Η οικονομική συνεργασία και οι επενδύσεις αναμένονται να αποτελέσουν ένα σημαντικό κομμάτι των συζητήσεων κατά την επίσημη επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Φρανσουά Ολάντ στη χώρα μας (22,23 Οκτωβρίου) με τη συνοδεία μεγάλης ομάδας επιχειρηματιών.
Μία προοπτική που θα «πατήσει» πάνω στον στόχο της ελληνικής κυβέρνησης για αναθέρμανση της ελληνογαλλικής συμμαχίας ώστε να υπάρχει η στήριξη του Γάλλου Προέδρου στα πολλά ανοικτά μέτωπα που έχουν δημιουργήσει η οικονομική και προσφυγική κρίση. Θα πατήσει όμως και πάνω στη στόχευση της γαλλικής πλευρά για την αποκατάσταση της ισορροπίας στον γαλλογερμανικό άξονα.
Όπως γράφει το «Βήμα της Κυριακής» η γαλλική πλευρά δυσαρεστήθηκε με την παραχώρηση και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport και θα επιδιώξει αποκατάσταση των ισορροπιών. Ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για τον τομέα της ενέργειας (ΑΔΜΗΕ αλλά και θαλάσσια και χερσαία οικόπεδα έρευνα για υδρογονάνθρακες, για την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, και για τα δίκτυα και τις μεταφορές (Rosco, ΟΛΘ). Σύμφωνα με πληροφορίες πολλά θα εξαρτηθούν από τη μορφή του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Επιπλέον θεωρείται ότι η αιφνιδιαστική αποχώρηση των Ρώσων από τη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΛΘ και της Rosco δημιουργεί ευνοϊκό περιβάλλον για τις συζητήσεις με τους Γάλλους, που επιθυμούν να κερδίσουν το χαμένο έδαφος στη χώρα μας και να ασκήσουν ταυτόχρονα διπλωματία της κανονιοφόρου και οικονομική διπλωματία στην ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα με το γαλλόφωνο σταθμό RTL του Λουξεμβούργου ο κ. Ολάντ θα συνοδεύεται από 70 επιφανείς επιχειρηματίες της Γαλλίας. Μάλιστα άρθρο στην ιστοσελίδα του, που αναδημοσιεύει το «Έθνος της Κυριακής», έχει τίτλο «Η Γαλλία παίρνει θέση για να εξαγοράσει κομμάτια της Ελλάδας». Σημειώνει ωστόσο πως «το θετικό κλίμα δεν σημαίνει ότι οι 70 γαλλικές εταιρείες - μεταξύ αυτών οι Vinci, Total, Veolia, SNCF, Suez και EDF - θα υπογράψουν συμβάσεις την επόμενη εβδομάδα. Όμως οι γαλλικές αρχές θέλουν, όπως και να 'χει να υπογράψουν ένα είδος συμφωνίας, «να μπει κάπου μία σφραγίδα» με τον πρωθυπουργό Τσίπρα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανταποκρίτρια του σταθμού στην Αθήνα.
Σημειώνεται ότι το ελληνογαλλικό φλερτ είχε αναθερμανθεί πρόσφατα όταν στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας συνοδευόμενος από Έλληνες βιομηχάνους επισκέφθηκε το Παρίσι έπειτα από πρόσκληση του γαλλικού συνδέσμου βιομηχάνων και εργοδοτών MEDEF και, εκτός των άλλων, συναντήθηκε με τους υπουργούς Οικονομικών Μισέλ Σαπέν και Οικονομίας Εμάνουελ Μακρόν. Σε όλες τις συζητήσεις εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον για τη χώρα μας που απέρρεε από την αίσθηση ότι η Γαλλία έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την παραμονή της χώρας μς στην Ευρωζώνη.
Ο ΣΕΒ κατέθεσε στο Παρίσι και μία σειρά προτάσεων οι οποίες δεν συζητήθηκαν εκεί, μεταξύ των οποίων και η επιλογή της Ελλάδας ως της πιο σύντομης και φθηνής εμπορικής οδού για τη διοχέτευση προϊόντων της ιρανικής αγοράς προς την Ευρώπη.
Μία προοπτική που θα «πατήσει» πάνω στον στόχο της ελληνικής κυβέρνησης για αναθέρμανση της ελληνογαλλικής συμμαχίας ώστε να υπάρχει η στήριξη του Γάλλου Προέδρου στα πολλά ανοικτά μέτωπα που έχουν δημιουργήσει η οικονομική και προσφυγική κρίση. Θα πατήσει όμως και πάνω στη στόχευση της γαλλικής πλευρά για την αποκατάσταση της ισορροπίας στον γαλλογερμανικό άξονα.
Όπως γράφει το «Βήμα της Κυριακής» η γαλλική πλευρά δυσαρεστήθηκε με την παραχώρηση και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport και θα επιδιώξει αποκατάσταση των ισορροπιών. Ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για τον τομέα της ενέργειας (ΑΔΜΗΕ αλλά και θαλάσσια και χερσαία οικόπεδα έρευνα για υδρογονάνθρακες, για την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, και για τα δίκτυα και τις μεταφορές (Rosco, ΟΛΘ). Σύμφωνα με πληροφορίες πολλά θα εξαρτηθούν από τη μορφή του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Επιπλέον θεωρείται ότι η αιφνιδιαστική αποχώρηση των Ρώσων από τη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΛΘ και της Rosco δημιουργεί ευνοϊκό περιβάλλον για τις συζητήσεις με τους Γάλλους, που επιθυμούν να κερδίσουν το χαμένο έδαφος στη χώρα μας και να ασκήσουν ταυτόχρονα διπλωματία της κανονιοφόρου και οικονομική διπλωματία στην ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα με το γαλλόφωνο σταθμό RTL του Λουξεμβούργου ο κ. Ολάντ θα συνοδεύεται από 70 επιφανείς επιχειρηματίες της Γαλλίας. Μάλιστα άρθρο στην ιστοσελίδα του, που αναδημοσιεύει το «Έθνος της Κυριακής», έχει τίτλο «Η Γαλλία παίρνει θέση για να εξαγοράσει κομμάτια της Ελλάδας». Σημειώνει ωστόσο πως «το θετικό κλίμα δεν σημαίνει ότι οι 70 γαλλικές εταιρείες - μεταξύ αυτών οι Vinci, Total, Veolia, SNCF, Suez και EDF - θα υπογράψουν συμβάσεις την επόμενη εβδομάδα. Όμως οι γαλλικές αρχές θέλουν, όπως και να 'χει να υπογράψουν ένα είδος συμφωνίας, «να μπει κάπου μία σφραγίδα» με τον πρωθυπουργό Τσίπρα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανταποκρίτρια του σταθμού στην Αθήνα.
Σημειώνεται ότι το ελληνογαλλικό φλερτ είχε αναθερμανθεί πρόσφατα όταν στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας συνοδευόμενος από Έλληνες βιομηχάνους επισκέφθηκε το Παρίσι έπειτα από πρόσκληση του γαλλικού συνδέσμου βιομηχάνων και εργοδοτών MEDEF και, εκτός των άλλων, συναντήθηκε με τους υπουργούς Οικονομικών Μισέλ Σαπέν και Οικονομίας Εμάνουελ Μακρόν. Σε όλες τις συζητήσεις εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον για τη χώρα μας που απέρρεε από την αίσθηση ότι η Γαλλία έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την παραμονή της χώρας μς στην Ευρωζώνη.
Ο ΣΕΒ κατέθεσε στο Παρίσι και μία σειρά προτάσεων οι οποίες δεν συζητήθηκαν εκεί, μεταξύ των οποίων και η επιλογή της Ελλάδας ως της πιο σύντομης και φθηνής εμπορικής οδού για τη διοχέτευση προϊόντων της ιρανικής αγοράς προς την Ευρώπη.
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου