Διυλιστήριο: LEG1: Η φιλόδοξη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με την Βόρεια Αφρική

Πέμπτη, 3 Αυγούστου 2017

LEG1: Η φιλόδοξη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με την Βόρεια Αφρική



Το νέο ενεργειακό mega project LEG1 που προβλέπει την ηλεκτρική διασύνδεση των ακτών της Βόρειας Αφρικής με την Κρήτη στη Νότια Ελλάδα, αναδείχθηκε πρόσφατα από την εταιρεία που φιλοδοξεί να το κάνει πραγματικότητα, GreenPower2020, με έδρα τις Βρυξέλλες. Το νέο είναι ιδιαίτερα σημαντικό και για την ίδια την Ελλάδα εφόσον αναμένεται να αποτελέσει για άλλη μια φορά ενεργειακή «πύλη εισόδου» στρατηγικής σημασίας προς την ηπειρωτική και βόρεια Ευρώπη.

Ενδεικτικό της ωρίμανσης της όλης ιδέας είναι η ολοκλήρωση των σχετικών μελετών για την σύνδεση της Ελλάδας με τη Λιβύη (Tobruk) και την Αίγυπτο (Salloum), με υποβρύχιο καλώδιο συνολικής ισχύος 2.000 MW (με δυνατότητα ενίσχυσης στα 7.000 MW), με την εταιρεία να έχει μάλιστα καθορίσει τη συντομότερη και οικονομικότερη όδευσή του (347 χλμ. περίπου με εκτιμώμενο κόστος 1,5 δισ. ευρώ).

Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ENTSO-E) έχει εγκρίνει όλες τις μελέτες ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι και το έργο έχει υπαχθεί στο Δεκαετές Σχέδιο Ανάπτυξης του Δικτύου (TYNDP 2016) φέροντας την κωδικοποίηση «284 LEG1». Η θετική στάση που έχει επιδείξει η Ευρώπη ως προς την προώθηση του LEG1, εξασφάλισε και χρηματοδοτικές διευκολύνσεις, ως μελλοντικό έργο κοινού ενδιαφέροντος μέσω του εργαλείου «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF).

Η εν λόγω ηλεκτρική διασύνδεση είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια της ηπείρου και διευρύνει την υπάρχουσα αγορά, ενσωματώνοντας νέα συστήματα με αυξημένες εξαγωγικές δυνατότητες από ΑΠΕ αλλά και ανάγκες εισαγωγής, το οποίο διαφαίνεται αμοιβαία επωφελές.

Η Ευρώπη άλλωστε πληρώνει αδρά τις ενεργειακές εισαγωγές της αφού υπολογίζεται ότι δαπανά πάνω από 1 δισ. ευρώ σε καθημερινή βάση για την εξασφάλιση του εναπομείναντος 53% των αναγκών της, κυρίως από ορυκτά καύσιμα (εισάγει το 90% του αργού πετρελαίου, το 66% του φυσικού αερίου, το 42% του άνθρακα και άλλων ορυκτών καυσίμων και το 40% του ουρανίου και άλλων ραδιενεργών καυσίμων που χρειάζεται), γεγονός που σημαίνει ότι η ανάπτυξη υποδομών διασύνδεσης με εναλλακτικά συστήματα μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει τόσο σε επίπεδο ανταγωνισμού όσο και περιβαλλοντικά.

Η GreenPower2020 ιδρύθηκε από τον Gassan Anbar με στόχο την υλοποίηση ενεργειακών έργων που αφορούν τόσο στην ηλεκτροπαραγωγή όσο και στην ανάπτυξη δικτύων διασύνδεσης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Νοτιοανατολικής Μεσογείου αλλά και των Αραβικών χωρών.

Μελλοντικά στάδια του έργου όπως αναφέρεται στον ιστότοπο της εταιρείας είναι η ενσωμάτωση του LEG1 στο δίκτυο των χωρών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, η συμμετοχή στην παραγωγή ενέργειας με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καθώς και η επέκταση του δικτύου στην Ανατολική Αφρική με σύνδεση των χωρών της λεκάνης του Νείλου.

Φίλιππος Παναγόπουλος-ypodomes.com

https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus