Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αρχίζει να χάνει την ..υπεροψία της. Τα οικονομικά στοιχεία της Γερμανίας δείχνουν ότι η ευρωστία της και η ανάπτυξη που είχε σημειώσει επί τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα, μάλλον αποτελούν παρελθόν.
Χωρίς να έχουν αποτυπωθεί ακόμα οι επιπτώσεις από το σκάνδαλο με τη VW, έναν γερμανικό κολοσσό που συνεισφέρει στο ΑΕΠ και στις εξαγωγές της χώρας, μια σειρά οικονομικών στοιχείων είναι μάλλον ανησυχητικά για τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε που κουνούσαν – για καιρό – το δάχτυλο στην υπόλοιπη Ευρώπη και κυρίως στις χώρες της περιφέρειας. Την ίδια ώρα, η Deutsche Bank υπό το βάρος των προστίμων είναι έτοιμη να ανακοινώσει ζημίες 6,2 δις μόνο για το τρίτο τρίμηνο.
Σήμερα, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία ανακοίνωσε πως οι γερμανικές εξαγωγές κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση (σε όγκο) από τις αρχές του 2009, ενώ στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2012 κινήθηκαν και οι εισαγωγές. Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 5,2% στα 97,7 δισ. ευρώ σε μηνιαία βάση και οι εισαγωγές κατά 3,1% στα 78,2 δις ευρώ, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Νοέμβριο του 2012.
Χθες η Γερμανία ανακοίνωσε απρόσμενη πτώση της βιομηχανικής παραγωγής της τον Αύγουστο κατά 1,2% σε μηνιαία βάση. Χθες, ανακοινώθηκε απρόσμενη πτώση και στις βιομηχανικές παραγγελίες. Μείωση 1,1% τον Αύγουστο σημείωσε και η παραγωγή στον μεταποιητικό τομέα. Πτωτικά κινήθηκαν επίσης οι κατασκευές και η παραγωγή στον τομέα της ενέργειας. Χειρότερα του αναμενόμενου ήταν τα στοιχεία και για τις λιανικές πωλήσεις, που σε μηνιαία βάση μειώθηκαν κατά 0,4% τον Αύγουστο
Κάποια από τα στοιχεία αποδίδονται στη θερινή περίοδο που παραδοσιακά δίνουν χαμηλότερες επιδόσεις.
Η ζήτηση όμως, στο εξωτερικό παρουσιάζεται μειωμένη, κυρίως στην Κίνα (σημαντικότατος εμπορικός εταίρος) και στις αναδυόμενες αγορές. Μόνο προς την Κίνα οι εξαγωγές της Γερμανίας αγγίζουν τα 100 δις ευρώ.
Πέραν αυτών όμως, δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα και η επίπτωση από το σκάνδαλο της Volkswagen. Οι βιομηχανικές παραγγελίες μειώθηκαν κατά 1,8% τον Αύγουστο.
Ο γερμανικός κολοσσός απειλείται με πρόστιμο έως και 18 δις δολάρια μόνο από τις ΗΠΑ, ενώ για το τρίτο τρίμηνο του έτους βάζει στην «άκρη» 6 δις ευρώ για αποζημιώσεις. Επισήμως, έχει παραδεχθεί από το παράνομο λογισμικό έχει τοποθετηθεί σε 11 εκατ. οχήματα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 8 εκατ. στην Ευρώπη. Αναλυτές θεωρούν πως ο αριθμός θα αυξηθεί κατακόρυφα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιστοιχούσε το 2014 στο 17,9% των εξαγωγών της Γερμανίας (συνολικά οι εξαγωγές της χώρας φτάνουν το 1,1 τρις). Επίσης, ένας στους πέντε εργαζομένους της χώρας ανήκει στον γερμανικό όμιλο.
Και δεν είναι μόνο αυτά: η μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανία, Deutsche Bank, αναμένεται να ανακοινώσει ζημιές 6,2 δις ευρώ μόνο για το τρίτο τρίμηνο του 2015, υπό το βάρος των προστίμων που έχουν επιβληθεί στην τράπεζα.
Χωρίς να έχουν αποτυπωθεί ακόμα οι επιπτώσεις από το σκάνδαλο με τη VW, έναν γερμανικό κολοσσό που συνεισφέρει στο ΑΕΠ και στις εξαγωγές της χώρας, μια σειρά οικονομικών στοιχείων είναι μάλλον ανησυχητικά για τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε που κουνούσαν – για καιρό – το δάχτυλο στην υπόλοιπη Ευρώπη και κυρίως στις χώρες της περιφέρειας. Την ίδια ώρα, η Deutsche Bank υπό το βάρος των προστίμων είναι έτοιμη να ανακοινώσει ζημίες 6,2 δις μόνο για το τρίτο τρίμηνο.
Σήμερα, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία ανακοίνωσε πως οι γερμανικές εξαγωγές κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση (σε όγκο) από τις αρχές του 2009, ενώ στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2012 κινήθηκαν και οι εισαγωγές. Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 5,2% στα 97,7 δισ. ευρώ σε μηνιαία βάση και οι εισαγωγές κατά 3,1% στα 78,2 δις ευρώ, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Νοέμβριο του 2012.
Χθες η Γερμανία ανακοίνωσε απρόσμενη πτώση της βιομηχανικής παραγωγής της τον Αύγουστο κατά 1,2% σε μηνιαία βάση. Χθες, ανακοινώθηκε απρόσμενη πτώση και στις βιομηχανικές παραγγελίες. Μείωση 1,1% τον Αύγουστο σημείωσε και η παραγωγή στον μεταποιητικό τομέα. Πτωτικά κινήθηκαν επίσης οι κατασκευές και η παραγωγή στον τομέα της ενέργειας. Χειρότερα του αναμενόμενου ήταν τα στοιχεία και για τις λιανικές πωλήσεις, που σε μηνιαία βάση μειώθηκαν κατά 0,4% τον Αύγουστο
Κάποια από τα στοιχεία αποδίδονται στη θερινή περίοδο που παραδοσιακά δίνουν χαμηλότερες επιδόσεις.
Η ζήτηση όμως, στο εξωτερικό παρουσιάζεται μειωμένη, κυρίως στην Κίνα (σημαντικότατος εμπορικός εταίρος) και στις αναδυόμενες αγορές. Μόνο προς την Κίνα οι εξαγωγές της Γερμανίας αγγίζουν τα 100 δις ευρώ.
Πέραν αυτών όμως, δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα και η επίπτωση από το σκάνδαλο της Volkswagen. Οι βιομηχανικές παραγγελίες μειώθηκαν κατά 1,8% τον Αύγουστο.
Ο γερμανικός κολοσσός απειλείται με πρόστιμο έως και 18 δις δολάρια μόνο από τις ΗΠΑ, ενώ για το τρίτο τρίμηνο του έτους βάζει στην «άκρη» 6 δις ευρώ για αποζημιώσεις. Επισήμως, έχει παραδεχθεί από το παράνομο λογισμικό έχει τοποθετηθεί σε 11 εκατ. οχήματα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 8 εκατ. στην Ευρώπη. Αναλυτές θεωρούν πως ο αριθμός θα αυξηθεί κατακόρυφα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιστοιχούσε το 2014 στο 17,9% των εξαγωγών της Γερμανίας (συνολικά οι εξαγωγές της χώρας φτάνουν το 1,1 τρις). Επίσης, ένας στους πέντε εργαζομένους της χώρας ανήκει στον γερμανικό όμιλο.
Και δεν είναι μόνο αυτά: η μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανία, Deutsche Bank, αναμένεται να ανακοινώσει ζημιές 6,2 δις ευρώ μόνο για το τρίτο τρίμηνο του 2015, υπό το βάρος των προστίμων που έχουν επιβληθεί στην τράπεζα.
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου