Προχωρά το κινεζικό έργο που θα συνδέει με εμπορικά ποταμόπλοια τη Θεσσαλονίκη με Σκόπια, Σερβία και κεντρική Ευρώπη
Ρεπορτάζ
Φανή Χαρίση
Πυρετωδώς ετοιμάζονται οι Κινέζοι για την εκμετάλλευση με πλοία των ποταμών Δούναβη, Μοράβα και Αξιού, δημιουργώντας έναν νέο «διάδρομο» μεταφοράς εμπορευμάτων και με έξοδο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το project προχωρά κανονικά με τους Σέρβους και τους Σκοπιανούς, καθώς στο πρόσφατο ταξίδι του στην ΠΓΔΜ ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ενημερώθηκε για το όλο σχέδιο και τις εξελίξεις από τον πρόεδρο της γείτονος Γκιόργκε Ιβάνοφ.
Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Ιβάνοφ, οι Κινέζοι έχουν μελετήσει το έργο, τα σημεία που είναι αβαθή, το σύστημα μετατόπισης των πλοίων, όπως συμβαίνει και στη Διώρυγα του Σουέζ, ακόμα και το μήκος που πρέπει να έχουν τα πλοία για να μπορούν να πλέουν στους ποταμούς. Μάλιστα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχει ενημερώσει για το θέμα και τις εξελίξεις τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλο, τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα καθώς και τον πρόεδρο της Ν.Δ. Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Είναι τεράστιας σημασίας έργο, από το οποίο πρέπει να επωφεληθεί η χώρα και φυσικά η Θεσσαλονίκη» είπε χαρακτηριστικά στη «δημοκρατία» ο κ. Μπουτάρης. Το έργο υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 15 δισ. δολάρια και θα έχει συνολικό μήκος 650 χιλιόμετρα που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι και την κεντρική Ευρώπη μέσω των ποταμών Αξιού, Μοράβα και Δούναβη, δημιουργώντας νέα δεδομένα στη μεταφορά εμπορευμάτων και ανθρώπων.
Το έργο υπολογίζεται ότι θα κατασκευαστεί σε δέκα χρόνια και το μεγαλύτερο μέρος του είναι στη Σερβία (346 χιλιόμετρα) και στην ΠΓΔΜ (275 χιλιόμετρα). Στο ελληνικό έδαφος βρίσκονται περίπου 73 χιλιόμετρα, καταλήγοντας φυσικά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου