Τον κίνδυνο της διαθεσιμότητας και ενδεχόμενης απόλυσης αναμένεται να αντιμετωπίσουν περίπου 1.300 εργαζόμενοι σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco (Εταιρεία Συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ). Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη, οι εργαζόμενοι στις δύο εταιρείες εντάχθηκαν τελικά στο πρόγραμμα αξιολόγησης υπαλλήλων προκειμένου να καταρτιστούν οι λίστες στο πλαίσιο της κινητικότητας, παρά το γεγονός ότι έχουν υπαχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και βρίσκονται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης, αναφερόμενος ειδικά στους εργαζόμενους της Rosco, τόνισε ότι αν δε θελήσουν να συνεχίσουν την εργασία τους στην αποκρατικοποιημένη εταιρεία, μπορούν να επιστρέψουν στον ΟΣΕ από τον οποίο ήταν «δανεικοί».
Ωστόσο, κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τους εργαζομένους, απαιτεί νομοθετική ρύθμιση δεδομένου ότι η μετακίνηση των εργαζομένων είχε γίνει ταυτόχρονα με τη μεταφορά δραστηριοτήτων από τον ΟΣΕ στα νέα εταιρικά σχήματα με τον νόμο περί απόσχισης κλάδου.
Παράλληλα, η επιστροφή εργαζομένων στον ΟΣΕ αποτελεί ρίσκο για τους εργαζόμενους καθώς οι υπάλληλοι θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο, κάτι που θα τους οδηγήσει στην «έξοδο» από τον Οργανισμό.
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους τονίζουν ότι με τον τρόπο αυτό ανοίγει ο δρόμος για απολύσεις τόσο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (η οποία απασχολεί 820 εργαζομένους) όσο και στη Rosco (που απασχολεί 545 εργαζομένους), παρά το γεγονός ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε δεσμευτεί για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.
Κατασκευαστικές
Στη συγχώνευση όλων των κατασκευαστικών εταιρειών του υπουργείου Υποδομών προσανατολίζεται η διοίκηση του υπουργείου, με στόχο να γίνουν πιο οικονομικές αλλά και πιο αποδοτικές.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης, αν και υποστήριξε ότι ακόμα δεν έχει λάβει τις σχετικές αποφάσεις, ωστόσο επισήμανε ότι υπάρχουν πολλές εταιρείες, όπως η ΕΡΓΟΣΕ, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ο ΟΣΚ κ.λπ., που έχουν όλες κατασκευαστικό έργο και κατά συνέπεια θα μπορούσαν να συγχωνευτούν. Ωστόσο, τόνισε ότι ο εξορθολογισμός του προσωπικού θα γίνει «με ευαισθησία, αντικειμενικότητα και κοινωνικά κριτήρια».
Αστικές συγκοινωνίες
Καμία αύξηση στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών δεν πρόκειται να γίνει μέσα στο 2014.
Τη σχετική δήλωσε έκανε ο κ. Χρυσοχοΐδης, τονίζοντας ότι η σχετική απόφαση ελήφθη με τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας μετά από διαπραγματεύσεις.
Ο υπουργός Υποδομών προέβλεψε ότι την επόμενη χρονιά και η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) θα εμφανίσει πλεόνασμα παρά το γεγονός ότι θα υπάρξει μείωση της επιδότησης από τα 135 εκατ. ευρώ στα 100 εκατ. ευρώ.
Αναφερόμενος στους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών, τόνισε ότι θα αξιολογηθούν, ωστόσο δεν θα είναι στην πρόθεσή του να προχωρήσει σε μείωση προσωπικού. «Δεν έχω πρόθεση να ακουμπήσω φορείς όπως οι αστικές συγκοινωνίες», είπε χαρακτηριστικά, ενώ δεν δίστασε να πει ότι κανένας άλλος δεν πρόκειται να υποδείξει τον αριθμό που θα αποχωρήσει από το υπουργείο.
«Θα φύγουν όσοι έχουν χαμηλά προσόντα είτε πλεονάζουν», είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι υπεύθυνος για το υπουργείο είναι ο ίδιος ο υπουργός και κανένας άλλος. «Δεν έχω αναλάβει να διώξω κόσμο με ποσοστά», κατέληξε.
Πηγή
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ο κ. Χρυσοχοΐδης, αναφερόμενος ειδικά στους εργαζόμενους της Rosco, τόνισε ότι αν δε θελήσουν να συνεχίσουν την εργασία τους στην αποκρατικοποιημένη εταιρεία, μπορούν να επιστρέψουν στον ΟΣΕ από τον οποίο ήταν «δανεικοί».
Ωστόσο, κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τους εργαζομένους, απαιτεί νομοθετική ρύθμιση δεδομένου ότι η μετακίνηση των εργαζομένων είχε γίνει ταυτόχρονα με τη μεταφορά δραστηριοτήτων από τον ΟΣΕ στα νέα εταιρικά σχήματα με τον νόμο περί απόσχισης κλάδου.
Παράλληλα, η επιστροφή εργαζομένων στον ΟΣΕ αποτελεί ρίσκο για τους εργαζόμενους καθώς οι υπάλληλοι θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο, κάτι που θα τους οδηγήσει στην «έξοδο» από τον Οργανισμό.
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους τονίζουν ότι με τον τρόπο αυτό ανοίγει ο δρόμος για απολύσεις τόσο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (η οποία απασχολεί 820 εργαζομένους) όσο και στη Rosco (που απασχολεί 545 εργαζομένους), παρά το γεγονός ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε δεσμευτεί για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.
Κατασκευαστικές
Στη συγχώνευση όλων των κατασκευαστικών εταιρειών του υπουργείου Υποδομών προσανατολίζεται η διοίκηση του υπουργείου, με στόχο να γίνουν πιο οικονομικές αλλά και πιο αποδοτικές.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης, αν και υποστήριξε ότι ακόμα δεν έχει λάβει τις σχετικές αποφάσεις, ωστόσο επισήμανε ότι υπάρχουν πολλές εταιρείες, όπως η ΕΡΓΟΣΕ, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ο ΟΣΚ κ.λπ., που έχουν όλες κατασκευαστικό έργο και κατά συνέπεια θα μπορούσαν να συγχωνευτούν. Ωστόσο, τόνισε ότι ο εξορθολογισμός του προσωπικού θα γίνει «με ευαισθησία, αντικειμενικότητα και κοινωνικά κριτήρια».
Αστικές συγκοινωνίες
Καμία αύξηση στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών δεν πρόκειται να γίνει μέσα στο 2014.
Τη σχετική δήλωσε έκανε ο κ. Χρυσοχοΐδης, τονίζοντας ότι η σχετική απόφαση ελήφθη με τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας μετά από διαπραγματεύσεις.
Ο υπουργός Υποδομών προέβλεψε ότι την επόμενη χρονιά και η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) θα εμφανίσει πλεόνασμα παρά το γεγονός ότι θα υπάρξει μείωση της επιδότησης από τα 135 εκατ. ευρώ στα 100 εκατ. ευρώ.
Αναφερόμενος στους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών, τόνισε ότι θα αξιολογηθούν, ωστόσο δεν θα είναι στην πρόθεσή του να προχωρήσει σε μείωση προσωπικού. «Δεν έχω πρόθεση να ακουμπήσω φορείς όπως οι αστικές συγκοινωνίες», είπε χαρακτηριστικά, ενώ δεν δίστασε να πει ότι κανένας άλλος δεν πρόκειται να υποδείξει τον αριθμό που θα αποχωρήσει από το υπουργείο.
«Θα φύγουν όσοι έχουν χαμηλά προσόντα είτε πλεονάζουν», είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι υπεύθυνος για το υπουργείο είναι ο ίδιος ο υπουργός και κανένας άλλος. «Δεν έχω αναλάβει να διώξω κόσμο με ποσοστά», κατέληξε.
Πηγή
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου