Τοποθετείται στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, έπειτα από καθυστερήσεις δεκαετιών. Αρχισαν οι εργασίες
Τη θέση του στην πρωτεύουσα βρίσκει επιτέλους, έστω 46 χρόνια από την κατασκευή του και 26 μετά την απόκτησή του από την Πολιτεία, το εντυπωσιακό άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου πάνω στο άλογό του, τον Βουκεφάλα, του σημαντικού γλύπτη Γιάννη Παππά.
Ηδη τις τελευταίες μέρες στη συμβολή της λεωφόρου Αμαλίας με τη Βασιλίσσης Ολγας, στους Στύλους του Ολυμπίου Διός προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του βάθρου πάνω στο οποίο θα τοποθετηθεί ο ανδριάντας του μεγάλου στρατηλάτη.
Το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώθηκε το 1973. Επρόκειτο για τολμηρό εγχείρημα, καθώς ήταν το πρώτο μεγάλο σε διαστάσεις γλυπτό που χυτεύτηκε στην Ελλάδα - τα μέχρι τότε μεγάλου μεγέθους έργα φτιάχνονταν αποκλειστικά στο εξωτερικό λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας και εξοπλισμού στη χώρα μας.
Οι περιπέτειες
Το 1992 εξετέθη πρώτη φορά δημοσίως στην Εθνική Πινακοθήκη κατά τη διάρκεια έκθεσης. Εναν χρόνο μετά, το 1993, αποκτήθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού (επί Ντόρας Μπακογιάννη) και στη συνέχεια δωρίστηκε στον Δήμο Αθηναίων, χωρίς όμως να υπάρχει μέχρι σήμερα συμφωνία για τον τόπο εγκατάστασής του.
Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν το άγαλμα να ανεγερθεί στην πλατεία Κοτζιά και αργότερα για τη Ριζάρειο και την πλατεία Ασωμάτων, ωστόσο καμία από αυτές τις προτάσεις δεν ευοδώθηκε και τελικά ο Παππάς έφυγε από τη ζωή το 2005 χωρίς να δει το έργο του σε κάποιο σημείο της πόλης. Στη συνέχεια αυτό μεταφέρθηκε στον κήπο του εργαστηρίου του, στου Ζωγράφου, που έχει δωρηθεί στο Μουσείο Μπενάκη, και οι κληρονόμοι του διακεκριμένου γλύπτη δήλωσαν πρόθυμοι να καλύψουν τα έξοδα προκειμένου να τοποθετηθεί σε κάποιο σημείο της πρωτεύουσας, όπως επιθυμούσε ο εκλιπών γλύπτης.
Αυτό το σημείο τελικά μετά... κόπων και γραφειοκρατικών... βασάνων και παρά τις προσπάθειες του απερχόμενου δημάρχου Γιώργου Καμίνη να καθυστερήσει περαιτέρω την τοποθέτηση του αγάλματος βρέθηκε από τον Δήμο Αθηναίων το 2015 στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, κάτι που ενέκρινε και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Η μελέτη του έργου, που έχει ύψος 3,45 μέτρα και μήκος 3,8 μέτρα, ξεκίνησε από τον Γιάννη Παππά το 1941 και τελικά ολοκληρώθηκε το 1973. Κάλλιο αργά παρά ποτέ...
https://diulistirio.blogspot.com
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου