Πολύς θόρυβος έχει γίνει για τις επενδύσεις των Κινέζων στην Ελλάδα, αλλά κανείς δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με το πόσα χρήματα εισπράττουν οι Κινέζοι από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες και τα πλοία που «χτίζουν» σε Κινεζικά Ναυπηγεία.
Την ώρα δηλαδή που η Cosco έχει γίνει σίριαλ για τις επενδύσεις των 380 εκατομμυρίων ευρώ στην προβλήτα του Πειραιά και για τα 230 που αναμένεται να εγκριθούν από την Ε.Ε για τον ίδιο λόγο, οι έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει πάνω από 20 δισ. δολάρια στα κινεζικά ναυπηγεία. Οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων που βάζουν κάθε χρόνο οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στις γιάρδες Κίνας, Ιαπωνίας και Ν. Κορέας αλλά και οι επισκευές που κάνουν εκεί ανέρχονται σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια, αποτελούν ένα σοβαρό οικονομικό αιμοδότη για τις χώρες αυτές αφού προσφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και συνεισφέρουν στην αύξηση των εισαγόμενων στις χώρες αυτές κεφαλαίων. Από το 2010 έως σήμερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν κάνει συνολικές επενδύσεις ύψους 37,5 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση πλοίων. Μόνο για το 2014 έχουν υπογράψει 73 συμβόλαια νέες παραγγελίες για πλοία συνολικής αξίας 3,1 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 2013 και εν μέσω ισχυρού περιορισμού των ναυπηγικών προγραμμάτων λόγω υπερπροσφοράς χωρητικότητας, είχαν τοποθετηθεί συνολικά σε κινεζικά ναυπηγεία 142 παραγγελίες για κατασκευή πλοίων ελληνικών συμφερόντων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,1 εκατ. τόνων. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει και το συμφέρον την Κίνας να διατηρήσει και να επαυξήσει την προνομιακή της σχέση με την ελληνική ναυτιλία. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν οι Έλληνες ήταν, στο τέλος του 2013, οι δεύτεροι, μετά τους ίδιους τους Κινέζους, καλύτεροι πελάτες των κινέζικων ναυπηγείων σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα.
Τοποθέτησαν παραγγελίες για 141 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 6.869.373 τόνων, που αντιστοιχεί στο 9% της χωρητικότητας που έχει παραγγελθεί.
Επίσης, το 2013 παραγγέλθηκαν στα ναυπηγεία της Κορέας 217 πλοία ελληνικών συμφερόντων, συνολικής αξίας 1,49 δισ. δολαρίων και χωρητικότητας 9,65 εκατ. τόνων (dwt). Η ελληνική κυβέρνηση έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας τόσο με την Κίνα όσο και με την Κορέα που καλύπτουν πλήρως τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα. Για τους λόγους αυτούς περισσότερα από 330 ναυπηγεία συμμετείχαν στα φετινά Ποσειδώνια με την παρουσία της Ασίας να καταλαμβάνει σχεδόν τη μισή έκταση του εκθεσιακού χώρου.
Την ώρα δηλαδή που η Cosco έχει γίνει σίριαλ για τις επενδύσεις των 380 εκατομμυρίων ευρώ στην προβλήτα του Πειραιά και για τα 230 που αναμένεται να εγκριθούν από την Ε.Ε για τον ίδιο λόγο, οι έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει πάνω από 20 δισ. δολάρια στα κινεζικά ναυπηγεία. Οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων που βάζουν κάθε χρόνο οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στις γιάρδες Κίνας, Ιαπωνίας και Ν. Κορέας αλλά και οι επισκευές που κάνουν εκεί ανέρχονται σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια, αποτελούν ένα σοβαρό οικονομικό αιμοδότη για τις χώρες αυτές αφού προσφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και συνεισφέρουν στην αύξηση των εισαγόμενων στις χώρες αυτές κεφαλαίων. Από το 2010 έως σήμερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν κάνει συνολικές επενδύσεις ύψους 37,5 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση πλοίων. Μόνο για το 2014 έχουν υπογράψει 73 συμβόλαια νέες παραγγελίες για πλοία συνολικής αξίας 3,1 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 2013 και εν μέσω ισχυρού περιορισμού των ναυπηγικών προγραμμάτων λόγω υπερπροσφοράς χωρητικότητας, είχαν τοποθετηθεί συνολικά σε κινεζικά ναυπηγεία 142 παραγγελίες για κατασκευή πλοίων ελληνικών συμφερόντων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,1 εκατ. τόνων. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει και το συμφέρον την Κίνας να διατηρήσει και να επαυξήσει την προνομιακή της σχέση με την ελληνική ναυτιλία. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν οι Έλληνες ήταν, στο τέλος του 2013, οι δεύτεροι, μετά τους ίδιους τους Κινέζους, καλύτεροι πελάτες των κινέζικων ναυπηγείων σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα.
Τοποθέτησαν παραγγελίες για 141 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 6.869.373 τόνων, που αντιστοιχεί στο 9% της χωρητικότητας που έχει παραγγελθεί.
Επίσης, το 2013 παραγγέλθηκαν στα ναυπηγεία της Κορέας 217 πλοία ελληνικών συμφερόντων, συνολικής αξίας 1,49 δισ. δολαρίων και χωρητικότητας 9,65 εκατ. τόνων (dwt). Η ελληνική κυβέρνηση έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας τόσο με την Κίνα όσο και με την Κορέα που καλύπτουν πλήρως τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα. Για τους λόγους αυτούς περισσότερα από 330 ναυπηγεία συμμετείχαν στα φετινά Ποσειδώνια με την παρουσία της Ασίας να καταλαμβάνει σχεδόν τη μισή έκταση του εκθεσιακού χώρου.
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου