Ο Ευάγγελος Βενιζέλος τελικά δεν κατάφερε να εντοπίσει τον... διάβολο που (κατ' αυτόν) έκρυβε η σκανδαλώδης συμφωνία του 2010, την οποία υπέγραψε φαρδιά πλατιά ανοίγοντας την πόρτα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Λιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα. Με εκείνη τη συμφωνία τον πριμοδότησε με ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο ενός και πλέον δισεκατομμυρίου ευρώ για τη ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων, αλλά τώρα έρχεται ο λογαριασμός στους Ελληνες φορολογούμενους, που έχουν πληρώσει «χρυσά» τα υποβρύχια και από τις τσέπες τους βγήκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να πληρωθούν «μίζες» στους Γερμανούς αλλά και σε Ελληνες αξιωματούχους επί κυβερνήσεων Σημίτη.
Κατά τα τότε λεγόμενα του κ. Βενιζέλου, ο διάβολος κρυβόταν στις λεπτομέρειες της συμφωνίας. Ομως το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου δικαίωσε τον κ. Σάφα και επιβάλλει στο Ελληνικό Δημόσιο να του πληρώσει αποζημίωση ύψους 180.000.000 ευρώ, συν τους τόκους για ζημιά που υπέστη η εταιρία του Privinvest, μέτοχος 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, λόγω μη τήρησης των συμφωνηθέντων της σύμβασης που υπέγραψαν ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο τότε υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Το Ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των χειρισμών Βενιζέλου (αν και η «αμαρτωλή» υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων ξεκινά επί εποχής Ακη Τσοχατζόπουλου το 2000) βρέθηκε κατά τη γνωστή έκφραση και «κερατάς και ζημιωμένος».
Η συμφωνία
Κι αυτό γιατί: Πρώτον, η συμφωνία (νόμος 3885/2010) προέβλεπε ότι, αντί εκσυχρονισμού των τριών παλαιών υποβρυχίων τύπου 209, θα ναυπηγηθούν δύο καινούργια τύπου 214, κόστους 1 δισ. ευρώ. Το χρονοδιάγραμμα πληρωμών ωστόσο δεν συνδέθηκε με την πρόοδο εργασιών της ναυπήγησης των υποβρυχίων, με συνέπεια προτού αρχίσουν τα παρατράγουδα να έχει καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο στον Ισκαντάρ Σάφα, μεγαλομέτοχο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, 132.000.000 ευρώ, χωρίς να έχει κοπεί ούτε μία λαμαρίνα.
Δεύτερον, παρέμειναν εγκλωβισμένα τα τρία υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής» στα υπόστεγα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με αποτέλεσμα να απαξιώνονται και να κινδυνεύουν τα 2 δισ. ευρώ που είχαν πληρώσει οι Ελληνες φορολογούμενοι από το 2000. Τα τρία υποβρύχια, μαζί με το εκσυγχρονισμένο «Ωκεανός», πέρασαν στην κυριότητα του Π.Ν. έπειτα από έναν ελιγμό που έκανε το υπουργείο Αμυνας επί Δημήτρη Αβραμόπουλου. Το Ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε 75.000.000 ευρώ για την ολοκλήρωση της κατασκευής τους και την -επιτέλους- επιχειρησιακή αξιοποίησή τους από τις Ενοπλες Δυνάμεις. Το ποσό αυτό χρεώνεται επίσης στη σύμβαση Βενιζέλου.
Να σημειωθεί ότι τον Ευάγγ. Βενιζέλο «ξέπλυνε» ο Αντώνης Σαμαράς επί συγκυβέρνησής τους (μαζί με τον Φώτη Κουβέλη), αρνούμενος την εξεταστική επιτροπή που ζητούσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα όμως η κυβέρνηση, υπό τον ΣΥΡΙΖΑ, πανηγυρίζει που τελικώς το πρόστιμο υπέρ του Σάφα είναι 180.000.000 ευρώ, καθώς διεκδικούσε περισσότερα, και ανώτατες πηγές εξέφραζαν την αισιοδοξία τους για την εξέλιξη της υπόθεσης, αφού από την πλευρά του το Ελληνικό Δημόσιο αξιώνει από τον Λιβανέζο επιχειρηματία περισσότερα από 600.000.000 ευρώ για ανάκτηση ευρωπαϊκών ενισχύσεων. Πιστεύουν επίσης ότι μετά την απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου ανοίγει ο δρόμος για την υπαγωγή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης και πώλησής τους σε τμήματα. Όποιος όμως έχει μελετήσει καλά τη σύμβαση Βενιζέλου ξέρει πως ο διάβολος συνεχίζει να κρύβεται στις... λεπτομέρειες.
https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου