη, εκκλησιαστική περιουσία, έγινε χαλασμός. Αρχιερείς, πλήθη ιερέων και χιλιάδες λαού ξεσηκώθηκαν και συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα. Όπου διαδήλωσαν και φώναξαν και χτύπησαν πένθιμα τις καμπάνες, προκειμένου να πετύχουν τη ματαίωση της κρατικής απειλής.

Και τώρα, που ολάκερη η πατρίδα κινδυνεύει, τηρούν «σιγή ιχθύος». Γεγονός, που, σε τελική ανάλυση, μπορεί να σημαίνει συναίνεση και συνενοχή.

Κάποιες μεμονωμένες φωνές διώκονται και φιμώνονται. Πράγμα, που συνέβη στην περίπτωσή μου.

Μιλούσα στους ναούς του Αγρινίου και των περιχώρων. Και ο λαός ήταν κυριολεκτικά ενθουσιασμένος. Κι αυτό, μέχρις ότου συμπτυχθούν τα πολιτικά Σόδομα και Γόμορρα (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ). Οπότε και άρχισε ο διωγμός. Με προφανή σκοπό να με αποκλείσουν απ’ τις ενορίες του Αγρινίου, απ’ όπου προέρχεται και η πλειοψηφία των ψηφοφόρων τους.

Γεγονός, που μας ανάγκασε, μια παρέα φίλων, να οργανώσουμε δημόσιες ομιλίες κοινωνικού και θρησκευτικού περιεχομένου, στην κεντρική πλατεία του Αγρινίου, έστω και με ελάχιστους ακροατές, προκειμένου να σπάσουμε το φράγμα του φόβου.

Οι ομιλίες αυτές, παρά την προχειρότητα των τεχνικών μέσων, που είχαμε στη διάθεσή μας, βιντεοσκοπήθηκαν και προωθήθηκαν στο διαδίκτυο. Όπου και βρήκαν απρόσμενη απήχηση. Τις ξαναπροωθώ, πιστεύοντας πώς οι ακροατές τους θα αποζημιωθούν για τον κόπο και το χρόνο, που θα διαθέσουν για να τις ακούσουν.

Χρειάζεται συνεργασία, προκειμένου να τονώσουμε το ηθικό του λαού μας. Δίνοντάς του να καταλάβει ότι το Ευαγγέλιο βρίσκεται κοντά του. Και σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί δεκανίκι της μνημονιακής λστοσυμμορίας και των κομματόσκυλων του οποιουδήποτε απατεώνα και μασκαρά, που είναι στην υπηρεσία του σιωνισμού και του ναζισμού.

Για λογαριασμό των οποίων και δικό τους, πολεμούν με λύσσα και το λαό και το Ευαγγέλιο. Κι από το άλλο μέρος μπαίνουν μπροστά μπροστά στις εκκλησιές για να «το παίζουν» και…ευσεβείς οι αντίχριστοι και μισέλληνες!!!

1: http://www.youtube.com/watch?v=gcdB1z9LEZA  ( Πατροκοσμάς) 
2: http://www.youtube.com/watch?v=gM-hf5h11GM  ( Πρόδρομος)
 Σας ευχαριστώ για όλη τη μέχρι τώρα και την περαιτέρω συνεισφορά σας στην προσπάθειά μας αυτή.
Ο καθένας για όλους και όλοι για τον καθένα μας. Να πολεμήσουμε το βούρκο, που μας δηλητηριάζει και μας πνίγει.

Διυλιστήριο:  Και οι τρεις ομιλίες του παπά Ηλία είναι τρομερές(με μια ελαφριά προτίμηση στην τρίτη), βέβαια δεν περίμενα κάτι λιγότερο καθώς ο παπά Ηλίας εδώ και πολύ καιρό αγωνίζεται για την αφύπνηση του λαού,  μιλάει για την ουσία του λόγου του Χριστού, συνδιάζοντάς τον εκπληκτικά με τους καιρούς που ζούμε. Πιστεύω πως εαν οι δεσποτάδες (όπως τους αποκαλεί), διδάσκαν τον κόσμο όπως ο παπά Ηλίας, θα ζούσαμε σε μια άλλη Ελλάδα. Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο να τις ακούσετε 


Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΤΡΙΞ

Οι περισσότεροι άνθρωποι εσφαλμένα, νομίζουν πως η θεωρία του Μάτριξ, δηλαδή της εικονικής πραγματικότητας που έχει φυλακιστεί η ανθρωπότητα, είναι μια νέα θεωρία, που έγινε γνωστή μέσω της γνωστής χολυγουντιανής ταινίας....Η αλήθεια όμως, είναι πως πρώτος, μίλησε για το Μάτριξ ο Πλάτων, μέσα από μια ιστορία, γνωστή, ως η σπηλιά του Πλάτωνα.

Φανταστείτε, είπε ο μεγάλος φιλόσοφος, κάποιους ανθρώπους, που γεννήθηκαν μέσα σε μια σπηλιά. Μόλις γεννήθηκαν, τους έδεσαν με τέτοιο τρόπο, ώστε το μόνο που μπορούν να κάνουν, είναι να κοιτάνε τον απέναντι από αυτούς, τοίχο της σπηλιάς. Πίσω από αυτούς, υπάρχουν αυτοί που τους έδεσαν και τους παρατηρούν. Μάλιστα, έχουν ανάψει μια φωτιά, και με τα χέρια τους, δημιουργούν σκιές κινούμενες στον τοίχο που βλέπουν οι δεμένοι άνθρωποι.

Αυτές οι σκιές, είναι η πραγματικότητα για τους ανθρώπους της σπηλιάς, που νομίζουν πως αυτό ακριβώς είναι η ζωή, γιατί μόνο αυτό τους επιτρέπεται να ζήσουν.Φανταστείτε τώρα, έναν από αυτούς τους ανθρώπους, να καταφέρνει να λυθεί και να βγαίνει έξω από την σπηλιά. Τα μάτια του, που δεν έχουν συνηθίσει το φώς, θα τον προδώσουν και θα τυφλωθεί, έστω για λίγο. Ο πόνος και το σόκ, θα τον κάνουν να επιστρέψει αμέσως πίσω στην σπηλιά.Φανταστείτε τώρα κάποιον άλλο, που καταφέρνει να βγεί από την σπηλιά, αλλά παρά το σόκ από το φως, καταφέρνει να αντέξει και σε λίγο τα μάτια του προσαρμόζονται με αποτέλεσμα ο αληθινός κόσμος να αποκαλυφθεί εμπρός του.

Γυρίζει τότε πίσω στην σπηλιά και το λέει και στους άλλους, μόνο που αυτοί, εγκλωβισμένοι στην δική τους πραγματικότητα, όχι μόνο δεν τον ακούν, αλλά αυτά που τους λέει, τους φαντάζουν τρελά, τον γελοιοποιούν και στο τέλος τον σκοτώνουν σαν αιρετικό.Όπως όμως λέει ο Πλάτων, όσοι βγούν από τη σπηλιά και δουν το φως, είναι υποχρεωμένοι, με κάθε κόστος, να μεταφέρουν το φως και στους άλλους που ακόμα πιστεύουν τις σκιές της σπηλιάς.Το θέμα λοιπόν, είναι απλό, οι άνθρωποι δέχονται σαν αλήθεια, αυτό που τους προσφέρεται, το συνηθίζουν και δεν θέλουν να βγουν από την βολή τους, ακόμα και αν είναι βασανιστική. Δεν αντέχουν όλοι το φως, την αλήθεια.

Φως είναι η πληροφορία, η γνώση για το μυστήριο της ζωής. Το βλέπουμε κάθε μέρα γύρω μας, το ακούμε μέσα μας, το νιώθουμε, αλλά αρνούμαστε να ελευθερωθούμε.Κάποιοι έφτιαξαν έναν κόσμο στα μέτρα τους και μας εγκλώβισαν να ζούμε μέσα σε αυτόν. Έναν κόσμο, που όλοι νιώθουμε πως δεν είναι ανθρώπινος, πως είναι σκληρός και απάνθρωπος. Έναν κόσμο που δεν ενώνει τους ανθρώπους, αλλά τους διχάζει, τους οδηγεί κάθε μέρα σε μικρούς πολέμους, που με μαθηματική ακρίβεια φέρνουν και τον μεγάλο πόλεμο. Όλοι εναντίων όλων. Άντρες, γυναίκες, πλούσιοι, φτωχοί, έξυπνοι, χαζοί, δεξιοί, αριστεροί, παναθηναικοί, ολυμπιακοί και πάει λέγοντας.

Όλα γύρω μας, από το να βγάλουμε λεφτά, να πετύχουμε, να νικήσουμε τους άλλους, μέχρι την τηλεόραση και την τέχνη, παράγουν συναισθήματα διχαστικά. Παράγουν πολέμους. Οικονομικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, πολιτικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, ρατσιστικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, ιδεολογικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, ακόμα και κανονικούς πολέμους με όπλα, που ζουν πολλοί άνθρωποι σε πολλά σημεία του πλανήτη και υπάρχει φόβος για γενίκευση.

Όλα αυτά, έχουν σαν σκοπό, να παράγουν συναισθήματα φόβου, ανασφάλειας, αρνητικότητας μέσα στους ανθρώπους και να αντιδράνε ανάλογα. Κάθε φορά λοιπόν, που οι άνθρωποι αντιδράνε και αποφασίζουν με βάση τον φόβο, την βία, την ανασφάλεια, εκτός ότι χειραγωγούνται εύκολα, γιατί αν ήταν ενωμένοι θα ήταν ανίκητοι, χωρίς να το θέλουν, μεγαλώνουν αυτό το Μάτριξ. Τον ψεύτικο δηλαδή κόσμο, που τους λέει πως έτσι είναι η ζωή, πως η βία και ο φόβος, η ανασφάλεια και ο θάνατος, ο πόλεμος και το μίσος, είναι η αλήθεια της ζωής. Και δυστυχώς, όπως ακριβώς και οι άνθρωποι στην σπηλιά του Πλάτωνα, το πιστεύουν και δεν βγαίνουν έξω στο φως.

Όταν μάλιστα κάποιοι, τους λένε πως δεν είναι αυτή η αλήθεια, πως έχουν παραπλανηθεί και υπηρετούν σκοτεινούς άρχοντες, λαμόγια που τρέφονται από τον φόβο τους, που πλουτίζουν από το αίμα τους, και πως είναι πολύ απλό να τους νικήσουν, αρκεί να σταματήσουν να υπηρετούν τον φόβο, τους λένε τρελούς και στρέφονται εναντίον τους.

Με λίγα λόγια, κάθε φορά που ο φόβος, η απληστία, ο ανταγωνισμός που μας τρέφουν, σε επίπεδο ανθρώπων, η κρατών, τρέφει και μεγαλώνει τον αρνητικό κόσμο που βολεύει λιγότερους από το 1% των κατοίκων του πλανήτη και τους κάνει παντοδύναμους. Εμείς τους κάνουμε δυνατούς.

Πόσο δύσκολο είναι να σταματήσουμε να τρέφουμε τους άρχοντες του Μάτριξ με τους φόβους μας, να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε θετικά, με αγάπη για τους συνανθρώπους μας, να μοιραζόμαστε τα αγαθά, να δημιουργήσουμε έναν κόσμο ανθρώπινο και φωτεινό; Πόσο δύσκολο είναι να εξαφανίσουμε την κάθε Μέρκελ και τον κάθε άλλο φασίστα, μόνο και μόνο με τη σκέψη μας; Με το να μην τους ακούμε, να αρχίσουμε μόνοι μας να λειτουργούμε με αγάπη και να καταστρέψουμε αυτό το σκοτεινό Μάτριξ;

Τρομερά εύκολο αν αποκτήσουμε συνείδηση, αν παραμείνουμε σε αυτό το χαμηλό επίπεδο δυαδικότητας και μίσους, φόβου και πολέμου, τρομερά δύσκολο.Όμως στο χέρι μας είναι.


www.diulistirio.blogspot.gr

Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Παιδί, Τηλεόραση και Υπολογιστής

Η τηλεόραση, το ίντερνετ και τα διάφορα άλλα ηλεκτρονικά μέσα, βρίσκονται ήδη στην καθημερινότητα των παιδιών.

Τι είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι γονείς.


 Σύμφωνα με το άρθρο του Spiegel, (Ν.20, 14.5.07)  με τίτλο «Πόσο πολύ μπορούν να αντέξουν τα παιδιά την τηλεόραση/ τον ηλεκτρονικό υπολογιστή?» υπάρχουν πολλά στοιχεία τα οποία επιτάσσουν μια προσεκτική και καλά ζυγισμένη επαφή των παιδιών με αυτά τα μέσα.
 Η τηλεόραση και ο υπολογιστής είναι αναμφισβήτητα μία εξαιρετική πηγή γνώσεων και μάθησης.

Κατά πόσο όμως οι γονείς τα χρησιμοποιούν για αυτές τους τις ιδιότητες, με επίβλεψη και περιορισμούς? Ποιοί θα έπρεπε να είναι αυτοί οι περιορισμοί και ποιός ο λόγος για να υπάρχουν περιορισμοί στην χρήση τους?
 Το Ομοσπονδιακό Κέντρο για την Ενημέρωση της Υγείας της Γερμανίας (BZGA στην Κολονία)
συνιστά τους εξής χρονικούς περιορισμούς για την παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση και τον υπολογιστή, ανά ημέρα:

• παιδιά 3-5 ετών: μισή ώρα
• παιδιά 6 – 10 ετών: μία ώρα
• παιδιά 10 – 13 ετών: μιάμιση ώρα

  Δυστυχώς στο εμπόριο αλλά και στο ίντερνετ κυκλοφορούν παιχνίδια τα οποία δεν διευκρινίζουν πολλές φορές το όριο της ηλικίας των παιδιών στα οποία απευθύνονται.

 Αν και το άρθρο της BZGA δεν αποσαφηνίζει τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία τίθενται αυτοί οι χρονικοί περιορισμοί, η πλειοψηφία των μελετών αναδεικνύει τη σημασία του ελέγχου από τη πλευρά των γονέων, όχι μόνο του χρόνου έκθεσης αλλά και της ποιοτητας του υλικού, έτσι ώστε να αξιοποιείται ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας αυτών των μέσων:
 Στόχος είναι μέσω των νέων μέσων (τηλεόραση και υπολογιστής) να προωθείται η περιέργεια και η ανάγκη για μάθηση, αλλά και οι γονείς να λειτουργήσουν ως "φίλτρο" των πληροφοριών, συζητώντας με τα παιδιά τους και απαντώντας σε οποιαδήποτε απορία τους για τι τι βλέπουν.
 Ένα σημαντικό αρνητικό στοιχείο είναι το ότι πολλές φορές χρησιμοποιούνται τα μέσα αυτά από τους γονείς ως "ηλεκτρονική baby-sitter" και όχι ως μια ακόμα ευκαιρία συνάθροισης και συναλλαγής της οικογένειας.
 Οι γονείς τα χρησιμοποιούν αρκετά για την απασχόληση του παιδιού τους, ή και έτσι ώστε τα παιδιά τους να αποκτήσουν ευχέρεια στην χρήση του Η/Υ, ακόμα και όταν αυτά είναι κάτω των 3 ετών.
 Όμως στην ευαίσθητη αυτή ηλικία, όπου ακόμα η λεπτή και αδρή κινητικότητα εξελίσσεται και η κοινωνικοποίησή του παιδιού βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά τους επιθυμητούς στόχους των διεθνώς αναγνωρισμένων παιδαγωγικών μεθόδων, η χρήση του Η/Υ ή της τηλεόρασης μπορεί να «κλέβει» χρόνο απο άλλες πολύ σημαντικές δραστηριότητες – οι οποίες ενδεχομένως και να μήν αποτελούν μια τόσο εύκολη λύση όσο ένα παιχνίδι στον υπολογιστή.
Δραστηριότητες όπως:
  • παιχνίδι με ομάδες άλλων παιδιών – για την κοινωνικοποίηση τους
αλλά και δραστηριότητες που θα εξασκήσουν την φαντασία και την δημιουργικότητά τους, όπως:
  • γλυπτική και παιχνίδια με πλαστελίνη και ζυμάρια - για την εξάσκηση και συχρονισμό λεπτής κινητικότητας και όρασης στις τρείς διαστάσεις
  • λέγκο, τουβλάκια, παιδικό παιχνίδι καρφώματος, πειράματα κτλ  - που θεωρούνται σημαντικά λόγω των επανειλλημένων προσπαθειών τις οποίες το παιδί θα κληθεί να πραγματοποιήσει για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς αυτό να είναι συγκεκριμένο, ούτε και απαραίτητο, (έτσι μαθαίνει να μήν περιμένει πάντα άμεσο αποτέλεσμα και να μην τα παρατάει εύκολα)
είναι ανεκτίμητες για την ψυχική υγεία και ανάπτυξη του παιδιού και πέρα απο τις σωματικές ανάγκες που καλείται να καλύψει ο γονέας ανήκουν στα βασικά δικαιώματα του παιδιού και πρέπει να βρίσκονται πρώτες στην καθημερινή λίστα δραστηριοτήτων με τις οποίες ασχολείται ένα παιδί.

Παράδειγμα στην πράξη: o H/Y στον παιδικό σταθμό φέρνει θετικά αποτελέσματα


 Έρευνα με 132 παιδιά 3-6 ετών που διενεργήθηκε σε παιδικούς σταθμούς στην Γερμανία για δύο χρόνια, έδειξε ότι η χρησιμοποίηση του Η/Υ έφερε μόνο θετικά αποτελέσματα.
 Τα παιδιά όταν υπήρχε καλός καιρός προτιμούσαν να παίξουν έξω, παρά με τον υπολογιστή. Έδειξαν διάθεση συνεργασίας (ποιός θα έχει το ποντίκι για πόση ώρα) και απέκτησαν νέες υπευθυνότητες (να ανοίγουν και να κλείνουν τον υπολογιστή).
 Η χρήση του υπολογιστή είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα του παιδικού σταθμού με τις εξής μορφές:
Παιδιά 5-6 ετών (σε μια ομάδα 10 παιδιών) μάθαιναν την γραμματοσειρά του αλφάβητου μέσα απο τον υπολογιστή και έπαιζαν «γραφείο» όπου δούλευαν γράφοντας προτάσεις.

 Μικρότερα παιδιά παρατηρούσαν φωτογραφίες απο έντομα και φυτά σε μεγάλη ανάλυση στον υπολογιστή  (περασμένα απο σαρωτή) και με την βοήθεια της παιδαγωγού αναζητούσαν πληροφορίες για αυτά τα έντομα και φυτά. Επίσης πατούσαν τα κουμπιά που τους υποδείκνυαν τα μεγαλύτερα παιδιά και τα υποστήριζαν.
 Οι παιδαγωγοί και ειδικοί συμπέραναν ότι ιδιαίτερα στην αρχή, τα παιδιά έδειξαν πολύ συχνά επιθυμία να περάσουν μεγάλο χρονικό διάστημα μπροστά απο τον υπολογιστή αλλά μετά απο λίγο καιρό, έχασαν ένα μεγάλο ποσοστό του ενδιαφέροντός τους.
 Ένα μεγάλο κριτήριο της έρευνας ήταν το αποτέλεσμα που θα είχε η χρήση του Η/Υ όσον αφορά την συμπεριφορά των παιδιών: εάν θα συνενοούνταν και θα συνεργάζονταν και πόσο θα βοηθούσε το ένα το άλλο στους διάφορους προβληματισμούς σε σχέση με τον Η/Υ.
 Μετά το τέλος της έρευνας επιβεβαιώθηκε ότι δεν σημειώθηκε καμία αρνητική συμπεριφορά στα παιδιά ενώ αντιθέτως παρατηρήθηκε αύξηση της συνεργασίας των παιδιών μεταξύ τους.
 Στο παράδειγμα της έρευνας στην Γερμανία, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον Η/Υ σε έναν χώρο όπου ήδη είχαν σε μεγάλο βαθμό κατακτήσει αρκετές κοινωνικές δεξιότητες (συνεργασία, συνεννόηση κτλ.) και ο στόχος ήταν να εμπλουτίσουν τις γνωστικές τους δεξιότητες με το να γνωρίσουν τον Η/Υ και να μάθουν σιγά σιγά να τον χρησιμοποιούν - όχι όμως με την μορφή παιχνιδιών.
 Η έρευνα έδειξε ότι σε αυτό το περιβάλλον η επαφή των παιδιών με τον Η/Υ ήταν χρήσιμη και εμπλούτισε την καθημερινότητα των παιδιών δίνοντάς τους επιπλέον εργαλεία για την κατανόηση των νέων μέσων.
 Δυστυχώς όμως η επαφή αυτής της μορφής με τα νέα μέσα – ελεγχόμενη ποιοτικά και χρονικά – δεν είναι κάτι εύκολα υλοποιήσιμο, μιας και απαιτεί την ενεργή εμπλοκή του παιδαγωγού ή γονιού κάτω απο συγκεκριμένες προυποθέσεις: μικρός αριθμός παιδιών, ποιοτικός έλεγχος, επιλεγμένες δραστηριότητες.
 Αυτό το γεγονός έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα βασικά κριτήρια για το οποία οι γονείς πολλές φορές επιλέγουν τα νέα μέσα για την απασχόληση των παιδιών τους – είναι εύκολα, γρήγορα και δεν απαιτούν την ενεργή ενασχόληση των γονέων.

Τα νέα μέσα επιστρατεύονται στην αντιμετώπιση προβλημάτων και δυσκολιών 


 Ειδικά προγράμματα τα οποία είναι εκπαιδευμένοι να χρησιμοποιούν παιδοψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι και λογοθεραπευτές, επιτρέπουν πλέον μία νέα δυναμική προσσέγγιση για την αντιμετώπιση δυσκολιών όπως η δυσλεξία, η διαταραχή ελλειματικής προσοχής, ή θεμάτων που σχετίζονται με τον προφορικό λόγο αλλά και άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά προσχολικής και σχολική ηλικίας.
 Έτσι ο υπολογιστής, γίνεται μέρος συγκεκριμένων θεραπευτικών συνεδριών λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του.
 Ασκήσεις γίνονται αντί βαρετές, ιδιαίτερα ευχάριστες μιάς και αποτελούν μέρος ενός παιχνιδιού το οποίο ερεθίζει με ευκολία τον εγκέφαλο του θεραπευόμενου, αποσπώντας άμεσα την προσοχή του.
 Παράλληλα μειώνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό ένα απο τα σημαντικά εμπόδια που υπάρχουν στην θεραπεία ενός παιδιού – το χαμηλό κίνητρο για συνεργασία και συμμετοχή στην συνεδρία – αυξάνοντας κατά πολύ την αποτελεσματικότητα κάθε συνεδρίας αλλά και συντομεύοντας και σημαντικά τη συνολική χρονική διάρκεια της θεραπείας.


Τα νέα μέσα και οι δυσάρεστες παρενέργειες:
Η πραγματικότητα στην καθημερινότητα των παιδιών, Παιχνίδια, Εγκληματικότητα, Συναισθήματα, Συγκέντρωση.


 Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το 90% των ηλεκτρονικών παιχνιδιών περιέχουν καποιας μορφής βίαιο περιεχόμενο και δεν διευκρινίζουν πολλές φορές το όριο της ηλικίας στα παιδιά που απευθύνονται.
 Έρευνα απο το Εγκληματολογικό Ερευνητικό Κέντρο του Niedersachsen, στην Γερμανία δείχνει ότι απο τους ανήλικους που προέβησαν σε εγκληματικές πράξεις, το 44% δήλωσαν ότι έπαιζαν πολύ συχνά παιχνίδια με θέματα τον πόλεμο, έναντι του 14% που δήλωσε ότι δεν έπαιζε καθόλου.
 Όσο η συχνότητα ενασχόλησης με παιχνίδια πολέμου αυξανόταν, τόσο αυξανόταν και το ποσοστό των ανηλίκων που προέβησαν σε εγκληματικές πράξεις.
Η συχνή έκθεση σε βίαια ερεθίσματα τόσο μέσα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, όσο και μέσα από την τηλεόραση έχει ως συνέπεια την απευαισθητοποίηση στη βία με αποτέλεσμα την έλλειψη αντίδρασης στη πραγματική βία και τη βιαιοπραγία. Το πιο ανησυχητικό αποτέλεσμα αυτού, είναι η μείωση της ικανότητας για ενσυναίσθηση, δηλαδή για νοητική και συναισθηματική ικανότητα για επαφή και κατανόηση της ψυχικής κατάστασης του άλλου, που θεωρείται βασικός μηχανισμός αναστολής της επιθετικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
 Με έναν ανάλογο τρόπο επιδρά και η τηλεόραση στην αντίληψη που διαμορφώνουν τα παιδιά σε σχέση με το πραγματικό κόσμο και τη φυσιολογική κοινωνική συμπεριφορά.
 Αμφίσημη είναι η επίδραση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και της τηλεόρασης στην ανάπτυξη της φαντασίας και την ικανότητα διάκρισης της από την πραγματικότητα.     
 Τα σχέδια παιδιών που βλέπουν καθημερινά μέχρι μία ώρα τηλεόραση, έχουν αρκετή διαφορά με αυτά των παιδιών που βλέπουν καθημερινά τουλάχιστον τρεις ώρες τηλεόραση :



 Έρευνα σε σχολείο του Freiburg έδειξε ότι παιδιά 11-15 ετών που βλέπουν αρκετή τηλεόραση, έχουν δυσκολίες στην συγκέντρωση: ο εγκέφαλος συνηθίζει στις πολύ γρήγορες εναλλαγές εικόνων και ήχων και δυσκολεύεται να παρακολουθήσει την ομιλία του καθηγητή, ή ακόμα και συνομιλίες με άλλους μαθητές.
 Επίσης τα παιδιά που έβλεπαν πολύ τηλεόραση δεν είχαν καμία αντίδραση σε εικόνες στις οποίες άλλα παιδιά που δεν έβλεπαν τηλεόραση, αιθανόντουσαν μεγάλη συγκίνηση.
 Έρευνα στον Καναδά με πάνω απο 2.600 παιδιά έδειξε ότι παιδιά 2 ετών έβλεπαν πάνω απο 2 ώρες καθημερινά τηλεόραση, ενώ παιδιά 3-4 ετών έβλεπαν 3,6 ώρες την ημέρα τηλεόραση.
 Ένα στα  δέκα απο τα παιδιά που έβλεπαν 3,6 ώρες τηλεόραση την ημέρα, βίωσε στην ηλικία των 7 ετών διαταραχές ελλειματικής προσοχής.


Εθισμός ακόμα και απο χαρούμενα παιχνίδια για μικρά παιδιά


 Δύο ξεχωριστές έρευνες, η μία απο το Stanford University στις Η.Π.Α. και η άλλη απο το Tohoku University στην Σιγκαπούρη είχαν το ίδιο αποτέλεσμα: απέδειξαν ότι η ενασχόληση με απλά και χαρούμενα παιχνίδια στον Η/Υ σε μικρές ηλικίες συνηθίζει τα παιδιά στις γρήγορες εναλλαγές/κινήσεις και πολύχρωμα γραφικά - με αποτέλεσμα να εθιστούν πολύ πιό εύκολα και σε αντίστοιχα παιχνίδια όταν μεγαλώσουν (που σε μεγαλύτερες ηλικίες είναι και παιχνίδια τα οποία περιλαμβάνουν σκηνές έντονης δράσης και βίας).

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλάζουν μέρος του εγκεφάλου


 Άλλη έρευνα, πάλι στο Tohoku University που είχε αρχικά στόχο να δείξει την δραστηριότητα του εγκεφάλου σε έφηβους την ώρα που παίζουν Nintendo, απέδειξε ότι η ενασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια εξασκεί και αλλάζει το μέγεθος του μέρους του εγκεφάλου το οποίο ευθύνεται για την όραση και την κίνηση – το ίδιο μέρος που απαιτείται να λειτουργήσει για την κατακράτηση βίαιων ή λανθασμένων κοινωνικά προθέσεων.
 Η έρευνα αυτή έδειξε ότι δεν είναι μόνο οι εικόνες βίας του παιχνιδιού που θα προκαλέσουν μια πιό βίαιη γενιά στο μέλλον, αλλά ο ριζικός τρόπος με τον οποίο επιδρά αυτή η δραστηριότητα στον εγκέφαλο.

Υπολογιστής και τα μάτια των παιδιών


 Η χρήση του Η/Υ έχει ελαττώσει επιπλέον τις ώρες που τα παιδιά χρησιμοποιούν την ικανότητα τους να βλέπουν μακριά – η καθημερινότητα των παιδιών αποτελείται απο ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν όραση σε κοντινές αποστάσεις και όχι πιά μακρινές.
 Έτσι δεν είναι περίεργο το ότι οι έρευνες δείχνουν ότι το ποσοστό παιδιών με μυωπία έχει αυξηθεί απο 12,1% σε 20,4% απο το 1995 εώς σήμερα (με βάση έρευνα που έγινε στην Taiwan), ενώ με βάση άλλη έρευνα που έγινε στην Σιγκαπούρη, το ποσοστό διπλασιάστηκε απο 17% σε 34%.
 Επίσης έχει σημειωθεί το Computer Vision Syndrome το οποίο συνδέεται με την πολύωρη χρήση του Η/Υ ακόμα και σε παιδιά.
Τι μπορούν οι γονείς να κάνουν για να αποφύγουν την εμφάνιση του CVS:
  • να παρατηρούν τις αντιδράσεις του παιδιού τους – τρίψιμο των ματιών σημαίνει ότι ο μυς του ματιού έχει κουραστεί, (ή επίσης κόκκινα μάτια και στρίψιμο του κεφαλιού).
  • να ρυθμίζουν την οθόνη έτσι ώστε το παιδί να μήν χρειάζεται να αλλάξει στάση, να καμπουριάζει ή να κοιτάει με κλίση του κεφαλιού την οθόνη
  • να ρυθμίζουν τον φωτισμό έτσι ώστε να μήν υπάρχουν γυαλάδες στην οθόνη,
  • να μήν είναι έντονη η διαφορά της φωτεινότητας της οθόνης του υπολογιστή και του δωματίου,
  • λόγω του ότι τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν απο μόνα τους συνήθως εάν έχουν κάποιο πρόβλημα όρασης, είναι απαραίτητο οι γονείς να ελέγχουν την όραση του παιδιού τους συχνά.

Τηλεόραση, Η/Υ και επιδόσεις

 
 Υπάρχουν άραγε και θετικά ευρήματα σε σχέση με τη χρήση Η/Υ και ηλεκτρονικών παιχνιδιών;  Στις θετικές κριτικές αναφέρεται ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια συμβάλλουν στην ανάπτυξη και βελτίωση των γνωστικών δεξιοτήτων και ειδικότερα στη συγκέντρωση, τη παρατηρητικότητα, τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την επιδεξιότητα, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και την αύξηση των γενικών γνώσεων.

Προσφέρουν εξοικίωση με τη τεχνολογία και τη χρήση της στη καθημερινή ζωή και βελτιώνουν τις γνωστικές δεξιότητες των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που έχουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες - χρησιμοποιούνται μάλιστα και απο τους ειδικούς κατά την διάρκεια συνεδριών.
 Υπάρχουν περιπτώσεις που όπως τα ίδια τα παιδιά μαρτυρούν, ο Η/Υ τα βοηθά στην εύρεση στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων, στην συνεργασία αλλά και στον προγραμματισμό δραστηριοτήτων μέσα στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού όπως πχ Sims ή ακόμα και Counterstrike.
 Ο Λάζλο (15 ετών) όπως αναφέρει στην Angela Gattenburg, δημοσιογράφο του περιοδικού Spiegel, δεν έχει απαραίτητα όρεξη να παίζει όλη την ημέρα Counterstrike, αλλά εκτός απο αυτό το παιχνίδι του αρέσει και να πηγαίνει σινεμά, στο Judo ή στο τέννις,  πιστεύει ότι μέσα απο το Counterstrike αποκτά την ικανότητα στρατηγικής σκέψης αλλά και πιό γρήγορα αντανακλαστικά.
 Η Jana, έχει επιδόσεις της τάξεως του 19-20 στο σχολείο, κάνει πατινάζ, τζόγκινγκ, παίζει κλαρίνο και κάνει ιππασία. Χρησιμοποιεί τον υπολογιστή για να κάνει έρευνα για το σχολείο, να μιλάει με φίλες της στο εξωτερικό μέσω του προγράμματος skype και προπαντώς για να παίζει το αγαπημένο της παιχνίδι το Sims με το οποίο όπως λέει, μαθαίνει έννοιες όπως υπευθυνότητα και οργάνωση.
Χρησιμοποιούν τα παιδιά αυτές τις ικανότητες στην μετέπειτα τους ζωή ή αυτές ισχύουν μόνο στον φανταστικό κυβερνοχώρο? Δεν υπάρχει ακόμα κάποια έρευνα για αυτό.
 Υπάρχει όμως, έρευνα στη Νέα Ζηλανδία που έγινε με 1.000 παιδιά στην ηλικία 5 -15 ετών, που είχε καταγράψει πόσες ώρες έβλεπαν τηλεόραση. Τριάντα χρόνια αργότερα, η έρευνα δείχνει τα εξής: το μεγαλύτερο ποσοστό όσων έβλεπαν στην παιδική τους ηλικία περισσότερο απο 3 ώρες τηλεόραση καθημερινά, δεν είχε καταφέρει να τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση – σε αντίθεση με το μεγαλύτερο ποσοστό όσων έβλεπαν λίγη τηλεόραση, οι οποίοι κατάφεραν να πάρουν πτυχίο ΑΕΙ. 
 Επίσης στην έρευνα απο το Εγκληματολογικό Ερευνητικό Κέντρο του Niedersachsen οι σχολικές επιδόσεις παιδιών 10 ετών, που είχαν μέτρια ή μεγάλη ενασχόληση με παιχνίδια πολέμου τα οποία είναι ακατάλληλα για ανηλίκους (κατάλληλα απο 18 ετών δηλαδή), ήταν αρκετούς βαθμούς κατώτερες του μέσου όρου, σε αντίθεση με τις σχολικές επιδόσεις παιδιών που δεν είχαν ξαναπαίξει ποτέ τέτοια παιχνίδια, οι οποίες ήταν αρκετούς βαθμούς ανώτερες απο την βαθμολογία του μέσου όρου.

Ποιό θα είναι το μέλλον της εκπαίδευσης;


Υπάρχουν γονείς, όπως ο Gerhard Florin μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Αμερικανικής εταιρείας Electronic Arts, που πιστεύουν ότι η εκπαίδευση θα έπρεπε να αλλάξει και να ακολουθήσει τα γρήγορα βήματα των υπολογιστών – με την χρήση των οποίων τα παιδιά δεν έχουν ποτέ πρόβλημα συγκέντρωσης για ώρες – σε σύγκριση με την παραδοσιακή διδακτική ώρα κατά την διάρκεια της οποίας δεν αντέχουν να συγκεντρωθούν.
 Τα παιδιά του έμαθαν να διαβάζουν με το παιχνίδι Pokemon στο οποίο υπάρχουν πολλές λέξεις και τώρα πλέον κανονίζουν μόνα τους μετά το καθημερινό διάβασμα και τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες την ώρα του παιχνιδιού, στο ειδικό δωμάτιο με τους υπολογιστές.
 Όμως παρόλο που είναι υπέρμαχος της ενασχόλησης των παιδιών με τον υπολογιστή, η τηλεόραση είναι για εκείνον ένα μέσο το οποίο τα παιδιά του (που τώρα είναι 12 ετών) δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ελεύθερα.
Πιστεύει ότι όπως οι γονείς διαλέγουν τα βιβλία που δίνουν στα παιδιά τους να διαβάσουν έτσι θα έπρεπε να διαλέγουν και τα παιχνίδια που τους επιτρέπουν να παίζουν στον υπολογιστή ή να βλέπουν στην τηλεόραση.

Συμπέρασμα;


 Είναι αποδεδειγμένο ότι η τηλεόραση καθώς και ο Η/Υ, έχουν αρκετές επιπτώσεις στην διαμόρφωση του χαρακτήρα αλλά και των ικανοτήτων των παιδιών, σε προσχολική και σχολική ηλικία.
 Κοινωνικοί λόγοι αλλά και πρακτικοί (χρήση του Η/Υ για έρευνα σε σχολικές εργασίες, εύκολη λύση απασχόλησης των παιδιών για τους γονείς) έχουν τοποθετήσει τον Η/Υ και την τηλεόραση στην οικογενειακή καθημερινότητα.
 Αυτή η πραγματικότητα κάνει επιτακτική την ελεγχόμενη και επιλεκτική γνωριμίατων παιδιών με τα μέσα αυτά, με στόχο να αποφευχθεί μια αλόγιστη χρήση της τηλεόρασης ή του Η/Υ σαν μέσο πολύωρης απασχόλησης των παιδιών.
 Οι γονείς καλούνται λοιπόν όχι να απαγορέψουν και να αποκλείσουν με δραστικά μέτρα και τιμωρίες, αλλά αντιθέτως να συνεργαστούν και να πάρουν μέρος στην ενασχόληση των παιδιών τους με τα νέα μέσα, εκμεταλλευόμενοι αυτή την ευκαιρία για μάθηση και ψυχαγωγία για όλη την οικογένεια – φυσικά πάντα λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια που ισχύουν για την ηλικία του παιδιού τους σε θέματα χρονικά και θεματικά.
Συμβουλές για γονείς:
  • Όταν βλέπουν τα παιδιά σας τηλεόραση, διαλέξτε τις εκπομπές και δείτε τις εκπομπές όσο γίνεται μαζί τους
  • Ενημερωθείτε περισσότερο και οι ίδιοι για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έτσι ώστε να έχετε έγκυρη γνώμη και σωστή επίβλεψη στην επιλογή του είδους των παιχνιδιών από τα παιδιά σας
  • Μοιραστείτε το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό των παιδιών σας για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που με προσοχή έχετε επιλέξει, δημιουργήστε μια ευκαιρία να περάσετε χρόνο μαζί τους, με χαλαρό τρόπο, αλλά και να λειτουργήσετε ως φίλτρο συζητώντας μαζί τους για το περιεχόμενο
  • Συζητήστε μαζί τους για το τι τους έκανε εντύπωση και εντάξτε αυτές τις καταστάσεις σε συμβολικά παιχνίδια και παραμύθια (για παιδιά προσχολικής ηλικίας).
  • Διερευνήστε αν η υπερβολική ενασχόληση του παιδιού σας με τον Η/Υ ή την τηλεόραση υποδηλώνει κάποια συναισθηματική δυσκολία.
  • Μην απαγορεύετε στα παιδιά να έχουν συναισθηματικές αντιδράσεις σε αυτά που βλέπουν.
  • Mην τα τιμωρείτε ή τα χλευάζετε που ενθουσιάζονται με τα νέα μέσα.
  • Μην επιτρέπετε την τηλεόραση πρίν τον παιδικό σταθμό, το σχολείο, ή το πρωινό.
Μ.Στυλιανάκη 
             
Πηγές: 
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Πέρασε η πλήρης απελευθέρωση των απολύσεων! - Όλοι ασχολούνται με την Χ.Α. και η τρόικα με την κυβέρνηση ξεσαλώνουν

Έπεσε και το κάστρο του ορίου των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για χιλιάδες ομαδικές απολύσεις! 
Εως το τέλος του χρόνου, ο Υπουργός Εργασίας...
θα φέρει στη Βουλή νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις ώστε να αρθεί κάθε «τυπικό» εμπόδιο που θέτει ο νόμος, όπως είναι η υπογραφή του εκάστοτε υπουργού Εργασίας για την έγκριση των απομακρύνσεων πέραν του επιτρεπόμενου ορίου.
Οι δανειστές είχαν ζητήσει έως το Δεκέμβριο του 2013 να εκσυγχρονίσουμε το πλαίσιο των απολύσεων με βάση τις βέλτιστες ευρωπαικές πρακτικές καθώς όπως επεσήμαναν σε καμία ευρωπαική χώρα – εκτός από την Ολλανδία – δεν προβλέπεται έγκριση του Υπουργού για τις ομαδικές απολύσεις.
Όπως επεσήμαναν οι αξιωματούχοι της Τρόικας το νέο πλαίσιο θα διευκολύνει τις ομαδικές απολύσεις όπως συνέβη αυτές τις ημέρες στα Τσιμέντα Χαλκίδας – καθώς και τις συγχωνεύσεις επιχειρήσεων και τραπεζών.
Ο Υπουργός Εργασίας κ. Γιάννης Βρούτσης σε δήλωσή του πριν από λίγο τονίζει ότι «η αλλαγή του πλαισίου δεν θα γίνει αυθαίρετα και πρόχειρα, αλλά με προσεκτικά και υπεύθυνα βήματα.
Κύριε Υπουργέ δεν μας είπατε σε τι ποσοστά έχετε σκοπό να φτάσετε την ανεργία;  Μάλλον δεν έχει σημασία αρκεί να έχουμε 100% "Δημοκρατία".
Πηγή
http://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Έτσι θα «αρπάξουν» τα σπίτια

Με τους ελεγκτές της BlackRock να υπολογίζουν ότι η πτώση στην εγχώρια αγορά ακινήτων θα φτάσει στο 60%, οι δανειστές, παρέα με ασφαλιστικούς ομίλους, ετοιμάζονται να «απαλοτριώσουν» τα σπίτια των ηλικιωμένων, μέσω της αντίστροφης υποθήκης (reverse mortgage).
Όπως έγραψε χθες η «κυριακάτικη δημοκρατία», πρόκειται για ένα τραπεζοασφαλιστικό προϊόν νέας κοπής, που έχει λανσαριστεί στην Αμερική εδώ και περίπου μία δεκαετία, η ιδιαιτερότητα του οποίου έγκειται στο ότι ο δανειολήπτης δεν υποχρεούται να αποπληρώνει κάθε μήνα την τοκοχρεολυτική δόση του.
Με απλά λόγια, κάποιος ηλικιωμένος που έχει ιδιόκτητο σπίτι, βάζει υποθήκη το ακίνητό του και, ανάλογα με την αξία του, παίρνει δάνειο, συνήθως υπό τη μορφή ισόβιας μηνιαίας σύνταξης.
Η αποπληρωμή από το δανειολήπτη συνταξιούχο δεν χρειάζεται να γίνει όσο είναι στη ζωή, αλλά μετά θάνατον.
Δηλαδή, όταν ο δανειολήπτης συνταξιούχος πεθάνει, το υποθηκευμένο ακίνητό του, ολόκληρο ή μέρος του, μεταβιβάζεται στον ιδιωτικό ασφαλιστικό φορέα. Σε μία άλλη εκδοχή της αντίστροφης υποθήκης, ο δανειολήπτης λαμβάνει ένα εφάπαξ ποσό και το υπόλοιπο σε μηνιαίες δόσεις για κάποιο διάστημα.
Μάλιστα, ο δανειολήπτης έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το ποσό του κεφαλαίου που έχει αποπληρώσει στην τράπεζα ως γραμμή δανεισμού του.
Επιπλέον, στην Αμερική και σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, όπου το ασφαλιστικό αυτό προϊόν βρίσκεται σε ισχύ, οι κληρονόμοι του δανειολήπτη μπορούν να αγοράσουν το ακίνητο από τον ασφαλιστικό φορέα αντί ενός προσυμφωνημένου ποσού.
Στις αγορές όπου το προϊόν της αντίστροφης υποθήκης «πωλείται», απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο δανειολήπτης να έχει ξεπεράσει το 62ο έτος της ηλικίας του.
Ήδη, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος φέρεται ότι εξετάζει σοβαρά πρόταση για το λανσάρισμα του προϊόντος reverse mortgage.
Πηγή
http://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....

Έρχονται νέα μέτρα 3,7, δισ. ευρώ


-Τι περιλαμβάνει το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2014 -Ποιες κατηγορίες δαπανών θα θιγούν
Στις 7 Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2014.
Σύμφωνα με πληροφορίες θα περιλαμβάνει νέα φορολογικά μέτρα ύψους 3,7 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με καθημερινή οικονομική εφημερίδα, προβλέπονται νέα φορολογικά μέτρα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, με το βάρος να πέφτει στα φυσικά πρόσωπα (μισθωτοί συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, ατομικές επιχειρήσεις), αλλά και δραματικές περικοπές δαπανών ύψους 2,2 δισ. ευρώ στους τομείς των συντάξεων, υγείας, παιδείας και άμυνας.
Πρόκειται για τα μέτρα που έχουν ήδη νομοθετηθεί, αλλά θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά το 2014.
Πλέον, η αγωνία του οικονομικού επιτελείου εστιάζεται στο να μη ζητήσει η τρόικα επιπλέον μέτρα για το επόμενο έτος.
Αυτό όμως θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη των φορολογικών εσόδων στους επόμενους μήνες, εντός των οποίων πρέπει να εισπραχθούν περίπου 17 δισ. ευρώ, αλλά η τρόικα διαπιστώνει πως δεν εισπράττεται το σύνολο των βεβαιωμένων και δημιουργείται νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών κάθε μήνα, καθώς και νέες τρύπες στα δημόσια έσοδα.
Το έλλειμμα του προϋπολογισμού του επόμενου έτους θα πρέπει να υποχωρήσει σε 7,3 δισ. ευρώ, από 9,5 δισ. ευρώ, φέτος ενώ το πρωτογενές έλλειμμα θα πρέπει να μειωθεί σε 400 εκατ. ευρώ, από 3,1 δισ. ευρώ, που θα κλείσει φέτος.
Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο, τα έσοδα του Δημοσίου το 2014 θα μειωθούν κατά 2,5% και θα διαμορφωθούν σε 49,6 δισ. ευρώ, από 50,8 δισ. ευρώ, που εκτιμάται πως θα φτάσουν φέτος. Η μείωση που καταγράφεται παρά την αύξηση της φορολογίας αντανακλά τα μειωμένα εισοδήματα επί των οποίων επιβάλλονται οι φόροι.
Ο αρχικός στόχος είναι η μείωση του συνολικού ύψους των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού κατά 3,3 δισ. ευρώ και η διαμόρφωσή τους στο ποσό των 50,2 δισ. ευρώ, από 53,5 δισ. ευρώ, φέτος. Οι πρωτογενείς δαπάνες θα μειωθούν κατά 3,3 δισ. ευρώ, στο ποσό των 41,4 δισ. ευρώ, από 44,7 δισ. ευρώ, φέτος.
Περικοπές κονδυλίων
Δραστικές είναι οι περικοπές δαπανών και στο επόμενο έτος, που αποτελούν συνέχεια των περικοπών που ήδη έχουν υλοποιηθεί φέτος. Το ανησυχητικό είναι πως το «μαχαίρι» στα κονδύλια μπορεί να φτάσει ακόμη βαθύτερα, εάν η τρόικα διαπιστώσει πως οι στόχοι των εσόδων του 2014 είναι φιλόδοξοι και υπάρχει αβεβαιότητα για την επίτευξη των στόχων.
Οι κατηγορίες δαπανών που θίγονται είναι:
Το κονδύλι για τις συντάξεις θα μειωθεί περαιτέρω κατά 423 εκατ. ευρώ, με παρεμβάσεις όπως η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης κατά δύο χρόνια, τη μείωση κατά 162 εκατ. ευρώ, των συντάξεων των ένστολων, καθώς επίσης από «ουρές» επιπτώσεων από φετινά μέτρα.
Το κονδύλι για τις αποδοχές θα μειωθεί κατά 260 εκατ. ευρώ, με παρεμβάσεις όπως η «κινητικότητα» και οι «αποχωρήσεις» που θα εξοικονομήσουν 59,5 εκατ. ευρώ, τη μείωση των αναπληρωτών καθηγητών (61,8 εκατ. ευρώ), μείωση μισθών στους ΟΤΑ.
Το κονδύλι για την Αμυνα μειώνεται κατά 100 εκατ. ευρώ, με το κύριο βάρος να πέφτει στην ακύρωση στρατιωτικών προμηθειών ύψους 69 εκατ. ευρώ, το κλείσιμο στρατοπέδων και τη μείωση των εισακτέων.
Το κονδύλι για τα κοινωνικά επιδόματα μειώνεται κατά 78 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της καταβολής πλέον του ΕΚΑΣ, σε όσους υπερβαίνουν το 65ο έτος.
Οι δαπάνες των ΔΕΚΟ μειώνονται κατά 180 εκατ. ευρώ, λόγω της μείωσης των λειτουργικών εξόδων.
Τοπική Αυτοδιοίκηση: τα κονδύλια περικόπτονται κατά 160 εκατ. ευρώ, μέσω της μείωσης των αποδιδόμενων πόρων.
Εκπαίδευση: τα κονδύλια μειώνονται κατά 33,5 εκατ. ευρώ, λόγω της ισόποσης μείωση των λειτουργικών δαπανών των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Πηγή
http://diulistirio.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα.... »
....