Διυλιστήριο: Η Ανάσταση των έργων Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

Η Ανάσταση των έργων Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη



Μία άλλη εικόνα στα έργα Μετρό της χώρας έχουμε τους τελευταίους μήνες. Τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη που επί 5 χρόνια είχαμε διαρκή προβλήματα, φαίνεται ότι ξεπερνιούνται και ότι περνάμε σε μία νέα περίοδο.

Στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, σήμερα υπογράφεται μνημόνιο συνεργασίας μεταξυ Αττικό Μετρό, Υπουργείου Υποδομών, Υπουργείου Πολιτισμού και Δήμου Θεσσαλονίκης για το δύσκολο έργο του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Είναι όμως ίσως η πρώτη φορά που δεν βλέπουμε έριδες και εκατέρωθεν κατηγορίες με θύμα το έργο.

Στην περίπτωση της Αθήνας είχαμε μία "ξαφνική" καταιγίδα κακών ειδήσεων το 2015 με το έργο να βαλτώνει για μήνες, κυρίως για λόγους οικονομικούς. Αυτό κόστισε περίπου 1 χρόνο έργων και ένα χρόνο κολλημένο Μετροπόντικα.

Φέτος η εικόνα που παρουσιάζει το έργο είναι εντελώς διαφορετική με το έργο να έχει πάρει και πάλι μπρος. Ο Μετροπόντικας έχει ξεκινήσει από τη Νίκαια για το σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και οι πληροφορίες που λαμβάνει το ypodomes.com λένε ότι τα πάει εξαιρετικά και θα φτάσει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

Η όλη επέκταση δεν συναντά προβλήματα, εκτός από το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ που λόγω αλλαγής της μελέτης και των προβλημάτων που συναντήθηκαν στο υπέδαφος αποτελεί αίνιγμα. Συνολικά όμως το έργο πάει εξαιρετικά.

Στη Θεσσαλονίκη μιλάμε για μία Ανάσταση του έργου καθώς μετά από πολλά χρόνια προβλημάτων, συγκρoύσεων και παύσης των έργων, τώρα έχουμε εικόνα προόδου των έργων με πολλά εργοτάξια να δουλεύονται συστηματικά και παράλληλα να έχουν ξεκινήσει και πάλι οι αρχαιολογικές εργασίες.

Οι 2 Μετροπόντικες έχουν ξεκίνησει και πάλι το ταξίδι τους και όπως όλα δείχνουν (ίσως με μία μικρή απόκλιση) θα ολοκληρώσουν μέχρι το τέλος του έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com aπό τα 1.900 μέτρα που απέμεναν από τη Νέα Ελβετία μέχρι την Ανάληψη, το πρώτο ΤΒΜ έχει καλύψει περίπου τα 550 μέτρα και το δεύτερο μηχάνημα τα 50 μέτρα.

Ο κλάδος προς Καλαμαριά το έργο επίσης προχωρά με καλούς ρυθμούς και τα εργοτάξια στους σταθμούς προχωρουν χωρίς προβλήματα. Η έλευση των Μετροποντίκων αναμένεται αρχές του 2017 και άμεση εκκίνηση της διάνοιξης της σήραγγας.

Αν δεν έχουμε άλλες ανατροπές η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2020. Για τη λειτουργία του κλάδου της Καλαμαριάς όλα θα κριθούν από την απόδοση των ΤΒΜ, αλλά σήμερα ο στόχος είναι να λειτουργήσει ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Ακολουθήστε τον Νίκο Καραγιάννη στο twitter

https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus