- Μόνιμη άδεια εισόδου στα χωρικά ύδατα Ελλάδας - Τουρκίας παρά τις αντιρρήσεις της Άγκυρας προωθεί το ΝΑΤΟ μετά από εισήγηση του Γερμανού Υποναυάρχου
- Απορρίπτει τις τουρκικές θέσεις να επικεντρωθεί η δράση της SNMG2 σε συγκεκριμένη περιοχή
- Στόλτενμπερκ: Οι αποφάσεις έχουν ληφθεί
- Το σχέδιο των 17 σημείων που είδε το φως της δημοσιότητας δεν κατατέθηκε στην Στρατιωτική Επιτροπή
Γράφει η ΙΩΑΝΝΑ ΗΛΙΑΔΗ
Πρόταση να παρασχεθεί μόνιμη διπλωματική άδεια στα πλοία του ΝΑΤΟ για να εισέρχονται στα χωρικά ύδατα Ελλάδας και Τουρκίας, προωθείται για συζήτηση την ερχόμενη εβδομάδα στην Στρατιωτική Επιτροπή του ΝΑΤΟ, σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr. Την ίδια ώρα ο ΓΓ του ΝΑΤΟ δηλώνει πως δόθηκε το πράσινο φως να ξεκινήσουν οι επιχειρήσεις.
Ο ΓΓ του ΝΑΤΟ ανακοίνωσε ότι ελήφθησαν αποφάσεις για την ανάπτυξη των νατοϊκών πλοίων και περιλαμβάνουν δράση στα τουρκικά χωρικά ύδατα,παρά τις αντιρρήσεις της Άγκυρας.
Ο κ. Στόλτενμπεργκ στη δήλωσή του αναφέρει ότι:
η δραστηριότητα των ΝΑΤΟϊκών πλοίων θα επεκταθεί στα χωρικά ύδατα της Ελλάδας και της Τουρκίας. Οι περιοχές δράσης έχουν καθοριστεί σε συνεργασία και συντονισμό με την Ελλάδα και την Τουρκία.
Ο σκοπός της αποστολής του ΝΑΤΟ δεν είναι να σταματήσει ή να απωθήσει τα σκάφη με τους πρόσφυγες, αλλά να βοηθήσει την Ελλάδα και την Τουρκία να εντοπίζουν τις βάρκες.
Το ΝΑΤΟ έχει επίσης συμφωνήσει με τη Frontex σε επιχειρησιακό και τακτικό επίπεδο. Θα ανταλλάσσουν συνδέσμους και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, όπως επίσης με τα επιτελεία της Ελλάδας και της Τουρκίας.
Η πρόταση του ΝΑΤΟ να επιχειρούν τα πλοία της SNMG2 στα χωρικά ύδατα Ελλάδας και Τουρκίας συντάχθηκε μετά τις επαφές που έκανε ο Γερμανός τακτικός διοικητής της SNMG2 στην Άγκυρα και την Αθήνα, και αφορά στον ορισμό των περιοχών δράσης των ΝΑΤOϊκών πλοίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr δεν έχουν γίνει δεκτές οι τουρκικές αξιώσεις να μην μπάινουν τα ΝΑΤΟΪκά πλοία στα τουρκικά χωρικά ύδατα ή να περιοριστούν σε μια συγκεκριμένη περιοχή.
Η Τουρκία το προηγούμενο διάστημα επιχείρησε να μπλοκάρει την αποστολή, αποφεύγοντας να δώσει διπλωματική άδεια στο γερμανικό πλοίο ΒΟΝΝ για να εκτελέσει δοκιμαστικό πλου στην περιοχή της Λέσβου εντός ελληνικών και τουρκικών χωρικών υδάτων. Αποτέλεσμα ήταν να απαιτήσει οο Γερμανός υποναύαρχος να πετάξει με ελικόπτερο από τα τουρκικά χωρικά ύδατα προς την Άγκυρα, για διαβουλεύσεις.
Μπροστά στον κίνδυνο να δυναμιτιστεί η όλη ΝΑΤΟϊκή δράση, και έχοντας πληροφορίες για τις τουρκικές αξιώσεις όπως είχαν διατυπωθεί στο SHAPE (και όχι στην Στρατιωτική Επιτροπή όμως αναφέριε σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής), ο Γερμανός υποναύαρχος έκανε κύκλο επαφών σε Άγκυρα και Αθήνα για να καταλήξει σε συνεργασία με τον Chief of Staff (COS) της NATO Maritime Command (MARCOM), Rear Admiral Giorgio Lazio, να υποβληθεί ένα σχέδιο που να καλύπτει τις ανάγκες των ΝΑΤΟϊκών πλοίων να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr υπάρχει ήδη προσχέδιο πάνω στο οποίο θα κληθεί να αποφασίσει η Στρατιωτική Επιτροπή, το οποίο ορίζει περιοχές δράσης των πλοίων σε όλο το μήκος του Ανατολικού Αιγάιου. Προβλέπεται δηλαδή ότι τα πλοία θα δραστηριοποιηθούν σε όλη τη συνοριογραμμή, εντός των χωρικών υδάτων της Τουρκίας και της Ελλάδας, κάτι που η Τουρκία προσπαθούσε με κάθε τρόπο να αποφύγει. Η τουρκική προσπάθεια ήταν να επικεντρωθεί η ΝΑΤΟϊκή δράση μόνο σε μια περιοχή, σε αυτήν της Λέσβου, με το σκεπτικό ότι δεν υπάρχουν πολλά πλοία του ΝΑΤΟ για να καλύψουν τις ανάγκες.
Τα ΝΑΤΟΪκά πλοία δεν θα χρειάζονται άδεια κάθε φορά για να μπουν στα χωρικά ύδατα, καθώς το ΝΑΤΟ έχει αποφασίσει ότι δεν πρόκειται για επιχείρηση, αλλά για δράση.
Εν των μεταξύ, το σχέδιο των 17 σημείων που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, δεν κατατέθηκε ποτέ στην Στρατιωτική Επιτροπή. Μπορεί ανεπίσημα τα μέλη της να έλαβαν μέρος, ωστόσο ο υπογράφων Τούρκος αξιωματούχος, ουδεμία σχέση έχει τη τη Στρατιωτική Επιτροπή.
Στρατιωτικός Εκπρόσωπος της Τουρκίας στην Στρατιωτική Επιτροπή του ΝΑΤΟ, είναι ο αντιστράτηγος Ferit Güler, ο οποίος είναι στο ίδιο επίπεδο με τον Έλληνα Στρατιωτικό εκπρόσωπο αντιστράτηγο Νίκο Ζαχαριάδη.
Ο Ethem Buyukisik που υπογράφει το κείμενο των 17 σημείων, είναι ο επικεφαλής της τουρκικής αντιπροσωπείας στην Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Ευρώπης (SHAPE). Ο Έλληνας ομόλογός του είναι ο αντιναύαρχος Σπυρίδων Κονιδάρης, ο οποίος έχει καταθέσει αντίστοιχο ελληνικό κείμενο.
Συνεπώς το κείμενο αυτό ουδέποτε τέθηκε σε διαπραγμάτευση στην Στρατιωτική Επιτροπή του ΝΑΤΟ, όπου σύμφωνα με τα όσα είδαν τη δημοσιότητα τις προηγούμενες ημέρες, η Τουρκία “έσπασε την σιωπή” και εξέφρασε αντιρρήσεις στο προτεινόμενο σχέδιο.
To NATO για να υπερβεί τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, έλαβε πολιτική απόφαση υλοποίησης της δράσης, στη συνεδρίαση του North Atlantic Council. Τώρα αναμένεται το σχέδιο υλοποίησης της δράσης να τεθεί σε συζήτηση μέσα στην εβδομάδα στην Στρατιωτική Επιτροπή.
πηγή
Η Τουρκία το προηγούμενο διάστημα επιχείρησε να μπλοκάρει την αποστολή, αποφεύγοντας να δώσει διπλωματική άδεια στο γερμανικό πλοίο ΒΟΝΝ για να εκτελέσει δοκιμαστικό πλου στην περιοχή της Λέσβου εντός ελληνικών και τουρκικών χωρικών υδάτων. Αποτέλεσμα ήταν να απαιτήσει οο Γερμανός υποναύαρχος να πετάξει με ελικόπτερο από τα τουρκικά χωρικά ύδατα προς την Άγκυρα, για διαβουλεύσεις.
Μπροστά στον κίνδυνο να δυναμιτιστεί η όλη ΝΑΤΟϊκή δράση, και έχοντας πληροφορίες για τις τουρκικές αξιώσεις όπως είχαν διατυπωθεί στο SHAPE (και όχι στην Στρατιωτική Επιτροπή όμως αναφέριε σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής), ο Γερμανός υποναύαρχος έκανε κύκλο επαφών σε Άγκυρα και Αθήνα για να καταλήξει σε συνεργασία με τον Chief of Staff (COS) της NATO Maritime Command (MARCOM), Rear Admiral Giorgio Lazio, να υποβληθεί ένα σχέδιο που να καλύπτει τις ανάγκες των ΝΑΤΟϊκών πλοίων να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr υπάρχει ήδη προσχέδιο πάνω στο οποίο θα κληθεί να αποφασίσει η Στρατιωτική Επιτροπή, το οποίο ορίζει περιοχές δράσης των πλοίων σε όλο το μήκος του Ανατολικού Αιγάιου. Προβλέπεται δηλαδή ότι τα πλοία θα δραστηριοποιηθούν σε όλη τη συνοριογραμμή, εντός των χωρικών υδάτων της Τουρκίας και της Ελλάδας, κάτι που η Τουρκία προσπαθούσε με κάθε τρόπο να αποφύγει. Η τουρκική προσπάθεια ήταν να επικεντρωθεί η ΝΑΤΟϊκή δράση μόνο σε μια περιοχή, σε αυτήν της Λέσβου, με το σκεπτικό ότι δεν υπάρχουν πολλά πλοία του ΝΑΤΟ για να καλύψουν τις ανάγκες.
Τα ΝΑΤΟΪκά πλοία δεν θα χρειάζονται άδεια κάθε φορά για να μπουν στα χωρικά ύδατα, καθώς το ΝΑΤΟ έχει αποφασίσει ότι δεν πρόκειται για επιχείρηση, αλλά για δράση.
Just finalised arrangements to expand #NATO deployment to #Aegean to assist w/ migrant and refugee crisis. https://t.co/PpeOgukDwf
— Jens Stoltenberg (@jensstoltenberg) March 6, 2016
Το σχέδιο των 17 σημείων
Just finalised arrangements to expand #NATO deployment to #Aegean to assist w/ migrant and refugee crisis. https://t.co/PpeOgukDwf
— Jens Stoltenberg (@jensstoltenberg) March 6, 2016Εν των μεταξύ, το σχέδιο των 17 σημείων που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, δεν κατατέθηκε ποτέ στην Στρατιωτική Επιτροπή. Μπορεί ανεπίσημα τα μέλη της να έλαβαν μέρος, ωστόσο ο υπογράφων Τούρκος αξιωματούχος, ουδεμία σχέση έχει τη τη Στρατιωτική Επιτροπή.
Στρατιωτικός Εκπρόσωπος της Τουρκίας στην Στρατιωτική Επιτροπή του ΝΑΤΟ, είναι ο αντιστράτηγος Ferit Güler, ο οποίος είναι στο ίδιο επίπεδο με τον Έλληνα Στρατιωτικό εκπρόσωπο αντιστράτηγο Νίκο Ζαχαριάδη.
Ο Ethem Buyukisik που υπογράφει το κείμενο των 17 σημείων, είναι ο επικεφαλής της τουρκικής αντιπροσωπείας στην Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Ευρώπης (SHAPE). Ο Έλληνας ομόλογός του είναι ο αντιναύαρχος Σπυρίδων Κονιδάρης, ο οποίος έχει καταθέσει αντίστοιχο ελληνικό κείμενο.
Συνεπώς το κείμενο αυτό ουδέποτε τέθηκε σε διαπραγμάτευση στην Στρατιωτική Επιτροπή του ΝΑΤΟ, όπου σύμφωνα με τα όσα είδαν τη δημοσιότητα τις προηγούμενες ημέρες, η Τουρκία “έσπασε την σιωπή” και εξέφρασε αντιρρήσεις στο προτεινόμενο σχέδιο.
To NATO για να υπερβεί τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, έλαβε πολιτική απόφαση υλοποίησης της δράσης, στη συνεδρίαση του North Atlantic Council. Τώρα αναμένεται το σχέδιο υλοποίησης της δράσης να τεθεί σε συζήτηση μέσα στην εβδομάδα στην Στρατιωτική Επιτροπή.
πηγή
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου