«Θα την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια».
Η φράση αυτή ταιριάζει γάντι στη νέα στρατηγική που διαμορφώνει η οικογένεια Μπόμπολα για τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, τόσο στις εκδόσεις όσο και στον κατασκευαστικό τομέα.
Η απάντηση αυτή δόθηκε από τον ο κ. Φώτη Μπόμπολα, διευθύνων σύμβουλο του ομίλου Πήγασου, προς τους εργαζόμενους των εφημερίδων Έθνος και Έθνος της Κυριακής, όταν του ζήτησαν να μάθουν πότε θα τους καταβάλει αρχικά τα δεδουλευμένα πέντε μηνών όπως και τις αποζημιώσεις.
Η νέα στρατηγική του Ομίλου περιγράφεται μέσα από τη φράση αυτή,τα επόμενα βήματα της οικογένειας.
Όμως, τα προβλήματα γίνονται πιο περίπλοκα για την οικογένεια Μπόμπολα αφού ως βασικός μέτοχος του ομίλου Ελλάκτωρ δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον να αποκτήσει μέρος του 10% μετοχών από το placement που διέθεσε η Alpha Bank.
Το 10% των μετοχών της Ελλάκτωρ βρέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο της τράπεζας ως ενέχυρο το οποίο βγήκε προς πώληση.
Η οικογένεια Μπόμπολα δεν απέκτησε καμία μετοχή από το πακέτο.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ο βασικός μέτοχος προτίμησε να μην εμφανίσει χρήματα στο τραπέζι διότι στο μέλλον μπορεί να κληθεί να αποδείξει από πού προήλθαν.
Επίσης, αίσθηση έκανε στην αγορά ότι δεν τοποθετήθηκε επί του placement ανοίγοντας έτσι το δρόμο στους υπόλοιπους μετόχους.
Σύμφωνα με τις χρηματιστηριακές ανακοινώσεις, η οικογένεια Καλλιτσάντση απέκτησε το 3%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπόλοιπο 3% πήγε στον κ. Δημήτρη Κούτρα και οραματιστή της κατασκευαστικής εταιρείας Άκτωρ και το 4% κατευθύνθηκε σε θεσμικούς επενδυτές.
Είναι άξιο απορίας ότι οι πέντε βασικοί οδικοί άξονες που σχεδιάστηκαν το 2000 με συνολικό κόστος 5 δις ευρώ και ολοκληρώθηκαν το 2017 με συνολικό κόστος 11 δισ. ευρώ, με τη μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στον κατασκευαστικό όμιλο της οικογένειας Μπόμπολα, η οποία δεν ήταν σε θέση να αγοράσει επιπλέον μετοχές του Ελλάκτωρ;
Το ερώτημα που προκύπτει είναι πως η οικογένεια Μπόμπολα απέκτησε ότι επιθυμούσε χάρη στον βραχίονα των εκδόσεων και την ίδια στιγμή επιλέγει να αφήνει απλήρωτους τους εργαζόμενους των εφημερίδων Έθνος και Έθνος της Κυριακής και κυρίως γιατί επέλεξαν να μείνουν μακριά από το placement των μετοχών της Ελλάκτωρ.
Το «Έθνος» τους τα έδωσε όλα
Ο όμιλος των εκδόσεων αποδείχθηκε ο… άσσος στο μανίκι της οικογένειας Μπόμπολα τα τελευταία 37 χρόνια καθώς κατάφερε και ανέδειξε τον κατασκευαστικό βραχίονα, αρχικά την εταιρεία Άκτωρ η οποία στην συνέχεια συνενώθηκε με την ΕΛΤΕΧ της οικογένειας Καλλιτσάντση και μετεξελίχθηκε στο σημερινό όμιλο Ελλάκτωρ.
Ο κατασκευαστικός τομέας «χρωστάει» πολλά στον «αδελφό» εκδοτικό όμιλο καθώς του άνοιξε τις πόρτες της εξουσίας από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Σήμερα ο όμιλος Πήγασος δείχνει σημάδια κατάρρευσης, καθώς εμφανίζει τραπεζικά χρέη που ξεπερνούν τα 160 εκατ. ευρώ και η εταιρεία με αρνητικά ίδια κεφάλαια να φθάνουν τα 50 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η καταβολή των αποδοχών στους εργαζόμενους της Πήγασος μαζί με τις αποζημιώσεις υπολογίζονται σε 7 εκατ. ευρώ.
Εργαζόμενοι με 20 και 30 χρόνια δουλειάς στο όμιλο εκδόσεων της οικογένειας Μπόμπολα βρίσκονται στο σημείο μηδέν διότι η οικογένεια έκρινε σκόπιμο ότι πρέπει να αποχωρήσει από τις εκδόσεις χωρίς να καταβάλλει τα δεδουλευμένα και τις αποζημιώσεις στους εργαζόμενους.
Πρόκειται για πραγματικό οικονομικό πρόβλημα της οικογένειας ή της εταιρείας, η οποία πλέον δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τις υποχρεώσεις της.
Ο βασικός μέτοχος της Πήγασος δεν ταυτίζεται με την οικογένεια Μπόμπολα;
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα στη σελίδα μας.
Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.
Αφήστε το μήνυμά σας
Δημοσίευση σχολίου