Διυλιστήριο: Βαλίτσες με «μαύρο» χρήμα και «ταρίφα» για κόμματα σε συμβάσεις του Μετρό

Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2018

Βαλίτσες με «μαύρο» χρήμα και «ταρίφα» για κόμματα σε συμβάσεις του Μετρό


Νέα στοιχεία από τις γερμανικές αρχές

Οι μίζες φέρονται να διοχετεύονταν, σε μετρητά, προς κρατικούς αξιωματούχους

Μίζες ύψους 370.000 ευρώ, σε βαλίτσες, για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του Μετρό, στην Αθήνα, κατά την περίοδο 2003-2007 αλλά και συγκεκριμένο ποσοστό προμήθειας για ελληνικά πολιτικά κόμματα, αποκαλύπτουν στοιχεία, που έφτασαν από τις γερμανικές αρχές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.

Το υλικό αυτό -καταθέσεις στη γερμανική Δικαιοσύνη, έγγραφα και ηλεκτρονικά αρχεία που έχουν σταλεί στους αρμόδιους εισαγγελείς- έχει συγκεντρωθεί στο πλαίσιο της έρευνας που διενεργούν καιρό τώρα οι ελληνικές αρχές, για την εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία της Αττικό Μετρό.

Οι μίζες φέρονται να διοχετεύονταν, σε μετρητά, προς κρατικούς αξιωματούχους, ενώ 5% - 7% λέγεται ότι ήταν το ποσοστό που είχε «τιμολογηθεί» για πολιτικά κόμματα. Πίσω από τις καταβολές των χρημάτων εμφανίζεται η γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος, με τις εταιρείες Thales (γνωστή από τις υπόθεση με τις φρεγάτες), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.

Η γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει το διάστημα 2003-2007 τρία έργα, μεταξύ των οποίων και τον σταθμό «Ελληνικό» του μετρό, φέρεται να διοχέτευε τις μίζες στην Ελλάδα, μέσω προσώπου, το οποίο κατονομάζει με κωδική ονομασία σε κατάθεση που έδωσε στη Γερμανία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.

Παρά το γεγονός ότι αρχικώς υπήρχε τραπεζικός λογαριασμός στην Ελλάδα για τον σκοπό αυτό, εντούτοις ο λογαριασμός φαίνεται ότι έκλεισε, καθώς προτιμήθηκαν τα μετρητά. Όπως υπογραμμίζει στην κατάθεσή του το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, σε κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας εκείνη την εποχή.

Ο συγκεκριμένος μεσάζων δεχόταν -όπως λέγεται- ισχυρές πιέσεις ώστε να φέρει σε επαφή τους ιθύνοντες με τους αποδέκτες των χρημάτων.


Μετά τις εξελίξεις, η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου σε βάρος δύο προσώπων, εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, οι οποίοι ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.

Ο ανακριτής Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση, καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν οι μίζες.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι ο πρόεδρος της εταιρείας Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, έχει δηλώσει ότι τόσο ο ίδιος όσο και η διοίκηση, είναι στη διάθεση των εισαγγελικών αρχών, προκειμένου να ριχθεί φως στην υπόθεση.

Σε δηλώσεις του έχει υπογραμμίσει χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για μια υπόθεση, που συνέβη πριν από 15 χρόνια, προτού εμείς αναλάβουμε την Αττικό Μετρό ως νέα διοίκηση, άρα πρόκειται για μια υπόθεση η οποία είναι εκτός, εντελώς, των δικών μας ορίων διοίκησης».

Ελευθερία Κόλλια

Πηγή in.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus