Φθηνότερο νερό το καλοκαίρι σε τρία νησιά, την Πάτμο, τους Αρκιούς και τη Μεγίστη, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες ύδρευσης, θα φέρει η λειτουργία μονάδων αφαλάτωσης.
Εφόσον η υδροδότηση μέσω των αφαλατώσεων «πετύχει», η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σχεδιάζει την εγκατάσταση μηχανημάτων αφαλάτωσης και στα νησιά Κίμωλος, Λειψοί, Αμοργός (Κατάπολα), Ηρακλειά και στην Ιερά Μονή Πανορμίτη Σύμης. Υπολογίζεται ότι η μείωση του κόστους σε σχέση με τη μεταφορά νερού με υδροφόρες φτάνει το 80%.Η πρακτική της μεταφοράς νερού με υδροφόρες εφαρμόζεται σε πολλά νησιά του Αιγαίου το καλοκαίρι που αυξάνεται ο πληθυσμός, και άρα οι απαιτήσεις σε νερό, ενώ μειώνονται οι διαθέσιμοι πόροι. Πρόκειται βέβαια για αναχρονιστική και πανάκριβη μέθοδο που λογικά θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί εδώ και πολλά χρόνια.
Στην Πάτμο ο δήμος έχει προμηθευτεί ήδη δύο μονάδες αφαλάτωσης, οι οποίες όμως για να τεθούν σε λειτουργία πρέπει να πραγματοποιηθεί τεχνική μελέτη και έργα υποστήριξής τους. Μέσω προγραμματικής σύμβασης με τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, οι υπηρεσίες Τεχνικών Εργων της Ρόδου ανέλαβαν τη μελέτη έτσι ώστε να μην υπάρξει επιπλέον κόστος. Ο δήμαρχος Πάτμου Γρηγόρης Στόικος τονίζει ότι «έως το καλοκαίρι ελπίζουμε ότι θα λειτουργεί η αφαλάτωση, έτσι ώστε φέτος να μην αναγκαστούμε να κουβαλήσουμε νερό με τις υδροφόρες». Το νησί υδρεύεται τον χειμώνα από γεωτρήσεις και από τη λειτουργία φράγματος. Το καλοκαίρι απαιτούνταν επιπλέον περίπου 60.000 κυβικά μέτρα νερού, που με το σύστημα μεταφοράς με υδροφόρες στοίχιζαν περίπου 800.000 ευρώ, με κόστος 10-12 ευρώ το κ.μ. νερού. Το 2013 η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και ο Δήμος Πάτμου κατέβαλαν το ποσό των 1.199.200 ευρώ για την υδροδότηση της Πάτμου και των Αρκιών, ενώ το 2014 το ποσό των 1.003.933 ευρώ.
Εφόσον τεθούν σε λειτουργία οι αφαλατώσεις, υπολογίζεται ότι θα μπορούν να παρέχουν 1.200 κυβικά μέτρα νερού ανά 24ωρο, ενώ το κόστος θα πέσει στο 1 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο νερού.
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου