Συγκαλυπτικές αποφάσεις εξέδιδε Επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών, όπως αποκάλυψε την Κυριακή το Documento, σβήνοντας πρόστιμα μεγαλόσχημων νομικών ή φυσικών προσώπων. Ανάμεσα στα ονόματα των ευεργετηθέντων εντοπίζεται και αυτό του Θεμιστοκλή Αναστασιάδη, ο οποίος αν και ιδιοκτήτης δύο κότερων απέφυγε την καταβολή του συνολικού φορολογητέου ποσού που του αναλογούσε.
Κατά το 2012 και 2013, η Επιτροπή Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Ελέγχων εξαφάνιζε πρόστιμα και φόρους εκατομμυρίων για εικονικές συναλλαγές ή για λοιπές παραβάσεις «επώνυμων» εταιριών και πολιτών, ζημιώνοντας το Δημόσιο. Το γεγονός αυτό ανέδειξε ειδικό συνεργείο ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών, μετά από παραγγελία του επικεφαλής της Εισαγγελίας Οικονομικού Εγκλήματος, Παναγιώτη Αθανασίου.
Πρωταγωνιστές πολύκροτων σκανδάλων, υπόδικοι και μεγάλες εταιρίες που βάρεσαν «κανόνι» κράτησαν στην τσέπη τους λεφτά, αφού τα υπό εξέταση μέλη της επίμαχης Επιτροπής αιτιολογούσαν τις εικονικές συναλλαγές, ισχυριζόμενοι πως ήταν εικονικές μόνο ως προ το πρόσωπο. Σωτήρης Εμμανουήλ (σκάνδαλο υποβρυχίων), Θωμάς Λιακουνάκος (υπόδικος και εμπλεκόμενος στο σκάνδαλο SONAC), όπως επίσης και η πτωχευμένη Ηλεκτρονική Αθηνών είναι μερικά από τα ονόματα της λίστας από την οποία δεν μπορούσε να λείπει ο εκδότης του Πρώτου Θέματος.
Οι εταιρίες και τα πρόσωπα:
Ο Θέμος Αναστασιάδης ωφελήθηκε κατά 1,2 εκατ. ευρώ, καθώς ομόφωνα η Επιτροπή κατέληξε ότι «τα σκάφη Byron και Αliki φαίνεται ότι δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από τον ελεγχόμενο, επομένως αφαιρείται ποσόν 916.116,77 ευρώ που αφορούν το τεκμήριο χρήσης σκάφους αναψυχής διαχειριστικών περιόδων 2004-7ο/2007». Πρόκειται για τα δύο κότερα που ο πολυπράγμων εκδότης κατέχει μέσω της εταιρίας ΑΡΘΡΟΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ, όπως είχε αποκαλύψει κατά το παρελθόν το Hot Doc, με τον Αναστασιάδη να ισχυρίζεται πως τελούν υπό εμπορική χρήση, αλλά τις αρμόδιες Αρχές να τον διαψεύδουν. Ειδικότερα, όταν το περιοδικό είχε απευθύνει επίσημο ερώτημα στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας αναφορικά με το αν το πλοίο BYRON (όνομα του πατέρα του) με αριθμό νηολογίου 8636/2004 και Aliki (όνομα της μητέρας του) με αριθμό νηολογίου 8648/2004 έχουν απογραφεί στην υπηρεσία τους ως επαγγελματικά, η απάντηση ήταν η εξής: «Τα πλοία δεν φαίνεται να έχουν απογραφεί ως επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης».
Τα κότερα:
Ο Θέμος Αναστασιάδης με αφορμή το ν. 3842/2010 ισχυριζόταν ότι τα πλοία δεν χρησιμοποιούνταν, γεγονός που δεν τον καθιστούσε υπόχρεο καταβολής του συγκεκριμένου φορολογητέου ποσού. Έτσι, η Επιτροπή ακολούθησε μία ιδιότυπη πρακτική, επικαλούμενη μία φορολογική έννοια που εισήχθη σε νόμο του 2010, αν και οι φορολογικές βεβαιώσεις αφορούσαν την περίοδο 2004 - 7ο/2007. Αντ' αυτού, στο πόρισμα του ειδικού συνεργείου ελέγχου σημειώνεται: «Η αιτιολογία της απόφασης της Επιτροπής θεωρούμε ότι δεν είναι επαρκής» και προστίθενται τα τρία σημεία που στοιχειοθετούν το συμπέρασμα.
Το πόρισμα:
Στο πρώτο και κυριότερο, οι ελεγκτές καθιστούν σαφές πως κατά τις τότε ισχύουσες νομικές προβλέψεις «το τεκμήριο αποτελούσε η κατοχή του σκάφους ανεξάρτητα από τη χρησιμοποίησή του ή όχι», παραθέτοντας την παρ. 1 του αρθρ. 16 του ν. 2238/1994 που προέβλεπε ότι στην συνολική ετήσια δαπάνη διαβίωσης συνυπολογιζόταν «η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης κυριότητας ή κατοχής του φορολογουμένου...».
Η τεκμηρίωση:
Τα μέλη της εν λόγω Επιτροπής θα ελεγχθούν για το αδίκημα της απιστίας στην υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου, με τις Αρχές να εξετάζουν ακόμα και το ενδεχόμενο ανοίγματος των τραπεζικών λογαριασμών μελών της Επιτροπής. Επίσης, θα διερευνηθεί και η τυχόν τέλεση ηθικής αυτουργίας στην απιστία από υπεύθυνους επιχειρήσεων ή φυσικά πρόσωπα που φέρεται να ευνοήθηκαν από μη τεκμηριωμένες αποφάσεις της Επιτροπής.
Πηγή www.koutipandoras.gr
https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου