Ένας μεγάλος κύκλος, που αφορά περίπου 48 χιλιάδες συμβασιούχους ορισμένου χρόνου στον δημόσιο τομέα και τη διαδικασία ένταξης ή επανένταξης σε υπουργεία και άλλες θέσεις της δημόσιας διοίκησης υπό το «βλέμμα» του ΑΣΕΠ, έκλεισε χθες με θετικό τρόπο ύστερα από πολύμηνες και αθόρυβες διαπραγματεύσεις μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των επικεφαλής των θεσμών.
Εγκυρότατες πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Ολγα Γεροβασίλη, η οποία συμμετείχε στη μαραθώνια συνεδρίαση για τις αλλαγές στον Δημόσιο Χάρτη στο Χίλτον, κατάφερε με τους συνεργάτες της να αναχαιτίσει και να ακυρώσει στο τέλος τις ακραίες απαιτήσεις μιας πλευράς των θεσμών (και κυρίως από το ΔΝΤ) που οδηγούσαν στην απομάκρυνση κάποιων χιλιάδων συμβασιούχων.
Νομοθετική ρύθμιση
Μετά την πλήρη συμφωνία δεν αμφισβητείται πλέον ο αριθμός και η παραμονή επί της ουσίας των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου, οι μισθοί των οποίων τροφοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του αρμόδιου υπουργείου αλλά και των θεσμών οι συμβασιούχοι αυτοί φτάνουν τους 47.584 κατά μέσον όρο μέσα στο 2016 και με βάση τις εποχικές διακυμάνσεις.
Υστερα δε από τη διαβούλευση με τους εταίρους συμφωνήθηκε ότι με νέα νομοθετική ρύθμιση θα σφραγιστεί ο Οδικός Χάρτης για το 2017 και 2018, όπου πυξίδα για τον αριθμό των συμβασιούχων θα είναι ο μέσος όρος του 2016 - δηλαδή οι περίπου 48 χιλιάδες εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα.
Για τις δε συμβάσεις που λήγουν, ήτοι το σύνολο των ενδιαφερομένων, η στελέχωση θα γίνεται με βάση τους υπάρχοντες νόμους, η πρόσληψη ή η ανανέωση θα ακολουθεί τους κανόνες και τους διαγωνισμούς της Ανεξάρτητης Αρχής, δηλαδή του ΑΣΕΠ, και στον νόμο που θα ψηφιστεί τον Σεπτέμβρη για τους συμβασιούχους θα τονίζεται η φράση «μέσω ΑΣΕΠ και από διαφανή ανταγωνιστική διαδικασία». Οι γνωρίζοντες παραπέμπουν σε μια ανοιχτή διαδικασία, όπου θα μπορούν άπαντες να υποβάλουν αιτήσεις. Στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης τα οποία είναι σε ανοιχτή γραμμή με τους αντίστοιχους πυρήνες του υπουργείου Εσωτερικών υποστηρίζουν ότι ο ίδιος «Οδικός Χάρτης» θα εφαρμόζεται και για τις συμβάσεις που έχουν λάβει παρατάσεις.
Είναι αξιοσημείωτο πάντως ότι από τη συμφωνία περί ισχύος του δημοσιονομικού αποτελέσματος του 2016 και για το '17-'18 το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης κατάφερε πρώτον να εξαιρεθούν οι συμβάσεις που αφορούν στη στελέχωση των μεταναστευτικών-προσφυγικών υπηρεσιών, των ΝΠΙΔ και των Ανώνυμων Εταιρειών του Δημοσίου.
Δεύτερον εξασφάλισε την εξαίρεση επίσης για τους συμβασιούχους που έχουν προσφύγει δικαστικά για τη μονιμοποίησή τους και έτσι δεν θα υπολογίζονται στις προσλήψεις με τον κανόνα του 1 προς 3 που ίσχυε και θα ισχύσει και για το 2017 - κυρίως για τους κρίσιμους τομείς της Υγείας, της Παιδείας κ.ά.
Κορυφαία κυβερνητικά στελέχη με σαφείς αναφορές στο κλείδωμα της συμφωνίας στο Χίλτον για τον δημόσιο τομέα υπογραμμίζουν:
• Οι θεσμοί δέχονται ότι δεν υπάρχει ζήτημα με τους συμβασιούχους του δημοσίου τομέα. Το μόνο που ζητούν είναι να υπάρχει μία οροφή χωρίς καμία μείωση του αριθμού, η οποία να εξασφαλίζει μία σταθερότητα της μισθολογικής δαπάνης.
• Δέχονται μάλιστα ως σημείο αναφοράς τον αριθμό των συμβασιούχων του 2016, αποδεικνύοντας ότι οι καταγγελίες της αντιπολίτευσης περί εκτόξευσης του αριθμού των συμβασιούχων ήταν άνευ περιεχομένου και απλώς για τη δημιουργία εντυπώσεων, σε βάρος τελικά όχι της κυβέρνησης, αλλά των εργαζομένων.
• Επίσης δέχονται ρητές εξαιρέσεις από το ταβάνι στους συμβασιούχους σε ειδικές περιπτώσεις όπως το Προσφυγικό και οι φυσικές καταστροφές, τα ΝΠΙΔ κ.ά.
• Επίσης υπήρξε αναγνώριση όλων των προσπαθειών της κυβέρνησης για τη διοικητική μεταρρύθμιση (κινητικότητα, επιλογή προϊσταμένων, αξιολόγηση, καταπολέμηση γραφειοκρατίας κ.ά.).
• Ολη η διαπραγμάτευση διεξήχθη σε καλό κλίμα, αποδεικνύοντας ότι «οι φωνές που ακούγονται περί ξεχειλώματος του δημοσίου, κομματικού κράτους κλπ. είναι η απέλπιδα προσπάθεια της ΝΔ να πλήξει επικοινωνιακά την κυβέρνηση».
Πηγή: Έθνος
https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου