Πρόστιμο-ρεκόρ στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ πλήρωσε o γερμανικός κολοσσός Volkswagen για το πολύκροτο σκάνδαλο «μαγειρέματος» των στοιχείων εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του.
Η εταιρεία συμφώνησε σε έναν συμβιβασμό ύψους άνω των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να αποσύρει και να επισκευάσει εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα στους αμερικανικούς δρόμους, ωστόσο οι ποινικές και αστικές κατηγορίες εναντίον της εκτείνονται σε τρεις ηπείρους.
Βάσει της συμφωνίας, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, στα οποία είχε εφαρμοστεί το λογισμικό παραποίησης των στοιχείων για τις εκπομπές ρύπων, θα έχουν την επιλογή να πουλήσουν ξανά τα αυτοκίνητά τους στη Volkswagen ή να επισκευαστούν για να συμμορφώνονται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, αλλά σε κάθε περίπτωση θα λάβουν επιπροσθέτως από 5.100 έως 10.000 δολάρια έκαστος ως αποζημίωση.
Επιπλέον η VW θα πρέπει να πληρώσει 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια στις ομοσπονδιακές και τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια (το οποίο μπορεί να αυξηθεί εάν δεν έχει αποσύρει ή επισκευάσει το 85% των οχημάτων έως τα μέσα του 2019) αλλά και να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε «πράσινη» τεχνολογία.
Η επανόρθωση
Ο γερμανικός κολοσσός ανακοίνωσε επίσης και έναν συμβιβασμό ύψους 603 εκατομμυρίων δολαρίων με τους εισαγγελείς 44 αμερικανικών πολιτειών, της Περιφέρειας της Κολούμπια και του Πουέρτο Ρίκο. «Παίρνουμε σοβαρά υπόψη τη δέσμευσή μας να επανορθώσουμε και πιστεύουμε ότι αυτές οι συμφωνίες είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός» δήλωσε ο Ματίας Μίλερ, διευθύνων σύμβουλος της VW.
Ο συμβιβασμός για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως βρίσκεται πολύ κοντά στο ποσό που είχε βάλει στην άκρη η Volkswagen για να καλύψει το κόστος των αποζημιώσεων και βάζει ένα «τέλος στην περίοδο αβεβαιότητας» για τον κολοσσό, σύμφωνα με αναλυτές. Μετά την ανακοίνωση η μετοχή της Volkswagen σημείωσε άνοδο 4,7%.
Ωστόσο το κόστος του σκανδάλου θα εκτοξευθεί, καθώς εκκρεμούν ποινικές και αστικές κατηγορίες και σε άλλες ηπείρους, με τις κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών να ζητούν παρόμοιες αποζημιώσεις για τους 8,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ντιζελοκίνητων οχημάτων που εξαπατήθηκαν στη Γηραιά Ηπειρο.
Το πλήγμα
Οπως έχει δηλώσει ο γερμανικός κολοσσός, το σκάνδαλο, το οποίο οδήγησε στην απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν, αφορά 11 εκατομμύρια οχήματα σε όλον τον κόσμο.
Οι γερμανικές αρχές ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι έχουν ξεκινήσει έρευνα εναντίον του Βίντερκορν και ενός ακόμη στελέχους για το αν χειραγώγησαν τις αγορές κωλυσιεργώντας στη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την εξαπάτηση με τις εκπομπές ρύπων.
Το σκάνδαλο επέφερε τεράστιο πλήγμα και στο κύρος των γερμανικών προϊόντων γενικότερα, αφού η γερμανική αξιοπιστία και ποιότητα ήταν συνώνυμο της λέξης Volkswagen. Σημειώνεται ότι ο όμιλος VW, με τα περίπου 200 δισ. ευρώ τζίρο, αντιπροσωπεύει το 3% του γερμανικού ΑΕΠ.
ΕΡΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ http://www.ethnos.gr/
https://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου