lkar@naftemporiki.gr
Οι ανάγκες για επισκευές των πλοίων του 6ου αμερικανικού στόλου, που έχει σαν περιοχή δράσης την Ανατολική Μεσόγειο, φαίνεται να βάζουν φωτιά στα κυβερνητικά επιτελεία, που ξεκινούν μια νέα προσπάθεια για την «ανάσταση» της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και τη εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας.
Όπως αποκάλυψε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο πρωθυπουργός ανέθεσε στον ίδιο και τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιο Πιτσιόρλα, την αρμοδιότητα της επανεκκίνησης της ναυπηγοεπισκευαστικής και ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας.
«Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ανατέθηκε με πρωθυπουργική απόφαση ως αρμοδιότητα σε μένα και τον κ. Πιτσιόρλα για να γίνει κάθε προσπάθεια προκειμένου να απελευθερωθεί ο κλάδος. Είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρουμπλής μιλώντας στους δημοσιογράφους στο πλαίσιο εκδήλωσης κοπής της πίττας στο υπουργείο Ναυτιλίας. Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι η σχετική απόφαση ελήφθη σε σύσκεψη που έγινε προχθές στο Μέγαρο Μαξίμου.
''Προοπτικές: Υπάρχει ενδιαφέρον για επισκευές απότον 6ο αμερικανικό στόλο, μπορεί να αξιοποιηθεί το πακέτο Γιούνκερ, τρέχει το πρόγραμμα εξοπλισμού του Λιμενικού και μπροστά μας είναι οι μετασκευές πλοίων εν όψει χρήσης νέων καυσίμων μετά το 2020.''
Πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι το Μέγαρο Μαξίμου δίνει ιδιαίτερη σημασία στην «ανάσταση» της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και γενικότερα της ναυπηγικής βιομηχανίας και είναι αποφασισμένο να προχωρήσει τις πρωτοβουλίες στις οποίες ρόλο σημαντικό διαδραματίζει και ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης, καθώς πιστεύει ότι μπορεί να προσφέρει πολλά στη μείωση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης, ειδικά σε μία πολύ ταλαιπωρημένη από την κρίση περιοχή της Αττικής.
Ρόλο στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής θα παίξει και η Cosco, με την οποία ο κ. Κουρουμπλής ζήτησε χθες στενή συνεργασία γιατί όπως είπε υπάρχει το ιδιωτικό λιμάνι, αλλά υπάρχει και το κράτος.
Η Cosco σχεδιάζει να επισκευάσει μία μικρή δεξαμενή ενώ θα φέρει δύο ακόμη, μία 80.000 dwt και μία 300.000 dwt. Μάλιστα, την περίοδο αυτή διερευνώνται οι περιοχές στις οποίες θα εγκατασταθούν οι δεξαμενές. Μπορεί η Cosco να εμφανίζεται σαν «ανταγωνιστής» των δύο ναυπηγείων, όμως έχει από την άλλη πλευρά τη «δύναμη» να διαμορφώσει στη χώρα μας και πάλι μία «αγορά» σε ό,τι αφορά τη ναυπηγοεπισκευαστική και ναυπηγική δραστηριότητα από την οποία θα κερδίσουν και άλλοι.
Σε ό,τι αφορά το καθεστώς των ιδιωτικών μονάδων στη ζώνη, από το υπουργείο σημείωναν χθες στελέχη του ότι έχει καθορισθεί με τη σύμβαση παραχώρησης και εάν υπάρχουν κάποια επιμέρους θέματα θα διερευνηθούν.
Βέβαια, δεν παύει να παραμένει ανοικτό πώς θα ξεπερασθούν τα αγκάθια της διαμάχης για το ναυπηγείο Σκαραμαγκά, ενώ όπως σημειώνουν παράγοντες της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων θα πρέπει να λυθεί και το θέμα της παροχής εγγύησης (refund guarantee) από τα ναυπηγεία στον πλοιοκτήτη.
Επίσης για τους εφοπλιστές πρόβλημα συνιστούν οι πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες που ισχύουν προκειμένου ένα πλοίο να προχωρήσει σε επισκευές. Ζητούν απλοποίηση των διαδικασιών, όχι όμως σε βάρος της ασφάλειας.
Πηγή www.naftemporiki.gr
https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου