Λεηλασία και πλιάτσικο σε πρότυπη πίστα κυκλοφοριακής αγωγής στη Θεσσαλονίκη, που θεμελιώθηκε το 2009, αλλά δεν λειτούργησε
Ρεπορτάζ
Βαγγέλης Στολάκης
Στον βρόντο πετάχτηκαν ούτε ένα ούτε δύο, αλλά 4.700.000 ευρώ! Το πρότυπο ηλεκτρονικό πάρκο με τις δεκάδες πίστες εξέτασης υποψήφιων οδηγών, που θεμελιώθηκε το 2009 μετά βαΐων και κλάδων από τον τότε υπουργό Μεταφορών Ευριπίδη Στυλιανίδη και τον τότε νομάρχη Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Ψωμιάδη στη Νέα Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, δεν λειτούργησε ποτέ και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις του ρημάζουν, ενώ το πλιάτσικο στα κτίρια και στη σήμανση της πίστας καλά κρατεί!
Σπασμένα τζάμια και μπετά, ξηλωμένες πόρτες, κομμένα καλώδια και αγωγοί νερού είναι μόνο ορισμένα από τα σημάδια εγκατάλειψης του έργου. Το σκηνικό της ντροπής συμπληρώνεται με την... κλεμμένη πλάκα θεμελίωσης!
Εννέα χρόνια μετά τη θεμελίωσή της, η πίστα εξέτασης, που το 2009 θεωρήθηκε πρότυπη για όλη τη χώρα, δεν χρησιμοποιείται για τους σκοπούς που κατασκευάστηκε. Η πίστα βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της πόλης, στην περιοχή της Νέας Ραιδεστού του Δήμου Θέρμης. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εκδόθηκε από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών με υπουργό τον Ευριπίδη Στυλιανίδη το 2009, το πάρκο, συνολικής έκτασης 66 στρεμμάτων και κόστους 4.700.000 ευρώ, θα είχε τη δυνατότητα, μόλις ολοκληρωνόταν η κατασκευή του, ακόμη και για διενέργειας εξετάσεων όχι μόνο στον τομέα των σημάτων αλλά και στον τομέα της οδήγησης. «Η χώρα μας έχει ανάγκη από τέτοιους χώρους, διότι έχει πληρώσει τον μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων από δυστυχήματα, επειδή ακριβώς στο παρελθόν σε πολλές περιπτώσεις τα διπλώματα είτε στους επαγγελματίες οδηγούς είτε στους καθημερινούς οδηγούς δεν δίνονταν με τον τρόπο που έπρεπε» έλεγε τότε σε δηλώσεις του ο πρώην υπουργός, συνοδευόμενος από τον κ. Ψωμιάδη και τον αρμόδιο αντινομάρχη Γιάννη Παλαιστή.
Το λεηλάτησαν
Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατίας», το έργο δεν παραλήφθηκε όταν ήταν έτοιμο, γιατί η αρχική μελέτη δεν προέβλεπε την κατασκευή φράχτη και καγκελόπορτας, και οι υπηρεσίες δεν το παραλάμβαναν. Στο μεταξύ, όσο τα χρόνια περνούσαν άγνωστοι λεηλατούσαν τον χώρο και χρειάστηκαν άλλα 72.000 ευρώ, προκειμένου να τοποθετηθεί φράχτης για να παραληφθεί προσωρινώς το έργο!
Σήμερα εκεί πραγματοποιούνται οι δευτεροβάθμιες εξετάσεις οδήγησης, προκειμένου να μην κινδυνεύσει το έργο με απένταξη από το ΕΣΠΑ. «Δεν λειτούργησε ποτέ ο χώρος για τον σκοπό που κατασκευάστηκε» τονίζει στη «δημοκρατία» ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωνσταντίνος Πάλλας. «Δεν δόθηκε ολοκληρωμένο» σχολιάζει και εξηγεί πως, όταν ο ίδιος βρέθηκε στο σημείο, έλειπαν καλώδια, τζάμια, αγωγοί ύδρευσης κ.ά.
Σημειώνεται πως ακόμα και σήμερα ο χώρος δεν φυλάσσεται.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατίας», το έργο δεν παραλήφθηκε όταν ήταν έτοιμο, γιατί η αρχική μελέτη δεν προέβλεπε την κατασκευή φράχτη και καγκελόπορτας, και οι υπηρεσίες δεν το παραλάμβαναν. Στο μεταξύ, όσο τα χρόνια περνούσαν άγνωστοι λεηλατούσαν τον χώρο και χρειάστηκαν άλλα 72.000 ευρώ, προκειμένου να τοποθετηθεί φράχτης για να παραληφθεί προσωρινώς το έργο!
Σήμερα εκεί πραγματοποιούνται οι δευτεροβάθμιες εξετάσεις οδήγησης, προκειμένου να μην κινδυνεύσει το έργο με απένταξη από το ΕΣΠΑ. «Δεν λειτούργησε ποτέ ο χώρος για τον σκοπό που κατασκευάστηκε» τονίζει στη «δημοκρατία» ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωνσταντίνος Πάλλας. «Δεν δόθηκε ολοκληρωμένο» σχολιάζει και εξηγεί πως, όταν ο ίδιος βρέθηκε στο σημείο, έλειπαν καλώδια, τζάμια, αγωγοί ύδρευσης κ.ά.
Σημειώνεται πως ακόμα και σήμερα ο χώρος δεν φυλάσσεται.
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου