Διυλιστήριο: Ο εισαγγελέας πρότεινε την καταδική του Π.Μαντούβαλου για το παραδικαστικό και αυτός ήταν στο ΣΚΑΙ ως υπερασπιστής της νομιμότητας

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

Ο εισαγγελέας πρότεινε την καταδική του Π.Μαντούβαλου για το παραδικαστικό και αυτός ήταν στο ΣΚΑΙ ως υπερασπιστής της νομιμότητας



Εισαγγελική εισήγηση για ενοχή ενός δικαστή, του προέδρου Εφετών, Γιάννη Ευσταθίου, και ενός δικηγόρου και πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, του Πέτρου Μαντούβαλου, για δωροδοκία, αδίκημα που φέρεται να τελέστηκε στο πλαίσιο «μαγειρέματος» απόφασης δικαστηρίου σε υπόθεση παραδικαστικού κυκλώματος.

Mετά από ακροαματική διαδικασία που ξεκίνησε πριν από... 18 μήνες ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας, μπαίνει στην τελική της ευθεία με την εισήγηση σήμερα επί της ενοχής των κατηγορουμένων, μια σοβαρή ποινική υπόθεση το κουβάρι της οποίας άρχισε να ξετυλίγεται πριν από πολλά χρόνια, το 2010, και μάλιστα μέσα σε μια δικαστική αίθουσα.

Τότε ο επιχειρηματίας Γ. Μπολέτσης που δικαζόταν μαζί με τον Π. Μαντούβαλο και άλλους εμπλεκόμενους, πάλι για υπόθεση παραδικαστικού κυκλώματος, εξαγριωμένος από το αποτέλεσμα της δίκης, την αθώωση του δικηγόρου και την καταδίκη του ίδιου, επιτέθηκε στον πρόεδρο του δικαστηρίου, Γ.Ευσταθίου, φωνάζοντας ότι πλήρωσε την άρνηση του να τον... δωροδοκήσει. Όπως είχε πει τότε ο Γιάννης Μπολέτσης, ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης τον εκβίαζε ζητώντας του 60.000 ευρώ, τα οποία απαιτούσαν οι δικαστές προκειμένου να τον αθωώσουν.Οι εξελίξεις από εκεί και πέρα ήταν ραγδαίες...

Ο Γ. Μπολέτσης εξαφανίστηκε πριν εκδοθεί η απόφαση επί της ποινής, και ήταν από τότε μέχρι και πρόσφατα φυγόδικος, η δε δίκη για την οποία έγινε ο... χαμός επαναλήφθηκε, ο Π. Μαντούβαλος κρίθηκε ένοχος και καταδικάστηκε (τελεσίδικα), ενώ παράλληλα διατάχθηκε και έρευνα για τις καταγγελίες Μπολέτση...

Αποτέλεσμα αυτής της έρευνας είναι να σχηματιστεί νέα δικογραφία και η υπόθεση να παραπεμφθεί στο ακροατήριο. Σύμφωνα λοιπόν με το κατηγορητήριο της παρούσας δίκης δύο δικαστές (Ευσταθίου και Μουστάκας) στο διάστημα Μάιος του 2009 έως Φεβρουάριος του 2010, φέρονται να έλαβαν 600.000 ευρώ από τον Πέτρο Μαντούβαλο - μέσω του Ιάκωβου Γιοσάκη - προκειμένου να αθωώσουν τον ίδιο και δύο συνεργάτες του, που δικάζονταν για το αποκαλούμενο «παραδικαστικό κύκλωμα Νο 1».

Επίσης, ο Ευσταθίου κατηγορείται, ότι μέσω του Γιοσάκη εκβίασε τον Μπολέτση να του καταβάλει 60.000 ευρώ, προκειμένου να εκδώσει και για εκείνον απαλλακτική απόφαση.

Ο Εισαγγελέας

Σήμερα, ο εισαγγελέας της έδρας του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθήνας, Νίκος Δεγαίτης, εισηγήθηκε την ενοχή του δικαστή Ευσταθίου και του δικηγόρου, Π. Μαντούβαλου, δωροδοκία η οποία φέρεται να ανήλθε στο ποσό των 600.000 ευρώ.

Αντίθετα, ο εισαγγελέας πρότεινε την αθώωση του καταγγέλλοντα επιχειρηματία, Γιάννη Μπολέτση , δικαιώνοντας τον επί της ουσίας, καθώς υποστήριξε ότι κακώς παραπέμφθηκε σε δίκη γιατί σε εκείνη την περίπτωση είχε βρεθεί προ καταστάσεως ανάγκης .

«Έπρεπε εξαρχής να μην παραπεμφθεί. Τα στοιχεία θεμελιώνουν πως εξαναγκάστηκε καθώς βρέθηκε προ καταστάσεως ανάγκης. Η επίμαχη πράξη της δωροδοκίας ήταν απότοκος έντονου φόβου που ένιωσε από τον αδίστακτο δικαστικό λειτουργό. Το μόνο που θα μπορούσε να δεχθεί ήταν διαπραγματεύσεις ως προς τη μείωση αρχικού ποσού», τόνισε ο εισαγγελικός λειτουργός.

Ακόμα ο εισαγγελέας της έδρας πρότεινε την ενοχή και του αρχιμανδρίτη Ιάκωβου Γιοσάκη για εκβίαση του επιχειρηματία.

Ο εν λόγω αρχιμανδρίτης φέρεται να είχε μεσολαβήσει στην δωροδοκία του προέδρου Εφετών από τον επιχειρηματία.

Ο κ. Δεγαίτης πρότεινε ωστόσο την απαλλαγή του αρχιμανδρίτη λόγω εξαλείψεως του αξιοποίνου (παραγραφή) για το αδίκημα της πλημμεληματικής δωροδοκίας .

Για τον ίδιο λόγο, της παραγραφής, εισηγήθηκε την απαλλαγή του δικηγόρου Πέτρου Λεωτσάκου και του ιερέα Διονυσίου Ζήκου. Αντίθετα, ζήτησε την ενοχή του Σταύρου Γεωργιτσιανάκου για διαμεσολάβηση σε ενεργητική δωροδοκία δικαστή άνω των 120.000 ευρώ.

Παράλληλα ο εισαγγελέας πρότεινε την λόγω αμφιβολιών αθώωση του δικηγόρου, Κωνσταντίνου Ντάλτα (ήταν εκ των συνηγόρων του Π. Μαντούβαλου στην δίκη για την οποία φέρεται να είχε γίνει η δωροδοκία) καθώς και την απαλλαγή του εφέτη, Αθανάσιου Μουστάκα.

Τέλος, ο εισαγγελέας πρότεινε να απαλλαγούν από την κατηγορία της άμεσης συνέργειας σε νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος) όσοι εκ των κατηγορουμένων αντιμετωπίζουν το αδίκημα.

Η απολογία Μπολέτση

Ο επιχειρηματίας Γ.Μπολέτσης, εμφανίστηκε πρόσφατα στο ακροατήριο προκειμένου να καταγγείλει όσα είχε πει και τότε.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Δέσποινας Μπρούσαλη στο Directnews, στην απολογία του πριν από λίγες ημέρες, ακούστηκαν «σημεία και τέρατα» σε βάρος των εμπλεκομένων στην υπόθεση.

Ο Γιάννης Μπολέτσης εξαπέλυσε... δηλητηριώδη βέλη κατά των βασικότερων εκ των συγκατηγορουμένων του στη δίκη για τη δράση του αποκαλούμενου παραδικαστικού κυκλώματος που κατήγγειλε ο ίδιος το 2010 και αφορά δωροδοκία δικαστών μέσω του αρχιμανδρίτη Ιάκωβου Γιοσάκη.

Ακολουθεί ολόκληρο το ρεπορτάζ του Directnews:

Στο "στόχαστρό" του Γιάννη Μπολέτση μπήκαν οι συγκατηγορούμενοί του πρόεδρος Εφετών, Γιάννης Ευσταθίου, ο εφέτης, Αθανάσιος Μουστάκας, ο πρώην βουλευτής της ΝΔ και δικηγόρος Πειραιά, Πέτρος Μαντούβαλος και, φυσικά, ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης .

Με την ολοκλήρωση της απολογίας - "ποταμού" από τον Μπολέτση, που απολογήθηκε τελευταίος, η πρόεδρος του δικαστηρίου κήρυξε το πέρας της μακράς αποδεικτικής διαδικασίας - η δίκη ξεκίνησε στις 5 Δεκεμβρίου 2016 - και διέκοψε για τις 15 Οκτωβρίου οπότε αναμένεται να αγορεύσει ο εισαγγελέας της έδρας.

Ο κατηγορούμενος επιχειρηματίας - που παρουσιάστηκε αυθορμήτως στο δικαστήριο, αν και εκκρεμούσε σε βάρος του ένταλμα σύλληψης, μόνο και μόνο -όπως υποστήριξε- για να καταγγείλει αυτοπροσώπως τα όσα διέπράχθηκαν σε βάρος του, κατά την απολογία του ήταν λαύρος εναντίον συγκατηγορουμένων του κάνοντας λόγο: Για τον "αυτοκράτωρα" Μαντούβαλο , τον "Χουντίνι" Ευσταθίου, τον "Μαντουβαλότερο του Μαντούβαλου" Μουστάκα και τον "ιδιαιτέρας ευφυίας" αλλά "υπότροπο απατεώνα ολκής" Γιοσάκη.

Οι χαρακτηρισμοί που απηύθυνε κατά των συγκατηγορουμένων του και τα όσα ισχυρίστηκε για τον εκβιασμό που όπως είπε υπέστη από τον Ιάκωβο Γιοσάκη και τον πρόεδρο Εφετών, Γιάννη Ευσταθίου, προκάλεσαν ένταση στη δικαστική αίθουσα με τους παρόντες εκ των κατηγορουμένων και τους συνηγόρους υπεράσπισης να διακόπτουν πολλές φορές την απολογία του και την πρόεδρο του δικαστηρίου να καυτηριάζει τις αντιδικονομικές παρεμβολές στην ύψιστη στιγμή ενός κατηγορουμένου λέγογτας: "Έγινε τσίρκο. Τσίρκο το κάνατε εδώ μέσα. Δεν είναι διαδικασία αυτή".

Είναι όλοι τους μια συμμορία

Υπενθυμίζεται, ότι ο Γιάννης Μπολέτσης, που ήταν κατηγορούμενος για παλαιότερη υπόθεση παραδικαστικού (μεταξύ των συγκατηγορουμένων του τότε ήταν ο πρώην δικαστής Ευάγγελος Καλούσης και ο Πέτρος Μαντούβαλος) είχε αποκαλύψει σε συνεντεύξεις του - λίγο πριν την έκδοση της απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων - ότι ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης τον εκβίαζε ζητώντας του 60.000 ευρώ, τα οποία απαιτούσαν οι δικαστές προκειμένου να τον αθωώσουν!

Οι καταγγελίες του αυτές είχαν σαν αποτέλεσμα να του επιβληθεί ποινή κάθειρξης 15 ετών, και να οδηγηθεί στη φυγοδικία, με αποτέλεσμα να μην παραδώσει ποτέ τα στοιχεία που υποστήριζε ότι κατείχε ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο της παρούσας δίκης - το οποίο συντάχθηκε μετά τις καταγγελίες Μπολέτση -οι δύο δικαστές (Ευσταθίου και Μουστάκας) στο διάστημα Μάιος του 2009 έως Φεβρουάριος του 2010, φέρονται να έλαβαν 600.000 ευρώ από τον Πέτρο Μαντούβαλο - μέσω του Ιάκωβου Γιοσάκη – προκειμένου να αθωώσουν τον ίδιο και δύο συνεργάτες του που δικάζονταν για το «παραδικαστικό κύκλωμα Νο 1». Επίσης, ο Ευσταθίου κατηγορείται, ότι μέσω του Γιοσάκη εκβίασε τον Ι. Μπολέτση να του καταβάλει 60.000 ευρώ, προκειμένου να εκδώσει και για εκείνον απαλλακτική απόφαση.

Ο Γιάννης Μπολέτσης αρχίζοντας την απολογία του στις 25 Σεπτεμβρίου είπε: " Έχω υποστεί bullying και απειλές για να μην έρθω να καταθέσω, για να μην εμφανιστώ. Όλοι εδώ μέσα σας δουλεύουν 18 μήνες τώρα. Θα σας αποδείξω ποιοι είναι. Είναι μια συμμορία.

Η πρώτη φορά που επρόκειτο να εκδικαστεί η υπόθεση για την οποία εκβιάστηκα ήταν στις αρχές του 2008 με άλλη σύνθεση και πρόεδρο την κ. Καραϊσκου. Η εκδίκαση της υπόθεσης τότε αναβλήθηκε.

Δεν ήθελε ο Μαντούβαλος να γίνει η δίκη γιατί, όπως έλεγε, με συγχωρείτε για την έκφραση, η κ. Καραϊσκου ήταν "σκύλα".

Πρόεδρος: Τα ίδια λένε και για μένα

Μπολέτσης: Σήμερα θα τελειώσουν τα ψέματα και ας με σκοτώσουν. Με καλεί, λοιπόν, ο... αυτοκράτωρ Μαντούβαλος και μου λέει ότι πρέπει να αναβάλουμε τη δίκη. Δεν του άρεσε η σύνθεση. Αλλά δεν ήθελε να υποβάλει εκείνος το αίτημα αναβολής έτσι πρότεινε να ζητήσουν την αναβολή οι δικοί μου δικηγόροι.

Με είχε τρομοκρατήσει από το 2005 με απειλούσε και να ξέρετε ότι απειλή από τον Μαντούβαλο είναι συμβόλαιο θανάτου. Εγώ αρνήθηκα και τελικά βρήκε τον τρόπο να αναβάλει τη δίκη λόγω κωλύμματος στο πρόσωπο άλλου συνηγόρου.

Η εκδίκαση της υπόθεσης αναβλήθηκε για τις 4-5-2009 . Αυτή η σύνθεση του ήρθε κουτί του Μαντούβαλου Την ερωτεύτηκε. Πάμε να δικάσουμε με χίλια, έλεγε.

Μην κάνεις κανένα αστείο για αναβολή μου έλεγε ο Μαντούβαλος. Τα έχω κανονίσει, θα αθωωθούμε.

Ο Μαντούβαλος μου έλεγε την έχω πιάσει τη σύνθεση με μέγγενη από το λαιμό από δύο μεριές. Από τη μια τον Ευσταθίου τον πρόεδρο και από την άλλη τον Μουστάκα - μέλος της σύνθεσης - που τον είχε "εργαλείο".

Όταν μου τα είπε όλα αυτά, ησύχασα κι εγώ. Η σύνθεση αυτή είναι ταμάμ μου έλεγε ο Μαντούβαλος.

Όσον αφορά το τρίτο μέλος της σύνθεσης, την κ. Μιχαλοπούλου θα σας πω πως και αυτή ήταν στο "κόλπο".

Δημοσιογράφος, τον οποίο δεν καλέσατε να καταθέσει στο δικαστήριό σας, μου είπε ότι υπάρχουν πληροφορίες πως, όπως μου είπε, "Ο Μαντούβααλος θα στη φέρει και θα σε κλείσει μέσα".

Την ίδια στιγμή ο Μαντούβαλος μου έλεγε αν αθωωθώ εγώ θα αθωωθείς και εσύ. Το αξίωμά του ήταν ότι αφού θα αθωωθεί ο Μαντούβαλος θα αθωωθώ και εγώ.

Πρόεδρος: Και πως ήταν σίγουρος;

Μπολέτσης: Το είχε σιγουρέψει.

Ο Μαντούβαλος μου είπε για τον Ευσταθίου: Επειδή τα παίρνει θα καθαρίσουμε

Δυστυχώς ο άνθρωπος Ευσταθίου δεν είναι σωστός δικαστής είπα στον Μαντούβαλο και του διηγήθηκα όσα έμαθα ότι συνέβησαν με έναν φίλο μου στο Ναύπλιο, ο οποίος έμεινε στη φυλακή επειδή δεν πλήρωσε όσα του ζήτησε ο πρόεδρος.

Τότε ο Μαντούβαλος μου είπε: "Και εσένα τι σε νοιάζει; Ακριβώς γι' αυτό επειδή θα τα πάρει, θα σκάσει. Επειδή τα παίρνει θα καθαρίσουμε".

Όπως μου έλεγε ο Μαντούβαλος η δική του αθώωση θα έφερνε και τη δική μου. Εμείς μου έλεγε είμαστε ένα σώμα όπως το νερό H2O.

Πρόεδρος: Και σας άρεσε αυτό, το αποδεχθήκατε;

Μπολέτσης: Εγώ εκβιάστηκα από το Γιοσάκη και έδωσα 60.000 ευρώ. Τι μπορούσα να κάνω όταν μου έλεγε αυτά ο Μαντούβαλος; Ψαχνόμουνα και εγώ. Αλλά δεν άκανα τίποτα. Περίμενα.

Ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε, στη συνέχεια, πως πρώτα τον πλησίασε ο ιερέας Διονύσης Ζήκος, περίπου 1-2 εβδομάδες πριν την έναρξη της δίκης, ο οποίος του είπε: "Θα πας μέσα 15 χρόνια και δεν θα το καταλάβεις, αν δεν δώσεις 150.000 ευρώ στον πρόεδρο". Μου είπε ότι τη δουλειά θα την έκανε με ένα φίλο του προέδρου, δικαστή των βορείων προαστίων.

Ο Γιοσάκης μου είπε: Θα δώσεις 120.000 ευρώ γιατί έχεις τεράστιο πρόβλημα....

Όπως υποστήριξε, ο Ζήκος, όταν του είπε πως δεν έχει λεφτά, του έδωσε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του Γιοσάκη

Πρόεδρος: Σας παρέπεμψε δηλαδή στο Γιοσάκη για πιο φτηνά;

Μπολέτσης: Ναι.

Πρόεδρος: Εσείς, λοιπόν, αρνηθήκατε

Μπολέτσης: Αυτός, όμως, δεν την άφησε τη δουλειά. Είχε επιμονή. Την επόμενη ημέρα ο Γισάκης ήρθε με μία Μερσεντές σε μια καφετέρια που είναι το στέκι μου. Ξέρεις ποιος είμαι μου λέει, μου είπε ο παπα Διονύσης του απάντησα. Τότε μου είπε: "Θα δώσεις 120.000 ευρώ γιατί έχεις τεράστιο πρόβλημα. Ξέρω τις μισές δικαστίνες της Ελλάδας. Έχεις πρόβλημα και δεν το ξέρεις. Μάθαινα ότι θα αθωωθεί και πράγματι κατάφερε να "καθαρίσει".

Αν με το μυαλό που έχει ασχολούνταν με αυτά για τα οποία χειροτονήθηκε σήμερα θα ήταν αρχιεπίσκοπος. Όταν σου μιλάει σε μαγνητίζει.

Η πρώτη κρούση από το Γιοσάκη έγινε στις 17 με 19 Μαίου . Μου είπε έχω ένα γραφείο στον Πειραιά, στην οδό Νοταρά όπου είναι το αρχηγείο μου.

Πρόεδρος: Κληρικός και είχε αρχηγείο; Εννοούσε το γραφείο της Φωτεινής Βλαστάρη;

Μπολέτσης: Ναι. Πήγα σαν βλάκας στις 20 Μαΐου. Ήταν και ένας άλλος εκεί, αλλά έφυγε αμέσως. Μου είπε: "Πρέπει να δώσεις 120.00 ευρώ" Και άρχισε να με πείθει για το πόσο καλά ήξερε τον πρόεδρο Ευσταθίου. Ήξερε το κινητό του.

Πρόεδρος: Πως το ήξερε;

Μπολέτσης: Είχε και ένα δεύτερο κινητό του Ευσταθίου. Μου έλεγε πόσο καλός είναι ο πρόεδρος και πόσο τον έχει βοηθήσει

Πρόεδρος: Πως τον ήξερε, δεν ρωτήσατε;

Μπολέτσης: Δεν ρωτάς τέτοια πράγματα. Εδώ παίζεται η ζωή σου.

Πρόεδρος: Φοβόσαστε τον Γιοσάκη;

Μπολέτσης: Τον Ευσταθίου φοβόμουν. 15 χρόνια μου έριξε

''Έχω μαγνητοφωνήσει όλες τις συνομιλίες''

Όπως είπε ακολούθησαν και άλλες συναντήσεις - οι τελευταίες εξ αυτών στο νέο "αρχηγείο" του Γιοσάκη στο Ψυχικό - μέχρι ο Ευσταθίου να ρίξει το ποσό και πρόσθεσε ότι έχει μαγνητοφωνήσει όλες τις συνομιλίες (σ.σ. οι οποίες έχουν μαγνητοφωνηθεί παρανόμως καθώς δεν είχε ενημερωθεί ο συνομιλητής και έτσι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το δικαστήριο ως νόμιμο αποδεικτικό μέσο).

Μπολέτσης: Είπα στο Γιοσάκη για το Ζήκο. Μου είπε τι ανακατεύτηκε. Ήθελε να πάρει τον εκβιασμό επάνω του. Μου είπε πόσο φίλος του ήταν ο Ευσταθίου και πόση υποχρεώση του είχε. Μου ειπε εγώ θα σου εξασφαλίσω ότι δεν πρόκειται με τίποτα να πας φυλακή.

Πρόεδρος: Εδώ προσπαθεί να σας πείσει. Δεν σας απείλησε

Μπολέτσης: Δεν είναι απειλή ότι θα πας φυλακή; Μου έλεγε ότι η περιρέουσα ατμόσφαιρα είναι σε βάρος μου. Του είπα για τον Μαντούβαλο. Μου απάντησε ότι αυτός είναι πολιτικό πρόσωπο, μπορεί να δώσει λεφτά, εκατομμύρια. Άσε το Μαντούβαλο, εσύ τι κάνεις. Του έλεγα δεν μπορεί να αθωωθεί ο Μαντούβαλος και να καταδικαστώ εγώ. Και όμως έγινε.

Πρόεδρος: Έγινε

Μπολέτσης: Ο πρόεδρος, μου είπε ο Γιοσάκης θέλει 120.000 ευρώ. Δεν έχω του απάνττησα. Τότε ο Γιοσάκης μου είπε: "Άσε με να το σκεφτώ, να μιλήσω και με τον πρόεδρο"

Αφού μίλησαν με τον πρόεδρο, συναντηθήκαμε πάλι με τον Γιοσάκη στο γραφείο της Βλαστάρη την 1η Ιουνίου.

Πρέπει να ξέρετε ότι κάθε συνάντηση μαγνητοφωνείται

Πρόεδρος: Και τον Ζήκο τον μαγνητοφωνήσατε;

Μπολέτσης: Δεν πρόλαβα. Ό,τι λέω μπορώ να το αποδείξω.

Ο Γιοσάκης λοιπόν σε αυτή τη συνάντηση μου έκανε έκπτωση. Πρότεινε 60.000 ευρώ. Και μετά από πίεση ο Ευσταθίου έπεσε στα 60.000 ευρώ. Όταν σε εκβιάζει και σου λέει "θα πας μέσα" , σου κάνει και 50% έκπτωση δε μπαίνεις στη διαδικασία να το σκεφτείς;

Εγώ δεν θέλω να δώσω τα λεφτά, δεν μου πάει. Έχω μαγνητοφωνήσει όλες τις συνομιλίες. Για να τους έχω στο χέρι.

Κάποια στιγμή μου είπε ο Γιοσάκης "Θα τα δώσεις τα λεφτά;" Η δίκη στο μεταξύ προχωρούσε.

Πρόεδρος: Τι σας έλεγε δηλαδή;

Μπολέτσης: Ακόμα αυτές τις 60.000; Πάρε από τον αδελφό σου. Έχω ένα τζιπ του λέω να του το δώσω έναντι; Δεν λειτουργούν έτσι οι δικαστές μου απάντησε. Τα σιχαίνονται αυτά.

Πρόεδρος: Α, τα σιχαίνονται... Δηλαδή, οι δικαστές θέλουν ρευστό...

Μπολέτσης: Εγώ που είμαι ξέρεις; Ποιός είμαι ξέρεις, μου έλεγε. Τι θα γίνουν τα χρήματα... Αυτό με το τζιπ δεν θα θέλει να το ακούσει, συνέχιζε. Αλλά αν τον ικανοποιήσεις και του δώσεις τα χρήματα...

Εγώ είχα την εντύπωση ότι θα με έβγαζε αθώο

Πρόεδρος: Τι σας είχε υποσχεθεί;

Μπολέτσης: Η αλήθεια είναι πως ο Γιοσάκης μου είχε πει "σου εξασφαλίζω ότι δεν θα πας μέσα. Όχι ότι θα κηρυχθείς αθώος".

Τελικά, ο Γιάννης Μπολέτσης, όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος, έδωσε τα χρήματα σε δύο δόσεις των 30.000 ευρώ η κάθε μία και ισχυρίστηκε ότι σε κάποιες από τις συναντήσεις του με τον Γιοσάκη ο τελευταίος μίλησε σε ανοιχτή ακρόαση με τον πρόεδρο Ευσταθίου.

Για την πρώτη από αυτές τις τηλεφωνικές συνομιλίες σε ανοιχτή ακρόαση ενώπιόν του ο Γ. Μπολέτσης είπε: "Του τηλεφώνησε με μία αφορμή που του την πρότεινα εγώ. Του έλεγε πως κυκλοφορεί η φήμη ότι είναι τέκνο της μασονικής στοάς Πατρών. Όχι του απαντούσε ο Ευσταθίου. Είμαι πεπεισμένος ότι ήταν η φωνή του προέδρου. Έχουν πει ότι ήταν η φωνή του Πέτρου Λεωτσάκου. Όμως ο άνθρωπος που μιλούσε ήξερε λεπτομέρειες της δίκης. Διαφορετικά ο Λεωτσάκος παρακολουθούσε τη δίκη τη δικιά μου"

Επεισόδιο Μπολέτση - Μουστάκα

Εστιάζοντας στον έτερο κατηγορούμενο δικαστή, τον Αθανάσιο Μουστάκα, ο Γ. Μπολέτσης υποστήριξε πως ο Π. Μαντούβαλος τον θεωρούσε "εργαλείο" του, συμπληρώνοντας πως ο δικηγόρος του είχε πει ότι είχαν φάει πριν μερικές ημέρες ψάρια στη Χαλκίδα με τον συγκεκριμένο δικαστή.

Αυτοί οι ισχυρισμοί προκάλεσαν την οργή του εφέτη, ο οποίος ακούστηκε να λέει από το εδώλιο: "Τόσες να είναι οι μέρες σου"

Μπολέτσης: Να το θυμιθείς που ειπες τόσες να είναι οι μέρες σου

Μουστάκας: Και εσύ θυμήσου τα ψάρια που τρώγαμε

Μπολέτσης: Είναι δικαστής αυτός που παρεμβαίνει και διακόπτει την απολογία; Άρα μπορεί και να ισχύουν αυτά που έλεγε ο Μαντούβαλος ότι ήταν εργαλείο του

Μουστάκας: Ενώ εσύ στέλνοντας εμένα κατηγορούμενο, είναι καλά...

Μαντούβαλος: Μην τον ρωτάτε δεν θέλω εγώ...

Η απολογία του Γ. Μπολέτση διακόπηκε και συνεχίστηκε σήμερα Δευτέρα, ενώ ο κατηγορούμενος νοσηλεύεται φρουρούμενος λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει.

Κατά το δεύτερο μέρος της απολογίας του Γ. Μπολέτση, ο οποίος απάντησε σε ερωτήσεις δικαστών του εισαγγελέα και των συνηγόρων, παρών στο εδώλιο του κατηγορουμένου ήταν και ο Πέτρος Μαντούβαλος, ο οποίός ζήτησε από τους υπερασπιστές του να μην υποβάλουν ερωτήσεις στον κατηγορούμενο σε μία προσπάθεια να απαξιώσει τους ισχυρισμούς του.

Ο κατηγορούμενος πρώην βουλευτής της ΝΔ και δικηγόρος διακόπτωντας την απολογία του συγκατηγορουμένου του είπε στο δικαστήριο: "Εγώ έχω χίλιους λόγους και πολιτικούς, να θέλω να τελειώσει γρήγορα αυτή η δίκη. Όμως αν κρίνετε εσείς κρατήστε την όσο θέλετε και ψάξτε όλο τον κόσμο και αν βρείτε έστω και ένα ευρώ δικό μου...."

Λίγο πριν είχε στρέψει τα "πυρά" του απευθείας στο Γιάννη Μπολέτση, λέγοντας: "Έχω τεράστια υπομονή. Τους έχεις πείσει όλους ότι σκοτώνω, ότι θα σε σκοτώσω... 'Αει φύγε από εκεί χάμω που κάθομαι εδώ μέσα και τρώω το χρόνο μου".

Η φράση του θεωρήθηκε προσβολή για το δικαστήριο και η πρόεδρος είπε στον κ. Μαντούβαλο: "Απαξιώνετε το δικαστήριο με αυτά που λέτε. Αν ξοδεύετε το χρόνο σας να πάτε έξω....

Πρόεδρος: Λέτε ότι εκβιαστήκατε από τον πρόεδρο του δικαστηρίου. Όμως με μία ψήφο δεν μπορούσατε να πάτε μέσα

Μπολέτσης: Κατ' αρχήν οι δύο πρόεδροι ήταν online (σ.σ. εννοεί Ευσταθίου και Μουστάκας). Έπειτα ο πρόεδρος είναι αυτός που κινεί τη διαδικασία

Πρόεδρος: Εντάξει, ο πρόεδρος διευθύνει τη διαδικασία...

Μπολέτσης: Κανείς δεν μου είπε για τους άλλους. Για τον Ευσταθίου μου είπαν. Αυτό που δεν μπορεί να χωρέσει το κεφάλι μου είναι γιατί με κατέστρεψε. Αρχίζω να γέρνω στο συμπέρασμα ότι ο Γιοσάκης τον γέλασε και μου έριξε τα 15 χρόνια.

Πρόεδρος: Κοιτάξτε και εσείς δεν είσαστε αθώος, είχατε κάνει κάτι... Ήταν τρεις οι πράξεις που αντιμετωπίζατε. Εγώ είδα ότι αθωωθήκατε για τις δύο και καταδικαστήκατε για τη μία. Δεν κάνατε έφεση; Δεν παρέμειναν τα 15 χρόνια.

Μπολέτσης: Ήταν μία συντονισμένη εκβίαση από τον Ευσταθίου από έδρας και από τον Γιοσάκη

Μπολέτσης: Δεν υπήρχε συμφωνία. Ήταν εκβίαση.

Εισαγγελέας: Πιστεύετε ότι ο Αθ. Μουστάκας δωροδοκήθηκε με μέρος του ποσού ή με κάποιον άλλο τρόπο;

Μπολέτσης: Βεβαίως. Για τον Μουστάκα είμαι κατηγορηματικός. Για τους δύο άνδρες της σύνθεσης είμαι βέβαιος.

Εισαγγελέας: Ναι αλλά με ποιον τρόπο;

Μπολέτσης: Λογικά υποθέτω και χρηματικά. Αυτή η εκτρωματική απόφαση είναι πληρωμένη.

Στο σημείο αυτό οι συνήγοροι παρεμβαίνουν και ζητούν από τον εισαγγελέα να ρωτήσει τον κατηγορούμενο με βάση ποιά δεδομένα καταλήγει σε αυτό το συμπέρασμα καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν έχει στοιχεία (σ.σ. αφού δεν αποτελούν νόμιμο αποδεικτικό μέσο οι μαγνητοφωνημένες τηλεφωνικές συνομιλίες).

Εφέτης: Είχατε την αίσθηση ότι είσαστε αθώος;

Μπολέτσης: Θεωρώ ότι ήμουν αθώος. Δεν είχα σχέση με αυτή τη συναλλαγή (σ.σ. εννοεί τη δωροδοκία του πρώην δικαστή Καλούση). Κατέστην κατηγορούμενος επειδή κατέθεσαν ψευδώς...

Εφέτης: Εσείς δείχνετε ότι έχετε το θάρρος και το σθένος να κάνετε καταγγελίες. Γιατί δεν τις κάνατε πιο πριν; Δηλαδή, κάποια χρονική στιγμή πριν την απόφαση;

Μπολέτσης: Ο Γιοσάκης από τις 27 Μαΐου με έπεισε ότι έχει επαφή με τον πρόεδρο του δικαστηρίου. Μίλησα με κάποιον από την Ασφάλεια Πειραιά ότι με εκβιάζουν.

Εφέτης: Γιατί δεν προσημειώσατε τα χρήματα που δώσατε στο Γιοσάκη;

Μπολέτσης: Ο Γιοσάκης δεν θα εξέθετε δικαστή. Θα τον πιάνανε με τα λεφτά και θα έλεγε ότι είναι δάνειο

Εφέτης: Αν είχατε κάνει την καταγγελία πριν πιστεύετε ότι δεν θα είχε γίνει κάτι καλύτερο για εσάς σε εκείνη τη δίκη;

Μπολέτσης: Φανταστείτε τότε τι θα μου έκανε ο Ευσταθίου. 150 χρόνια θα μου έριχνε

Μπολέτσης: Έπρεπε λέτε την καταγγελία να την έκανα την ώρα της παράδοσης των χρημάτων...

Εφέτης: Ναι, γιατί όταν την κάνατε, μετά την απόφαση, φάνηκε σαν να χάλασε η συμφωνία...

Μπολέτσης: Δεν υπήρχε συμφωνία. Αρνούμαι τη λέξη συμφωνία. Ήταν εκβίαση. Θεωρώ ότι ήταν μία συντονισμένη εκβίαση. Από τον πρόεδρο Ευσταθίου από έδρας, που προσπαθούσε με ερωτήσεις προς μάρτυρες να με συνδέσει απευθείας με τη δωροδοκία του Καλούση και τον Γιοσάκη.

Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί, ότι ο Γ. Μπολέτσης παραμένει κρατούμενος μέχρι το δικαστικό συμβούλιο να αποφανθεί αν θα άρει τις συνέπειες του εντάλματος σύλληψης που εκκρεμεί σε βάρος του. Παρά το γεγονός ότι το δευτεροβάθμιο δικαστήριο της παλαιάς υπόθεσης δίκασε και καταδίκασε τον Γ. Μπολέτση σε εξαγοράσιμη ποινή 5 ετών, παραμένει σε ισχύ το ένταλμα που είχε εκδώσει ο ειδικός εφέτης ανακριτής όταν ο επιχειρηματίας φυγοδικούσε και δεν εμφανίστηκε ενώπιόν του. Ήδη το παρόν δικαστήριο έχει αποφανθεί ότι είναι αναρμόδιο να κρίνει επί του εντάλματος και ότι ο κατηγορούμενος πρέπει να προσφύγει στο Συμβούλιο Εφετών.


https://diulistirio.blogspot.com
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus