Την ώρα που οι περισσότεροι Έλληνες ζεσταίνονται με μαγκάλια και σόμπες, αφού δεν έχουν χρήματα να βάλουν πετρέλαιο θέρμανσης, τα κέρδη των λαθρεμπόρων εκτοξεύονται και το κράτος ζημιώνεται κατά εκατομμύρια ευρώ από τη επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα ενεργειακά προϊόντα και την εξίσωση των φόρων σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.
Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα και από τα στοιχεία της Έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα. Μπορεί οι περισσότεροι να εστίασαν στο πρωτογενές πλεόνασμα που παρουσίασε ο προϋπολογισμός, ωστόσο, τα στοιχεία για το πετρέλαιο αποδεικνύουν τη λάθος οικονομική στρατηγική που ακολουθείται.
Και αυτό γιατί η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο, όχι μόνον δεν δημιούργησε έσοδα για το κράτος, αντίθετα επέφερε ένα ασύλληπτο χτύπημα στην οικονομία στερώντας 584 εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία!
Την ίδια στιγμή, το λαθρεμπόριο πετρελαίου έχει πολλαπλασιάσει τα έσοδα του, αφού το ναυτιλιακό πετρέλαιο παραμένει φθηνό, ενώ τόσο το πετρέλαιο κίνησης όσο και το πετρέλαιο θέρμανσης έχουν μετατραπεί σε ρινγκ ανομίας.
Στους φακέλους για τη διαφθορά στην Ελλάδα, που αποκαλύπτει η «Έκθεση πεπραγμένων 2012-2013» του Γενικού Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης, κ. Γιώργου Σούρλα, μετά τις off shore εταιρείες που στερούν από τα δημόσια ταμεία 6 δισ. το χρόνο, τονίζεται και το πρόβλημα του λαθρεμπορίου και νόθευσης των καυσίμων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η απώλεια εσόδων ανέρχεται σε τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ το χρόνο για το κράτος.
Στην έκθεση τονίζεται ότι το σκάνδαλο Κοσκωτά, όπως και αυτό του χρηματιστηρίου, ωχριούν μπροστά σε εκείνο των καυσίμων ως προς το οικονομικό μέγεθος και την αδράνεια κάθε αρχής και εξουσίας.
Σε δύο άξονες αναπτύσσεται το ζήτημα των καυσίμων: αυτό του λαθρεμπορίου και αυτό της διακίνησης νοθευμένων καυσίμων στο στρατό. Μάλιστα, χαρακτηρίζονται ως τα ισχυρότερα κυκλώματα διαπλοκής με μακροχρόνια δράση και ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην οικονομία, στην εθνική ασφάλεια και στη δημόσια υγεία.
Το λαθρεμπόριο καυσίμων, πρόβλημα δεκαετιών, συνεχίζει να υφίσταται παρά τα όταν δύο πορίσματα ομάδας εργασίας του Υπουργείου Οικονομικών (το τελευταίο τον Ιούνιο του 2007) που αναφέρουν συγκεκριμένα πως διενεργείται το λαθρεμπόριο καυσίμων και ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν.
Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα και από τα στοιχεία της Έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα. Μπορεί οι περισσότεροι να εστίασαν στο πρωτογενές πλεόνασμα που παρουσίασε ο προϋπολογισμός, ωστόσο, τα στοιχεία για το πετρέλαιο αποδεικνύουν τη λάθος οικονομική στρατηγική που ακολουθείται.
Και αυτό γιατί η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο, όχι μόνον δεν δημιούργησε έσοδα για το κράτος, αντίθετα επέφερε ένα ασύλληπτο χτύπημα στην οικονομία στερώντας 584 εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία!
Την ίδια στιγμή, το λαθρεμπόριο πετρελαίου έχει πολλαπλασιάσει τα έσοδα του, αφού το ναυτιλιακό πετρέλαιο παραμένει φθηνό, ενώ τόσο το πετρέλαιο κίνησης όσο και το πετρέλαιο θέρμανσης έχουν μετατραπεί σε ρινγκ ανομίας.
Στους φακέλους για τη διαφθορά στην Ελλάδα, που αποκαλύπτει η «Έκθεση πεπραγμένων 2012-2013» του Γενικού Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης, κ. Γιώργου Σούρλα, μετά τις off shore εταιρείες που στερούν από τα δημόσια ταμεία 6 δισ. το χρόνο, τονίζεται και το πρόβλημα του λαθρεμπορίου και νόθευσης των καυσίμων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η απώλεια εσόδων ανέρχεται σε τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ το χρόνο για το κράτος.
Στην έκθεση τονίζεται ότι το σκάνδαλο Κοσκωτά, όπως και αυτό του χρηματιστηρίου, ωχριούν μπροστά σε εκείνο των καυσίμων ως προς το οικονομικό μέγεθος και την αδράνεια κάθε αρχής και εξουσίας.
Σε δύο άξονες αναπτύσσεται το ζήτημα των καυσίμων: αυτό του λαθρεμπορίου και αυτό της διακίνησης νοθευμένων καυσίμων στο στρατό. Μάλιστα, χαρακτηρίζονται ως τα ισχυρότερα κυκλώματα διαπλοκής με μακροχρόνια δράση και ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην οικονομία, στην εθνική ασφάλεια και στη δημόσια υγεία.
Το λαθρεμπόριο καυσίμων, πρόβλημα δεκαετιών, συνεχίζει να υφίσταται παρά τα όταν δύο πορίσματα ομάδας εργασίας του Υπουργείου Οικονομικών (το τελευταίο τον Ιούνιο του 2007) που αναφέρουν συγκεκριμένα πως διενεργείται το λαθρεμπόριο καυσίμων και ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν.
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου