Τέσσερις συμφωνίες επιχορήγησης (Grant Agreements), με συνολικό ποσό 500,2 εκατ. ευρώ, για έργα αναβάθμισης υποδομών μεταφορών, μέσω του μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη" (CEF), υπέγραψαν το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας της "Innovation and Networks Executive Agency" (ΙΝΕΑ).
Τα τέσσερα έργα για τα οποία υπεγράφησαν οι συμφωνίες επιχορήγησης, έχουν συνολικό προϋπολογισμό 725,7 εκατ. ευρώ και αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Πρόκειται για τα ακόλουθα έργα:
-Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, 106 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 430,3 εκατ. ευρώ.
-Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Πατρών, προϋπολογισμού 290,6 εκατ. ευρώ.
-Μελέτες αναβάθμισης της υποδομής στα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ.
-Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αμφίπολη - Νέα Καρβάλη (φάση μελετών), προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η κοινοτική συνδρομή για τα τέσσερα έργα μέσω του μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη" είναι πέραν των προβλεπόμενων πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Τα έργα έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας, σε συνέχεια της πρώτης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων μεταφορών για χρηματοδότηση από το μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη", γνωστού ως CEF (Connecting EuropeFacility), η οποία δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο του 2014. Οι σχετικές προτάσεις υποβλήθηκαν από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάρτιο του 2015.
Τις συμφωνίες επιχορήγησης υπέγραψαν πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης με τον Διευθυντή της INEA, Ντιρκ Μπέκερς, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και όπως σημειώνει το υπουργείο σε ανακοίνωσή του: οι αρμόδιες Ελληνικές υπηρεσίες, συνεχίζουν την προσπάθεια για τη διασφάλιση πρόσθετων πόρων για τη χώρα από το μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη", στο πλαίσιο νέων προσκλήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του συγκεκριμένου μηχανισμού η Επιτροπή προάγει την στοχευμένη επένδυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις υποδομές μεταφορών με κύριο στόχο την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς, την άρση της απομόνωσης, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση των θέσεων εργασίας.
Ο διευθυντής της INEA, δήλωσε τα εξής: "Η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τη φάση υλοποίησης αυτών των ελληνικών έργων, τα οποία έχουν υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Η INEA θα διασφαλίσει ότι για τα επόμενα έτη, θα υπάρξει έγκαιρη και εντός του προϋπολογισμού πρόοδος, με στενή παρακολούθηση κάθε έργου, έτσι ώστε να υλοποιούμε τις βελτιώσεις αυτών των υποδομών ζωτικής σημασίας για τους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις".
Τα τέσσερα έργα για τα οποία υπεγράφησαν οι συμφωνίες επιχορήγησης, έχουν συνολικό προϋπολογισμό 725,7 εκατ. ευρώ και αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Πρόκειται για τα ακόλουθα έργα:
-Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, 106 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 430,3 εκατ. ευρώ.
-Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Πατρών, προϋπολογισμού 290,6 εκατ. ευρώ.
-Μελέτες αναβάθμισης της υποδομής στα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ.
-Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αμφίπολη - Νέα Καρβάλη (φάση μελετών), προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η κοινοτική συνδρομή για τα τέσσερα έργα μέσω του μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη" είναι πέραν των προβλεπόμενων πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Τα έργα έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας, σε συνέχεια της πρώτης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων μεταφορών για χρηματοδότηση από το μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη", γνωστού ως CEF (Connecting EuropeFacility), η οποία δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο του 2014. Οι σχετικές προτάσεις υποβλήθηκαν από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάρτιο του 2015.
Τις συμφωνίες επιχορήγησης υπέγραψαν πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης με τον Διευθυντή της INEA, Ντιρκ Μπέκερς, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και όπως σημειώνει το υπουργείο σε ανακοίνωσή του: οι αρμόδιες Ελληνικές υπηρεσίες, συνεχίζουν την προσπάθεια για τη διασφάλιση πρόσθετων πόρων για τη χώρα από το μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη", στο πλαίσιο νέων προσκλήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του συγκεκριμένου μηχανισμού η Επιτροπή προάγει την στοχευμένη επένδυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις υποδομές μεταφορών με κύριο στόχο την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς, την άρση της απομόνωσης, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση των θέσεων εργασίας.
Ο διευθυντής της INEA, δήλωσε τα εξής: "Η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τη φάση υλοποίησης αυτών των ελληνικών έργων, τα οποία έχουν υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Η INEA θα διασφαλίσει ότι για τα επόμενα έτη, θα υπάρξει έγκαιρη και εντός του προϋπολογισμού πρόοδος, με στενή παρακολούθηση κάθε έργου, έτσι ώστε να υλοποιούμε τις βελτιώσεις αυτών των υποδομών ζωτικής σημασίας για τους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις".
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου