Στις 29 Σεπτεμβρίου 2017 η μάχη για την αλλαγή του καθεστώτος που διέπει τον τρόπο λειτουργίας της Uber και της Taxibeat (νυν Beat) ήταν στο απόγειό της. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, είχε ήδη παρουσιάσει τις νομοθετικές αλλαγές που προωθούσε προκειμένου οι εν λόγω εταιρείες ταξί, που λειτουργούν μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών, να υπαχθούν σε ένα πλαίσιο συμβατό με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, καθώς -εκτός των άλλων- σημειώνεται και μεγάλη φοροδιαφυγή από τον τρόπο λειτουργίας τους. Ο υπουργός υποστήριξε ότι η εταιρεία Taxibeat δεν φορολογείται στην Ελλάδα, αφού έχει έδρα της το Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται σε δημοσίευση ισολογισμού. Επιπροσθέτως, κατήγγειλε στη Βουλή ότι στη μετοχική σύνθεσή της μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017, οπότε και εξαγοράστηκε από τον γερμανικό κολοσσό Daimler, υπήρχαν υπεράκτιες εταιρείες με έδρα τον Παναμά, τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους, ακόμη και τον Λίβανο.
Εκείνη την ημέρα, λοιπόν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να κάνει μια κίνηση αρκετά ασυνήθιστη για αρχηγό αξιωματικής αντιπολίτευσης. Με μορφή τηλεοπτικού «διαγγέλματος» υπερασπίστηκε δημόσια την εταιρεία Taxibeat, ενδύοντας την υπεράσπιση με το αναγκαίο ιδεολογικοπολιτικό πλαίσιο: «Η κυβέρνηση επιχειρεί να καταργήσει επί της ουσίας την Taxibeat, μια πλατφόρμα που έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες και με την οποία συνεργάζονται οι μισοί οδηγοί ταξί. Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες. Και ο κ. Τσίπρας, που παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα», δήλωσε με θυμωμένο τόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Η κατακλείδα του ήταν δε πως «η Νέα Δημοκρατία στηρίζει το δικαίωμα των πολιτών να επιλέγουν και να αξιολογούν τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες. Οτιδήποτε άλλο συνιστά επιστροφή στο παρελθόν. Είμαστε με το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα. Γιατί οι Ελληνες αξίζουμε καλύτερα», κατέληξε.
Το πώς ακριβώς ορίζεται η κατά Κυριάκο Μητσοτάκη υγιής επιχειρηματικότητα αποτυπώνεται ανάγλυφα από τις συντεταγμένες με τις οποίες λειτουργούσε η εταιρεία Τaxibeat, στην οποία ενεργό ρόλο είχε, όπως αποδεικνύεται, η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη.
Και για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, η Blueground είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα υπηρεσιών μίσθωσης ακινήτων. Στην Ελλάδα η μορφή της είναι Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ) και το 100% της ελληνικής ανήκει στην Blueground Holdings με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Το μεγαλύτερο μέρισμα της Holdings κατέχει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, δηλαδή, 4.757 από 9.447 κοινές μετοχές στο σύνολό τους.
Σύμφωνα με το μετοχολόγιο της 18ης Μαΐου 2017 της Blueground Holdings, η ADSI New Ideas Limited (με έδρα την Κύπρο και πρώην μεγαλομέτοχο την Taxibeat) κατέχει 553 κοινές μετοχές της εταιρείας σε σύνολο 9.447 κοινών μετοχών, δηλαδή το 5,9%. Επίσης σύμφωνα με το ίδιο μετοχολόγιο, η ADSI κατέχει 1.677 από τις 9.259 προνομιούχες μετοχές που έχει εκδώσει η Blueground Holdings, δηλαδή το 18,1%.
Η ADSI συνδεόταν με τον Δημήτριο, τη Στυλιανή και τον Ιωάννη Αποστολάκη -δικηγόρους του δικηγορικού γραφείου «Αποστολάκης και Συνεργάτες»-, οι οποίοι το 2015 έβαλαν 1,2 εκατ. ευρώ για να αποκτήσουν τις μετοχές της εταιρείας και πάνω από 300.000 ευρώ το 2016, με αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Αργότερα τo 2016 οι μετοχές της ADSI πέρασαν στο Nio Global Fund, το οποίο διαχειρίζεται ελβετική δικηγορική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ονομαστικών μετόχων (nominees).
Στην Blueground Holdings μετέχουν και δύο από τα χρηματοδοτικά funds του διεθνούς οργανισμού Endeavor. Ιδρύτρια του ελληνικού γραφείου είναι η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, η οποία διατηρεί και σήμερα τη θέση της αντιπροέδρου στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας. Το Endeavor Catalyst II L.P. και το Endeavor Catalyst IIΑ κατέχουν τη 18η Μαΐου 2017, σύμφωνα με το μετοχολόγιο της Blueground, 493 προνομιούχες μετοχές από το σύνολο των 9.259 προνομιούχων, δηλαδή το 5,9%. Αυτό σημαίνει ότι τα δύο αυτά χρηματοδοτικά funds (που έχουν έδρα τις ΗΠΑ) χρηματοδότησαν την Blueground έναντι μετοχών που απέκτησαν.
Εν κατακλείδι: δύο funds της Endeavor, με την οποία συνδέεται στην Ελλάδα η Μαρέβα Μητσοτάκη, χρηματοδότησαν την Blueground Holdings, της οποίας μέτοχος είναι η συμφερόντων Αποστολάκη ADSI, η οποία ήταν μεγαλομέτοχος της Taxibeat.
Μια αλληλουχία μετόχων και γεγονότων, στη μια άκρη της οποίας βρίσκεται η Μαρέβα Μητσοτάκη και στην άλλη η Taxibeat, την οποία δόξασε δημόσια ο σύζυγός της…
Πηγή neaselida.gr
https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου