Μετά το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ένα δεύτερο μεγάλο project, το μεγαλύτερο αίτημα των κατοίκων και φορέων της Κρήτης και όχι μόνο, βρίσκεται πλέον σε φάση υλοποίησης.
Η έγκριση από την Διυπουργική την περασμένη Πέμπτη της προώθησης της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ανοίγει για τα καλά το δρόμο για την διαγωνιστική διαδικασία.
Αυτήν την εποχή έχουν δεσμευτεί 4εκ.ευρώ προκειμένου να γίνει η Στρατηγική Μελέτη του ΒΟΑΚ, που θα είναι και ο οδηγός για το τελικό κόστος του άξονα. Σε πρώτη φάση γίνεται εκτίμηση των "έτοιμων τμημάτων" όπως είχε γίνει και την προηγούμενη δεκαετία με την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων της Ηπειρωτικής χώρας.
Σήμερα, στον ΒΟΑΚ, σε μήκος περίπου 45χλμ έχουμε κλειστό αυτοκινητόδρομο, σε κατασκευή είναι ακόμα 6χλμ στο τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος, ενώ στις αρχές του 2017 αναμένεται να ξεκινήσουν ακόμα 6χλμ στο τμήμα Πάνορμος-Εξάντης στο Ρέθυμνο.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις υψηλόβαθμων στελεχών του Υπουργείου Υποδομών στο ypodomes.com θα προχωρήσει ως άμεση προτεραιότητα και ως βασικό τμήμα το Χανιά-Ηράκλειο που έχει και την μεγαλύτερη ανάγκη για αναβάθμιση αλλά και την μεγαλύτερη κίνηση ενώ στο τμήμα Ηράκλειο-Άγιος Νικόλαος το μεγαλύτερο τμήμα είναι ήδη ολοκληρωμένο.
Μία πρώτη προσέγγιση του κόστους, είναι περίπου στα 600εκ.ευρώ, ποσό που δεν είναι τελικό καθώς το νούμερο αυτό θα εξαρτηθεί από τα τεχνικά έργα που θα υποδείξει η Στρατηγική Μελέτη.
Στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι μέσα στο 2017 να κλειδώσει η χρηματοδότηση και να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία ενώ ταυτόχρονα να ολοκληρωθεί η Στρατηγική Μελέτη. Το 2018 θεωρείται ως η χρονιά εκκίνησης της κατασκευαστικής περιόδου. Αν και ακόμα είναι νωρίς για το χρόνο υλοποίησης, θεωρείται πως 4 χρόνια θα ήταν ενας λογικός χρόνος για την ολοκλήρωση των έργων και λειτουργίας του οδικού άξονα.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Το πρώτο θέμα που θα καλεστεί να απαντήσει πειστικά το Δημόσιο στην ΕΤΕπ είναι αν μπορεί με τον τρόπο των πληρωμών διαθεσιμότητας να αποπληρώσει το κόστος κατασκευής. Εδώ θα πρέπει να περιμένουμε και τις κατευθύνσεις που ίσως να οδηγήσουν και σε ένα μοντέλο "έξυπνης" αποπληρωμής της χρηματοδότησης.
Επίσης έχουμε και το θέμα των απαλλοτριώσεων που θεωρούνται αρκετά ακριβές στην περίπτωση της Κρήτης, όμως σύμμαχος είναι ο νέος νόμος για τις Δημόσιες Συμβάσεις που θα βοηθήσει στο να μην επαναληφθεί το σενάριο με τους αυτοκινητόδρομους της Ηπειρωτικής Ελλάδας και τις ατελείωτες καθυστερήσεις που οδήγησαν το Δημόσιο σε τερατώδεις αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους.
Το μεγάλο όνειρο για την Κρήτη θα ήταν το 2022 το μεγάλο νησί της Ελλάδας να μην στερείται υποδομών όπως σήμερα και να διαθέτει τον δικό της σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που σε συνδυασμό με το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Αναβαθμισμένο Αεροδρόμιο Χανίων και τα μεγάλα λιμάνια του Ηρακλείου, της Σητείας και της Σούδας να αποτελέσουν τα μεγάλα όπλα για την ποιοτική και ουσιαστική αναβάθμιση της μεγαλονήσου με σύχρονο τουριστικό, κοινωνικό και πολιτιστικό προορισμό.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
https://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου