Εισαγγελέας μπαίνει στα ενδότερα του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς διαπιστώθηκε τεράστια απόκλιση ύψους 850 εκατ. ευρώ ανάμεσα στην αποτίμηση των εκτιμητών και την καλύτερη προσφορά για την 40ετή εκχώρηση και αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Εισαγγελέας μπαίνει στα ενδότερα του ΤΑΙΠΕΔ να διερευνήσει το κακούργημα της ψευδούς βεβαίωσης εκ μέρους των εκτιμητών συμβούλων του ταμείου που διαχειρίζεται την δημόσια περιουσία, αφού συνέβη το πρωτοφανές στην υπόθεση εκποίησης της χρήσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, οι εκτιμητές δηλαδή να δίνουν αρχική εκτίμηση αξίας τα 350 εκατομμύρια και η πρώτη προσφορά της κοινοπραξίας Γερμανών – Κοπελούζου να είναι στα 1,2 δις ευρώ. Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες στα 1,2 δις ευρώ ανήλθε η καλύτερη προσφορά της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας Fraport (του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου) για την 40ετή εκχώρηση και αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, την ώρα που οι εκτιμητές- σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ αποτίμησαν την αξία των αεροδρομίων (κατ΄ ελάχιστον) στα 350 εκατομμύρια ευρώ.Πρόκειται, όπως αντιλαμβάνεται κανείς για εξωφρενική απόκλιση και η διαφορά των 850 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ της αποτίμησης του -επί της ουσίας- «πωλητή» και της προσφοράς του πλειοδότη προκάλεσε έντονη δυσφορία σε δικαστικούς κύκλους, οι οποίοι με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα έθεσαν την υπόθεση επί τάπητος, προκειμένου να διαπιστώσουν την συνολική στάση του συμβούλων –εκτιμητών που ασχολούνται με την αποτίμηση της αξίας της δημόσιας περιουσίας. Χαρακτηριστικό και πιο εξόφθαλμο παράδειγμα είναι αυτό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αφού η προσφορά της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας είναι 4 φορές πάνω από την αποτίμηση των εκτιμητών του ΤΑΙΠΕΔ. Δηλαδή η προσφορά της εταιρίας που επιλέχθηκε τελικά είναι περίπου 1,2 δις ευρώ εφαπάξ καταβολή και περίπου 23 εκατομ. ευρώ το χρόνο ως μίσθωμα το οποίο μάλιστα θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τον πληθωρισμό. Κι όλα αυτά όταν η εκτίμηση των συμβούλων μιλούσε για 350 εκ.
Επίσης χαρακτηριστικό είναι ότι και οι τρεις προσφορές που κατατέθηκαν υπερέβησαν κατά πολύ τον πήχη που έβαζαν οι εκτιμητές, καθώς οι εταιρίες συνεκτίμησαν την υπεραξία των αεροδρομίων από την ραγδαία αύξηση του τουρισμού, τη στιγμή που αποτελεί την βαριά βιομηχανία της χώρας και οι τάσεις του είναι διαρκώς αυξανόμενες. Η σύμβαση αφορά τα αεροδρόμια Ακτίου, Χανίων, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου, Θεσσαλονίκης και Ζακύνθου. Τις απαντήσεις αναζητά ο επίκουρος εισαγγελέας διαφθοράς και οικονομικός εισαγγελέας Γιάννης Δραγάτσης καθώς αν ευσταθούν οι καταγγελίες τότε τίθεται επί τάπητος το ενδεχόμενο οι σύμβουλοι εκτιμητές να έχουν διαπράξει το κακούργημα της ψευδούς βεβαίωσης. Θέμα ηθικής αυτουργίας των υπευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ -στην περίπτωση που προκύψει αδίκημα- είναι δύσκολο να τεθεί καθώς υφίσταται ως γνωστόν ο νόμος που τους προστατεύει από κατηγορίες «απιστίας στην υπηρεσία», αλλά από νομικές πηγές τίθεται ούτως ή άλλως θέμα αντισυνταγματικότητας του εν λόγω νόμου αφού ουσιαστικά πρόκειται για νόμο που απαλλάσσει εκ των προτέρων πρόσωπα από μελλοντικές τους ενέργειες.
http://diulistirio.blogspot.gr/
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου