Διυλιστήριο: Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου

Σάββατο, 31 Μαρτίου 2018

Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου



Τον άλλον μήνα η κοινή εταιρία για τη σιδηροδρομική διασύνδεση τριών λιμανιών της Ελλάδας με ισάριθμα της Βουλγαρίας

Εντός του Απριλίου ιδρύεται η κοινή εταιρία Ελλάδας - Βουλγαρίας, η οποία θα συντονίσει το ενιαίο έργο σιδηροδρομικής διασύνδεσης των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τρία βουλγαρικά λιμάνια σε Μπουργκάς, Βάρνα και το Ρούσε στον Δούναβη.

Εκτός από το σιδηροδρομικό δίκτυο, στην ενιαία επένδυση θα ενταχθούν και δύο μεγάλα εμπορευματικά κέντρα - στην Ελλάδα πιθανώς αυτό που θα κατασκευαστεί στο λιμάνι της Καβάλας και στη Βουλγαρία στο Μπουργκάς.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε την Τρίτη ότι η κοινή εταιρία θα αναλάβει να «βρει τη χρηματοδότηση με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, του ιδιωτικού τομέα και στη χώρα μας και στη Βουλγαρία». Στη συνέχεια «ενιαία θα διαχειριστεί και το έργο», γιατί «αν πηγαίναμε σε μία λογική να κάνει η Ελλάδα το δικό της κομμάτι και η Βουλγαρία το δικό της, πολύ απλά δεν θα γινόταν το έργο. Γιατί δεν θα ήταν ένα ενιαίο έργο, ενιαίας διαχείρισης, για αυτό που θέλουμε να κάνουμε, την παράκαμψη δηλαδή των Δαρδανελίων».

Από το βήμα του 11ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνονται η τεχνοοικονομική διερεύνηση και η μελέτη σκοπιμότητας του έργου».

«Ενδιαφέρον»

Κατά τον υπουργό Υποδομών, «ο πρόεδρος Γιούνκερ και άλλες δυνάμεις της Ευρώπης ενδιαφέρονται για να διευρυνθεί η συμφωνία που κάναμε με τη Βουλγαρία και να ενταχθεί και η Ρουμανία».

Πρόσθεσε ότι «υπάρχει ενδιαφέρον πραγματικά από όλο τον πλανήτη για την υλοποίηση του έργου. Εχουν ενδιαφερθεί εταιρίες ευρωπαϊκές, αμερικανικές, κινεζικές, ρωσικές, πραγματικά ο μισός πλανήτης, να μην πω όλος ο πλανήτης». Το σχέδιο για την παράκαμψη της Στενών των Δαρδανελίων στις εμπορευματικές μεταφορές, μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης λιμανιών της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και πολλά χρόνια.

Τόσο η ελληνική όσο και η βουλγαρική κυβέρνηση εμφανίζονται σήμερα να στηρίζουν το σχέδιο, καθώς θεωρούν ότι αναβαθμίζει τον γεωπολιτικό ρόλο τους. Ετσι, τον Σεπτέμβριο του 2017 υπογράφηκε το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για την ανάπτυξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα δύο λιμάνια της Βουλγαρίας στον Εύξεινο Πόντο, που είναι το Μπουργκάς και η Βάρνα, και με το λιμάνι του Ρούσε στον Δούναβη.


https://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus