Έχουν πάρει σχεδόν 4 δισ. ευρώ για τα έργα και έχουν φτιάξει μόνο το 36% των αυτοκινητόδρομων
Οι τελευταίες αυξήσεις στα διόδια έχουν εξαγριώσει πολλούς κάτοικους της Αττικής. Την ίδια ώρα όμως οι παραχωρησιούχοι έχουν λάβει πάνω από 3,5 δισ. ευρώ, έχουν όμως φτιάξει μόνο το 36% των αυτοκινητοδρόμων
Στέλιος Μπαμιατζής
Η επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχει δημιουργήσει την άνοδο στα διόδια, άνοδος η οποία αγγίζει ακόμη και το 60%.
Εντούτοις, το ζήτημα είναι πολύ βαθύτερο καθώς οι παραχωρησιούχοι εμφανίζονται στον Τύπο της Κυριακής (Ελεύθερος Τύπος) να έχουν εισπράξει 3,9 δισ. ευρώ, ενώ δεν έχουν κατασκευάσει παρά μόνο το 36% του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων.
Τα έργα που ξεκίνησαν ενώ είχαν σταματήσει αφορούν στους αυτοκινητοδρόμους:
Ολυμπία Οδός
Νέα οδός
Ε-65
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, εάν φυσικά δε διακοπούν ξανά οι εργασίες, και να φέρουν και αύξηση στο ΑΕΠ της τάξεως του 1,2%.
Εντούτοις, με την επανέναρξη των έργων ξεκίνησαν και οι μεγάλες αυξήσεις σε συγκεκριμένους σταθμούς. Έτσι, οι μεγαλύτερες αυξήσεις έχουν σημειωθεί – καταγραφεί στα διόδια της Νέας Οδού, δηλαδή σε Αφίδνες, Θήβα και Τραγάνα.
Αντίθετα, στους αυτοκινητοδρόμους Αιγαίου, αυξήσεις παρατηρούνται στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου.
Τον Ιανουάριο του 2015 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και τα διόδια στο Βαθύ Χαλκίδας, ενώ τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους αλλά και του 2015 θα ξεκινήσουν να λειτουργούν σταθμοί διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη.
Δώσαμε 500 εκατ. ευρώ στις κοινοπραξίες για να ξεκινήσουν πάλι τα έργα
Ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό, ισχύει όμως απόλυτα. Οι εταιρείες – κοινοπραξίες κατασκευής οι οποίες έχουν αναλάβει τα έργα έλαβαν αποζημίωση ώστε να ξεκινήσουν τα έργα, αποζημίωση που έφτασε τα 353,3 εκατ. ευρώ. Αποζημίωση δόθηκε και στις κοινοπραξίες παραχώρησης, ύψους 167 εκατ. ευρώ.
Συνολικά παραμένουν στα έργα περίπου 35 τράπεζες από τις 44 που ήταν αρχικά, ενώ υπολογίζεται πως το 55% θα προέλθει από ελληνικές τράπεζες.
Όσο για την πρόοδο των έργων, η Ολυμπία Οδός έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 29%, η Νέα οδός σε ποσοστό 31%, ο Ε-65 σε ποσοστό μόλις 17%, ενώ ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κατά 70%.
Πρέπει όμως να σημειωθεί πως κόβονται ολόκληρα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, με τις νέες συμβάσεις, σε σχέση με αυτά που προβλέπονταν το 2007.
Γενικό Λογιστήριο του Κράτους: Επαχθείς οι νέες συμβάσεις
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά πως οι απώλειες του δημοσίου θα ανέλθουν στα 7,5 δισ. ευρώ, με βάση τις νέες τροποποιημένες συμβάσεις.
Αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με την έκθεση του ΓΛΚ, οι απώλειες επιμερίζονται ως εξής:
Περίπου 1,1 δισ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Περίπου 1,2 δισ. ευρώ για τον Ε-65
Περίπου 2,1 δισ. ευρώ για την Νέα Οδό
Τέλος, περίπου 3,1 δισ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό
Εκτός από αυτό όμως το δημόσιο υποχρεούται να καταβάλει και εφάπαξ δαπάνη ύψους 1.044 δισ. ευρώ στους τέσσερις παραχωρησιούχους κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών των έργων μέχρι τις 31/12/2015.
Πηγή:
Στέλιος Μπαμιατζής
Η επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχει δημιουργήσει την άνοδο στα διόδια, άνοδος η οποία αγγίζει ακόμη και το 60%.
Εντούτοις, το ζήτημα είναι πολύ βαθύτερο καθώς οι παραχωρησιούχοι εμφανίζονται στον Τύπο της Κυριακής (Ελεύθερος Τύπος) να έχουν εισπράξει 3,9 δισ. ευρώ, ενώ δεν έχουν κατασκευάσει παρά μόνο το 36% του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων.
Τα έργα που ξεκίνησαν ενώ είχαν σταματήσει αφορούν στους αυτοκινητοδρόμους:
Ολυμπία Οδός
Νέα οδός
Ε-65
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, εάν φυσικά δε διακοπούν ξανά οι εργασίες, και να φέρουν και αύξηση στο ΑΕΠ της τάξεως του 1,2%.
Εντούτοις, με την επανέναρξη των έργων ξεκίνησαν και οι μεγάλες αυξήσεις σε συγκεκριμένους σταθμούς. Έτσι, οι μεγαλύτερες αυξήσεις έχουν σημειωθεί – καταγραφεί στα διόδια της Νέας Οδού, δηλαδή σε Αφίδνες, Θήβα και Τραγάνα.
Αντίθετα, στους αυτοκινητοδρόμους Αιγαίου, αυξήσεις παρατηρούνται στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου.
Τον Ιανουάριο του 2015 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και τα διόδια στο Βαθύ Χαλκίδας, ενώ τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους αλλά και του 2015 θα ξεκινήσουν να λειτουργούν σταθμοί διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη.
Δώσαμε 500 εκατ. ευρώ στις κοινοπραξίες για να ξεκινήσουν πάλι τα έργα
Ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό, ισχύει όμως απόλυτα. Οι εταιρείες – κοινοπραξίες κατασκευής οι οποίες έχουν αναλάβει τα έργα έλαβαν αποζημίωση ώστε να ξεκινήσουν τα έργα, αποζημίωση που έφτασε τα 353,3 εκατ. ευρώ. Αποζημίωση δόθηκε και στις κοινοπραξίες παραχώρησης, ύψους 167 εκατ. ευρώ.
Συνολικά παραμένουν στα έργα περίπου 35 τράπεζες από τις 44 που ήταν αρχικά, ενώ υπολογίζεται πως το 55% θα προέλθει από ελληνικές τράπεζες.
Όσο για την πρόοδο των έργων, η Ολυμπία Οδός έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 29%, η Νέα οδός σε ποσοστό 31%, ο Ε-65 σε ποσοστό μόλις 17%, ενώ ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κατά 70%.
Πρέπει όμως να σημειωθεί πως κόβονται ολόκληρα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, με τις νέες συμβάσεις, σε σχέση με αυτά που προβλέπονταν το 2007.
Γενικό Λογιστήριο του Κράτους: Επαχθείς οι νέες συμβάσεις
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά πως οι απώλειες του δημοσίου θα ανέλθουν στα 7,5 δισ. ευρώ, με βάση τις νέες τροποποιημένες συμβάσεις.
Αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με την έκθεση του ΓΛΚ, οι απώλειες επιμερίζονται ως εξής:
Περίπου 1,1 δισ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Περίπου 1,2 δισ. ευρώ για τον Ε-65
Περίπου 2,1 δισ. ευρώ για την Νέα Οδό
Τέλος, περίπου 3,1 δισ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό
Εκτός από αυτό όμως το δημόσιο υποχρεούται να καταβάλει και εφάπαξ δαπάνη ύψους 1.044 δισ. ευρώ στους τέσσερις παραχωρησιούχους κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών των έργων μέχρι τις 31/12/2015.
Πηγή:
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου