Διυλιστήριο: Γαβράς υπέρ Βαρουφάκη: «Δεν τον θέλουν γιατί μίλησε ως ίσος προς ίσον - Θέλουν κάποιον yes-man»

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Γαβράς υπέρ Βαρουφάκη: «Δεν τον θέλουν γιατί μίλησε ως ίσος προς ίσον - Θέλουν κάποιον yes-man»


Τις κινήσεις της κυβέρνησης αλλά και τη στάση των δανειστών σχολίασε ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς, σε συνέντευξη του στις Κάννες.

Ο Κώστας Γαβράς δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι συμφωνεί με τον τρόπο που χειρίστηκε ο Γιάνης Βαρουφάκης τις διαπραγματεύσεις: «Ο Βαρουφάκης μίλησε ως ίσος προς ίσον. Κι αυτό δεν το θέλουν. Θέλουν κάποιον yes-man…».

Συνέχισε δηλώνοντας πως ο ελληνικός λαός οφείλει να στηρίξει την κυβέρνηση Τσίπρα, ξεκαθαρίζοντας ότι «το πρόβλημα του Τσίπρα είναι κατά κάποιο τρόπο η στάση που κρατούν απέναντι του οι Έλληνες. Είναι νέος, δεν έχει παρελθόν, γιατί δεν αναλαμβάνουν το θάρρος να τον ψηφίσουν όλοι, να δούμε τι θα κάνει. Να αλλάξουν τα πράγματα», υποστηρίξε.

Παράλληλα, άσκησε έντονη κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις, λέγοντας: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως οι άλλοι ήταν εδώ τόσα χρόνια. Τώρα τα πράγματα μπορούν, πρέπει, να αλλάξουν. Είναι όπως και στον κινηματογράφο, δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο φιλμ για χρόνια και χρόνια. Ποιος δημιούργησε αυτή την κατάσταση; Την κρίση; Οι Τσοχατζόπουλοι, οι Παπανδρέου, ο Σαμαράς... Και αν δεν αλλάξει η παιδεία και η νοοτροπία... Και ιδίως η πολιτική. Αυτή πρέπει να δώσει το παράδειγμα. Δεν μπορείς να έχεις κλέφτες πολιτικούς».

Ο Κώστας Γαβράς βρίσκεται στο Φεστιβάλ των Καννών ως τιμώμενο πρόσωπο για την προβολή της αποκατεστημένης κόπιας του Ζ.

Ερωτηθείς για την οικονομική κατάσταση στο σινεμά, είπε: «Όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα, ο πολιτισμός είναι ο πρώτος που την πληρώνει, που είναι και ο μικρότερος από όλους τους άλλους προϋπολογισμούς. Όπως και στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Στη Γαλλική Ταινιοθήκη όμως ακόμη να κάνουν περικοπές. Ίσως του χρόνου. Δεν μπορούμε να παραπονεθούμε».

Αναφέρθηκε και στο ελληνικό σινεμά. «Νομίζω πως όσο περισσότερο τα φιλμ είναι εθνικά, αυθεντικά, τόσο περισσότερο έχουν πιθανότητες να αποκτήσουν παγκοσμιότητα. Ο Αγγελόπουλος βέβαια είχε τη δική του αισθητική, αλλά ήταν εντελώς ελληνικές ταινίες. Και βρήκαν ένα κοινό στο εξωτερικό, παντού. Και οι ταινίες του συνεχίζονται να παίζονται. Παρ' όλες τις ελληνικές αντιδράσεις από κάποιους και τα αστεία που κάνουν σε βάρος του έργου του. Ο Αγγελόπουλος ήταν ένας από τους καλύτερούς μας, ο καλύτερος την εποχή του και δεν τον δεχόμαστε εμείς οι Έλληνες. Δυστυχώς, κανείς δεν είναι προφήτης στη χώρα του, όπως λένε. Και ο Λάνθιμος αναγκάστηκε από την Ελλάδα να πάει στην Αγγλία. Πάντως το ότι είναι η ταινία του στις Κάννες, αυτό είναι πολύ καλό» δήλωσε.

Μέχρι και στο νέο Mad Max αναφέρθηκε, σε σκηνοθεσία του ελληνικής καταγωγής Τζορτζ Μίλερ. «Του Μιλαρά, όπως τον λέω, όχι Μίλερ. Είναι Έλληνας ξέρεις. Τον είχα συναντήσει μια φορά στο Λος Αντζελες για να συζητήσουμε για μια ταινία που είχαμε την ίδια ηθοποιό. Και μου λέει, Μιλαρά με λένε. Μιλούσε Ελληνικά. Ο πατέρας του πήγε στην Αυστραλία. Παρ' όλη την ηλικία του πρέπει να πω έχει καταπληκτικές ιδέες σ’ αυτές τις ταινίες. Ταινίες εικαστικά ωραίες. Και τα ειδικά εφέ είναι καταπληκτικά. Είναι ταινία πολύ ζωντανή για το είδος της...» κατέληξε.


http://diulistirio.blogspot.gr/


Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus