Διυλιστήριο: Σε στρατηγικό κόμβο Logistics μετατρέπεται η Ελλάδα με σημαντικές επενδύσεις στον ορίζοντα

Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

Σε στρατηγικό κόμβο Logistics μετατρέπεται η Ελλάδα με σημαντικές επενδύσεις στον ορίζοντα



Σε κόμβο logistics πρόκειται να μετατραπεί η Ελλάδα λόγω της κομβικής γεωγραφικής της θέσης. Η αρχή με το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο, η ραγδαία ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στη Θεσσαλονίκη και τα νέα logistics Parks που έρχονται φέρνουν ένα αέρα αισιοδοξίας για την χρήση των μεγάλων υποδομών που ολοκληρώθηκαν και περιμένουν χρήστες.

Σήμερα ο κλάδος των Logistics καλύπτει το 10,8% του ΑΕΠ και τα περιθώρια γιγάντωσης του είναι πολύ μεγάλα. Τα σημερινά σκόρπια σε όλη τη χώρα αποθηκευτικά κέντρα, πρόκειται να αλλάξουν να μεταφερθούν σε πολυχρηστικά μεγάλα κέντρα όπως στο Θριάσιο και στον Γκόνο και να διεκδικήσουν ένα νέο κομμάτι από την πίτα που μεγαλώνει και διευρύνεται στις μεταφορές εμπορευμάτων.

Στο Εμπορευματικό του Θριασίου Πεδίου έκτασης 600 στρεμμάτων η σύμβαση είναι προ των πυλών και μιλάμε για μία επένδυση 180εκατ.ευρώ σε βάθος δεκαετίας για την κατασκευή αποθηκευτικών και διοικητικών κτιρίων 240.000 τετραγωνικών μέτρων.

Το πρώην στρατοπέδου Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο, έχει έκταση 672.000 τ.μ και η θέση του χαρακτηρίζεται προνομιακή. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αναμένεται να απελευθερώσει δυνάμεις και να αυξηθούν γεωμετρικά οι ανάγκες για χώρους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτό ο χώρος στον Γκόνο θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ξανά στο Θριάσιο ετοιμάζεται ένα νέο μεγάλο ΣΔΙΤ από τον ΟΣΕ για την εκμετάλλευση των 1.650 στρεμμάτων, όπου και βρίσκονται οι αποθήκες Κ1 και Κ2 και η σιδηροδρομική υποδομή έτοιμη με τις επενδύσεις που χρειάζονται να είναι λίγες. Συγκεκριμένα, θα αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών και την ολοκλήρωση σειράς έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.α.). Το συγκεκριμένο έχει και ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα μιας και ο διαγωνισμός πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2019.

Υπάρχουν επίσης σχέδια για την ανάπτυξη logistics Parks σε άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως στην Ηγουμενίτσα, το Βόλο και την Πάτρα. Ο κλάδος των logistics όπως φαίνεται είναι η μεγάλη αναδυόμενη δύναμη στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι της χώρας και αυτό θα σημάνει μία σειρά από εξελίξεις σε επενδύσεις και στον ιδιωτικό τομέα. Είδαμε την δυναμική παρουσία της πολυεθνικής GEFCO ενώ παρουσία στον εμπορευματικό τομέα μέσω του σιδηρόδρομου έχουν τόσο οι Ιταλοί της FS μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Αυστριακοί της OBB μέσω της Rail Cargo Goldair όσο και των Ρουμάνων που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους.

Πηγή www.ypodomes.com

https://diulistirio.blogspot.com
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus