Διυλιστήριο: Μείωση της γραφειοκρατίας καταργώντας 577 εμπόδια σε πέντε τομείς

Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2016

Μείωση της γραφειοκρατίας καταργώντας 577 εμπόδια σε πέντε τομείς

Νέο κύμα μεταρρυθμίσεων προωθεί στην αγορά η κυβέρνηση καταργώντας 577 εμπόδια σε πέντε επιχειρηματικούς κλάδους, οι οποίοι προσφέρουν απασχόληση σε περίπου 600.000 εργαζομένους και συμβάλλουν στο ΑΕΠ με 20 δισ. ευρώ.

Μπούσουλας γι' αυτές τις αλλαγές είναι η τρίτη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ -που αποκάλυψε χθες το «Εθνος της Κυριακής»- και αποτίμησε τον ανταγωνισμό σε δεκάδες προϊόντα και υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης.

Ο Οργανισμός έκανε 356 συστάσεις για την αλλαγή της νομοθεσίας στα φαρμακευτικά προϊόντα, στη χημική βιομηχανία, στο χονδρεμπόριο τροφίμων και καυσίμων, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στον κατασκευαστικό τομέα και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Συστάσεις

Οι συστάσεις του ΟΟΣΑ αποσκοπούν στην πτώση των τιμών και τη μείωση του κόστους των επιχειρήσεων με θετική επίπτωση της τάξης των 414 εκατ. ευρώ σε καταναλωτές και επενδυτές.

Από την έρευνα του Οργανισμού αναδεικνύονται οι κυριότερες αλλαγές στα ακόλουθα προϊόντα:

• Φάρμακα: Κατάργηση και των επιμέρους περιορισμών που αφορούν την τιμολόγηση και διάθεση των φαρμάκων στην ελληνική αγορά. Προτείνεται από τον ΟΟΣΑ.

Οι τεχνοκράτες του Οργανισμού εκτιμούν ότι το «μαξιλάρι» προστασίας της τιμής των γενοσήμων, σύμφωνα με το οποίο η τιμή τους δεν μπορεί να μειώνεται πάνω από 15%, επηρεάζει δυσμενώς τον ανταγωνισμό τους με τα φάρμακα αναφοράς (off-patent). Προτείνουν να ισχύει μόνο στις περιπτώσεις που η προκύπτουσα τιμή του γενοσήμου είναι κάτω από εκείνη του «off-patent».

Ο ΟΟΣΑ προτείνει, επίσης, την κατάργηση του περιορισμού στην τιμολόγηση φαρμάκων, τα οποία προκύπτουν από συμπράξεις μεταξύ φαρμακευτικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται για προϊόντα, τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά με διαφορετικές ονομασίες, αλλά με την ίδια δραστική ουσία και σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία πρέπει απαραιτήτως να έχουν την ίδια τιμή.

Εισηγείται την κατάργηση και του περιορισμού σχετικά με τη δημιουργία συμπληρωματικών εγκαταστάσεων από φαρμακαποθήκες. Με βάση το ισχύον πλαίσιο, οι αποθήκες πρέπει να έχουν μόνο μία επιπλέον αποθήκη εντός του ίδιου νομού.

Οι τεχνοκράτες προτείνουν την επέκταση των όρων διαφήμισης που ισχύουν σήμερα για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ) και στα «γενικής διάθεσης φάρμακα» (ΓΕΔΙΦΑ), τα οποία θα διατίθενται σύντομα και από τα σούπερ μάρκετ.

Στην «εργαλειοθήκη» περιλαμβάνονται και προτάσεις, όπως ότι οι κάτοχοι άδειας κυκλοφορίας εισαγόμενων φαρμάκων στην Ελλάδα να μην πρέπει να είναι μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδας. Τα συμπληρώματα διατροφής δεν πρέπει να λαμβάνουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ).

Ο ΕΟΦ πρέπει να γίνει λιγότερο περιοριστικός ως προς τη δειγματοληψία και τη ζύγιση των πρώτων υλών, δεδομένου ότι οι παραγωγοί εταιρείες εφαρμόζουν καλές πρακτικές παραγωγής.

Απλοποιήσεις

Απλοποιήσεις προτείνονται και στη διαδικασία αδειοδότησης των εταιρειών και στις προϋποθέσεις «παράλληλων» εξαγωγών φαρμάκων.

Ζητείται η κατάργηση της υποχρέωσης από την πλευρά των επιχειρήσεων να μεταφέρουν τα φάρμακα αποκλειστικά με δικά τους φορτηγά.

Για τις επιστημονικές εκδηλώσεις, που σήμερα προϋποθέτουν την έγκριση του ΕΟΦ, προτείνεται να απαιτείται απλά μία ενημέρωση του Οργανισμού.

• Απορρυπαντικά: Να επιτρέπονται οι πωλήσεις χύμα απορρυπαντικών στο χονδρικό εμπόριο, προτείνουν οι τεχνοκράτες του ΟΟΣΑ, κάτι που σήμερα απαγορεύεται με απόφαση του Γενικού Χημείου του Κράτους.

Ως επιχείρημα γι' αυτόν τον περιορισμό είναι ο καλύτερος ποιοτικός έλεγχος του προϊόντος. Ωστόσο ο ΟΟΣΑ λέει ότι αυτό διασφαλίζεται με τη συνοδεία των απαραίτητων παραστατικών και εγγράφων, ενώ ταυτόχρονα με τη χύμα πώληση θα πέσει το κόστος των επιχειρήσεων (δεν θα χρησιμοποιούν συσκευασίες) και οι τιμές πώλησης.

Ο ΟΟΣΑ ζητά ακόμη την κατάργηση της προϋπόθεσης ελάχιστων τετραγωνικών επιφάνειας για την ίδρυση επιχειρήσεων και άλλων διοικητικών περιορισμών ώστε να ενθαρρυνθούν οι νέες επενδύσεις.

• Καθαριστικά: Την απαλλαγή από το καθεστώς του ΕΦΚ της ισοπροπυλικής αλκοόλης που χρησιμοποιείται ως πρώτη βιομηχανική ύλη για τα είδη καθαρισμού και τα απορρυπαντικά συστήνει ο ΟΟΣΑ.

Ο ΕΦΚ είναι στα 2,93 ευρώ ανά χιλιόγραμμο και δεν έχει λογική επιβολής αφού το συστατικό προορίζεται για βιομηχανική χρήση και όχι για ανθρώπινη και συνεπώς δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος απάτης. Επιπλέον τα έσοδα από τον φόρο είναι ελάχιστα. Το όφελος για τον καταναλωτή από την κατάργηση του ΕΦΚ θα είναι της τάξης των 3 εκατ. ευρώ.

• Καλλυντικά: Στα καλλυντικά εντοπίστηκε ότι ο ΕΟΦ επιβάλλει τέλος 1% επί της χονδρικής τιμής των προϊόντων για την κάλυψη των δαπανών ελέγχου των προϊόντων.

Με τον τρόπο υπολογισμού, διαπιστώνει ο ΟΟΣΑ, δημιουργείται η ακόλουθη στρέβλωση: Μία επιχείρηση που πουλάει μικρότερες ποσότητες αλλά με υψηλότερες τιμές πληρώνει περισσότερα από μία άλλη που διαθέτει στην αγορά περισσότερα καλλυντικά αλλά με χαμηλότερες τιμές.

Ο Οργανισμός προτείνει το τέλος να επιβάλλεται ανά τεμάχιο και όχι επί της τιμής.

Αβεβαιότητα

Οι επενδυτές στον κλάδο αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα αναφορικά με τον τρόπο που ο ΕΟΦ κατηγοριοποιεί τα προϊόντα που συνδυάζουν χαρακτηριστικά «καλλυντικών» και «βιοκτόνων», σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.

Προτείνει στον ΕΟΦ να ακολουθήσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία αναγνωρίζοντας τις πρωτεύουσες και δευτερεύουσες χρήσεις τους και κατατάσσοντάς τα, κατά συνέπεια, ως πρωτευόντως καλλυντικά ή βιοκτόνα.

• Φυτοφάρμακα: Ο ΟΟΣΑ ζητά να εφαρμοστεί η ηλεκτρονική συνταγογράφηση για την πώληση των φυτοφαρμάκων, καθώς και να αρθεί η υποχρέωση της ελάχιστης συμμετοχής επιστήμονα με ποσοστό 20% στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρείας εμπορίας φυτοπροστατευτικών προϊόντων.

Επιπλέον ο ΟΟΣΑ ζητά να μην υπάρχουν περιορισμοί ως προς την απαιτούμενη επιφάνεια για τη λειτουργία επιχειρήσεων.

• Λιπάσματα: Η νομοθεσία ορίζει ότι πρέπει να υπάρχει επιστήμονας στις εταιρείες εμπορίας λιπασμάτων και να εργάζεται με το καθεστώς της πλήρους απασχόλησης.

Ο ΟΟΣΑ προτείνει να υπάρχει η δυνατότητα χρήσης ευέλικτης μορφής εργασίας, ενώ ζητά η ελάχιστη χρονική διάρκεια της άδειας για λιανεμπορικές επιχειρήσεις και για εκείνες που δραστηριοποιούνται στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο να εξισωθεί στα πέντε χρόνια.

• Σπόροι και πολλαπλασιαστικό υλικό: Ο ΟΟΣΑ ζητά να μην υπάρχουν τρεις κατηγορίες αδειοδότησης εμπορικών επιχειρήσεων.

• Χονδρεμπόριο τροφίμων: Τη δυνατότητα ίδρυσης και ιδιωτικών αγορών νωπών κρεάτων, οπωροκηπευτικών και αλιευμάτων ζητά ο ΟΟΣΑ, ώστε να μην υφίστανται μόνο οι κεντρικές αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

• Χονδρεμπόριο καυσίμων: Την άρση περιορισμών για την είσοδο και νέων εταιρειών εμπορίας στα καύσιμα, προτείνει ο ΟΟΣΑ, όπως και την αλλαγή των συμβάσεων μεταξύ προμηθευτών και βενζινοπωλών.


ΟΟΣΑ
Πρόταση για πλήρες άνοιγμα στις μεταφορές


Το πλήρες άνοιγμα του κλάδου των οδικών μεταφορών εισηγείται η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, η οποία προτείνει την κατάργηση προβλέψεων που διαχωρίζουν τους παλαιούς από τους νεότερους επαγγελματίες του χώρου, επισημαίνοντας ξεκάθαρα ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις των τελευταίων δεν αποσαφηνίζουν ποιες από τις παλαιότερες διατάξεις αντικαθιστούν, αφήνοντας ένα ασαφές επιχειρηματικό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα στο κείμενο επισημαίνεται η διαφορά στο ύψος της εγγυητικής επιστολής που καλούνται να πληρώσουν οι ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση άδειας οδικών μεταφορών, ευνοώντας εταιρείες με συγκεκριμένη νομική μορφή. Ετσι, ενώ για τις ήδη δραστηριοποιούμενες μεταφορικές εταιρείες ΑΕ απαιτείται εγγυητική επιστολή 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 5.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο φορτηγό, για μικρότερες επιχειρήσεις με άλλη νομική μορφή τα ποσά είναι υψηλότερα και φτάνουν τα 18.000 ευρώ για το πρώτο φορτηγό και τα 9.000 ευρώ για κάθε επόμενο.

Αφαίρεση διακρίσεων

Στο ζήτημα αυτό προτείνεται ξεκάθαρα η αφαίρεση όλων των διακρίσεων, ώστε οι άδειες οδικού μεταφορέα να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, με στόχο «να αποφευχθεί η νομοθετική αβεβαιότητα ή η διαφορετική αντιμετώπιση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά». Ως εκ τούτου προτείνεται τα ποσά των εγγυητικών επιστολών να διαμορφωθούν ενιαία στα 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και στα 5.000 για κάθε πρόσθετο.

Στην έκθεση επισημαίνεται ότι σήμερα επιχειρήσεις οδικών μεταφορών που χρησιμοποιούν οχήματα ή συνδυασμό οχημάτων που δεν υπερβαίνουν τους 3,5 τόνους εξαιρούνται από ορισμένες νομοθετικές προβλέψεις, έχοντας διατηρήσει «ρήτρες κεκτημένων δικαιωμάτων» και τονίζεται ότι «απαρχαιωμένες προβλέψεις θα έπρεπε να αφαιρεθούν από τη νομοθεσία». Στις προτάσεις συγκαταλέγεται και ο ελεύθερος προσδιορισμός των ρυμουλκούμενων (trailers) που θα μπορούν να συνδέονται με έναν τράκτορα, ο οποίος τώρα αντιστοιχεί σε δύο για κάθε μεμονωμένο όχημα και σε τρεις για κάθε όχημα ΑΕ. Ωστόσο και αυτή η πρόβλεψη αναμένεται να συναντήσει τις αντιδράσεις των επαγγελματιών των περίπου 32.000 φορτηγών Δ.Χ., οι οποίοι επισημαίνουν πως η αύξηση του τονάζ δεν έχει κανένα νόημα όταν ο τζίρος έχει πέσει σε ποσοστό πάνω από 50% τα τελευταία χρόνια.

Την ίδια στιγμή ειδικές προβλέψεις γίνονται και για τις φορτοεκφορτώσεις προϊόντων σε στεριά και λιμάνια, για τις οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις ισχύουν τοπικοί περιορισμοί. Οι συντάκτες της έκθεσης τονίζουν ότι θα πρέπει να εξαλειφθεί η υποχρέωση πρόσληψης υπαλλήλων εγγεγραμμένων στο εθνικό μητρώο λιμενεργατών για μη εξειδικευμένες εργασίες, κάτι που -όπως αναφέρεται- δημιουργεί συνθήκες υπέρ ορισμένων επιχειρήσεων, καθώς ήδη ισχύουν κάποιες εξαιρέσεις σε αυτό τον κανόνα.

• Κατασκευές: Φυσικά πρόσωπα και εταιρείες δύνανται να συμμετέχουν σε δημόσιες συμβάσεις έργων και μελετών μόνον εφόσον είναι εγγεγραμμένοι σε μητρώα ανά κατηγορίες, ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητάς τους • π.χ. οδικά ή υδραυλικά έργα. Επιπρόσθετα, κατατάσσονται σε τάξεις σύμφωνα με την εμπειρία τους, το προσωπικό που διαθέτουν και την οικονομική τους κατάσταση. Ο ΟΟΣΑ συνιστά τη δυνατότητα συμμετοχής φυσικών προσώπων και εταιρειών στους δημόσιους διαγωνισμούς, ανεξαρτήτως της κατηγοριοποίησής τους σε τάξεις στα μητρώα, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια συμμετοχής.

• ΜΜΕ: Η νομοθεσία θέτει τα κριτήρια που πρέπει να πληρούν οι εφημερίδες και τα περιοδικά για να μπορούν να δημοσιεύουν κρατικές ανακοινώσεις-δημοσιεύσεις και να επωφελούνται από ειδικό τιμολόγιο ταχυδρομικής διακίνησης. Και στις δύο περιπτώσεις τα κριτήρια πρέπει να αναθεωρηθούν, ώστε να εξασφαλιστεί ίση μεταχείριση νεοεισερχόμενων και υφιστάμενων εντύπων.

• Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Ο ΟΟΣΑ προτείνει την αποσαφήνιση των ορισμών «καταναλωτή» και «εγγυήσεων».

Πηγή www.ethnos.gr

https://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus